Може ли някой да ми помогне от къде да си закупя мап сензор за Passat петица ( B5) ( 1,9 tdi, 110 конски сили, 1997 г.).мап сензора се намира в компютъра вътре, не както на шестиците е външен и е на тръбата.По принцип е на Bosch и номера му е : 027300321, но в Bosch не го предлагат!
Благодаря Ви передварително!
мап сензор за Passat четворка
мап сензор за Passat четворка
Последна промяна от kaio19 на Пет 12 окт 2007 10:22, променено общо 3 пъти.
- Mustang GT-R
- Мнения: 462
- Регистриран на: Пон 04 апр 2005 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- gr_kanev
- Доктора
- Мнения: 5650
- Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
- Автомобил: VW Transporter T5 2006
- Двигател: AXD
- Местоположение: Търговище
Я като за начало да уточним понятията. 97 година 99% е Б5 - защо го наричаш "четворка" (това че някои полуграмотни му казват така не бива да е оправдание - те по тази логика може да твърдят че сестра ти е к**ва, а пък ти дори да нямаш сестра). После какъв е тоя "мап сензор" - най-близкото за което се сещам е MAF sensor (MAF= Mass Air Flow), или тъй като тук сме българи и говорим на български - дебитомер. Споменаваш и "петици" (може би така наричаш Б5.5), но също и двигател TDI 110 к.с. - ама при Б5.5 няма такива двигатели.
Накрая погледни ТУК - първо си избираш език (аз лично предпочитам руски), след това производител (VW) - най-долу вдясно е, след това годината (1997), след това модела (Passat 3B2 08.96 - 11.00), след това си избираш двигателя (първо са бензиновите, след това дизеловите - подредени по обем и мощност) - 1.9 TDI 10.96 - 11.00 81 110 1896 4 AFN, AVG, след това щракаш на картинката с буталата, или малко по-надолу щракаш на текста "Двигатель", после пак "двигатель", оттам малко по-надолу "Электроника двигателя", третото от горе на долу е "Датчик потока воздуха DELPHI ", щракаш на него и се появява "Датчик потока воздуха DELPHI" AF10053-12B1 с картинка (след още едно щракване). От този сайт може да си напазруваш online, но за съжаление на точно този детайл не е написана цената. Но пък има доста колеги от форума, които могат да ти предложат решение.
Успех, и благодаря че изчете дотук !
Накрая погледни ТУК - първо си избираш език (аз лично предпочитам руски), след това производител (VW) - най-долу вдясно е, след това годината (1997), след това модела (Passat 3B2 08.96 - 11.00), след това си избираш двигателя (първо са бензиновите, след това дизеловите - подредени по обем и мощност) - 1.9 TDI 10.96 - 11.00 81 110 1896 4 AFN, AVG, след това щракаш на картинката с буталата, или малко по-надолу щракаш на текста "Двигатель", после пак "двигатель", оттам малко по-надолу "Электроника двигателя", третото от горе на долу е "Датчик потока воздуха DELPHI ", щракаш на него и се появява "Датчик потока воздуха DELPHI" AF10053-12B1 с картинка (след още едно щракване). От този сайт може да си напазруваш online, но за съжаление на точно този детайл не е написана цената. Но пък има доста колеги от форума, които могат да ти предложат решение.
Успех, и благодаря че изчете дотук !
-
- Мнения: 5389
- Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
gr_kanev написа:Я като за начало да уточним понятията. 97 година 99% е Б5 - защо го наричаш "четворка" (това че някои полуграмотни му казват така не бива да е оправдание - те по тази логика може да твърдят че сестра ти е к**ва, а пък ти дори да нямаш сестра). После какъв е тоя "мап сензор" - най-близкото за което се сещам е MAF sensor (MAF= Mass Air Flow), или тъй като тук сме българи и говорим на български - дебитомер. Споменаваш и "петици" (може би така наричаш Б5.5), но също и двигател TDI 110 к.с. - ама при Б5.5 няма такива двигатели.
Накрая погледни ТУК - първо си избираш език (аз лично предпочитам руски), след това производител (VW) - най-долу вдясно е, след това годината (1997), след това модела (Passat 3B2 08.96 - 11.00), след това си избираш двигателя (първо са бензиновите, след това дизеловите - подредени по обем и мощност) - 1.9 TDI 10.96 - 11.00 81 110 1896 4 AFN, AVG, след това щракаш на картинката с буталата, или малко по-надолу щракаш на текста "Двигатель", после пак "двигатель", оттам малко по-надолу "Электроника двигателя", третото от горе на долу е "Датчик потока воздуха DELPHI ", щракаш на него и се появява "Датчик потока воздуха DELPHI" AF10053-12B1 с картинка (след още едно щракване). От този сайт може да си напазруваш online, но за съжаление на точно този детайл не е написана цената. Но пък има доста колеги от форума, които могат да ти предложат решение.
Успех, и благодаря че изчете дотук !
Сега...то аз не чи нещу,ама двигателчето сигурно е АФН.Ако е AFN,то тогава си има MAF,MAP,че даже и BARO сензори.
MAF - ът е ясен - дебитомер.
MAP - manifold absolute pressure,демек абсолютно налягане в колекторните тръби (всмукателния колектор).
BARO сензорът изглежда мери атмосферното налягане.
MAP-чето и BARO-то са вградени в ECM (engine control module) модулченцето, с две думи лоша ралта,ако някое от тях е дало фира

Re:
Значи определено говорим за МАР сензор, а не за дебитомер.Пасатчето ми е петица и двигателя е АФН.
andro_ написа:...
MAP-чето и BARO-то са вградени в ECM (engine control module)...

MAP-чето не е там.
Защото ако е там както сам си написал
би следвало ECU-то или както го наричаш ти ЕСМ също да ти е вграден в смукателните тръби.andro_ написа:...
MAP - manifold absolute pressure,демек абсолютно налягане в колекторните тръби (всмукателния колектор)...

Значи за да внесем яснота:
MAF сензора (наричан още дебитомер) е закачен на изхода на кутията на въздушния филтър преди турбината (лесно достъпен и лесно заменяем - буквално 3min) и измерва количеството (обема) постъпващ въздух.
МАР сензора се намира на смукателния колектор след турбината, след кулера и преди EGR клапана (целта му е да измери налягането, което турбината вдига, т.е. налягането което постъпва в двигателя). Много често, което в същност е винаги е комбиниран и с температурен датчик, който мери и температурата на нагнетения въздух. С една дума този датчик е две в едно. Сменя се също толкова лесно колкото и дебитомера.
BARO сензора - той вече наистина е част от ECU-то и се намира в него.
Може, но тогава трябва да закараш налягането от всмукателните тръби то ECUто. При мен MAPa си е закачен на всмукателния колектор след турбото и след кулера и към ECUто ходят само жички (три броя ако трябва да бъдем точни; освен налягането което вдига турбото се мери и температурата на постъпващия въздух).andonov написа:Не знам защо ама някой греши.МАР-а наистина се намира в ЕКУ-то.
MAP sensor
Привет,
в началото наистина MAP sensora е вграждан в ECU-то и от него навън излиза тръбичка (снимки 1-4). На следващите е интергиран с темп. датчик.
Проблема е с намирането на датчика. По принцип това е Bosch (снимка 5) сензор с номер 0 273 003 210 (250 kPa), a има и 0 273 003 211 (300 kPa). Цената в ebay.de е около 200 EUR.
Аз намерих и друг в нета (снимка 6), за който пише, че е съвместим с този на BOSCH, но нямам отзиви за него. От разговор с Мишо от Audi форума разбрах, че според него не става. Цената му е около 35 - 40 EUR.
Може да се намери:
1) в ebay.de
2) в Kaufmann KFZ-Diagnosesysteme - 39 EUR
3) в http://www.mtron.de/ladedruck.php (монтиран върху платка) (снимка 7) и с изведени само 3 извода (както са на ECU-то). Предлага се в ebay.de за 50 EUR.
4) в Vems - 24 EUR.
Според мен всичките са производство на тази фирма FreeScale semiconductor и модела е MPX4250A. Сравнение на модификациите на този сензор може да се види тук
ЪПДЕЙТ: Оказва се, че фирма Futurel преглага сензора MPX4250AP, който според мен е правилния. Поръчал съм си една бройка и като го монтирам ще ви кажа дали става.
Дано съм бил полезен.
ЪПДЕЙТ2: Т.к. вече няколко човека ме питат ще отговоря тук какво става. Купих въпросния сензор от фирма Futurel за 34 лв., но още не съм го сложил, т.к. колкото повече чета, толкова повече си мисля че проблема ми не е в него. Накратко - ако изръчкам колата до Враня и обратно с 150-160 км/ч след това върви супер седмица-две.
Снимка 1
Снимка 2
Снимка 3
Снимка 4
Снимка 5
Снимка 6
Снимка 7

в началото наистина MAP sensora е вграждан в ECU-то и от него навън излиза тръбичка (снимки 1-4). На следващите е интергиран с темп. датчик.
Проблема е с намирането на датчика. По принцип това е Bosch (снимка 5) сензор с номер 0 273 003 210 (250 kPa), a има и 0 273 003 211 (300 kPa). Цената в ebay.de е около 200 EUR.
Аз намерих и друг в нета (снимка 6), за който пише, че е съвместим с този на BOSCH, но нямам отзиви за него. От разговор с Мишо от Audi форума разбрах, че според него не става. Цената му е около 35 - 40 EUR.
Може да се намери:
1) в ebay.de
2) в Kaufmann KFZ-Diagnosesysteme - 39 EUR
3) в http://www.mtron.de/ladedruck.php (монтиран върху платка) (снимка 7) и с изведени само 3 извода (както са на ECU-то). Предлага се в ebay.de за 50 EUR.
4) в Vems - 24 EUR.
Според мен всичките са производство на тази фирма FreeScale semiconductor и модела е MPX4250A. Сравнение на модификациите на този сензор може да се види тук
ЪПДЕЙТ: Оказва се, че фирма Futurel преглага сензора MPX4250AP, който според мен е правилния. Поръчал съм си една бройка и като го монтирам ще ви кажа дали става.
Дано съм бил полезен.
ЪПДЕЙТ2: Т.к. вече няколко човека ме питат ще отговоря тук какво става. Купих въпросния сензор от фирма Futurel за 34 лв., но още не съм го сложил, т.к. колкото повече чета, толкова повече си мисля че проблема ми не е в него. Накратко - ако изръчкам колата до Враня и обратно с 150-160 км/ч след това върви супер седмица-две.
Снимка 1

Снимка 2

Снимка 3

Снимка 4

Снимка 5

Снимка 6

Снимка 7

Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], MapTo_D и 81 госта