Добър ден,
от около 2 години съм собственик на VW POLO 1.6 TDI 90 коня, 2011 година модел. Автомобилът е на 150.000км.
Притежавам и VCDS диагностика.
Имам питане относно регенерацията на DPF.
Ако карам автмобила предимно извънградско активната (със светеща лампа) регенерация се случва веднъж на 2000-3000км. и трае не повече от 5-10мин (от момента в който светва лампата до нейното изключване, около 25км като разстояние)
Ако автомобила се кара смесено активната регенерация се случва веднъж на около 800км. и трае около 30 мин. (около 60км каране)
И ето идва моят проблем. Ако автомобила се кара само градско - активната регенерация се случва на около 400-450км, НО ТРАЕ ДОСТА ВРЕМЕ... около 60-80 минути шофиране или около 100-130км разстояние.
И тук е проблема понеже не винаги мога да я завърша (по различни причини) Някой път просто ми омръзва да обикалям. И по някой път (веднъж или два пъти в годината) влиза в авариен режим с грешка P2458 - Diesel Particulate Filter Regeneration Duration.
Чистя си я през VCDS , но е дразнещо.
Моля дайте съвет как да регенерирам най ефективно.
Етко какво правя аз при активна регенерация започнала.
Обороти 2300 , скорост около 80км, на 3-та скорост или 4-та 2200 оборота на около 95км скорост.
Дайте съвети как , на каква скорост с какви обороти и т рябва ли форсиране на педала на газта.
Благодаря
PS: говоря за конкретния модел и година на производство, защото от това което съм забелязал всеки един модел е различно.
DPF регенерация на VW POLO 1.6 TDI 90 коня, 2011
Re: DPF регенерация на VW POLO 1.6 TDI 90 коня, 2011
Не трябва форсиране и не е нужно да минаваш много над 2000. Иначе за да нямаш проблеми, веднъж седмично излизаш на дълъг път или магистрала и я напъни да се продуха хубаво. Когато тече регенерацията, удължаваш срока ако я напъваш. Извънградско около 20-30км са и достатъчни да се издуха правилно, 100-130км е прекалено.
Иначе също така е възможно DPF-a ти да е към края на полезния си живот и да трябва да се свали и "изпере". Колко сажди виждаш през VCDS ?
Иначе също така е възможно DPF-a ти да е към края на полезния си живот и да трябва да се свали и "изпере". Колко сажди виждаш през VCDS ?
Re: DPF регенерация на VW POLO 1.6 TDI 90 коня, 2011
За първи път чувам активна регенерация със светеща лампа за филтъра.
Ако си стигнал до лампата, просто означава, че си стигнал голям лимит на неизгорени сажди във филтъра и си прекъснал поне няколко вече започнали регенерации, така, че да се позадръсти.
Затова и имаш другите изброени от теб проблеми - дълга регенерация.
Самата регенерация постига най - добра температура на 3-4 предавка между 1800 и 2000 оборота, тогава колата е под добър товар, температурата на изгаряне отива към 650 градуса и регенерацията протича за около 10 минути, стига да можеш да ги поддържаш тези обороти и предавка. В градското това не винаги е възможно, естествено, затова тогава нямаш избор - стремиш се доколкото може да ги поддържаш, ако не - караш повече време. Най - удобно е да засилиш на околовръстно, скоростен булевард, ако имаш наблизо.
Ако си стигнал до лампата, просто означава, че си стигнал голям лимит на неизгорени сажди във филтъра и си прекъснал поне няколко вече започнали регенерации, така, че да се позадръсти.
Затова и имаш другите изброени от теб проблеми - дълга регенерация.
Самата регенерация постига най - добра температура на 3-4 предавка между 1800 и 2000 оборота, тогава колата е под добър товар, температурата на изгаряне отива към 650 градуса и регенерацията протича за около 10 минути, стига да можеш да ги поддържаш тези обороти и предавка. В градското това не винаги е възможно, естествено, затова тогава нямаш избор - стремиш се доколкото може да ги поддържаш, ако не - караш повече време. Най - удобно е да засилиш на околовръстно, скоростен булевард, ако имаш наблизо.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 146 госта