Passat B6 CBBB мотор - Throttle Position Sensor

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19700
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Passat B6 CBBB мотор - Throttle Position Sensor

Мнениеот radotom » Съб 14 юни 2025 16:23


Мотора е СВВВ (170к.с. CR), качен на Пассат В6
От известно време ми избива грешка Throttle Position Sensor - Signal too High

Код: Избери всички

000291 - Throttle Position Sensor (G69)
               P0123 - 000 - Signal too High - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00100000
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 2
                    Reset counter: 255
                    Mileage: 270556 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2063.14.31
                    Time: 12:15:58

             Freeze Frame:
                    RPM: 1380 /min
                    Speed: 43.0 km/h
                    Voltage: 13.53 V
                    Lambda: 100.2 %
                    Lambda: -4.7 %
                    Bin. Bits: 00000000
                    Voltage: 5.016 V

Естествено, наясно съм, че в трактора няма дросел в стандартния смисъл на думата, това е клапата за меко гасене.
По тази причина и се чудя за чий въобще я следи компютъра в движение.
Това е от около 2-3 седмици.
Трия грешката, след малко пак цъфва!
В последно време зачестява стабилно - понякога минута, след като изтрия грешката и отново се размигват реотанчетата
Като пусна тест на дросела я чувам как си щрака - отваря и затваря.
Ако пробвам при запален мотор, в момента, в който покаже ''затворено'' мотора загасва (логично! )
Свалих я - беше доста мръсна, защото е точно преди ЕГР-а и всякаква гняс се набива там.
Почистена, монтирана и адаптирана - уж всичко точно!
И вчера, след около 20-30 км извънградско пак светна!
Отбих на пътя, без да гася изтрих грешката и в момента на тръгване светна наново.
Така си изминах останалите около 80км, без никакви драми (освен, че към края светна и двигателчето)
Пак забърсване на грешка и днес пак светване след няма и 4км пробег
Прави ми впечатление, обаче, че май след изчистване светва в момента, в който настъпя малко по-сериозно газта - не да се правя на състезател, а по-скоро за да тръгна от спряло състояние или да изкача някой баир.

Та почвам да се чудя дали пък не е свързано с износване на потенциометрите на педала на газта.
Проследявах ги и тях - и двете стойности се променят съвсем нормално, без пропадания или някакви отскоци... :gruebel

Иначе самата клапа явно е сменяна от предния собственик - не е оригинална. Но не знам каква е била причинта

Та на някой да му се е случвало подобно чудо и да знае адекватен лек за таз болежка?




Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7907
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Passat B6 CBBB мотор - Throttle Position Sensor

Мнениеот goppa » Съб 14 юни 2025 17:57


https://wiki.ross-tech.com/wiki/index.p ... 123/000291

Та,проверка на бушони и кабели, чистене и адаптация. И ако не се оправи се сменят скъпи части


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19700
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Passat B6 CBBB мотор - Throttle Position Sensor

Мнениеот radotom » Съб 14 юни 2025 18:45


Ами отива към последното
Другото е направено, с изклчение на проверката на кабелите.
То е с 2 вериги - едната е на моторче, с 2 кабелчета, което върти клапата към затваряне (отваря се от пружина)
Другата верига е за хол-датчика (не е потенциометър, както очаквах). На оста на клапата, при зъбното колелце има магнит. Той явно подава управление на едно чипче - хол-датчик с усилвател.
Към него вървят 3 проводника - предполагам плюс, минус и сигнален.
Ако има някъде прекъсване по този минус - нищо чудно да прави горните мизерии.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19700
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Passat B6 CBBB мотор - Throttle Position Sensor

Мнениеот radotom » Съб 21 юни 2025 17:58


Доклад:
В понеделник привечер смених дросела с някакъв много измислен, хептен куча марка.
Последва леко трипче от 3-4км, нищо не светна, но това не беше меродавно - километрите бяха малко
Вчера вечерта в 11 по нощите запалих и днес по някое време следобеда благополучно акостирах на южната част на южната ни съседка :icon_lol
едно нищо и никакви 1200км.
Ами... без проблем!
Пишем дефекта за отстранен.
Като се върна вероятно ще се разтърся как да огранича работата на ЕГР-а, защото такива мизерии нахвърля в смукателния колектор... не ви е работа да ви разправям! :insane


Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2702
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
Двигател: CFFB AVF BXE
Местоположение: Пловдив

Re: Passat B6 CBBB мотор - Throttle Position Sensor

Мнениеот Vasseto » Нед 22 юни 2025 22:03


Една залъгалка и една тапа и си готов.


IsmokeU
Мнения: 3
Регистриран на: Нед 06 юли 2025 9:26
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B6 CBBB мотор - Throttle Position Sensor

Мнениеот IsmokeU » Сря 09 юли 2025 8:04


radotom написа:Доклад:
В понеделник привечер смених дросела с някакъв много измислен, хептен куча марка.
Последва леко трипче от 3-4км, нищо не светна, но това не беше меродавно - километрите бяха малко
Вчера вечерта в 11 по нощите запалих и днес по някое време следобеда благополучно акостирах на южната част на южната ни съседка :icon_lol
едно нищо и никакви 1200км.
Ами... без проблем!
Пишем дефекта за отстранен.
Като се върна вероятно ще се разтърся как да огранича работата на ЕГР-а, защото такива мизерии нахвърля в смукателния колектор... не ви е работа да ви разправям! :insane


Точно това щях да коментирам, преди седмица имах подобен проблем.
При мен бе дроселова клапа.... Или по точно не самата тя а датчика който е закрепен за нея. От топлината се беше стопил (пластмасова букса) , закупих нов дросел и нещата се оправиха.

Поздрави


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19700
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Passat B6 CBBB мотор - Throttle Position Sensor

Мнениеот radotom » Сря 09 юли 2025 19:39


radotom написа:Като се върна вероятно ще се разтърся как да огранича работата на ЕГР-а,...

Vasseto написа:Една залъгалка и една тапа и си готов.

Тъййй...
Оказа се, че за моя двигател тия не предлагат залъгалка :icon_sad
Явно алгоритъма на ЕГР-а е прекалено смотан.
Преди си бях ограничил софтуерно ЕГР-а на AFN-а с Adaptation, Block 3, само дето между роторка и Комън Рейл има 3 планини разлика :icon_lol
Според вас дали ще мога да резна малко работата на ЕГР-а чрез софтуерно намаляване с VCDS или ще ревне на умряло?
Според мен - не би трябвало. Все пак (ако го разреши въобще) това ограничение, дето се каня да вкарам си се записва в картите на мотора и нататък трябва да си ги смята коректно?
... Или прекалено съм се размечтал? :rolleyes


Потребителски аватар
PzKpfW
Мнения: 237
Регистриран на: Нед 02 ное 2008 3:48
Автомобил: Golf 6
Двигател: CAYC
Местоположение: София
Контакти:

Re: Passat B6 CBBB мотор - Throttle Position Sensor

Мнениеот PzKpfW » Сря 09 юли 2025 21:27


Според Уикипедия този двигател е от поколение ЕА189. Което означава, че ако не е минал кампания по смяна на софтуер неговия EGR не би трябвало да работи като EGR. При мен е точно така, аз съм с 1.6 ЕА189. Въпреки, че страдах от счупен механизъм на EGR клапата колекторите и дросела ми са чисти. Последно свалях колектора на над 300 000 заради смяна на маслен модул и вътре беше напълно чисто.

Най-безболезнено би било ако си намериш от някъде оригинален софтуер от преди дизелгейт, в случай, че колата е ъпдейтвана. Ако DPF-а е отстранен може направо да запушиш EGR-а. Въпреки, че дебитомера ще вижда отклонения грешка и авариен режим неяма да се появява. При мен колата влезе в авариен режим едва когато механизма за задвижване на EGR клапата блокира и моторчето не можеше да си прави пълния ход. Некоректния обем отработени газове не водеше до нищо



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 56 госта