Поради оскъдната информация за подкачващите помпи реших да направя тема за да изясним нещата относно видовете подкачващи помпи и как работят.
Подкачващата помпа, подава гориво при даване на контакт за една секунда. След това спира и при запалване на автомобила помпата продължава да работи. Първите помпа дюзи мотори не разполагат с подкачваща помпа, там тандем помпата дърпа гориво от резервара(но самата сонда с нивомера е по различна), при колите с подкачваща помпа също е така, НО в случай че помпата откаже, тя се явява като рестриктор и е невъзможно да се извлече гориво от резервара, ако помпата тотално откаже, при мен не е отказала тотално, но подава много малко гориво напред към филтъра.
Съществуват два типа помпи за голф 4/бора TDI, едните са с байпас, а другите не.
Моята за жалост не е с байпас и е с номер 1J0 919 050 на VDO, другия модел помпа е с номер 1J0 919 050B, при нея има байпасен клапан, който при евентуален отказ на помпата отваря и тандем помпата си дърпа гориво, за да не огаснете на пътя и да може да се приберете, дупчицата на клапанчето е с много малък отвор и колата ще върви с намалена мощност, но все пак ще върви(ако не го запуши някое боклуче от резервара разбирасе).
Реших да не си играя да сменям само помпичката на моята и взех цяла помпа с кошница и нивомер на Pierburg 1J0 919 050 B с байпас система за да ми е по спокойно на пътя и да не се притеснявам че колата може да спре.
Прикачвам снимки за да покажа байпаса
Малко информация за подкачващите помпи при голф 4/бора TDI
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Малко информация за подкачващите помпи при голф 4/бора TDI
- Прикачени файлове
-
- Ето го и тайния клапан
- Възвратен клапан.jpeg (41.68 KиБ) Видяна 2686 пъти
-
- Това е байпаса, при отказ на помпата клапана отваря и вече тандем помпата тегли горивото
- Байпас.jpeg (45.11 KиБ) Видяна 2686 пъти
-
- Това е помпа без байпас, познава се по тънкото маркуче отстрани. Това е за да връща излишното гориво от помпата(разтоварва)
- 1j0 919 050.jpg (27.78 KиБ) Видяна 2686 пъти
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Малко информация за подкачващите помпи при голф 4/бора TDI
Само да добавя че помпа без байпас може да се преправи, но материалите които се използват трябва да са качествени и да издържат на дизелово гориво. Колегите в чуждите форуми, го бяха направили с маркучи от витон, но видях снимки как се бяха нацепили и е по добър вариант да се намери оригинална помпа с байпас.
Друго нещо което забелязах на помпата 1J0 919 050 B е че има възвратен клапан и на обратната линия, нещо което при 1J0 919 050 го няма, там горивото се връща по тръбичка и се излива в горната част на кошницата.
Най-лесно се разбира дали помпата е умряла като се сменя горивния филтър. При даване на контакт и връщане, филтъра се напълва с 5-6 подавания на контакт. Като сменях филтър подадох 60 пъти на контакт и колата не можа да запали, наложи се още да напомпвам. Извадих маркучите и пробвах колко гориво подава на контакт. Изкара максимум 20 грама гориво при едно подаване на контакт и горивото няма струйка, а просто протича през маркуча. Цедката в резервара я чиста редовно. Въпреки че колата върви с намалена мощност в момента ускорява доста стабилно. Очаквайте включване като монтирам помпата дали има разлика в мощността.
Поздрави
Друго нещо което забелязах на помпата 1J0 919 050 B е че има възвратен клапан и на обратната линия, нещо което при 1J0 919 050 го няма, там горивото се връща по тръбичка и се излива в горната част на кошницата.
Най-лесно се разбира дали помпата е умряла като се сменя горивния филтър. При даване на контакт и връщане, филтъра се напълва с 5-6 подавания на контакт. Като сменях филтър подадох 60 пъти на контакт и колата не можа да запали, наложи се още да напомпвам. Извадих маркучите и пробвах колко гориво подава на контакт. Изкара максимум 20 грама гориво при едно подаване на контакт и горивото няма струйка, а просто протича през маркуча. Цедката в резервара я чиста редовно. Въпреки че колата върви с намалена мощност в момента ускорява доста стабилно. Очаквайте включване като монтирам помпата дали има разлика в мощността.
Поздрави
- Прикачени файлове
-
- Ето го възвратния клапан в обратната линия
- Възвратен клапан обратната линия.jpg (68.73 KиБ) Видяна 2680 пъти
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Малко информация за подкачващите помпи при голф 4/бора TDI
Монтирах помпата и нов филтър, вече помпата се чува, пробвах да изключа помпата по време на работа, двигатела работи, а със старата огасна. Направих замерване колко милилитра дизел изкарват двете помпи при едно даване на контакт, новата изкара 70мл, старата само 25. Не е умряла напълно но е отслабнала. Вибрация вече няма на ниски обороти и поема по добре предавките.
Паленето пак не ми харесва има едно претръскване първите две секунди. Ще се слагат прозрачни шлаухи след филтъра и ще се гледа за балончета. Въпроса сега е откъде да се вземат качествени, гледах в сайта на дбк Димитров 8мм ПВЦ маркуч за бензин/дизел. Варианта е за нови от тди 90/110 коня само че цената им е убийствена
Паленето пак не ми харесва има едно претръскване първите две секунди. Ще се слагат прозрачни шлаухи след филтъра и ще се гледа за балончета. Въпроса сега е откъде да се вземат качествени, гледах в сайта на дбк Димитров 8мм ПВЦ маркуч за бензин/дизел. Варианта е за нови от тди 90/110 коня само че цената им е убийствена
Re: Малко информация за подкачващите помпи при голф 4/бора TDI
Много интересен материал си качил. Виждал ли си как повечето премахват филтъра и клапанчето за обратна нафта, и монтират филтър без клапанче тип голф 2. И правят байпас, чувал съм мнение, че клапанчето е доста проблемно и дори при даден тунинг правило рестрикция на горивото.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 146 госта