Golf 6 2.0tdi - защо убива EGR-ите

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
papa franku
Мнения: 153
Регистриран на: Чет 06 авг 2020 19:22
Автомобил:
Двигател:

Golf 6 2.0tdi - защо убива EGR-ите

Мнениеот papa franku » Нед 03 ное 2024 8:20


От известно време получавах грешка p0403 EGR Valve Malfunction и колата влизаше в авариен режим. Гася и паля, след няколко километра пак. Да отбележа че при този мотор егр е електрически и е отпред на всмукателя а егр кулера е зад мотора. Код на мотора - cbdc
Свалих го и го почистих, имаше нагар но нищо фрапиращо. Нямаше ефект, след 20 мин каране отново същата грешка, започна да се появява и P0401 EGR Insufficient flow
Замених го с нов на PIERBURG. -Грешките изчезнаха, но след около 1000км отново авариен режим, първо p0403 , след това се появи и P0401.
По рекламация ми дадоха друг PIERBURG, който последва същата съдба след около 2000км.
Сложих оригинален на valeo 2ра ръка - отново същото, грешките изчезнаха, минах 800км и същите грешки + авариен режим. Гася и паля - после може и веднага да набие грешките, но може и 200 километра да кара и чак тогава да влезе в авариен.

Клапаните имаха съвсем тънък слой сажди - нищо което би попречило на работата, отворих единия - всичко вътре си беше наред, пуснах ток към електормотора и калапана се отваря и затваря без проблеми. От страната на тръбата за изгорелите газове имаше малки люспички от сажни до нищо фрапантно.
Знам, че при изолиране на егр тези двигатели не могат да правят добри регенерации и ще задръсти и дпф, а той е в добро състояние и не ми се иска да ги махам.
Помагайте :bowdown




Потребителски аватар
railfan
Мнения: 1112
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: Golf 6 2.0tdi - защо убива EGR-ите

Мнениеот railfan » Нед 03 ное 2024 8:49


Ще следя темата.
Аз имам същия проблем на мотор от същото поколение, само че СВАВ и периодично попадам в същата ситуация. Без 0401, само 0403. При мен напролет се беше случило да набие грешката няколко пъти, после не и вчера отново, малко след като бях завършил регенерацията. После изгасих и се оправи. Иначе, във форума има още една такава тема ама май нямаше конкретно решение, но автора беше минал по същите стъпки с почти същия ефект и по тази причина и аз се въздържам от смяна и си карам така към момента. Също съм изчистил миналата година всичко, заедно с дросела и целия колектор и според мен проблема е по-скоро някъде в електрониката на клапана.


Потребителски аватар
papa franku
Мнения: 153
Регистриран на: Чет 06 авг 2020 19:22
Автомобил:
Двигател:

Re: Golf 6 2.0tdi - защо убива EGR-ите

Мнениеот papa franku » Нед 03 ное 2024 13:22


Не знам дали тръбите и охладителя на егр трябва да се изчисят за да не пускат боклуци, но това ще е кошмарна задача.


Потребителски аватар
dispatch
Мнения: 615
Регистриран на: Сря 21 май 2008 20:33
Автомобил: Passat В6 HighLine 2010
Двигател: CBBB DSG6 02Е
Местоположение: Павликени

Re: Golf 6 2.0tdi - защо убива EGR-ите

Мнениеот dispatch » Нед 03 ное 2024 22:51


И аз минах по същия път. ЕГР-а го смених с Пиербург и след известно време пак се появи аварийния режим. Изолирах софтуерно ЕГР-а и проблема с него се реши.... ама регенерациите станаха много трудни. Трудно се достигаше необходимата температура, а после и трудно се поддържаше. Свалихме ДПФ-а да го чистим, но беше чист.
Тук във форума един разбирач ми обесняваше, че софтуера не бил ми направен добре... както и да е.
Накрая махнах и ДПФ-а, бутнахме +10% и за сега съм доста доволен... вече близо 2 години.
Та дано наистина има начин да изолираш ЕГР-а без да махаш ДПФ-а, но мен ме съмнява.

На ГТП нямах отклонения - пак е ЕКО 4


Потребителски аватар
papa franku
Мнения: 153
Регистриран на: Чет 06 авг 2020 19:22
Автомобил:
Двигател:

Re: Golf 6 2.0tdi - защо убива EGR-ите

Мнениеот papa franku » Пон 04 ное 2024 8:23


dispatch написа:И аз минах по същия път. ЕГР-а го смених с Пиербург и след известно време пак се появи аварийния режим. Изолирах софтуерно ЕГР-а и проблема с него се реши.... ама регенерациите станаха много трудни. Трудно се достигаше необходимата температура, а после и трудно се поддържаше. Свалихме ДПФ-а да го чистим, но беше чист.
Тук във форума един разбирач ми обесняваше, че софтуера не бил ми направен добре... както и да е.
Накрая махнах и ДПФ-а, бутнахме +10% и за сега съм доста доволен... вече близо 2 години.
Та дано наистина има начин да изолираш ЕГР-а без да махаш ДПФ-а, но мен ме съмнява.

На ГТП нямах отклонения - пак е ЕКО 4

Когато ти махнаха дпф, оставиха ли ти катализатора, колата стана ли по-шумна, гледах доста клипове където се чува гадно свистене като от самолет от турбината. има ли някакви пишеци


Потребителски аватар
railfan
Мнения: 1112
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: Golf 6 2.0tdi - защо убива EGR-ите

Мнениеот railfan » Пон 04 ное 2024 8:47


dispatch написа:На ГТП нямах отклонения - пак е ЕКО 4


Тоя цитат искам да го прочетат едни други форумни разбирачи, които твърдяха, че нямало как като се махне ДПФ да покрие ЕКО 4 - мммдааааа уе.

По темата: вероятно катализатора да си е там, за да има все пак някаква екология, иначе това за турбината мисля, че е напълно нормално - при затапен ЕГР(или изолиран софтуерно) турбината се чува повечко и тръгва да надува по-рано. Така беше поне при старите роторки, допускам, че и тук е така, нищо, че технологията на мотора е различна.
Все пак това решение е крайно де..


Потребителски аватар
hvp800
Мнения: 4657
Регистриран на: Вто 29 яну 2013 19:46
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ

Re: Golf 6 2.0tdi - защо убива EGR-ите

Мнениеот hvp800 » Пон 04 ное 2024 14:16


Как и колко я караш тази кола ? На година колко км минаваш?
Градско/извънградско в какъв процент са ?


Потребителски аватар
Кайзен
Мнения: 1628
Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Германия

Re: Golf 6 2.0tdi - защо убива EGR-ите

Мнениеот Кайзен » Пон 04 ное 2024 15:39


Може ли снимка на това, което сменяш?

Има един метален щифт, който излиза и не позволява пълно завъртане на клапата:

От 12:00 мин.
14:34 излезлия щифт
14:07 щифта простъргва корпуса


Потребителски аватар
railfan
Мнения: 1112
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: Golf 6 2.0tdi - защо убива EGR-ите

Мнениеот railfan » Пон 04 ное 2024 15:53


Това, което колегите предполагам са сменили е самото тяло на ЕГР-а(първата снимка), което и на трите мотора, за които говорим стои пред мотора, между него и перките за охлаждане и за него са закачени колектора на мотора и от другата страна - дросела.
Второто, което всъщност е ЕГР охладителя и което господата ремонтират във видеото(при тях целия клапан и охладителя е един детайл)а при тези мотори не е и стои зад(даже леко под) мотора и смяната е бая по-тегава. Управлява се от вакуум и доколкото виждам по него няма електроника, която да набие грешка..
Пуснах и схемата, да се ориентираш как са свързани.
Прикачени файлове
egr.JPG
ЕГР
egr.JPG (18.56 KиБ) Видяна 2665 пъти
egr cooler.JPG
EГР Охладител
egr cooler.JPG (21.82 KиБ) Видяна 2665 пъти
shema.JPG
Схема
shema.JPG (87.15 KиБ) Видяна 2659 пъти

Последна промяна от railfan на Пон 04 ное 2024 15:58, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Кайзен
Мнения: 1628
Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Германия

Re: Golf 6 2.0tdi - защо убива EGR-ите

Мнениеот Кайзен » Пон 04 ное 2024 15:56


В такъв случай, сменяйки само "самото тяло на ЕГР-а(първата снимка)" няма да се разреши проблема.


Потребителски аватар
papa franku
Мнения: 153
Регистриран на: Чет 06 авг 2020 19:22
Автомобил:
Двигател:

Re: Golf 6 2.0tdi - защо убива EGR-ите

Мнениеот papa franku » Пон 04 ное 2024 17:55


Кайзен написа:В такъв случай, сменяйки само "самото тяло на ЕГР-а(първата снимка)" няма да се разреши проблема.

Да, егр охладителя не е сменян, след смяната на тялото на ЕГР проблемите изчезват за около 1000км (+ - ). Ако охладителя беше проблемен нямаше ли грешките да се появят веднага :banghead


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7895
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Golf 6 2.0tdi - защо убива EGR-ите

Мнениеот goppa » Пон 04 ное 2024 20:48


Ами трябва му време да се омърля новият преден ЕГР клапан заради повреденият заден ЕГР клапан За това имаш някакъв пробег без грешки


Потребителски аватар
dispatch
Мнения: 615
Регистриран на: Сря 21 май 2008 20:33
Автомобил: Passat В6 HighLine 2010
Двигател: CBBB DSG6 02Е
Местоположение: Павликени

Re: Golf 6 2.0tdi - защо убива EGR-ите

Мнениеот dispatch » Пон 04 ное 2024 22:58


papa franku написа:Когато ти махнаха дпф, оставиха ли ти катализатора, колата стана ли по-шумна, гледах доста клипове където се чува гадно свистене като от самолет от турбината. има ли някакви пишеци


Катализатора запазихме. Не намирам разлика в шума... най-вероятно защото катализатора е там. Нямам никакви пушеци; единствено се зацапаха тръбите на ауспуха.

hvp800 написа:Как и колко я караш тази кола ? На година колко км минаваш?
Градско/извънградско в какъв процент са ?

Около 10к на година, 60/40 градско/извънградско.
Да - с всички екологии, ТДИ не е за такова отношение градско/извънградско!

Има една основна разлика при ЕГР на първите CR двигатели (до 2010) и на следващите (от 2010 до 2015) и тя е че при първите ЕГР-а и дросела (клапата за меко гасене (която също участва в регенерациите)) са един над друг, отпред, преди всмукателния колектор; а при следващото поколение е отзад в едно тяло с охладителя на ЕГР-а, а отпред е само дросела.
Относно Охладителя - и него го сваляхме. Беше чист... то и не виждам какво може да се зацапа... една тръба около, която минава антифриз. Според човека, при който си правя колата, при това поколение това по-скоро е отоплител на антифриза. При следващото поколение дали е така... не знам, но все пак темата е точно за двигатели с код CBAB, CBBB, CBDC

goppa написа:Ами трябва му време да се омърля новият преден ЕГР клапан заради повреденият заден ЕГР клапан За това имаш някакъв пробег без грешки

Не знам да са два клапана. Тва на охладителя/отоплителя е един шибър, който се управлява от вакуум и се отваря, когато е студено, а после се притваря .... и управлява потока на антифриза, а не на газовете... според мен :-)

Поздрави на колегата Кайзен, но това което е показал, е точно при следващото поколение CR :beer


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7895
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Golf 6 2.0tdi - защо убива EGR-ите

Мнениеот goppa » Вто 05 ное 2024 5:55


03L131512B това е номера на задния ЕГР с охладителя. И клапата е на изгорелите газове а не на антифриза :beer
IMG_20241105_055309.jpg
IMG_20241105_055314.jpg


Потребителски аватар
Кайзен
Мнения: 1628
Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Германия

Re: Golf 6 2.0tdi - защо убива EGR-ите

Мнениеот Кайзен » Вто 05 ное 2024 8:33


dispatch написа:Поздрави на колегата Кайзен, но това което е показал, е точно при следващото поколение CR :beer
Поздрави и от мен! Така е, пропуснал съм кода на двигателя в първия пост, но затова и помолих за снимка на сменения ЕГР.
При смяната на ЕГР на това поколение се почиства и дросела, после се обновява софтуера на ECU и накрая се обучават дросела и ЕГР. Всичко това работи, ако няма други проблеми.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: noname007 и 50 госта