28 - 30 август 2020 г. - предстои ФОЛКСВАГЕН ФОЛКЛОРЕН СЪБОР УЗАНА!

Почистване на всмукателни колектори+изолиране на EGR(снимки)

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Сря 04 юли 2007 14:17


Ми Вентоман сложе на края на прохосмукачката/маркуча е дебел и не влиза в смукателната част на главата/ малък маркуч и слепи двете с тиксо.Включи прохосмукачката на мах вкара я в клапаните и внимателно къртеше доколкото може/не може много в сравнение с колекторите-там ги изчисти първо с метална част и после с парцали и газ докато излезе алуминия и станах супер/.След като ги пооочисти мина бая пъти с прахосмукачката на мах щото страххххх :shock .После като сглоби колата на 5та малко я пораздвижихме та ако нещо е заклинило да разберем овреме/по принцип може да се отвори свещ или най-сигурно дюза ако има нещо да изхвърли ,но и това не може те спаси от най страшното-твърдо парче да заседне между клапан и лиглото и да го блокира иии :( /.По принцип тия г....на са меки и се смучат с прахосмукачката и шанса да стане нещо е нищожен ,но недай си боже ако стане не ми се мисли затова-осторожно.Ако сте от Сф и не сте майстор/а то от дизеловия май само Никси е :lol: / ви препоръчвам да идете при Вентоман-а щото има инструменти,ВАГ-Ком ,място и ще му е вече за някой си път -надали ще го напваите по-добре за по-малко време ,а за цапането да не говорим :lol: Лошото е само че вече Вентомана кара Алфа ,че и бенц и е за :smackbum




Потребителски аватар
Schwepsi
Мнения: 195
Регистриран на: Чет 22 сеп 2005 11:25
Автомобил: Golf 4 GTI
Двигател: ARL 2003
Местоположение: София

Мнениеот Schwepsi » Чет 05 юли 2007 7:33


Мерси за инфото , събота ще почиствам и аз . :077:


Потребителски аватар
trohata
Мнения: 116
Регистриран на: Сря 25 яну 2006 23:24
Автомобил: HYUNDAI I40
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот trohata » Чет 05 юли 2007 14:42


Нужно ли е да Шлайфам колекторите преди да ги сложа обратно ?


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Чет 05 юли 2007 14:53


Не е нужно/въпреки че е добре/ ,ама при дизела ако изшлайфаш колектора те признавам за фен на "чистинто на ориз с боксови ръкавици" :lol:


Потребителски аватар
Schwepsi
Мнения: 195
Регистриран на: Чет 22 сеп 2005 11:25
Автомобил: Golf 4 GTI
Двигател: ARL 2003
Местоположение: София

Мнениеот Schwepsi » Чет 05 юли 2007 15:08


Пак един въпрос - с пароструйка дали ще падне гняста от колектора или ?
Имаше ли проблеми със гарнитурите на колектора или някои болтове ?


Потребителски аватар
kapacitet
Мнения: 35
Регистриран на: Нед 19 мар 2006 11:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Разград-града голяма

Мнениеот kapacitet » Чет 05 юли 2007 15:19


Братлета ,снощи изчетох темата и днес метнах моя трактор в гаража ,изолирах клапана както е показано на снимките.Без да се самонавивам но ми се струва ,че тегли по плавно.Благодарско за съветите ,лек и безавариен да ви е пътя!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Чет 05 юли 2007 15:29


Schwepsi написа:Пак един въпрос - с пароструйка дали ще падне гняста от колектора или ?
Имаше ли проблеми със гарнитурите на колектора или някои болтове ?

И аз си го мислих същото - ако имаш пароструйка под ръка не се колебай да я ползваш.Песъкоструйка също ще свърши работа.С гарнитурите никъв проблем /в тдиклуб.ком пишеше че дори не трябва да им се слага силикон/ вентоман обаче на мойта сложи термоустойчив/червения/ за всеки случей.Болтовете също нямат проблем ,но те съветвам да си земеш свестни шестограми за да не им прецакаш главите/колектора е на шестограми/.Единствения проблемен е единия болт на тръбата от изходния колектор дето влиза в ЕГР щото се е нагрял и позаварил/вентоман е счупил вече един камък 12 от турските :lol: /.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Чет 05 юли 2007 15:32


kapacitet написа:Братлета ,снощи изчетох темата и днес метнах моя трактор в гаража ,изолирах клапана както е показано на снимките.Без да се самонавивам но ми се струва ,че тегли по плавно.Благодарско за съветите ,лек и безавариен да ви е пътя!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D

Ама то по-важното е да изчистиш колектора.Бръкна ли с пръст да провериш колок е нагара?


Потребителски аватар
kapacitet
Мнения: 35
Регистриран на: Нед 19 мар 2006 11:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Разград-града голяма

Мнениеот kapacitet » Чет 05 юли 2007 17:17


Бръкнах ,според мене беше поносим ,ама чакам да ми дойде музата за да ги сваля ,щото ме домързя /видимо бяха чисти /


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Мнениеот juve » Съб 07 юли 2007 15:54


Е, заразихте ме и мене :wink: Днеска грабнах и аз инструментите .... свалих клапана и го снимах ...О , чудо! Бате Макарон, който ми е карал колата в Италито взел , че изолирал явно преди много километри вакума ( така я взех ) и сега , като гледам преди него около 4 см отвора на тръбата от картера е плътно набита със сажди - няма отвор няма нищо ! Обаче след него - чистооо :D Измъкнах една медна ламарина , изрязах си една сериозна тапа и вече съм готов за нови трудови успехи ..... :lol: ( навирах и едно зъболекарско огледало, свалих тръбата от турбото - няма сажди в смукателния тръбопровод ..затова реших , че няма начин да има и навътре ...)
п.с Нещо оцапах подчертаването :oops:


Потребителски аватар
Golf_Bora
Мнения: 168
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Bg

Мнениеот Golf_Bora » Съб 07 юли 2007 22:41


Питам се ако се изведе отдушника-вентилацията на картера чак до ауспуха дали и колко ще мирише на горещо масло ? и дали толкоз дълга тръба няма да прави съпротивление от собствените си газове ?
Какво ви е мнението ?


Потребителски аватар
Golf_Bora
Мнения: 168
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Bg

Мнениеот Golf_Bora » Нед 08 юли 2007 18:34


niks76 написа:
Golf_Bora написа:От прочетеното не ми стана ясно може ли само с тапа(ламаринка) и тапа(6мм болт) в вакуумния маркуч да се изолира EGR на PD . Според 1 приятел са му го изолирали без никаква намеса с VAG-COM само с "тапи" и за сега няма оплаквания ?
щом е ПД ;да о4аква вклю4ване и с оплакванията :lol:

Питах приятеля си и той каза, че е навъртял около 15000км и за сега няма проблеми. :roll:


Потребителски аватар
Schwepsi
Мнения: 195
Регистриран на: Чет 22 сеп 2005 11:25
Автомобил: Golf 4 GTI
Двигател: ARL 2003
Местоположение: София

Мнениеот Schwepsi » Пон 09 юли 2007 7:44


Айде и аз съм вече с ЧИСТ колектор . Имаше си сополи нормално , бая чистене падна докато видя алуминия , но сега върви осезаемо по добре без да си внушавам :wink: .Цяла събота отиде но има защо. Мерси за съветите и инфото от Вентоман и Рабит-та :bowdown


Vertriebler
Мнения: 81
Регистриран на: Вто 14 мар 2006 19:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ботевград

Мнениеот Vertriebler » Пон 09 юли 2007 11:10


При мен осезаема разлика няма, да не кажа никаква.
Това е може би защото всмукателните тръби не бяха толкова задръстени като на колегите дето са дали снимки, но все пак имаше нагар, която обаче не беше суха консистенция, а нещо мазно, на пипане като пластелин. Един майстор ми каза да изолирам ЕГР-а и всмукателните тръби щели с течение на времето да се изчистят, но аз все пак си поиграх. А дали пък наистина не е така?


Потребителски аватар
trohata
Мнения: 116
Регистриран на: Сря 25 яну 2006 23:24
Автомобил: HYUNDAI I40
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот trohata » Пон 09 юли 2007 13:08


Последно да изолирам ли EGR-а става въпрос за Passat AFN или за този тип двигател е по добре да остане .
Колекторите ще ги изчистя ще изведа картерните газове далеч от Турбото но за клапана не ми стана ясно :предавам се



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: goppa, hamchev и 9 госта