:arrow Фолксваген Фолклорен Събор Узана 22-23.08.2025: Важна информация!

1Z бавно загряване

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
dimitar4o
Мнения: 14
Регистриран на: Съб 30 юни 2007 17:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

1Z бавно загряване

Мнениеот dimitar4o » Пон 05 ное 2007 21:25


Колеги имам съмнения за прецакън термостат искам да разбера да ли и при вас е така, та значи паля си колата днес и обикалям около 30-40мин градско във Варна от 17.30-18.10ч(това е една от най-натоварените часови зони) и съм си пуснал парното което си духа топло не горещо а стрелката за температурата ми показва едва началото на скалата. Движението по това време е само на 1 и 2 скорост и повечето е чакане. Когато се измакнах и покарах чак тогава загря.




Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Пон 05 ное 2007 21:27


ТДИ отделя малко "паразитна топлина" и затова е толкова икономично.Лошото в случея е ,че бавно загрява.Нормално е в градско каране в студа да не загрява.Ако толкова се съмняваш провери дали бачкат подгрлевните свещи на водата и термостат кога отваря/би трябвало на 80-85 някъде/ и дали уреда в купето показва вярно.


Потребителски аватар
kam_tod
Мнения: 1102
Регистриран на: Пон 05 мар 2007 23:59
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот kam_tod » Пон 05 ное 2007 21:37


Виж и за запушен радиатор на парното.


Потребителски аватар
icee
Мнения: 16
Регистриран на: Вто 30 окт 2007 19:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Хасково

Re: Бавно загряване на 1з

Мнениеот icee » Вто 06 ное 2007 17:54


dimitar4o написа:Колеги имам съмнения за прецакън термостат искам да разбера да ли и при вас е така, та значи паля си колата днес и обикалям около 30-40мин градско във Варна от 17.30-18.10ч(това е една от най-натоварените часови зони) и съм си пуснал парното което си духа топло не горещо а стрелката за температурата ми показва едва началото на скалата. Движението по това време е само на 1 и 2 скорост и повечето е чакане. Когато се измакнах и покарах чак тогава загря.

колега наи вероятно имаш някакъв проблем моиа за 10-15мин в градски условиа загрява до 90 градуса и доколкото знам ниама подгрев на антифриза


Потребителски аватар
Adnan
Мнения: 3536
Регистриран на: Чет 08 фев 2007 14:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Бавно загряване на 1з

Мнениеот Adnan » Вто 06 ное 2007 18:03


icee написа:колега наи вероятно имаш някакъв проблем моиа за 10-15мин в градски условиа загрява до 90 градуса и доколкото знам ниама подгрев на антифриза


Е как така аз трябва да карам поне 20 мин на яко оборот да заграе машината а съм сменил термостата веднага след като я купих. Отначало не загравяше, на дълг път като пусна на свободна и край падеше темп на 70-75 макс.
А сега в града мин 30 мин. докато загрее на място то голямо тътрене по софията.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Вто 06 ное 2007 18:09


Загряването в градски условия е доста относителна работа.Ако няма трафик загрява по-бързо от извънградско,ако има трафик обаче колата си стой на празен ход почти.Пак ти казвам ако се съмняваш просто провери термостат.Като тръгнеш и температурата е на 70-75 градуса слез ,отвори капака и провери маркуча дали е топъл - ако е топъл значи термостата изпуска.


Major
Мнения: 104
Регистриран на: Нед 17 юни 2007 0:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана

Мнениеот Major » Чет 08 ное 2007 20:57


Моя двигател също е такъв и загравя за 3-4 минути градско (70-75 градуса) със спиране и тръгване на светофари, така че незнам колега според мен не е нормално това дето прави.


Потребителски аватар
triplesss
Мнения: 141
Регистриран на: Пон 24 яну 2005 14:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: В.Търново-Лясковец

Мнениеот triplesss » Пет 09 ное 2007 16:18


И аз така колега,колата не ми загряваше не искаше и 70 градуса да вдигне както и да я карам. Та миналата седмица си смених термостата и сега вече си загрява до 90 градуса. Но ми се струва че не толкова бързо загрява както примерно други коли които съм карал :evil:


Потребителски аватар
nikeR
Мнения: 24
Регистриран на: Нед 30 апр 2006 8:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Мнениеот nikeR » Пон 12 ное 2007 13:33


аз акрам венто с 1Z мотор
при мен пак бавно загрява както при теб колега но от както съм я купил си показва 75C когато е загряла никога не е вдигала 90C дори и лятото[незная дали това е нормално за уреда на таблото не бях карал дизел до преди това но сега разбирам че не е нормално да показва 75C] според мен си духа парното достатъчно топло сега когато е студено.Необходимо ли е да сменя термостата или просто уреда в купето ми показва така??


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Пон 12 ное 2007 14:56


nikeR написа:аз акрам венто с 1Z мотор
при мен пак бавно загрява както при теб колега но от както съм я купил си показва 75C когато е загряла никога не е вдигала 90C дори и лятото[незная дали това е нормално за уреда на таблото не бях карал дизел до преди това но сега разбирам че не е нормално да показва 75C] според мен си духа парното достатъчно топло сега когато е студено.Необходимо ли е да сменя термостата или просто уреда в купето ми показва така??

Ми тав можеш да го провериш като пипнеш маркучите отдолу кога отваря термостат и с температурна сонда в казанчето да пробваш датчика.


mladeja
Мнения: 395
Регистриран на: Пет 11 авг 2006 21:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот mladeja » Вто 13 ное 2007 20:20


Долния маркуч ледено студен, горния топли.Температура след 15 мин. 1ч. 3 ч. все е около 70 гр. лятото става 90 много трудно , а и тогава май не съм чувал да ми се включва перката за охлаждане на радиатора.Купил съм си термостат но все още не съм сигурен че е той ама няма какво друго да е освен икономичния мотор.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Вто 13 ное 2007 20:49


mladeja написа:Долния маркуч ледено студен, горния топли.Температура след 15 мин. 1ч. 3 ч. все е около 70 гр. лятото става 90 много трудно , а и тогава май не съм чувал да ми се включва перката за охлаждане на радиатора.Купил съм си термостат но все още не съм сигурен че е той ама няма какво друго да е освен икономичния мотор.

Бах ти ма умря :? Провери уреда дали показва точно :? Моя зимата в града също не качва нагоре ,ама като излезна извънградско и го стъпна си хваща 90 градуса и не помръдва.


mladeja
Мнения: 395
Регистриран на: Пет 11 авг 2006 21:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот mladeja » Сря 14 ное 2007 19:07


Забелязал съм че на място но много дълго време да работи например 40-50 мин.при това на вече достигнати 70 гр. дига 90 но като си пусна перката на парното отново пада на 70 но долния маркуч ми е студен.Странна работа.А горния нормално ли е да е топъл но не горещ.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Сря 14 ное 2007 20:40


Нормално е горния маркуч да е топъл-горе няма ограничител/термостат/ и водата от мотора леко го позагрява.Кво си я правил 40-50 минути на място :shock


Потребителски аватар
petkovsky
Черният лебед
Мнения: 1403
Регистриран на: Пон 05 мар 2007 10:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София/с.Ставерци

Мнениеот petkovsky » Сря 14 ное 2007 20:54


Rabbit_TDI написа:ТДИ отделя малко "паразитна топлина" и затова е толкова икономично.Лошото в случея е ,че бавно загрява.Нормално е в градско каране в студа да не загрява.Ако толкова се съмняваш провери дали бачкат подгрлевните свещи на водата и термостат кога отваря/би трябвало на 80-85 някъде/ и дали уреда в купето показва вярно.

аз също имам същия проблем.колата е VW CADDY TDI 2005г.от както стана студено загрява по-бавно но след това всичко е окей. :dontknow:



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: CECOTO111 1 и 48 госта