Елементарни са нещата наистина,колега,ама въпроса е дали някой някого подвежда и кой кого?А ти като се хвана за думата,нещо градивно предложи ли?Нещата са прости,но обясняването им е доста сложно...
Естествено пиниза на всяка правилна интервенция е добрата диагностика.Но за да е добра,трябва да имаме железни факти!
1.До тук това което знаем е/щото не четеш явно/,че колегата въпреки отрицателния тест е надувал и шлайфал глава и сменил водна помпа.Приемем ли тези факти за 100%,ако обаче системата надува на 100%,значи клапана не работи.Да,той е защитен,но в случай на изправен автомобил е и регулиращ.Няма да споря за тази дума доколко е правилна,просто системата трябва да се само обезвъздуши и именно тоя клапан трябва да я поддържа в порядъка на 1-1,2 бара според натоварването.При положение,че тоя клапан сработва на 1,4-1,6 бара/за тази кола/,нелогично е твърдението за "отваряне много над нормалното".
Що се отнася до думата "предпазване" или "регулиране"-и двете са верни.Ако караш без капачка и налягането е 0-антифриза излиза-може да се ползват и двете думи.Ако обратното налягането е огромно и трябва да се изпусне-пак може да се ползват двете думи.Само,че,ако напълниш антифриз до ръба на казанчето и капачката го хвърли-какво прави тя,регулира нивото или предпазва от нещо?От какво те предпазва?Но как да е,ти си прав и това не е толкова важно.
Значи,ако приемем тези факти с глава и помпа за железни-или автора си внушава за надуването,или клапана някак не работи и поддържа/въпреки,че това не е основната му функция/ налягане по-голямо и пречи на системата да се обезвъздуши..
2.Странното е,че маркуча не хвърля плътна струя/за това отбелязах да сравни с друг двигател/,което навежда към помпата....за мен би обяснило и студения антифриз в казанчето
"когато и да отворя,той студен".Обаче колегата
bobiturказва,че при неработеща помпа
Антифриза се разширява и отива топлия най-отгоре, съответно в разширителя и в парното.Кой кого подвежда нямам идея,за това и замълчах.Друга причина е
vanko_0390 написа:Възможно ли е ако едната помпа нещо е дефектна от нея да прави така?
,нямам идея с колко помпи е колата за да дам смислен отговор,но е възможно.Изчаквах уточнение.Симптомите сочат към помпа,насочил съм отговора си за помпа или запушване още на 4.11.Няма как да съм категоричен обаче,понеже помпата е нова,няма греене.
Кола с неработеща помпа задължително ще прегрява и ще хвърля антифриза при работещ клапан.Бълбукането,което автора чува и налягането,което се получава би се обяснило от завиране на антифриза,но може ли да сме категорични,щом двете неща са сменени?Или едното е фира,или и двете.Та,колеги,какъв ползотворен съвет ще дадем за диагностициране на проблема отново?В кое сме по-сигурни,че е читаво-помпа или капачка,или и двете?Нали са сменени/факт/.Да се твърди,че са глупости да занимаваме човека с капачки и съдове е също чиста проба глупост...Ако тая капачка хвърляше антифриз или пара,със сигурност бих набедил помпата...
3.За правилна диагностика са нужни много информация и детайли.Например-за 5 минути дизел на място да стопля е трудно,понеже не отделя топлина/голямо КПД/,за това и проблема почва при натоварване.Дотук добре,ама ако има подгрев на антифриза е възможно,още повече,че времето не е студено....Да де,ама кога се включва този подгрев,дали се е включвал,винаги ли е загрявала бързо...все много важни детайли,които могат да подведат всеки читав майстор.После никой не каза този мотор дали си хвърля плътна струя през маркучлето,казанчето нормално и е да е студено и т.н.
4.Какво бих направил аз:
4.1.Бих сменил капачката,понеже ако всичко друго е изправно именно тя ми надува системата/ако това разбира се е факт/.По-майсторския вариант е да се монтира подходящ уред на подходящо място,с който да се докаже,че системата вдига налягане над нормалното и да го приемем за факт.Така ще се насочим генерално към проблема/ако го има/ и едновременно с това ще диагностицираме капачката.Това обаче е трудоемко задание и практикуваме за по-евтино и бързо смяна на самата капачка с друга.Тогава или проблема се решава,или не и с насочваме директно другаде.
4.2.Бих замерил температурата в малкия кръг.Ако има проблем с помпата,както отметнах колата би трябвало да прегрява,да губи вода.Тук сме свързани пак с капачката,понеже ако тя е читава ще разберем,че колата грее.Сега знаем само че надува/??/пък не губи вода,не прегрява???А сега де?Нали капачката работи,как се допуска пренадуване?
4.3.Ако греем и губим вода/примерно/,ще проверя маркучите към разширитела за запушване,ако са наред-сменяме помпа/помпи.
И последно уточнение:при проблем с главата симптомите с греене и надуване биха били същите.Там капачката е основен инструмент/отново/ за хващане на проблема,понеже е свързан с загуба на антифриз,парно,често обезвъздушаване,образуване на въздушна възглавница,която често пъти избутва антифриза от казанчето/през клапана пак/ дори още на студена кола.Казах парното,понеже газовете циркулират в системата и минават през парното,като от време на време то започва да духа студено.По някога застават и на датчика за температурата/това зависи от модела/ и с забелязват резки движения на стрелката.През тънкото маркучле почва да не циркулира само вода,а и въздух/мехурчета/,нивото на антифриз се покачва..
Съжалявам за дългия пост,но както се вижда,помощ се дава при много наблюдения,тестове и най-вече полезна информация,защото не искаме да подведем някого или пък да го набутаме на принципа проба/грешка.За това аз исках да съм сигурен,че капачката е напълно изправна.
Понеже няма логика студена кола да държи налягане по-голямо от атмосферното,когато е напълно изстинала.Сам по себе си този факт говори,че клапана в капачката е блокирал и няма как да дадем точна диагноза,колкото и да са глупости съветите за капачки..Сами ще се убедите след време,колко важна част е този предпазен клапан от охладителната система.
Поздрави,дано не съм засегнал някой,няма нужда да пишем едно и също и раздърпваме темата ненужно.Тук важната дума има автора,възможно е вече да е решил проблема.