Въпрос за помпата високо налягане (High-Pressure Pump) на EA 288

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
Lupender
Мнения: 732
Регистриран на: Съб 29 окт 2011 18:22
Автомобил: Audi A4 B9
Двигател: EA 288
Местоположение: Благоевград

Въпрос за помпата високо налягане (High-Pressure Pump) на EA 288

Мнениеот Lupender » Пон 06 яну 2025 17:28


Колеги, бях да обслужвам автомобила (Ауди В9 2.0 TDI) и там ме сюрпризираха, че трябва да се подготвя психически за смяна на помпата за високо налягане на рейла (рано, или късно), но по-добре "навреме", което ще рече когато колата "чукне" 200-230 хиляди км., дори без да има симптоматика... ей така профилактично, понеже ако се появят симптомите, вече ще е късно. Определено бях стреснат, особено от сумите, които ми цитираха за отстраняване на последствията. Разрових тук из форума, какво има писано и намерих подобна информация, но не и за конкретни интервали за такава подмяна. Това, което изчетох резюмирам така - при този двигател, корпуса на помпата е от алуминий и лесно се поддава на износване, особено при "сухо триене", което се получава при смяна на горивен филтър, ако системата не се обезвъздуши адекватно с предварително задействане на подкачващата помпа в резервоара. Образуваните стружки могат да "убият" дюзите и да причинят и други щети на мотора. До тук добре - възниква въпросът - какви са вариантите, освен преждевременна смяна на въпросната помпа, която си работи добре (и не е ясно още колко може да работи така) - има ли вариант за модифициране, или подмяна с такава (от по-стар двигател), която е с чугунен корпус и няма такива потенциални проблеми? ...и още един въпрос - има ли начин да се прекара горивото преди рейла през някакъв вид филтър?
П.С. Има ли колеги с този двигател, каито са се сблъсквали реално с този проблем и как са го решили?
EA 288.png




Потребителски аватар
Pet_rov
Мнения: 4446
Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
Автомобил: Passat Variant B4
Двигател: ADZ 1996
Местоположение: Шумен

Re: Въпрос за помпата високо налягане (High-Pressure Pump) на EA 288

Мнениеот Pet_rov » Чет 23 яну 2025 16:23


Мога да дам пример с бившото ауди А4 В8 на сина с 3.0 тди. На около 220 к същата тая помпа умря изведнъж, като наби стружки в 6-те дюзи. Тази помпа не се рециклира, подменя се с нова. След стружките филма е ясен, голям кОр. Специално за този мотор има вариант от по-старата модификация за помпата и тръбичките към дюзите. А дюзите се рециклират дамо с оригинални разпрйскачи на Бош. За 2.0 не мота да кажа как стоят нещата.


Потребителски аватар
Lupender
Мнения: 732
Регистриран на: Съб 29 окт 2011 18:22
Автомобил: Audi A4 B9
Двигател: EA 288
Местоположение: Благоевград

Re: Въпрос за помпата високо налягане (High-Pressure Pump) на EA 288

Мнениеот Lupender » Чет 23 яну 2025 16:32


За тая помпа, майсторите взеха да ме сапунисват, че трябвало профилактично да се смени на около 200 хиляди, понеже иначе нямало гаранция кога и как ще направи белята. Цената била между 1200 и 1600 лева :eek Няма начин тук във форума да няма хора с коли с тоя мотор с над 200 хиляди км, но колко от тях са сменяли, ей така - профилактично такава помпа?! :screwy


Потребителски аватар
Pet_rov
Мнения: 4446
Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
Автомобил: Passat Variant B4
Двигател: ADZ 1996
Местоположение: Шумен

Re: Въпрос за помпата високо налягане (High-Pressure Pump) на EA 288

Мнениеот Pet_rov » Чет 23 яну 2025 16:51


За нашето в Ауди обявиха цена от 5600 лв мисля, че беше. Купихме от итеркарс за 1800, това миналата година. Но наистина гадината умря изведнъж. А километрите и бяха проверени, швейцарка беше. Всъщност като се замисля, беше започнала да издава едво доловим шум при отворен капак и то като доближиш ухо до нея. И после финито след около 2 седмици.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8694
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Въпрос за помпата високо налягане (High-Pressure Pump) на EA 288

Мнениеот samo_pechka » Чет 23 яну 2025 18:04


Записвам се за темата , щот голяма болка е по нашите кошове .
Аз уж затова шибам всеки път в нафтата адинол 2т като превенция .
Моята обаче е произведена 2016-та декември , предполагам е по-стария тип помпа ( последните от кю5 8р) с еа 288 2.0тди
Знам само, че кат се случи, по-добре попа да я опее. Сумите стигат 5-6 ( че и до 10к) зависи от някои неща. Но е доста работа, вкл и смъкване на резервоар . Ако трябва съм честен, най-добре всичко ново от-до. Вкл и резервоара, тръбопроводи, абе сичко.
И помпата се прави, поне по-старите, за тия по-новите не знаех, че са "олекотени". За тях инфо нямам . Помпата е последна грижа, има ги и нови на д.г. "търпима" цена . Проблема се нарича дюзи , те са си евали джинса. Там ще е брадвата.
Ще проучвам някои неща и ще ги добавям в темата.


Потребителски аватар
papa franku
Мнения: 149
Регистриран на: Чет 06 авг 2020 19:22
Автомобил:
Двигател:

Re: Въпрос за помпата високо налягане (High-Pressure Pump) на EA 288

Мнениеот papa franku » Чет 23 яну 2025 20:27


Ако не се лъжа помпата е boch cp4 и започват да я слагат от първите CR дизели при vag също в някои бмв-та и някои от американските пикапи.
По чуждите форуми помпите им започват да умират още в гаранция а други карат по 300-400 хиляди км. Като цяло сякаш не е толкова често срещана повреда
За да и се удължи живота е хубаво:
- да не се кара на ниско ниво на резервоара, при наклон може да засмуче въздух
- хубаво гориво и добавки увеличаващи смазването
- да не се сипва бензин, вода, чист биодизел или други различни от дизел горива
- при смяна на горивния филтър да се обезвъздуши с диагностика системата преди палене
- да имаш късмет
Има някакви китове за преправяне на други помпи или за промяна на посоката на обратното гориво, но цената може да наближи нова помпа и не знам колко са рентабилни


Потребителски аватар
Pet_rov
Мнения: 4446
Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
Автомобил: Passat Variant B4
Двигател: ADZ 1996
Местоположение: Шумен

Re: Въпрос за помпата високо налягане (High-Pressure Pump) на EA 288

Мнениеот Pet_rov » Чет 23 яну 2025 21:36


При стружки в системата се препоръчва всичсо ново- резервоар, тръбопроводи, филтри и т.н.
Горецитираното от мен Ауди е с 3 помпи- в резервоара, в левия праг и за високото.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8694
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Въпрос за помпата високо налягане (High-Pressure Pump) на EA 288

Мнениеот samo_pechka » Чет 23 яну 2025 21:43


До определена година страдат , някакво покритие пада и почва филма. След ревизията, подобряват малко качеството и по-няма драми. Някъде 2012-2013 е преломната година , различно. Има варианти колеги каращи по-стари ( критични) години коли, които се водят с проблемна помпа, да е всъщност вече сменена с подобрената. Има номера по нея , цифри и букви .
И сега кофти инфото: помпата ( препоръчително ) се сменяла с ангренажа....
Ангренаж се сменя при около 200-те к.км ( някой ако е сменял по-рано, значи пак ) . Помпата и "дават" д/г/ тия км без проблем. Оттам насетне ... мълчание.


Потребителски аватар
Pet_rov
Мнения: 4446
Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
Автомобил: Passat Variant B4
Двигател: ADZ 1996
Местоположение: Шумен

Re: Въпрос за помпата високо налягане (High-Pressure Pump) на EA 288

Мнениеот Pet_rov » Чет 23 яну 2025 21:46


Интересното при нас беше, че веригите не даваха грам шум. Но помпата мъцна...


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8694
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Въпрос за помпата високо налягане (High-Pressure Pump) на EA 288

Мнениеот samo_pechka » Чет 23 яну 2025 22:10


Така, сега да добавя докато не съм забравил от четенето. Има промяна във воденето на буталото , на ревизията ( след 2012-13) И уж биле по-държеливи. Дали е така- не знам. Факт е , че фейските от тия години ауди а4, а6 , кю и т.н. с 2.0тди проблема е вече рядък.
Тая препоръка мен лично ме смущава , за смяната на помпата барабар с ремъка по план-график.
Работата е там, че колата може да няма индикация и хоп, един ден край.
Т.е. може да излезе , че препоръката за смяна на помпи от ревизията, да е начин за доене на потребителя, но не мога ни да , нито не да кажа.
Нови в ауди ( оригинал ) тия помпи са златни , около 1000 и кусур евро. В Бош около 600-700 евро. В един сайт я намерих за 5 стотарки ( евро) чисто нова. Сериозна фирма м/у другото с реноме. Бош помпа разбира се.
Така наречените ремонтни помпи изискват старата обратно.Цената д/г/ сходна. Аз говоря за чистак нови , без даване на стари. Това в Германия.
Не знам какви са цените при нас.
И се споменава за мазането и работата суха, че вреди зверски на помпата.
Затова бара ли се нещо по системата, немедлено с вагкома един пуск да обезвъздуши. И тогава палене.
И да се кара с поне 1/4 гориво в резервоара .


gadnyara
Мнения: 290
Регистриран на: Чет 15 фев 2018 18:35
Автомобил: Golf7 GTE 2017 + MB S205 2020
Двигател:

Re: Въпрос за помпата високо налягане (High-Pressure Pump) на EA 288

Мнениеот gadnyara » Чет 23 яну 2025 22:29


За помпата на кои мотори се пише тук - EA288 или 189?
Или е еднаква в двете поколения мотори?


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8694
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Въпрос за помпата високо налягане (High-Pressure Pump) на EA 288

Мнениеот samo_pechka » Чет 23 яну 2025 22:41


Не мисля, че има разлики ( конструктивини) в самата помпа на двете серии.
Трябва се провери все пак.
Някой запознат да каже.
Единствената промяна е за ревизията от 2012/13 . Помпата има промяна във водене на буталото и проблема е решен до някаква степен. Т.е. по-добри и по-рядко е да даде фирата.


Потребителски аватар
railfan
Мнения: 1024
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: Въпрос за помпата високо налягане (High-Pressure Pump) на EA 288

Мнениеот railfan » Чет 23 яну 2025 23:05


Може ли да цитирате сервизна документация, където е написано черно на бяло, че се сменя с ангренаж, а не при проблем?

Моята помпа е сменяна, знам го от сервизната история на колата. Колата е 2009, първите CR, а помпата е сменена през 2017 г, в официалния дилър в Швейцария(родом е оттам колата) на около 180 хиляди.
В момента колата е на почти двойно км и няма проблем.
Аз също знам, че умират предимно защото се въртят на сухо при смяната на филтъра.. в другия момент, когато се обслужва грамотно би следвало да държат много повече километри.
Правило ми е впечатление из теми и постове, че колегите с Б7ци по-често им се случва този проблем.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8694
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Въпрос за помпата високо налягане (High-Pressure Pump) на EA 288

Мнениеот samo_pechka » Чет 23 яну 2025 23:15


Никъде, на уше е това инфо.
То ако нейде го пише ( официал) ще ги съдерат ам.адвокати ( че и немските също) от дела . Щото ще се окаже, че знаят за проблема и продават потенциално дефектни коли. А така си трайкат и ни лук яли, ни лук мирисали.
Факт е, че е имало драми на коли дори по на 40к.км и и "ония" ( ауди/фв официал) ако те усетят, че могат те издоят, го правят. Ако отидеш с адвокат сменят доста тона и накрая 1/3 ти, 2/3 онез. Щото винаги могат да кажат, ти си заредил грешно гориво и т.н. и до безкрайност да ти откажат и гаранцията, ( щот тя не покрива "умишлени" щети )
Официално никой не сменя помпата . Вече ако доверения мастер/сервиз и т.н. го предложи - друго.


Потребителски аватар
Lupender
Мнения: 732
Регистриран на: Съб 29 окт 2011 18:22
Автомобил: Audi A4 B9
Двигател: EA 288
Местоположение: Благоевград

Re: Въпрос за помпата високо налягане (High-Pressure Pump) на EA 288

Мнениеот Lupender » Пет 24 яну 2025 9:01


Предвид информацията до тук, става ясно, че единствените варианти за превенция на скъп ремонт са:
1. Профилактично добавяне на двутактово масло в горивото;
2. Надзор на майсторите при смяна на горивен филтър за спазване на процедурата по обезвъздушаване;
3. Профилактична (доброволна) замяна на помпата при смяна на ангренажен комплект.
Въпреки това, горните 3 точки не гарантират защита от внезапен дефект на помпата. Значи изборът се свежда до доброволно даване на 2 хиляди, като застраховка, или риск от скъп ремонт с пет цифрена стойност :eek
В този ред на мисли си заслужава да се потърси по-подробна информация относно кога и на кои мотори е правена ревизия в периода 2012-2013 и при кои модели на ВАГ, както и данни от потребители на които реално се е случила случката и какъв е бил размерът на щетата (като увредени компоненти) и като пари.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 56 госта