1.9 TDI 110 кс AHF - няма вакуум
-
- Мнения: 4
- Регистриран на: Вто 18 мар 2025 0:12
- Автомобил:
- Двигател:
1.9 TDI 110 кс AHF - няма вакуум
Здравейте колеги колата няма никакъв вакум ако може някой да помогне сменени н75 вакум помпа и маркучите!
- vanesto
- Мнения: 6333
- Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
- Автомобил: Octavia 3 FL
- Двигател: DGTE 2018
- Местоположение: Varna
Re: 1.9 TDI 110 кс AHF - няма вакуум
След вакуум помпата, на дебелия маркуч има едно малко щуцерче, откъдето тръгват тънките маркучи. Откачи тънкия маркуч и бръкни с една игла. Залагам 50ст, че е запушено.
- samo_pechka
- Мнения: 8951
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: 1.9 TDI 110 кс AHF - няма вакуум
А спирач.педал трудно ли се натиска? Сериозно питам, не е бъзик...
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7897
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: 1.9 TDI 110 кс AHF - няма вакуум
И аз да попитам сериозно. Знаеш ли какво е вакуум? И как разбра че колата няма такъв?
-
- Мнения: 4
- Регистриран на: Вто 18 мар 2025 0:12
- Автомобил:
- Двигател:
Re: 1.9 TDI 110 кс AHF - няма вакуум
На диагностика колата даде проблем вакум помпата плюс който и маркуч да извадя където и да си сложа пръста тоест да го затапя не става турбото изобщо не надува
- samo_pechka
- Мнения: 8951
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: 1.9 TDI 110 кс AHF - няма вакуум
Аз пак да питам
Каква е тая диагностика, че дава резултат за вакуум?
Няма такава , мери се с уред /вакуумметър
samo_pechka написа:А спирач.педал трудно ли се натиска? Сериозно питам, не е бъзик...
Каква е тая диагностика, че дава резултат за вакуум?
Няма такава , мери се с уред /вакуумметър
-
- Мнения: 4
- Регистриран на: Вто 18 мар 2025 0:12
- Автомобил:
- Двигател:
Re: 1.9 TDI 110 кс AHF - няма вакуум
Благодаря на колегата отпушиш щуцера с игла и колата върви и вакум си е супер вече!
- vanesto
- Мнения: 6333
- Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
- Автомобил: Octavia 3 FL
- Двигател: DGTE 2018
- Местоположение: Varna
Re: 1.9 TDI 110 кс AHF - няма вакуум


Изкарай я на магистрала сега и я настъпи за да се продуха геометрията, щото има вероятност да се е спекла, но внимавай да не забива много.
-
- Мнения: 4
- Регистриран на: Вто 18 мар 2025 0:12
- Автомобил:
- Двигател:
Re: 1.9 TDI 110 кс AHF - няма вакуум
Колега пиши ми на лично ако може и благодаря още веднъж!
- samo_pechka
- Мнения: 8951
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: 1.9 TDI 110 кс AHF - няма вакуум
Значи излишно си сменял помпа . И старата си е работела.
Поне други колеги четящи темата: вижте си как е натиска си по спир. педал, ако там е нормално положението, значи нещо по трасето е проблема, щуцер, маркуче и т.н. .
Ако е твърд или веднага се втвърдява след макс два натиска на работещ мотор , почва се елиминация на всеки възел и така се стига до проблемното место.
Звучи като обемна работа, но реално мен лично ме хваща около 15 минути максимум , да разбера кое точно не работи, кое точно е повредено.
И запомнете , вакуум не се вижда на диагностика. Ако ви каже мастор, ето на диагностиката еди коси вакуума- бягайте от него мастор.
Може да се дадат насоки , и оттам да се прояви съмнение за проблем с вакуум, но не и директно има-няма.
И това с пръстчето за проверка, не е сериозно.
При нас и компресия мерят така някои. Пълен смях.
Има си уреди ( вакуум метър, или компресомер според случая) и в повечето случаи ще се изненадате, но не са никак скъпи, на фона на грешно купени чаркове , пари по мастери и дни пропиляно време...
Поне други колеги четящи темата: вижте си как е натиска си по спир. педал, ако там е нормално положението, значи нещо по трасето е проблема, щуцер, маркуче и т.н. .
Ако е твърд или веднага се втвърдява след макс два натиска на работещ мотор , почва се елиминация на всеки възел и така се стига до проблемното место.
Звучи като обемна работа, но реално мен лично ме хваща около 15 минути максимум , да разбера кое точно не работи, кое точно е повредено.
И запомнете , вакуум не се вижда на диагностика. Ако ви каже мастор, ето на диагностиката еди коси вакуума- бягайте от него мастор.
Може да се дадат насоки , и оттам да се прояви съмнение за проблем с вакуум, но не и директно има-няма.
И това с пръстчето за проверка, не е сериозно.
При нас и компресия мерят така някои. Пълен смях.
Има си уреди ( вакуум метър, или компресомер според случая) и в повечето случаи ще се изненадате, но не са никак скъпи, на фона на грешно купени чаркове , пари по мастери и дни пропиляно време...
- vanesto
- Мнения: 6333
- Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
- Автомобил: Octavia 3 FL
- Двигател: DGTE 2018
- Местоположение: Varna
Re: 1.9 TDI 110 кс AHF - няма вакуум
Така е печка, и аз съм стигнал до извода, че е напълно излишно да се сменят работещи части на принципа проба-грешка.
По-добре си дайде парите на кадърен майстор/сервиз, който има инструменти и умения, отколкото да сменяте здрави оригинални части, с афтър маркет с неясно качество, или втора употреба.
При моя голф липсата на качествен вакуум го хванахме с вакуум метър, след оплакване от моя страна, че не ми работи клапата за меко гасене, не със диагностика. Бях тръгнал да сменям актуатора на клапата, заради съмнения за скъсана мембрана. Бяхме го купили вече.
Спирачки си имаше колата, и вървеше що годе, макар че след това разбрах, че хич не е вървяла, ама явно така съм и свикнал. До актуатура на турбото също беше мижав вакуума. Интересното обаче беше, че геометрията не беше се спекла, въпреки че лоста се движеше съвсем малко, може би заради многото ми извънградско. Така че понякога е доста трудно да поставиш точна диагноза, без мерене. С пръст трудно ще разбереш колко точно ти е вакуума, както беше при мен, има го, ама не достатъчен. А този уред наистина не е скъп и е лесен за употреба, ако не ви се занимава с майстори. А при липса на вакуум, това е първия щуцер, който трябва да се провери, защото се трупат боклуци там, особено при по-стари коли.
По-добре си дайде парите на кадърен майстор/сервиз, който има инструменти и умения, отколкото да сменяте здрави оригинални части, с афтър маркет с неясно качество, или втора употреба.
При моя голф липсата на качествен вакуум го хванахме с вакуум метър, след оплакване от моя страна, че не ми работи клапата за меко гасене, не със диагностика. Бях тръгнал да сменям актуатора на клапата, заради съмнения за скъсана мембрана. Бяхме го купили вече.
Спирачки си имаше колата, и вървеше що годе, макар че след това разбрах, че хич не е вървяла, ама явно така съм и свикнал. До актуатура на турбото също беше мижав вакуума. Интересното обаче беше, че геометрията не беше се спекла, въпреки че лоста се движеше съвсем малко, може би заради многото ми извънградско. Така че понякога е доста трудно да поставиш точна диагноза, без мерене. С пръст трудно ще разбереш колко точно ти е вакуума, както беше при мен, има го, ама не достатъчен. А този уред наистина не е скъп и е лесен за употреба, ако не ви се занимава с майстори. А при липса на вакуум, това е първия щуцер, който трябва да се провери, защото се трупат боклуци там, особено при по-стари коли.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 64 госта