Описание на проблема:
Притежавам автомобил VW Tiguan с двигател 2.0 TDI, 150 к.с., код на мотора CUVC, който показва отклонения с налягането на живи данни в горивната рейка (Common Rail).
При диагностика с OBDeleven се установи следното:
Реална стойност на налягането в горивната рейка:
Реално налягане: 859300 hPa (85.93 бара).
Зададено налягане: 591800 hPa (59.18 бара).
Отклонение: +371600 hPa (37.16 бара) над зададената стойност.
Други измерени параметри:
Масов дебит на въздуха (Air Mass): 33.72 g/s при празен ход.
Регулатор на налягането: Активацията и стойностите не изглеждат в синхрон.
Симптоми:
Момента загуба на мощност в диапазона 1500-2000 rpm. при температура на двигателя 70-90 градуса.
На празен ход на двигтеля отклоненията са в рамките на нормалното.
Какво е направено досега:
1.Сравнени са зададените и реалните стойности на налягането в рейката.
2.Установено е значително отклонение в налягането, което е над нормата за този двигател (нормално е около 250-400 бара при празен ход или ниско натоварване).
3.Реалното налягане е извън допустимите граници.
Потенциални причини за проблема:
Регулатор на налягането в рейката (Fuel Pressure Regulator Valve):
Може да не функционира правилно, като не освобождава налягането или не отговаря на командите от ECU.
Сензор за налягане в горивната рейка (Fuel Pressure Sensor):
Ако сензорът изпраща грешни стойности към ECU, управляващият блок може да дава неправилни команди към помпата или регулатора.
Горивна помпа за високо налягане (ГНП):
Проблем в самата помпа може да доведе до прекомерно високо налягане в системата.
Моля за съвет:
Как най-добре да продължа с диагностиката и отстраняването на проблема?
Има ли някой с подобен случай на този двигател?
Ще се радвам на препоръки или насоки от колеги, които са се сблъсквали с подобни проблеми.
В ECU-то на автомобила няма нито една записна грешка.
Tiguan 2.0 TDI 150 кс CUVC - Проблем с горивната система
- Y.Parushev
- Мнения: 4
- Регистриран на: Пон 23 дек 2024 22:50
- Автомобил: VW Tiguan
- Двигател: CUVC - 2016
Tiguan 2.0 TDI 150 кс CUVC - Проблем с горивната система
Последна промяна от radotom на Сря 22 яну 2025 18:26, променено общо 1 път.
- samo_pechka
- Мнения: 8974
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Проблем с горивната система на VW 2.0 TDI, двигателен код CUVC
Аз залагам на дефектен сензор . Регулатора не, че не се скапва и той. Но все отнякъде се почва.
Съмнявам се всеки сервиз, без специализиран такъв, да има необходимата техника за измерване на реалното налягане в рейла, преди въобще някаква покупка на чарк. Щото такъв е пътя принципно при такива съмнения.
Но тестера е една торба пари , та надали...
Важното е всеки път кат се бара нещо по рейла, чистота, акуратност . И всеки път да се обезвъдуши с ел.помпата и чак тогава палене.
Съмнявам се всеки сервиз, без специализиран такъв, да има необходимата техника за измерване на реалното налягане в рейла, преди въобще някаква покупка на чарк. Щото такъв е пътя принципно при такива съмнения.
Но тестера е една торба пари , та надали...
Важното е всеки път кат се бара нещо по рейла, чистота, акуратност . И всеки път да се обезвъдуши с ел.помпата и чак тогава палене.
Re: Проблем с горивната система на VW 2.0 TDI, двигателен код CUVC
Печка, рейла е след помпата, тоест при разглобяване на рейла и/или дюзите - тя не остава на сухо. Та, в тоя смисъл може с въртене да се запали без проблем и последици, и то не върти особено много.
Не съм сигурен дали изобщо може да се обезвъздуши след помпата през VCDS както казваш ти. Това се прави когато се сменя филтъра, но той е преди помпата и целта е тя да не остане на сухо и процедурата от VCDS ползва помпата от резевоара за качването на нафта.. че иначе стружки и ремонта боли много.
Автора ако е от София - да напише номера на сензора, понеже имам 2 работещи от моята кола - OEM и на Pierburg(бях ги взимал за проба при друг проблем, та си ги карам безпредметно в багажника). Ще му подаря единия за проба ако става, да не дава пари за части с цел проба.
Не съм сигурен дали изобщо може да се обезвъздуши след помпата през VCDS както казваш ти. Това се прави когато се сменя филтъра, но той е преди помпата и целта е тя да не остане на сухо и процедурата от VCDS ползва помпата от резевоара за качването на нафта.. че иначе стружки и ремонта боли много.
Автора ако е от София - да напише номера на сензора, понеже имам 2 работещи от моята кола - OEM и на Pierburg(бях ги взимал за проба при друг проблем, та си ги карам безпредметно в багажника). Ще му подаря единия за проба ако става, да не дава пари за части с цел проба.
- samo_pechka
- Мнения: 8974
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Проблем с горивната система на VW 2.0 TDI, двигателен код CUVC
Обезвъдушава се с вагкома и става лесно, за 30сек.. Инак да се налапа с въздух си има риск.
- Y.Parushev
- Мнения: 4
- Регистриран на: Пон 23 дек 2024 22:50
- Автомобил: VW Tiguan
- Двигател: CUVC - 2016
Re: Проблем с горивната система на VW 2.0 TDI, двигателен код CUVC
Благодаря, колеги за съвета.
Като за начало поръчах по-евтиния датчик, който стой на гнп-то, ако евентулно не се оправи ще търся проблема в регулатора на рейла.
Странното е, че губи мощност за части от секундата, преди да достигне 90 градуса и след това няма проблем.
Като за начало поръчах по-евтиния датчик, който стой на гнп-то, ако евентулно не се оправи ще търся проблема в регулатора на рейла.
Странното е, че губи мощност за части от секундата, преди да достигне 90 градуса и след това няма проблем.
- samo_pechka
- Мнения: 8974
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Проблем с горивната система на VW 2.0 TDI, двигателен код CUVC
Да добавя отде ще дойде въздуха. Значи помпата -ок, в нафта. Обаче като бараме в рейла , влиза въздух. Сега, помпата тръгва, въртиш там. Въздуха дето излиза от рейла, се засмуква частично обратно по пътя от обратната нафта. Не знам обясних ли го.
Нафтата която се връща, се засмуква част пак през филтъра и се "добавя" нова от резервоара.
Сега стана ли ясно отде ще е въздуха?
Затова- да не ви мързи , ами пускайте вагкома и с кабела минимум 30сек пуснете помпата да напълни системата.
Нафтата която се връща, се засмуква част пак през филтъра и се "добавя" нова от резервоара.
Сега стана ли ясно отде ще е въздуха?
Затова- да не ви мързи , ами пускайте вагкома и с кабела минимум 30сек пуснете помпата да напълни системата.
- samo_pechka
- Мнения: 8974
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Проблем с горивната система на VW 2.0 TDI, двигателен код CUVC
Y.Parushev написа:.
Странното е, че губи мощност за части от секундата, преди да достигне 90 градуса и след това няма проблем.
Този пост го нямаше, преди да напиша моя ( явно е трябвало да бъде одобрен и те така)
Значи нещо ме притесни .
Може ли да има тръгнали стружки? Да са запушили регулатора и да не може правилно да работи? Оттам високо налягане , оттам проблеми ( начални) с дюзи>
- Y.Parushev
- Мнения: 4
- Регистриран на: Пон 23 дек 2024 22:50
- Автомобил: VW Tiguan
- Двигател: CUVC - 2016
Re: Проблем с горивната система на VW 2.0 TDI, двигателен код CUVC
samo_pechka написа:...
В този случай дюзите нямаше ли да имат прекалено големи отклонения ?
Код: Избери всички
Injection amount deviation cylinder 1: -0.01 mg/stroke
Injection amount deviation cylinder 2: 0.05 mg/sroke
Injection amount deviation cylinder 3: 0.04 mg/stroke
Injection amount deviation cylinderInjection amount deviation cylinder 4: -0.04mg/stroke
- Y.Parushev
- Мнения: 4
- Регистриран на: Пон 23 дек 2024 22:50
- Автомобил: VW Tiguan
- Двигател: CUVC - 2016
Re: Tiguan 2.0 TDI 150 кс CUVC - Проблем с горивната система
Колеги, днес забелязах нещо много значително в лога от живите данни.
Engine Speed: ~2031 RPM
Crankshaft Speed: ~1851 RPM
Camshaft Speed: ~954 RPM
Разликата между Engine Speed и Crankshaft Speed e приблизително 200 RPM и се сетих, че преди два месеца колата ми изгасна, докато работеше на празен ход, съответно тогава беше отчела грешка в ECU-то: p032200
Engine Speed: ~2031 RPM
Crankshaft Speed: ~1851 RPM
Camshaft Speed: ~954 RPM
Разликата между Engine Speed и Crankshaft Speed e приблизително 200 RPM и се сетих, че преди два месеца колата ми изгасна, докато работеше на празен ход, съответно тогава беше отчела грешка в ECU-то: p032200
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: ktamen и 21 госта