Здравейте
От днес съм горд собственик на въпросния таралясник..Докато го оглеждах преди да го купя с един приятел ми се видя доста изрядна колата ,но за 1 ден каране и открих купища дефекти и ей ме тука готов да си изплача мъките пред хора по-знаещи и разбиращи ,че аз на друг фронт си изкарвам хлебеца...
Досега не съм карал дизел и вероятно има доста разлики с бензиновите коли.Ръководството е изцяло на италиански и това доста ме ядоса защото почти нищо не отбирам...
Първото което ми направи неприятно впечатление е ,че когато завъртя парното да духа и на краката на шофьора от там топъл въздух не се появява.От всички други места фука и топли много добре ,но краката ми упорито мръзнат и не се стоплят от тая работа-всякакви съвети приемам ,макар че накрая пак май на лекар ще го водя..
Вторият дефект който ми се наби в очи е лампата над главата ,която в една средна позиция би трябвало да свети само при отворена врата...Тя обаче упорито си свети и при затворена ,което налага да си я включвам сам щом отворя вратата.
Третия (вероятно свързан с втория ) проблем е ,че включената аларма не реагира на отваряне на вратата ,а само на опит за запалване в случай че не е деактивирана преди това....
След всичко това реших за десерт да погледна и под капака ,макар че отбирам колкото да си проверя маслото ,спирачната течност и охладителя...Първите две изглеждат налице и в достатъчно количество,но охладителя е на резката за минимума и се опитах да го отворя и да добавя антифриз...Капачката обаче е като циментирана за казанчето и нямам идея как да я отворя.В тъмното ми се стори че е фиксирана с винт отстрани, а самия винт е покрит с някакъв черен протектор пак отстрани-беше тъмно и може да се лъжа де...Искам и да попитам -мога ли да долея обикновен антифриз ,че от жабарското упътване ми се стори че се опитват да ме накарат да ползвам някакъв специален такъв-някакви букви и цифри имаше в книжката ,ама нейсе вече не ми се рови че без очи останах,а и едва ли ще го намеря наоколо...
Интересувам се и от средния разход на такъв двигател-модела е 6N1 доколкото видях в книжката.Екипирана е и с климатик,който сега едва ли ще ползвам ,но лятото ще е гот че го имам вероятно...
Моля ви и няколко съвета за поддръжката и безпроблемната работа на тази машинка.Знам че има доста изписано -попрочетох доста тази вечер,но ми се налага да карам колата ,а ходя на работа и не ми остава много време да се ровя из нета,та ще съм благодарен ако някой ми обясни 2-3 неща.
Ръководство за експлоатация много ми е нужно -дали някой знае от къде мога да си го изтегля поне на Английски ,че другите езици изключая руския са ми тъмна индия..
Вероятно ще ми е нужен и по-сериозен сервиз ,защото местните хора тук в Дупница определено си падат мърлячи ,а смятам че ако се поддържа добре колата може да се кара без много ядове поне 4-5 години-не карам селски и гледам да щадя машината и горивото и съм така не от вчера....
Благодаря предварително на всеки който би се отзовал на молбата ми !

Купих си Поло '99 1,9 D-помогнете със съвети...
- Leon_24
- Мнения: 29
- Регистриран на: Съб 05 яну 2008 0:36
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Дупница
Ъъъ забравих да спомена ,че темперетурата на таблото не мърда от началото на скалата (някъде 65-70 градуса) и макар ,че не съм я карал много ,а времето е идиотски студено тия дни ,съм малко притеснен дали термостата работи коректно...Обясниха ми ,че дизеловите агрегати загрявали малко по-бавно ,а и времето е студено ,но все пак как мога да разбера дали работи или не ?
- Anbuch
- Полохолик
- Мнения: 3278
- Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
- Автомобил: VW POLO 6R
- Двигател: CGGB 2010г
- Местоположение: Хасково
- Контакти:
ей от тук можеш да си дръпнеш едно много яко ръководство на руски : http://volkswagen.msk.ru/index.php?p=page01
търси фаила Volkswagen Polo Classic, Polo Estate, Caddy 1995-2003 / Seat Ibiza, Cordoba, Cordoba Vario, Inca 1995-2003 (rus.)
изписан е в синьо!
За другите работи мога само да гадая защото съм скаран с дизеляците. За парното.... смени ли си филтъра за парното защото ако е задръстен може от него да е цялата работа ,особенно като се има в предвид ,че при асолютно нов филтър в краката си духа най-слабо
търси фаила Volkswagen Polo Classic, Polo Estate, Caddy 1995-2003 / Seat Ibiza, Cordoba, Cordoba Vario, Inca 1995-2003 (rus.)
изписан е в синьо!
За другите работи мога само да гадая защото съм скаран с дизеляците. За парното.... смени ли си филтъра за парното защото ако е задръстен може от него да е цялата работа ,особенно като се има в предвид ,че при асолютно нов филтър в краката си духа най-слабо
- Anbuch
- Полохолик
- Мнения: 3278
- Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
- Автомобил: VW POLO 6R
- Двигател: CGGB 2010г
- Местоположение: Хасково
- Контакти:
За антифриза ....ако на казанчето ти пише G11 слагаш от синия ,ако пише G12 - розовият. Цените им не са кой знае колко различни. Ама си го провери на колко градуса замръзва ,че тая вечер го дават на места и до -20 градуса да падне температурата ,а талианците такива температури не са видели - да не избуши някоя тапа на двигателя (в най-добрият случей)
п.п. Ако ти трябва нещо превод от италиански съм насреща - пускаш едно лично съобщение и при първа възможност ще ти преведа каквото те интересува.
п.п. Ако ти трябва нещо превод от италиански съм насреща - пускаш едно лично съобщение и при първа възможност ще ти преведа каквото те интересува.
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=36806- ето тук има едно ръководство-на руски е...
Всъщност разгледай внимателно целия подфорум-може да си харесаш нещо http://forum.vwclub.bg/viewforum.php?f=17
Имаше една тема за термостатите- Willi98 я е пуснал....
За алармата-кво да ти кажа- и мойта е така,пущини,деба....Ако не беше централното,досега да съм я изкубал....
За лампето-виж да не е клеасало нещо по копчалъка на плафона-де да знам...ако те дразни-малко "побългаряване" не е излишно!
За парното-нямам идея-все пак при мен клапите са на механични жила-при теб как е...евалиго...
Тва за загряването-еми,кво да ти кажа...малко нереално ми се струва...аз съм карал дизели..,доста..,пък такова нещо за първи път чувам-имат си парно,та се кинат...и стрелката дигат и по-бързо от моето(преди намесата
ми)загряват...
Пробвай със смяна на антифриз-като задължително промият двг-то,за по-сигур...Недей долива сега-направо промивка,нова течност+ нов термостат...едва ли ще е повече от 60тина лева....Не се знае кога за последно е сменяна тая течност,а все пак препоръката от завода е смяна на 2г....Иначе-тея цифри в ръководството за антифриза са дали отговаря на сертификат от VW-или нещо такова...Аз съм с някъв на "лукойл"...
Разхода-еми...колкото му сипеш- виж първо твоя,пък ако ти се стори голям-тогава...не мисля че ще си над 6л/100км
Нормално е капачката на разширителя да се отвива трудно-моята с клещи я отвивам-и то на изстинал двг.
И последно
П.С.Кат ти остане време -разгледай по-обстойно форума...ще се изненадаш,колко много решения на възникнали проблеми има
Понякога имам чувството,че няма дори и най-малък шанс да се пусне тема,за проблем,за който преди това да не е пускано и дискутирано
Всъщност разгледай внимателно целия подфорум-може да си харесаш нещо http://forum.vwclub.bg/viewforum.php?f=17
Имаше една тема за термостатите- Willi98 я е пуснал....
За алармата-кво да ти кажа- и мойта е така,пущини,деба....Ако не беше централното,досега да съм я изкубал....
За лампето-виж да не е клеасало нещо по копчалъка на плафона-де да знам...ако те дразни-малко "побългаряване" не е излишно!

За парното-нямам идея-все пак при мен клапите са на механични жила-при теб как е...евалиго...
Тва за загряването-еми,кво да ти кажа...малко нереално ми се струва...аз съм карал дизели..,доста..,пък такова нещо за първи път чувам-имат си парно,та се кинат...и стрелката дигат и по-бързо от моето(преди намесата

Пробвай със смяна на антифриз-като задължително промият двг-то,за по-сигур...Недей долива сега-направо промивка,нова течност+ нов термостат...едва ли ще е повече от 60тина лева....Не се знае кога за последно е сменяна тая течност,а все пак препоръката от завода е смяна на 2г....Иначе-тея цифри в ръководството за антифриза са дали отговаря на сертификат от VW-или нещо такова...Аз съм с някъв на "лукойл"...
Разхода-еми...колкото му сипеш- виж първо твоя,пък ако ти се стори голям-тогава...не мисля че ще си над 6л/100км
Нормално е капачката на разширителя да се отвива трудно-моята с клещи я отвивам-и то на изстинал двг.
И последно


П.С.Кат ти остане време -разгледай по-обстойно форума...ще се изненадаш,колко много решения на възникнали проблеми има

Понякога имам чувството,че няма дори и най-малък шанс да се пусне тема,за проблем,за който преди това да не е пускано и дискутирано
Насе и ти ли не спиш бре...
Сори за спама...
Колега виж тук-първия пост..
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=37409
Особено това-
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.ph ... sc&start=0
И по-важното-това
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?p=210076

Сори за спама...
Колега виж тук-първия пост..
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=37409
Особено това-
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.ph ... sc&start=0
И по-важното-това
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?p=210076
- Anbuch
- Полохолик
- Мнения: 3278
- Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
- Автомобил: VW POLO 6R
- Двигател: CGGB 2010г
- Местоположение: Хасково
- Контакти:
оооо, чак сега зацепих..... има връзка меду алармата и осветлението дето трябва да ти се включи щом отвориш вратата... Алармата взема инфото от това дали ти е отворена вратата от това бутонче дето ти е в черната гума под оная джажа дето се захваща ключалката на вратата - Барти и обясненито дето дръпнах - така че проблема и за двете работи ти е в бутончето дето се натиска при затваряне на вратата - то не прави хубав контакт
Чочо при тебе бутона е нъл знаеш на дуго място- мвжду двете панти за 4 години му правих поне 3 пъти профилактика - просто го тъкках с една отверка щото не правише хубав контакт ,па ся на новото поло Ората в маншон са го наврели да не се окслява метала много-много и за сега нямам ядове
п.п. сън не ме хваща ... моря една кменица тъмно - цели два литра е мамицата и

Чочо при тебе бутона е нъл знаеш на дуго място- мвжду двете панти за 4 години му правих поне 3 пъти профилактика - просто го тъкках с една отверка щото не правише хубав контакт ,па ся на новото поло Ората в маншон са го наврели да не се окслява метала много-много и за сега нямам ядове
п.п. сън не ме хваща ... моря една кменица тъмно - цели два литра е мамицата и

Аз не за полото писах..те и при мен са сложили такова маншонизирано бутонче,ама само на шоф.врата...скръндзи
,на пасажерската е от жигулка...
На опела алармата неше да вие кат и се отвори вратата,деба...А кат паля-ще ме проглуши...Добре че изскубах блокажа на запалването,за да не стана за резил някъде...А иначе ако съм пуснал плафона-предупреждава,при опит да я закл.така...Явно самата аларма "мери"консумациятта на ток
И аз така-ама светло






На опела алармата неше да вие кат и се отвори вратата,деба...А кат паля-ще ме проглуши...Добре че изскубах блокажа на запалването,за да не стана за резил някъде...А иначе ако съм пуснал плафона-предупреждава,при опит да я закл.така...Явно самата аларма "мери"консумациятта на ток
И аз така-ама светло



- lrlmodo
- Мнения: 4356
- Регистриран на: Нед 26 ное 2006 19:51
- Автомобил: Zafira OPC
- Двигател: Z20LET
- Местоположение: София, Овча купел
Re: Купих си Поло '99 1,9 D-помогнете със съвети...
Leon_24 написа:Здравейте.......


Смени термостата и антифриза като начало.
Това с парното в краката - при тебе е от някакви клапи в таблото. Трябва да се поразръчкаш (ма в тоя студ)

Мога да ти препоръчам сервиз в Дупница - аз съм бачкал малко там даже

Като пътуваш към училището Христаки, преди него има една пицария - Тревизо май беше - та точно до нея има пряка. По нея завиваш, на следващата в ляво и малко по-нагоре е гаража. Собственика ми е приятел - Васко се казва, но рядко е там (има си работници). Ако решиш да ходиш - кажи ми аз ще му звънна

-
- Мнения: 74
- Регистриран на: Сря 26 яну 2005 12:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Здрасти и от мене и честито за колата!
Аз казам такава '97 - ма обаче.
В тая зима внимавай че климатика на тея колици е доста ниско да не го закачиш че се кривят ролки, ремъци се късат, недай си боже да спукаш компресора.
Тва че не загрява не е на хубаво, както колегите са ти казали сменяй термостат! Аз смених преди месец и сега стрелката 'кове' на 90 градуса. Преди това в задръстванията дига 90 и после като я юрна по цариградско и пада на 75...
Парното в краката, особено в шофьорската половина и при мен е слабичко ама не е като да не духа хич.
За капачката на антифриза незнам мойта спокойно си я развивам, на ръка, не ползвам инструменти.
За разхода, градско София около 6 дава. Ама нали се сещаш все си е приблизителна история това с разхода, пък и на всички ни се иска да е по малко, еле па ако може и повече да върви...
Аз казам такава '97 - ма обаче.
В тая зима внимавай че климатика на тея колици е доста ниско да не го закачиш че се кривят ролки, ремъци се късат, недай си боже да спукаш компресора.
Тва че не загрява не е на хубаво, както колегите са ти казали сменяй термостат! Аз смених преди месец и сега стрелката 'кове' на 90 градуса. Преди това в задръстванията дига 90 и после като я юрна по цариградско и пада на 75...
Парното в краката, особено в шофьорската половина и при мен е слабичко ама не е като да не духа хич.
За капачката на антифриза незнам мойта спокойно си я развивам, на ръка, не ползвам инструменти.
За разхода, градско София около 6 дава. Ама нали се сещаш все си е приблизителна история това с разхода, пък и на всички ни се иска да е по малко, еле па ако може и повече да върви...
- Leon_24
- Мнения: 29
- Регистриран на: Съб 05 яну 2008 0:36
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Дупница
Хихи мерси много на всички дето се отзоваха
Карах я колата да я погледне един майстор познат тая заран-поне казанчето го отвориха-сигурно щото не беше загряла снощи и не се отваряше-един пич с ръка си го отвъртя съвсем спокойно... За парното ми казаха ,че вероятно някаква клапа е запушена и ще се наложи да се поразглоби доста.Долу на краката грам не духа и се вкочанявам направо...А горе ще ме отнесе от горещина.Термостата вероятно не бачка -не мърда темперетурата и на милиметър,но като чуха че парно има нещо не се впечатлиха много
Май докато не стане рак работата много неглиже гледат на проблемите ,а мен много ме дразни това.Зъболекар съм и всеки детайл дето не е в ред ме вбесява
На всичко отгоре като видяха че е дизел се нацупиха ,а мен ме кефи как върви и сутрин предвид зверския студ пали почти без зор...
Турих си и две нови предни гуми ,че старите много зле горките,а много сняг наваля..По-натам ще сложа още 2 ,ама имам и винетка,застраховка ....ей скъпо стана да имаш кола мамка му...
Irlmodo като нищо ще пробвам и тоя сервиз...КАжи речи всички съм ги минал в града и мърлят работите-едно нещо оправят ,а 3 нови ми се чупят...Последния голям ремонт на старата ми кола -загубиха единствения ключ,отваряха я с ключар,прецакаха парното,дръжката на щофьорската врата се държи на 1 винт...абе какво да ви кажа...ако аз така оправях на хората зъбите...да са ме убили с камъни досега...



Турих си и две нови предни гуми ,че старите много зле горките,а много сняг наваля..По-натам ще сложа още 2 ,ама имам и винетка,застраховка ....ей скъпо стана да имаш кола мамка му...
Irlmodo като нищо ще пробвам и тоя сервиз...КАжи речи всички съм ги минал в града и мърлят работите-едно нещо оправят ,а 3 нови ми се чупят...Последния голям ремонт на старата ми кола -загубиха единствения ключ,отваряха я с ключар,прецакаха парното,дръжката на щофьорската врата се държи на 1 винт...абе какво да ви кажа...ако аз така оправях на хората зъбите...да са ме убили с камъни досега...
- Leon_24
- Мнения: 29
- Регистриран на: Съб 05 яну 2008 0:36
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Дупница
Добре де след като изчетох доста за термостатите останах с впечатление ,че щом парното работи нормално ,то и термостата работи добре.В същото време на таблото стрелката не мърда колкото и да го карам-нито на място нито в движение-това пак ли е повреда на термостата или някакъв датчик има който е прецакан ?
Leon_24 написа:Добре де след като изчетох доста за термостатите останах с впечатление ,че щом парното работи нормално ,то и термостата работи добре.В същото време на таблото стрелката не мърда колкото и да го карам-нито на място нито в движение-това пак ли е повреда на термостата или някакъв датчик има който е прецакан ?
Може датчика за темп да е дал фира...
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: CECOTO111 1, Google [Bot] и 51 госта