Сериозни проблеми с филтър за твърди частици на VW Eos

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
nikolay_j
Мнения: 8
Регистриран на: Пет 28 сеп 2007 20:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Сериозни проблеми с филтър за твърди частици на VW Eos

Мнениеот nikolay_j » Пет 28 сеп 2007 21:25


Здравейте, от две години карам само Фолксваген, първо Поло 5, след това Голф 5 - и двете дизел и съм страшно доволен. От няколко месеца обаче карам Фолксваген Еос 2.0 TDI с DPF-филтър (филтър за твърди частици) и имам много проблеми.

На около 800 км. ми светна една лампичка, която указва, че е запушен DPF-филтъра. Направих това, което пише в книжката, а именно да карам колата в извънградски условия (на 4 и 5 скорост междъ 1800 и 2500 об.) за около 30 мин, за да се почисти този филтър, но нямаше ефект. На следващия ден отидох в сервиза на Сакар, където ми обясниха, че това е станало, заради лошата нафта в България. Аз зареждам в Петрол, тъй като имам Петрол карт на всички коли на фирмата. Там го изчистиха срещу 27лв. и ми казаха, че се надяват да нямам повече проблеми. Но уви, след около 200-300 км. отново светна същата лампичка, и аз отново отидох в сервиза. Там отново почистиха филтъра и ме увериха, че няма да имам повече проблеми.

След това пътувах до Варна и се върнах. Карах колата 200-300км. в градски условия и естествено лампичката пак светна. Този път отидох в сервиза на Порше БГ (на околовръстното, между с. Герман и с. Лозен) като им оставих колата. На следващия ден ми се обадиха и ми оясниха, че са почистили филтъра като са карали колата в извънградски условия. Аз очаквах да има някакъв проблем в самата кола, тъй като едва ли е нормално кола на 2500км. да се нуждае от почистване на DPF-филтъра 3 пъти. Но те ме увериха, че всичко е наред и трябва да карам колата ми всяка седмица по 50ина километра в извънградски условия.

Това разбира се е абсурдно и не ме устройва, тъй като нито имам времето, нито желанието да прекарвам полвин ден от почивката ми в безцелно каране.

Порових се малко и в интернет, за да видя дали някой е писал нещо по темата, но не успях да намеря. Има доста дискусии коя нафта е най-добрата (или най-малко лошата :? ), но също толкова са и мненията по въпроса. Някои хора съветват за сипване на добавки, но аз не съм много вещ по този въпрос.

И така, ако има някой с подобни проблеми или някой, който може да ми помогне ще съм му много благодарен.

Аз съм решил да не наливам повече от Петрол, а да пробвам Premium дизел на OMW - но не съм сигурен дали това е точния избор. Ако имате наблюдения кой от дизелите в България понася най-добре на автомобили с филтър за твърди частици, нека сподели.

Иначе съм много доволен от колата, но цялото удоволствие се губи при положение, че през две седмици трябва да ходя в сервиз и да плащам по 30ина лева за това "удоволствие".




Kalin72
Мнения: 1320
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 22:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България, 2006 VW Touran 1.9 TDI DSG

Мнениеот Kalin72 » Пет 28 сеп 2007 21:37


Виж какво намерих,

The most frequent problem associated with DPF technology is the plugging of the filter with PM, which in some cases resulted in a filter failure. A secondary problem was the occasional malfunction of the backpressure alarm or the electronic diagnostic system. The causes of filter plugging/failure include the following:
• Inadequate exhaust temperatures to support filter regeneration.
• Improper filter sizing for a specific application.
• Engine component wear or failure.
• Fueling with diesel fuel with too high a sulfur level.
• Incomplete filter cleaning.
• DPFs that were installed on OE engines with high-pressure EGR systems.

Това е оттук:
http://www.wrapair.org/forums/msf/proje ... -18-05.pdf
страница втора.
Смени нафтата, слагай добри добавки за горивото (Stanadyne, ako го има у нас), и се опитвай поне веднъж седмично да караш колата на по-дълъг път.


Потребителски аватар
веселин
Мнения: 8226
Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот веселин » Пет 28 сеп 2007 22:05


Фантастичното нашенско евродизел гориво :banghead: :banghead: :banghead: А VW изрично казват да не се сипват добавки в горивото - въобще няма решение дилемата - не може ли да го трампиш за Eos без DPF ???


Kalin72
Мнения: 1320
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 22:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България, 2006 VW Touran 1.9 TDI DSG

Мнениеот Kalin72 » Пет 28 сеп 2007 22:07


VW изрично казват да не се сипват добавки в горивото


Къде го казват това? Само за двигатели с DPF ли важи?
Щото доколкото съм запознат, проблеми с използването на добавки няма.
Единственото което си мисля, че се е случило, е това, че горивото на Петрол не е 15 ppm (ULSD), aми 500 ppm (LSD). Затова и препоръчах на човека да смени бензиностанцията, както и да провери каква нафта сипва - ULSD или LSD - пише го на товарителницата, да попита момчетата на бензиностанцията.


Потребителски аватар
Adnan
Мнения: 3536
Регистриран на: Чет 08 фев 2007 14:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Adnan » Пет 28 сеп 2007 22:20


Kalin72 написа:
VW изрично казват да не се сипват добавки в горивото


Къде го казват това? Само за двигатели с DPF ли важи?
Щото доколкото съм запознат, проблеми с използването на добавки няма.
Единственото което си мисля, че се е случило, е това, че горивото на Петрол не е 15 ppm (ULSD), aми 500 ppm (LSD). Затова и препоръчах на човека да смени бензиностанцията, както и да провери каква нафта сипва - ULSD или LSD - пише го на товарителницата, да попита момчетата на бензиностанцията.



:shock :shock :shock
Къде са тия норми


Потребителски аватар
веселин
Мнения: 8226
Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот веселин » Пет 28 сеп 2007 22:23


В книжката на едно Ню Бийтълче го четох - не препоръчват употребата на добавки и биодизел


Kalin72
Мнения: 1320
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 22:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България, 2006 VW Touran 1.9 TDI DSG

Мнениеот Kalin72 » Пет 28 сеп 2007 22:24


Нормите са за Северна Америка. Щом Фолксваген продават едни и същи двигатели тук и там, нормите за Европа няма да са по-различни. Това важи от 2007-ма година моделно семейство.
Ето ти и нормите по БДС.
http://im.cablebg.net/clients/n17osv99.htm
Има ги за 2004-та, 2008-ма и 2010-та години. Малко по-високо е съдържанието на сяра, отколкото в американските норми, но е в рамките на нармалното.
п.с да се поправя, съдържанието на сяра е по-малко дори - 0.05% масови, което означава 5 ppm (particles per mile).

Последна промяна от Kalin72 на Пет 28 сеп 2007 22:33, променено общо 2 пъти.


Kalin72
Мнения: 1320
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 22:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България, 2006 VW Touran 1.9 TDI DSG

Мнениеот Kalin72 » Пет 28 сеп 2007 22:29


веселин написа:В книжката на едно Ню Бийтълче го четох - не препоръчват употребата на добавки и биодизел

Щото в моята книжка пише друго - биодизел само до B5. Макар аз да карам с B11, това е щото четох, че неофициално е одобрен до B20.
А за добавки нищо не пише.


Потребителски аватар
nasodotcom
Мнения: 400
Регистриран на: Пон 13 мар 2006 0:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот nasodotcom » Пет 28 сеп 2007 23:31


Приятел може би много леко го караш, все пак е турбо кола и си е предвидено за ръчки, карай го известно време до 3000-3500 и от време на време 4.6 и виж как е тогава, пък после го оставяй на някой друг да го кара, че е като знам как карат чужди коли от сервизи и лизингови фирми лошо ми става...


Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Мнениеот niks76 » Пет 28 сеп 2007 23:32


единствено нафтата води до проблема;сори ,ама търси други бензиностанции,или си внасяи нафта(не е то4но маитап ама....)


bobidi
Мнения: 525
Регистриран на: Пет 24 юни 2005 11:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот bobidi » Пет 28 сеп 2007 23:56


Kalin72 написа: което означава 5 ppm (particles per mile).


Parts per milion=ppm


Потребителски аватар
Brezel
Мнения: 1117
Регистриран на: Нед 29 яну 2006 17:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Годеч / Берлин
Контакти:

Мнениеот Brezel » Съб 29 сеп 2007 0:02


да не си слагал чип. При тия филтри ако си сложил (или предишенсобственик да е сложил) чип който не е нагласен за филтър можеш да си сигурен че ще замине много бързофилтъра. АКо е нова обаче и не си и правил нищо значи не е от това.


Kalin72
Мнения: 1320
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 22:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България, 2006 VW Touran 1.9 TDI DSG

Мнениеот Kalin72 » Съб 29 сеп 2007 0:19


bobidi написа:
Kalin72 написа: което означава 5 ppm (particles per mile).


Parts per milion=ppm


Извинявам се за недописаното милионче :)


nikolay_j
Мнения: 8
Регистриран на: Пет 28 сеп 2007 20:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот nikolay_j » Съб 29 сеп 2007 1:23


Благодаря ви за мненията!

Вижте какво намерих:

Новият OMV Premium Diesel е с най-ниско съдържание на сяра от 10 ppm, съобразен е с изискванията на стандарта Евро 5 и щади околната среда. ...
Изискванията за съдържание на сяра от стандарта Евро 4, приет от всички горива на българския пазар от 1 януари 2007г., е 50 ppm. Стандартът за емисии Евро 5 ще влезе в сила за всички модели нови автомобили в Европейския съюз от месец септември 2009г. OMV Premium Diesel стъпва на пазара 2 години преди изискванията на властите. Съдържанието на сяра, което е с 5 пъти по-малко от Евро 4, поддържа и защитава мотора, подобрява горенето и намалява вредните емисии от дизеловите автомобили до 80% в сравнение с Евро 4.


Това означава, че дизела, който сипвам в Петрол отговаря на Евро 4 стандарта (50 ppm), а Premium Diesel е с 10 ppm.

И предвид написаното в линка, който Kalin72 ми даде (за което много му благодаря):
Using Diesel Fuel with Inappropriate Sulfur Levels – The sulfur level in diesel fuel can adversely impact the performance of catalyst-based DPFs. This includes adversely impacting the filter regeneration process that can lead to filter plugging. Catalyst-based DPFs operate most effectively with ULSD (less than 15 ppm sulfur) although this technology has been applied occasionally in applications where the fuel had a sulfur content of less than 30 ppm and in rarer instances where the sulfur content was less than 50 ppm

се надявам Premium Diesel-а на ОМВ (със съдържание на сяра от 10 ppm) да ми реши проблема.


Потребителски аватар
Tougi
Мнения: 281
Регистриран на: Пет 13 юли 2007 23:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Сериозни проблеми с филтър за твърди частици на VW Eos

Мнениеот Tougi » Нед 30 сеп 2007 10:00


nikolay_j написа:Има доста дискусии коя нафта е най-добрата (или най-малко лошата :? ), но също толкова са и мненията по въпроса. Някои хора съветват за сипване на добавки, но аз не съм много вещ по този въпрос.


Не знам коя е най-хубавата нафта, мога да споделя само личен опит: най-малко два пъти на ден прекосявам София (MFD-то показва средна скорост около 15-18 км/час) зареждам от Shell, проблеми с DPF не съм имал.

Въпросът безусловно е в добавките - и Петрол и Шел точат от едно и също място...



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 138 госта