Здравейте на всички. Наскоро ми попадна една обява за Passat с 2.5 TDI двигател. Никъде във форума не открих тема за този двигател. Имате ли някакви наблюдения? Колата е с 6 airbags, климатроник, за темпомат не съм сигурен, 4 motion, внос от италия - км към 130000.
Другото което искам да попитам, намерих 2 обяви които ми се струват прилични за цените, но искам и вашето мнение. Ето и линкове:
http://i.mobile.bg/perl/main.cgi?topmen ... f1=details
http://i.mobile.bg/perl/main.cgi?topmen ... f1=details
Благодаря предварително
VW Passat 2002 2.5 TDI - добър избор ли е?
- trunner
- Мнения: 1624
- Регистриран на: Нед 07 яну 2007 12:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Силистра
- Контакти:
Cherepaha написа:2.5 TDI - добър избор ли е?
Не е добър избор. Потърси в Ауди форума. Има много писано по въпроса ...
И тук има доста писано, но не ми се иска пак да цитирам казаното от много колеги преди мен - "ползвай търсачката". Мненията общо взето са - скъпа подръжка! А останалите обяви са добре. Дори тоя първия Пасатор ме кефи повече, кофтито, че от Италия, ама това не е гаранция, че автомобила не е поддържан както трябва!
Успех!
ето малко копнато за 2.5
Това което се чупи на моторите с кодове "AFB" и "AKN" e следното:
1. ГНП - умира от веднъж, неприятното е че може да ти го направи в движение - цена на ремонта 1300лв.
Може и да се смени с друга - втора употреба, но тя колко ще кара никой не знае. Типа на помпата е същата на опел моторите 2.0Д 82к.с. и имат същия проблем, това е и причината цената на дизелова Астра Г и бензинова да е една и съща!
2. Картерите текат много на 2.5ТДИ, разписва се на всякъде където спреш. Лепят се на ново и държи около година и половина - цена около 250лв. на 1-2 места в София само са отворени на го правят!
3. Валове, заминават около 300 000, а честно казано 2.5ТДИ под 300 000 рядко се среща вече!
4. Кобилици и клапани - същата работа. Ремонта на главата обикновено се прави на куп и излиза около 1500лв.
5. Турбото им е калпаво - втора употреба се намира трудно защото е много търсена част и излиза около 600лв. - рециклирано тубо в реал турбо е около 1000лв.
6. типтроник - ако колата е с такава скоростна кутия в много случай тя също се нуждае от ремонт - причината е че по документация на ауди не дават маслот да се сменя и хората си джиткат, а проблема идва от това че няма нищо вечно. - цена на ремонта около 2000лв.
7. А4 по принцип страда и от рейка. Ремонта на рейката излиза около 120лв. ама на фона на другите цифри тва не трябва да те притеснява!
Това което се чупи на моторите с кодове "AFB" и "AKN" e следното:
1. ГНП - умира от веднъж, неприятното е че може да ти го направи в движение - цена на ремонта 1300лв.
Може и да се смени с друга - втора употреба, но тя колко ще кара никой не знае. Типа на помпата е същата на опел моторите 2.0Д 82к.с. и имат същия проблем, това е и причината цената на дизелова Астра Г и бензинова да е една и съща!
2. Картерите текат много на 2.5ТДИ, разписва се на всякъде където спреш. Лепят се на ново и държи около година и половина - цена около 250лв. на 1-2 места в София само са отворени на го правят!
3. Валове, заминават около 300 000, а честно казано 2.5ТДИ под 300 000 рядко се среща вече!
4. Кобилици и клапани - същата работа. Ремонта на главата обикновено се прави на куп и излиза около 1500лв.
5. Турбото им е калпаво - втора употреба се намира трудно защото е много търсена част и излиза около 600лв. - рециклирано тубо в реал турбо е около 1000лв.
6. типтроник - ако колата е с такава скоростна кутия в много случай тя също се нуждае от ремонт - причината е че по документация на ауди не дават маслот да се сменя и хората си джиткат, а проблема идва от това че няма нищо вечно. - цена на ремонта около 2000лв.
7. А4 по принцип страда и от рейка. Ремонта на рейката излиза около 120лв. ама на фона на другите цифри тва не трябва да те притеснява!
- MITKO_DVD
- Мнения: 6382
- Регистриран на: Пет 09 юни 2006 20:54
- Автомобил: Passat B4
- Двигател: 2E 1994
- Местоположение: София/Монтана
- Контакти:
rk написа:ето малко копнато за 2.5
Това което се чупи на моторите с кодове "AFB" и "AKN" e следното:
1. ГНП - умира от веднъж, неприятното е че може да ти го направи в движение - цена на ремонта 1300лв.
Може и да се смени с друга - втора употреба, но тя колко ще кара никой не знае. Типа на помпата е същата на опел моторите 2.0Д 82к.с. и имат същия проблем, това е и причината цената на дизелова Астра Г и бензинова да е една и съща!
2. Картерите текат много на 2.5ТДИ, разписва се на всякъде където спреш. Лепят се на ново и държи около година и половина - цена около 250лв. на 1-2 места в София само са отворени на го правят!
3. Валове, заминават около 300 000, а честно казано 2.5ТДИ под 300 000 рядко се среща вече!
4. Кобилици и клапани - същата работа. Ремонта на главата обикновено се прави на куп и излиза около 1500лв.
5. Турбото им е калпаво - втора употреба се намира трудно защото е много търсена част и излиза около 600лв. - рециклирано тубо в реал турбо е около 1000лв.
6. типтроник - ако колата е с такава скоростна кутия в много случай тя също се нуждае от ремонт - причината е че по документация на ауди не дават маслот да се сменя и хората си джиткат, а проблема идва от това че няма нищо вечно. - цена на ремонта около 2000лв.
7. А4 по принцип страда и от рейка. Ремонта на рейката излиза около 120лв. ама на фона на другите цифри тва не трябва да те притеснява!















С други думи да бега далече колегата така ли

Вчера отидох до автокъщите и ми хареса един VW 130 TDI внос от италия на 180000 км със сервизна книжка. Като гледах книжката доста неща бяха по-сменени. Та този пасат реших да го покарам малко. За пръв път се качвам на такава кола. Първо турбото незнам на какъв принцип работи но малко след като натиснеш газта, чак тогава поема колата, но като поеме спиране няма. Направи ми впечатление, че колата дърпа на една страна незнам от какво може да се дължи това и дали е сериозен проблем. Климатика също не духаше много силно. Нещо тия дизели нямат плавна динамика като бензина. Някой може ли да ми каже 74кв ТДИ помпа-дюза ли е или не?
Благодаря
Благодаря
- dobrin
- Чингис хан
- Мнения: 30039
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Моя двигател е /бил/ 74kW... Динамиката му определено не е плавна, по-скоро рязка... Е не е турбо бензин, ама се държи доста прилично. Не знам колегите какви дизели са карали, но специално всички ПД на VW, за разлика от комънрейл двигателите, имат доста по-малко замисляне при настъпване на педала на газта. Аз лично съм доволен...
- sharan4e
- Мнения: 85
- Регистриран на: Съб 24 фев 2007 20:36
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Габрово
skirmish написа:Здравейте на всички. Наскоро ми попадна една обява за Passat с 2.5 TDI двигател. Никъде във форума не открих тема за този двигател. Имате ли някакви наблюдения? Колата е с 6 airbags, климатроник, за темпомат не съм сигурен, 4 motion, внос от италия - км към 130000.
Другото което искам да попитам, намерих 2 обяви които ми се струват прилични за цените, но искам и вашето мнение. Ето и линкове:
Колега, сериозно се замисли дали трябва да дадеш 23000лв за кола ВТОРА УПОТРЕБА


На мен шарана ми направи 2 бели от февруари насам, които ми струваха 2500 лв


П.П. Не съм чул добри отзиви за 2.5 тди (на едни мои познати мултивана 2006 им смеси маслото с антифриза, а има-няма 30000км, поне е гаранционен

- urbanwax
- Мнения: 28
- Регистриран на: Пет 07 юли 2006 10:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
И аз все съм чувал лощи неща за тея 2,5 ТД един човек не е казал добра дума. Но миналото лято имах възможността да се возя на еднакви Шкоди една беше 1,9 тди 101 коня а дръгата 2,5 ТДИ 163 коня трябва да ти кажа че разликата в вървежа беше от земята до небето особено след 140 км/ч (но все пак да не забравяме че има 60 коня разлика)
Явну извода е че ако парите не са ти проблем 2,5 ще те радва повече
Успех
Явну извода е че ако парите не са ти проблем 2,5 ще те радва повече
Успех
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
На 2,5 ТДИ май проблема са му основно карачите.Баща ми има 2,5 ТДИ и за 80-90 к километри смени лост за мигачите и мембрана за управление на турбото.Ремаците му излезнаха нещо от сорта на 600 лева/не си спомням точно/.Специално за Пасат обаче май по-доброто си е 1.9 ТДИ.Иначе както спомена колегата разлика във вървежа от тука до небето/20те коня лъжат/ щото колата е В6 и се набира доста повече от 270 ЦДИ на Е класа примерно.Да бие колата на една страна/особенно на ляво
/ никак не е нормално ако гумите са балансирани и джантите здрави.Климатика също трябва да изстудява на момента ако е с фреон.

- dobrin
- Чингис хан
- Мнения: 30039
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
sharan4e написа:Колега, сериозно се замисли дали трябва да дадеш 23000лв за кола ВТОРА УПОТРЕБААз лично никога не бих ги дал
24000 със сигурност щях да си взема НОВ АВТОМОБИЛ С ГАРАНЦИЯ!!! Но това си е мое мнение
![]()

А иначе при избор на Пасат с такъв двигател трябва да се гледа много внимателно, да се направят всички диагностики, просто защото са капризни и доста скъпи за ремонт. Разлика във вървенето наистина има, но не е огромна, и по - скоро е при скорости над 150 - 160 км/ч. Миналата седмица в Унгария се дърпах по магистралата с един такъв и въвреше повече от мен, но само във високите скорости, с каквито и без това тук няма къде толкова да се кара. Според мен 1.9 е също много добър вариант с по-ниския си разходи и по-евтина поддръжка.
Последна промяна от dobrin на Сря 13 юни 2007 11:28, променено общо 1 път.
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
И още един въпрос след 3 години като му изтече гаранията цената на тоя автомобил му е паднала 2 пъти ,че и повече
За сметка на това тоя на страо е паднала с 10-15 процента.Отделно ,че за 23к лева кола от сорта на Поло с хубаво оборудване не можеш да си земеш-питай колегата mladvampitTDI колко праи излиза Ярис с нормално оборудване 


-
- Мнения: 169
- Регистриран на: Пет 16 дек 2005 21:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
24000лв е Skoda Fabia 1.4ТДИ с 3 (три) цилиндров дизел, с климатик, но без ел стъкла и централно
, с 14" Barum гуми, с цвят бял/маслено зелен (но не металик), с 1(един) еърбег и т.н. простотии.
Според каталожни данни разлика между 1.9 и 2.5 почти няма. Еднакъв вървеж, а 2.5 харчи много повече, по-тежък и разбива прословутата предница повече и чупи повече скоростни кутии.
Това са общите приказки, а конкретно:
Ремонта на буталцето на помпата на 2.5 е около 800лв (колкото и помпа втора употреба). Колите с двигатели 155 и 163/180кс. (не знам кодовете) не са толкова проблемни, а последните 2.5 са със съвсем други разпр. валове и при тях проблема май е окончателно решен. По мое мнение 1.9 е по-добрия избор за сравнително лекото купе на Пасат (сравнено с ауди А6 quattro или Audi Allroad), по-икономичен, в крайна сметка по-надежден, по-евтин за обслужване, по-лесно продаваем след години. Единственото, което ме притеснява е поредната измишльотина на VAG - PD системата. Нямам никаква конкретна информация колко е здрава, колко струва една дюза и дали с обикновена нафта (от OMV примерно) ще развие пълния си потенциал.

Според каталожни данни разлика между 1.9 и 2.5 почти няма. Еднакъв вървеж, а 2.5 харчи много повече, по-тежък и разбива прословутата предница повече и чупи повече скоростни кутии.
Това са общите приказки, а конкретно:
Ремонта на буталцето на помпата на 2.5 е около 800лв (колкото и помпа втора употреба). Колите с двигатели 155 и 163/180кс. (не знам кодовете) не са толкова проблемни, а последните 2.5 са със съвсем други разпр. валове и при тях проблема май е окончателно решен. По мое мнение 1.9 е по-добрия избор за сравнително лекото купе на Пасат (сравнено с ауди А6 quattro или Audi Allroad), по-икономичен, в крайна сметка по-надежден, по-евтин за обслужване, по-лесно продаваем след години. Единственото, което ме притеснява е поредната измишльотина на VAG - PD системата. Нямам никаква конкретна информация колко е здрава, колко струва една дюза и дали с обикновена нафта (от OMV примерно) ще развие пълния си потенциал.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 38 госта