Golf 7 2.0 TDI 2015 г - Харчи 1 литър масло на 1000 км

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
domina7or
Мнения: 1
Регистриран на: Съб 23 ное 2024 19:59
Автомобил: Golf 7 Variant 2 TDI 150 hp
Двигател:

Golf 7 2.0 TDI 2015 г - Харчи 1 литър масло на 1000 км

Мнениеот domina7or » Нед 27 юли 2025 9:36


Изчезва ми литър масло приблизително на 1 000 км. Правена диагностика, няма теч, сух ауспух, няма дим нищо. Маслото изчезва в зоната на здрача. Golf 7 Комби 2015 г. 150 коня, DSG 6 ск., 2.0 TDI. 272К км. Ходено в официален сервиз, сменено масло с филтър и продължава да изчезва и не знаят къде е проблема, искат да отварят двигателя, което ми е крайна мярка. Някой ако знае за подобни случаи ще съм благодарен да сподели или дори само мнения.

Последна промяна от domina7or на Нед 27 юли 2025 10:41, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
Traytor
Мнения: 1912
Регистриран на: Пон 24 авг 2009 3:09
Автомобил: Passat B8
Двигател: DSRB
Местоположение: София

Re: Golf 7 2.0 TDI 2015 г - Харчи 1 литър масло на 1000 км

Мнениеот Traytor » Нед 27 юли 2025 10:16


Случаи много. При липса на течове, го гори. Имаше едно видео което бяха споделили наскоро в което го обясняваха по-на широко. Колата вероятно си е с ДПФ-а, пушеци не се виждат защото, спира в него. Ако се продължи да се кара така, скоро ще почне да свети и ДПФ-а защото той е проектиран да спира и изгаря сажди, не маслени отлагания. Изчакай ако искаш и още мнения, но за мен отваряне на мотора ще е много вероятно.


Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4704
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: Golf 7 2.0 TDI 2015 г - Харчи 1 литър масло на 1000 км

Мнениеот tdi fen » Нед 27 юли 2025 10:17


За съжаление все по-често срещан проблем при тези двигатели решението е скъп ремонт на двигател бутала/сегменти


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 20273
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Golf 7 2.0 TDI 2015 г - Харчи 1 литър масло на 1000 км

Мнениеот Vlad777 » Нед 27 юли 2025 10:20


Нормално е да няма дим, защото всичко се обира от DPF-a. При такова положение обаче той скоро ще се задръсти и тотализира и освен ремонт на двигателя, ще трябва и нов DPF.

Такава сериозна загуба на масло говори за износени сегменти и като цяло трябва да се провери и компресия. Проблем в картерната вентилация и капак клапани също може да доведе до загуба на масло, но много по-малко.

Аз лично бих пробвал да сложа добавка в маслото Bardahl FULL METAL. Изпитано е от мен на друга кола, която си беше за ремонт и нещата се подобриха много, но ремонтът така или иначе го направихме в последствие. Ако разходът на масло намалее значително с добавката - значи двигателят е за основен ремонт.

На колко километра е Голфа? Това е често срещан проблем при автомобили с 2.0 TDI на много километри, които са обслужвани на удължен сервизен интервал - 30 000 км. Коли, които се обслужват на 10-15 000 км - (250-300 моточаса при средна скорост 40-60 км/ч на компютъра "Продължително време/Long Term") обикновено нямат такива проблеми, дори на много километри.

Затова препоръчвам на всеки, който иска да си ползва дълго колата - да не вярва на приказките за 30000 сервизен интервал.


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13387
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Golf 7 2.0 TDI 2015 г - Харчи 1 литър масло на 1000 км

Мнениеот Zdravko Zankov » Нед 27 юли 2025 11:49


Написал е пробега, 272000км.


Потребителски аватар
paagrio
Мнения: 458
Регистриран на: Съб 27 сеп 2008 9:04
Автомобил: голф 1K
Двигател:

Re: Golf 7 2.0 TDI 2015 г - Харчи 1 литър масло на 1000 км

Мнениеот paagrio » Нед 27 юли 2025 12:00


Онези сервизи с платените публикации говорят че при тези двигатели разходът на масло е заложен още от завода заради дизайна на буталата и сегментите. И при ремонт можело да се избират различни размери. Дано не се стигне дотам, но само от гумички и картерна вентилация няма да се изгуби литър на хиляда км. Турбо пътищата съвсем сухи ли са? Все пак внимавайте да не доливате повече защото двигателят първо си изхвърля излишъка и се получава един "принудителен" разход на масло. Може да пробвате някой от другите начини за мерене на нивото - кратко чакане след кратко каране, дълго чакане след дълго каране и т.н.


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 20273
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Golf 7 2.0 TDI 2015 г - Харчи 1 литър масло на 1000 км

Мнениеот Vlad777 » Нед 27 юли 2025 13:02


Zdravko Zankov написа:Написал е пробега, 272000км.

Дописал го е в последствие. Ако е карана на long-life сервизни интервали - може да се очаква да е за ремонт на буталата. Аз затова съм на мнение, че коли не трябва да се взимат на над 150000 км., за да може да покараш още едни 100к км преди да започнат тегавите ремонти.

Четири бутала са 1500 лв (MAHLE) и то ако блока е наред. Като прибавим и нещата, които ще е грозна гледка да не се сменят като е отворен мотора: основни и биелни лагери, маслена помпа с ремъка, семеринги, гарнитура глава, ревизия глава, болтове, ангренаж, водна помпа, ролки, ремонтен комплект дюзи, капак клапани, масло, филтри, антифриз, пране на DPF, ревизия турбо и т.н. и сметката само за части отива на 4-5000 лв. Като се добави и минимум 2000 лв за труд и ако се появи и нещо непредвидено - за такъв ремонт и ако искаш да си караш след това колата, а не да я продваш на следващия "късметлия" трябва да са заделени едни 10000 лв.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8980
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Golf 7 2.0 TDI 2015 г - Харчи 1 литър масло на 1000 км

Мнениеот samo_pechka » Нед 27 юли 2025 13:47


Мхм.
Тепърва ще излизат все повече и повече такива теми.
Аз го написах преди години . И предупредих поне два пъти на тази тема.
Мнозина не взеха инфото за меродавно, но...
И 10 бинки ( ако се правят както трябва нещата) , ще е ... дето има една приказка да се ритнеш с пета у г@за.
Нерядко обаче се оказва, че и дюзите са леко пътници на тия км...
Помпата за високото налягане - и тя.
За всеки случай да се "види" и вентилатора , една нова средна част ( картридж), ЕГР и т.н.
И сумата става х2, че и нагоре....
Виновник разбира се не е само и едиствено ЛЛ смяната на маслата, но заради тях, процесите се ускоряват драстично.
Моето мнение, че дизел ( от новите нали... не говорим ся за OM602 на мерцовете, или дори АФН от нашите, примерно) се купува на колкото се може по-малко км. според парите , които могат да се заделят.
Дано излезе дреболия в случая , но се съмнявам.
Аз бих пробвал неколкократно промивки на база детергенти ( поне два пъти, че и три) . Поне две смени на масла през макс 1000-1500км и чак след това да правя , каквото правя......
Ще помоля обаче , ако все пак се окаже нещо сравнително леко за решение ( било някоя сонда , датчик и т.н. ) колегата да сподели решението.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 56 госта