Имам Голф Петичка 1.9тди 105 коня, 2004 година, налични ДПФ и катализатор.
Колата е напълно безгрешна за момента 280хил реални километри.
Има обаче една особенна изява - Колата пали от раз и на минусови температури когато не е ползвана скоро, но ако шофирам дълго, да речем колкото да вдигне работна температура, и спра да заредя или да пикая някъде, се забелязва че стартера върти 2-3-4 секунди преди колата да запали. Наскоро си смених акумулатора рутинно и мога да потвърдя че проблема не е идвал от него. Колата е с редовно обслужвани масло, горивен и въздушен филтри.
За сега нищо не предприемам защото реално проблем няма, вече е така доста време и няма признаци че се влошава, но ми е интересно дали някой друг тук се е сблъсквал с такива симптоми и какво предвещават?
Golf 5 1.9tdi 105 - Трудно пали затоплен?
- tdi fen
- Мнения: 4661
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Golf 5 1.9tdi 105 - Трудно пали затоплен?
Първо бих проверил стартера втулки четки итн
- megatronS
- VW експерт
- Мнения: 1015
- Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
- Автомобил: Space Shuttle
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Re: Golf 5 1.9tdi 105 - Трудно пали затоплен?
Това е т.нар. проблем "топъл старт". Дължи се на няколко неща: стартер - невъзможност да развърти мотора до необходимите обороти, за да пусне впръскването ; акумулатор - нисък стартов ток, не може да развърти стартера до необходимото; затягащ мотор или възли по него, което му пречи да се развърта правилно. Най-често е стартер или акумулатор, а някъде и двете. Решава се ревизия на стартера и акумулатор с по мощен стартов ток или с преработка на софтуера и всичко приключва.
- MamaMy
- Мнения: 1027
- Регистриран на: Вто 27 юни 2006 22:33
- Автомобил: Galaxy
- Двигател: AUY 2003г
- Местоположение: Едно малко село край Плевен
Re: Golf 5 1.9tdi 105 - Трудно пали затоплен?
В студовете ми се случи интересна случка. При -16 не успях да запаля на стартер, а на бутане запали на 2м. Проблема се оказа замръзнала хидравлика. Тя товари мотора, той стартера. При всичко друго перфектно за да не запали аз го отдавам на куц софтуер. Това е една голяма тъпня. Никой от старите ми дизели не би се поколебал и за секунда да запали при тези условия. Те биха запалили ремъка на хидравликата, но да ме оставят на пътя при -16...
Имах Омега. Скъса едната пластина (от три) на притискателния диск. В следствие на дисбаланса диска се измести с няколко мм и потроши датчика на коляновия вал. Въпреки това колата не ме изостави. Без този датчик качи ниските обороти до 1500, но продължи да пали безгрижно и да върви. Карах я така цяла седмица. Това наричам авариен режим и добре написан софтуер. При ПД ядеш дървото за елементарни тъпотии.
Имах Омега. Скъса едната пластина (от три) на притискателния диск. В следствие на дисбаланса диска се измести с няколко мм и потроши датчика на коляновия вал. Въпреки това колата не ме изостави. Без този датчик качи ниските обороти до 1500, но продължи да пали безгрижно и да върви. Карах я така цяла седмица. Това наричам авариен режим и добре написан софтуер. При ПД ядеш дървото за елементарни тъпотии.
Последна промяна от MamaMy на Чет 03 апр 2025 22:12, променено общо 1 път.
- toci_81
- Мнения: 191
- Регистриран на: Чет 10 апр 2008 16:18
- Автомобил: Golf 5 Plus TDI
- Двигател: BKC
- Местоположение: Ботевград
Re: Golf 5 1.9tdi 105 - Трудно пали затоплен?
Колата ти,няма Дпф фабрично и кода на мотора ти е BKC.Проблема е софтуерен и се решава като се преработи картата за палене.Минах през това на голфа от аватара.
-
- Мнения: 114
- Регистриран на: Чет 24 юни 2010 21:59
- Автомобил: VAG 5+
- Двигател: engine19
- Местоположение: XackoBo
Re: Golf 5 1.9tdi 105 - Трудно пали затоплен?
toci_81 написа:кода на мотора ти е BKC.
Всички Golf 5 ли са с този код
- tdi fen
- Мнения: 4661
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Golf 5 1.9tdi 105 - Трудно пали затоплен?
Не има различни кодове
-
- Мнения: 953
- Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
- Автомобил: АУДИ А4 Б6
- Двигател: AVF
- Местоположение: Плевен
Re: Golf 5 1.9tdi 105 - Трудно пали затоплен?
Според мен може да е датчик колянов вал,моя когато се прее-ба започна да гасне колата сама само ако е загряла на 90 градуса и то след натоварване ако се караше в градски условия и без натоварване нямаше проблеми.Все пак една диагностика ще даде насока на проблема иначе всичко друго е врачуване.
- nikolay_ss
- Мнения: 1121
- Регистриран на: Чет 02 яну 2014 7:02
- Автомобил: Touareg 7P6
- Двигател:
Re: Golf 5 1.9tdi 105 - Трудно пали затоплен?
Проблемът е от топъл старт, няма смисъл да се проверява нищо друго докато не се коригира софтуера. Тези коли вече са на години и километри, няма как да нямат износване в дадени компоненти и не си струва подмяната им при положение, че те продължават да работят просто с по-ниско КПД.
- samo_pechka
- Мнения: 8942
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Golf 5 1.9tdi 105 - Трудно пали затоплен?
Да се оправи стартера и ще се оправи паленето. Причината е посочена.
- Zdravkov94
- Мнения: 172
- Регистриран на: Съб 05 мар 2022 23:56
- Автомобил: VW Golf 5
- Двигател: BKD 2005
Re: Golf 5 1.9tdi 105 - Трудно пали затоплен?
vandu написа:При мен този номер го прави само като зареждам.
Аз имам същия проблем със нов акумулатор сива Варта и софтуерно "оправен" топъл старт.
При мен като загрее мотора някои път не винаги пали със последни сили викам си край останах тук. Дали ще е от стартера?
- vanesto
- Мнения: 6332
- Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
- Автомобил: Octavia 3 FL
- Двигател: DGTE 2018
- Местоположение: Varna
Re: Golf 5 1.9tdi 105 - Трудно пали затоплен?
Втулките на стартера - като се загреят се разширяват и като са поизносени стават хлабави, оста на ротора играе и намалява силата на въртене.
- Zdravkov94
- Мнения: 172
- Регистриран на: Съб 05 мар 2022 23:56
- Автомобил: VW Golf 5
- Двигател: BKD 2005
Re: Golf 5 1.9tdi 105 - Трудно пали затоплен?
vanesto написа:Втулките на стартера - като се загреят се разширяват и като са поизносени стават хлабави, оста на ротора играе и намалява силата на въртене.
Значи трябва да си рециклирам стартера или по-добре нов направо може би?

- vanesto
- Мнения: 6332
- Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
- Автомобил: Octavia 3 FL
- Двигател: DGTE 2018
- Местоположение: Varna
Re: Golf 5 1.9tdi 105 - Трудно пали затоплен?
Е ако си работи, няма смисъл от нов, който също ще е рециклиран. Сменяш четки, втулки, почистване, и ако излезе нещо друго.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 71 госта