проблем с турбото на голф 3

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
baianto
Мнения: 11
Регистриран на: Чет 06 сеп 2007 17:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Казанлък

проблем с турбото на голф 3

Мнениеот baianto » Чет 06 сеп 2007 18:23


хора даите ми саветче
турбото ми се скапа
взех си втора ръка
много хора ми казват щом един път се е скапала по-добре да се отарвам
дайте си мнението какво да правя




Потребителски аватар
kamenov
Мнения: 1372
Регистриран на: Съб 02 сеп 2006 16:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Смолян

Re: проблем с турбото на голф 3

Мнениеот kamenov » Чет 06 сеп 2007 18:33


baianto написа:дайте си мнението какво да правя

Пиши за какъв двигател става въпрос


Потребителски аватар
slavi ivanov slavov
Мнения: 563
Регистриран на: Вто 28 авг 2007 12:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: варна
Контакти:

Мнениеот slavi ivanov slavov » Чет 06 сеп 2007 20:15


Сега, колега предполагам че става вапрос за 1,9ТДИ. Не слушаи разни лаици, ако колата е на двеста и кусур хил. км е сьвсем нормално. ЕДНА ТУРБИНА НА ФВ и АУДИ ИЗДЬРЖА СРЕДНО ОКОЛО 200 000км .А на много други автомобили и по помалко.Само за ориентир ти казвам една нова турбина за голфа вьв Варна струва около 1100лв(сьс фактура),сьответно сьс 1 година гаранция.Сьщо така може да се вземе нова без фактура и без гаранция за около 700лв. И сьответно втора употреба за 350лв която сьм убеден че ще е на около 198 500км.Просто нияма смисьл според мене тука от втора употреба. А иначе сьм чувал че по принцип може да се изолира сьс някаква траба, мисля че се слага и може и без турбина маи.Но укоцява доста автомобила.Това е от мене по вьпроса за ТУРБИНИТЕ! Между другото сьм се парил и от опит знам. А относно тези които ти казват че щом е издухала турбината значи е пьтник то сьщото се отнася и за сьединителя щом издухаш амбриаж значи колата си заминава. Звучи ми смешно.ТУРБИНАТА Е АКСЕСОАР И ТЯ СЕ СМЕНЯ СЛЕД ОПРЕДЕЛЕН БРОИ КИЛОМЕТРИ НЯКОЯ С НЯКОЛКО ХИЛЯДИ ПОВЕЧЕ ДРУГА ПО МАЛКО И ТАКА. ЗАВИСИ ОТ ЕКСПЛОАТАЦИЯТА.АРЕ ЧАУ.


baianto
Мнения: 11
Регистриран на: Чет 06 сеп 2007 17:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Казанлък

Мнениеот baianto » Пет 07 сеп 2007 10:47


колега само турбо-дизел без интерколер,а за двигателя незнам какъв е защото номера му го няма,мерси за съвета


Потребителски аватар
chefito
Мнения: 9527
Регистриран на: Сря 02 фев 2005 12:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот chefito » Пет 07 сеп 2007 11:34


вероятно е AAZ...


Потребителски аватар
kombito-tdi
Мнения: 889
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 20:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: КАРЛОВО ЧИП++
Контакти:

Мнениеот kombito-tdi » Пет 07 сеп 2007 11:50


слагаш новото проверка на колата .само гас и няма да се плашиш :drive


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Пет 07 сеп 2007 20:00


slavi ivanov slavov написа:Сега, колега предполагам че става вапрос за 1,9ТДИ. Не слушаи разни лаици, ако колата е на двеста и кусур хил. км е сьвсем нормално. ЕДНА ТУРБИНА НА ФВ и АУДИ ИЗДЬРЖА СРЕДНО ОКОЛО 200 000км .А на много други автомобили и по помалко.Само за ориентир ти казвам една нова турбина за голфа вьв Варна струва около 1100лв(сьс фактура),сьответно сьс 1 година гаранция.Сьщо така може да се вземе нова без фактура и без гаранция за около 700лв. И сьответно втора употреба за 350лв която сьм убеден че ще е на около 198 500км.Просто нияма смисьл според мене тука от втора употреба. А иначе сьм чувал че по принцип може да се изолира сьс някаква траба, мисля че се слага и може и без турбина маи.Но укоцява доста автомобила.Това е от мене по вьпроса за ТУРБИНИТЕ! Между другото сьм се парил и от опит знам. А относно тези които ти казват че щом е издухала турбината значи е пьтник то сьщото се отнася и за сьединителя щом издухаш амбриаж значи колата си заминава. Звучи ми смешно.ТУРБИНАТА Е АКСЕСОАР И ТЯ СЕ СМЕНЯ СЛЕД ОПРЕДЕЛЕН БРОИ КИЛОМЕТРИ НЯКОЯ С НЯКОЛКО ХИЛЯДИ ПОВЕЧЕ ДРУГА ПО МАЛКО И ТАКА. ЗАВИСИ ОТ ЕКСПЛОАТАЦИЯТА.АРЕ ЧАУ.

Баси още един според който до сега да съм сменил 2-3 пъти турбина :lol: :lol: :lol: Колега тва че си се набутал/съдбата ти е изиграла лоша шега нищо не значи.Не пиши глупости.Наблюденията ми от тоя форум са че 90% от темите за "умряла" турбина се свеждат до спукан маркуч,управление на гейта или самия гейт ,а като отидеш при майстор за ремонт на турбина там "не връщат" :lol: Първо кажи как и защо се е скапала първата турбина ,ква и как си зел.За съвета слагай си новата и прочети из темите как се поддържа турбиниран автомобил,пише също и как се проверява турбина и т.н. :wink:


Потребителски аватар
Passat_bs
Мнения: 595
Регистриран на: Пон 08 авг 2005 22:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот Passat_bs » Нед 09 сеп 2007 0:14


Много хора ако става въпрос въобще не знаят, че турбо автомобил не се гаси веднага след като е бил настъпван или дори каран известно време на високи обороти. Самата турбина при ръчкане загрява до много големи температури. И точно в този момент когато изгасиш двигателя, маслото останало в турбината се коксува и по този начин скъсява живота и. Други срещани проблеми са пукнатини в топлия охлюв- пак от много даване на резби. :lol:


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30039
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот dobrin » Нед 09 сеп 2007 8:55


Горе-долу е така, само че основната причина да не се гаси веднага е да свали налягането ...


Потребителски аватар
RS-Racing
Мнения: 60
Регистриран на: Пет 11 май 2007 17:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бяла (Русенска област)

мм

Мнениеот RS-Racing » Нед 09 сеп 2007 18:31


Като почне да гори една кофа масло к`во правим сигурно пак е спукан геита,просто минели 200 000 километра си е за смяна неможеш да искаш повече от колата.


Потребителски аватар
kombito-tdi
Мнения: 889
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 20:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: КАРЛОВО ЧИП++
Контакти:

Мнениеот kombito-tdi » Нед 09 сеп 2007 19:15


dobrinb написа:Горе-долу е така, само че основната причина да не се гаси веднага е да свали налягането ...

колега би ли обяснил кое налягане все пак ....
да не е в гумите :lol:


Потребителски аватар
веселин
Мнения: 8226
Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот веселин » Нед 09 сеп 2007 20:53


kombito-tdi написа:
dobrinb написа:Горе-долу е така, само че основната причина да не се гаси веднага е да свали налягането ...

колега би ли обяснил кое налягане все пак ....
да не е в гумите :lol:

Ето за това мисля,че има предвид колегата:

За повишаване на литровата мощност на ДВГ(без да се изменя обема му) се използва метод с вкарване на въздух под налягане в цилиндрите по време на такта всмукване . За целта се употребява газотурбинен компресор - "турбокомпресор", който се задвижва от налягането, с което излизат отработените газове през изпускателаната тръба. Турбокомпресорът е с малко тегло и обем. В един корпус от една страна се намира турбината, задвижвана от газовете, а от другата е монтирана турбината на компресора - помпено колело. При въртенето си помпеното колело засмуква въздух през филтъра и под невисоко налягане го нагнетява в смукателния колектор. С това мощността на двигателя се увеличава с 20 - 40%. Турбокомпресорът не работи постоянно, а само когато се изисква повишена мощност на двигателя. За целта изпускателната тръба е снабдена с клапа, даваща възможност на изгорелите газове или направо да излизат в атмосферата, или да минават през турбината. Тази клапа се отваря при по-силно натискане педала на газта.Турбокомпресорите намират по-голямо приложение при дизеловите двигатели-TD (турбо дизел).

Прегряване - Нагар се наслагва върху оста и корпуса на турбината.

Като резултат от прекалено високи температури или изгасване на двигателя без да се предвиди време за охлаждане, на турбокомпресора се наслагва нагар. Препорачително е двигателя да работи 2-3 мин. на празен ход преди да се изгаси, за да охлади турбокомпресора. Турбината абсорбира топлина в чугуна и това става причина за маслено коксуване на системата. Главните повреди се появяват на пръстена на оста и прорезите. Изтича масло и запушва кухината, след което се получава изкривяване и деформация на отвора. Причини:
а) запушен въздушен филтър
б) двигателят се гаси в натоварен режим
в) лошо качество на маслото
г) нередовна смяна на маслото
д) пропускане на чист въздух и отработени газове
е) дефектна маслена помпа
ж) неправилен монтаж на турбината
з) недостатъчно снабдяване с масло


Потребителски аватар
G3
Мнения: 1549
Регистриран на: Пет 09 фев 2007 23:49
Автомобил: Vw Sharan 7M
Двигател: 2.8 v6 204ps 4motion Ha METAH
Местоположение: КалифорНия

Мнениеот G3 » Нед 09 сеп 2007 21:38


и аз имам няколко въпроса

това че перчицата (не знам как се казва) се върти 100 ли турбот работи
без въздушен филтер и без кутията 100% ли турбото спира
AAZ


Потребителски аватар
kombito-tdi
Мнения: 889
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 20:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: КАРЛОВО ЧИП++
Контакти:

Мнениеот kombito-tdi » Нед 09 сеп 2007 21:53


G3 написа:и аз имам няколко въпроса

това че перчицата (не знам как се казва) се върти 100 ли турбот работи
без въздушен филтер и без кутията 100% ли турбото спира
AAZ

колега пусни нова тема от това нищо не разбирам

колега веселин това го разбрах но и ти не пишеш нищо за сваляне на налягането нали за гумите става вьпрос :lol: не се гаси докьто не станат на капли ли или нещо пак не сьм разбрал
а ако ги спадна с отверката мога ли да гася :dance:
не се заяждам а ми е интересно да науча нещо ново :078:


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Нед 09 сеп 2007 23:43


Аз не мчожах да разшифровам точка "д" от писаното от веселин :oops: Иначе за налягането в турбината все си мисля че не са необходими повече от 10 секунди да се свали :?



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: licho58, pe6o__ и 67 госта