Здравейте,
сблъсквал ли се е някой с този вид грешка
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine
Controller: 038 906 018 FS
Component: 1,9l R4 EDC G000SG 2603
Coding: 00002
Shop #: WSC 05311
1 Fault Found:
18047 - Accelerator Position Sensor 1/2 (G79/G185): Implausible Signal
P1639 - 35-10 - - - Intermittent
Readiness: N/A
-------------------------------------------------------------------------------
симптомите са: спонтанно прекратяване на ускорението, двигателят продължава да работи на фиксирани ниски обороти (авариен режим).
Успявал ли е някой да се пребори с този проблем. Съществува една тема където се дискутира същата грешка 18047 но тя не приключва с конкретни мерки предприети за решаването му, а само с няколко насоки (преведени от немски форум). Интересувам се дали някой е опитвал да прави нещо по въпроса и ако да какво.
Благодаря предварително
VAG-COM грешка 18047
- fichtenweg
- Мнения: 702
- Регистриран на: Сря 13 юни 2007 9:01
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AHH
- Местоположение: София
VAG-COM грешка 18047
Последна промяна от fichtenweg на Съб 12 яну 2008 20:39, променено общо 1 път.
- kombito-tdi
- Мнения: 889
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 20:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: КАРЛОВО ЧИП++
- Контакти:
- fichtenweg
- Мнения: 702
- Регистриран на: Сря 13 юни 2007 9:01
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AHH
- Местоположение: София
-
- Мнения: 387
- Регистриран на: Чет 19 май 2005 19:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София Passat B6 DSG
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=73251
Ми виж проблема на този колега, май са ви сходни.
Ми виж проблема на този колега, май са ви сходни.
- fichtenweg
- Мнения: 702
- Регистриран на: Сря 13 юни 2007 9:01
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AHH
- Местоположение: София
това е добра насока колега, не съм попаднал на темата защото theseamann не е дал никакви fault codes но твърде е възможно и да се окаже сходна причината.
Ще допълня още какво намерих по въпроса
(преди не бях търсил по: "Fehler 18047 / 00777 im Motor-STG")
Като че ли най-често срещаните 2 причини са: от една страна влага около потенциометъра на газ педала - вероятна причина стичане на вода/друга течност по кабелите и от друга страна кородирали контакти от страната на ECU-то - споделените решения сочат или към добро почистване + третиране с подходящи антикорозионни химикали или замяна на кабелите и щекерите.
Един по рядко срещан проблем е този:
Motor geht nach starker Beschleunigung in Notlauf, Fehlereintrag 18047 beziehungsweise 00777, "Geber für Gaspedalstellung - unplausibles Signal".
Ursache:
Beim Geber für Gaspedalstellung kann es durch verstärkten Abrieb der Potentiometerbahn zu einem isolierenden Belag mit vereinzelten Spannungseinbrüchen kommen. Im Schadensfall geht der Benzinmotor auf 50%ige Drehmomentreduzierung und der Dieselmotor auf Notlaufdrehzahl von 1500 1/min. Nach Zündung aus und ein wird der sporadische Fehler zurückgesetzt und das Fahrzeug hat wieder die volle Motorleistung.
Lösung:
Teileersatz.
Betroffen ist nur das Pedalmodul der Firma Hella.
в този случай както е описано се е изтъркала потенциометърната писта - явно в местата където е най-честото движение на газ педала. В резултат на това се получават спонтанни сривове в напрежението и оборотите на мотора (бензинов) се намалват на 1/2 от първоначалните а при дизел - на 1500 1/min. Спиране и стартиране на мотора служат като workaround (временно решение).
За решение тук е дадено: замяна на педалния модул като единствено засегнати в този случай са частите на фирма HELLA
Ще допълня още какво намерих по въпроса
(преди не бях търсил по: "Fehler 18047 / 00777 im Motor-STG")
Като че ли най-често срещаните 2 причини са: от една страна влага около потенциометъра на газ педала - вероятна причина стичане на вода/друга течност по кабелите и от друга страна кородирали контакти от страната на ECU-то - споделените решения сочат или към добро почистване + третиране с подходящи антикорозионни химикали или замяна на кабелите и щекерите.
Един по рядко срещан проблем е този:
Motor geht nach starker Beschleunigung in Notlauf, Fehlereintrag 18047 beziehungsweise 00777, "Geber für Gaspedalstellung - unplausibles Signal".
Ursache:
Beim Geber für Gaspedalstellung kann es durch verstärkten Abrieb der Potentiometerbahn zu einem isolierenden Belag mit vereinzelten Spannungseinbrüchen kommen. Im Schadensfall geht der Benzinmotor auf 50%ige Drehmomentreduzierung und der Dieselmotor auf Notlaufdrehzahl von 1500 1/min. Nach Zündung aus und ein wird der sporadische Fehler zurückgesetzt und das Fahrzeug hat wieder die volle Motorleistung.
Lösung:
Teileersatz.
Betroffen ist nur das Pedalmodul der Firma Hella.
в този случай както е описано се е изтъркала потенциометърната писта - явно в местата където е най-честото движение на газ педала. В резултат на това се получават спонтанни сривове в напрежението и оборотите на мотора (бензинов) се намалват на 1/2 от първоначалните а при дизел - на 1500 1/min. Спиране и стартиране на мотора служат като workaround (временно решение).
За решение тук е дадено: замяна на педалния модул като единствено засегнати в този случай са частите на фирма HELLA
- fichtenweg
- Мнения: 702
- Регистриран на: Сря 13 юни 2007 9:01
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AHH
- Местоположение: София
ще допълня и още малко въпроса с почистването на контактните елементи с антикорозионни препарати. В немските форуми има много мнения против ползването им. След прилагането им в началото желания ефект е налице, само че в по-дългосрочен план така нанесения филм който трябва да предпазва от влага започва да действа като катализатор на корозионния процес и само улеснява въздействието на влагата. Така че бъдете внимателни при ползването на такива
- rusty
- Мнения: 437
- Регистриран на: Чет 23 дек 2004 22:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Oldenburg
Направи следното: в блока за стойноста на положението на педала на газта при даден контакт но не и стартиран мотор натискай и отпускай плавно педала на газта- лог. Ако намериш същата кола като твойта направи същото и сравни логовете и стойностите. Така може да разбереш дали си на правилен път или не.
- fichtenweg
- Мнения: 702
- Регистриран на: Сря 13 юни 2007 9:01
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AHH
- Местоположение: София
Все още не съм на етап да отстранявам проблема по който е отворена темата, но днес ходих до Porsche Inter Auto на околовръстното за някои части и помежду другото питах колко струва педалния модул (за моята кола Б5 2000 г.) със все електрониката по него - отговора беше крайна цена 131 лв (с ДДС). Този педален модул не може да се поръчва на отделни компоненти за коли произведени 2000 г. и по-нови, за по-стари може (не уточниха обаче за кои години става дума). За определянето има значение коя година ви се води колата по VIN номера, а не датата на първата регистрация по талона. И още една важна подробност - понеже тази част не се държи на склад и се доставя с предварителна заявка - попитах дали има възможност да се избегне например доставката на "HELLA" газ педал модул - естествено обясниха че не може, заявката се осъществява единствено по парт номер и не се обвързва с конкретна фирма производител. Частта е тази която пращат от VW Wolfsburg (а защо ли пък не и от някъде другаде в EU), но все пак си остава обещанието за гаранцията върху оригиналните части.
- fichtenweg
- Мнения: 702
- Регистриран на: Сря 13 юни 2007 9:01
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AHH
- Местоположение: София
не искам да отчайвам никого, но ще ви запозная с кахърите на един човечец който е имал проблема:
18047 - Accelerator Position Sensor 1/2 (G79/G185): Implausible Signal
и решаването му е останало в задънена улица:
-------------------------------------------------------------------------------------
Hallo,
seit nun einem 1/2 Jahr versucht meine VW Werstatt folgendes Problem zu lösen.
Sehr unregelmässig fällt mein Fahrzeug ( VW T4 TDI California 111 KW Bj 12/01 ) ins Notprogramm. Ich kann dann kein Gas mehr geben und die Drehzahlen bleiben bei 1100 Umdrehungen konstant. Mache ich die Zündung einmal aus und wieder an, ist alles wieder normal.
Der Fehlerspeicher gibt folgende Meldung:
18047 P1639 035
Geber 1/2 für Gaspedalstellung-G79+G185 unplausibles Signal
Meine Werstatt hat also das Gaspedal ausgetauscht, aber der Fehler tratt wieder auf. Daraufhin wurden Step bei Step folgende Teile ausgetauscht: Motorsteuergerät, Dieselpumpe, verschiedene Kabel, Stecker, Bremlichtgeber, Geschwindigkeitsgeber am Getriebe, nochmals Gaspedal, usw... Anfragen in Wolfsburg bzw. Hannover blieben alle ohne Erfolg.
Was wird von VW übersehen? Ich hoffe es kann mir Jemand helfen, da ich das Fahrzeug schon seit einigen Monaten verkaufen will, es aber in diesem Zustand nicht abgeben möchte.
Gruß Detlef
-------------------------------------------------------------------------------------
Човекът споделя, че vw сервиза на който е поверил колата си се е опитвал от половин година да се справи със спорадично появяващия се проблем. Описаните симптоми са характерните: двигателя минава в авариен режим: 1100 об/мин и педала на газта се елиминира. Ползва се познатия workaround спиране и стартиране на двигателя.
Забележете че след смяната на газ педал модула поетапно са сменени още:
- Engine Control Unit
- гориво нагнетателната помпа
- различни кабели и щекери
- датчици на стоп-светлините
- датчик за скоростта намиращ се в/на скоростната кутия
- (!!! и забележете тук !!!) още веднъж газ педал модула
дотук проблема не е отстранен
Следват официални запитвания към Wolfsburg и Hannover, но така и не е получено никакво обяснение по проблема - какво точно е убягнало на завода в конструирането на този възел.
Поста е от 09. Jan 2004 12:31
Интересно е дали от тогава има някакво развитие по въпроса.
(аз лично се зарадвах от факта че замяната на ECU-то не е решила проблема)
(една от причините човекът да се е интересувал така интензивно от разрешаването на проблема, е че не е искал да продава колата в това й състояние!)
18047 - Accelerator Position Sensor 1/2 (G79/G185): Implausible Signal
и решаването му е останало в задънена улица:
-------------------------------------------------------------------------------------
Hallo,
seit nun einem 1/2 Jahr versucht meine VW Werstatt folgendes Problem zu lösen.
Sehr unregelmässig fällt mein Fahrzeug ( VW T4 TDI California 111 KW Bj 12/01 ) ins Notprogramm. Ich kann dann kein Gas mehr geben und die Drehzahlen bleiben bei 1100 Umdrehungen konstant. Mache ich die Zündung einmal aus und wieder an, ist alles wieder normal.
Der Fehlerspeicher gibt folgende Meldung:
18047 P1639 035
Geber 1/2 für Gaspedalstellung-G79+G185 unplausibles Signal
Meine Werstatt hat also das Gaspedal ausgetauscht, aber der Fehler tratt wieder auf. Daraufhin wurden Step bei Step folgende Teile ausgetauscht: Motorsteuergerät, Dieselpumpe, verschiedene Kabel, Stecker, Bremlichtgeber, Geschwindigkeitsgeber am Getriebe, nochmals Gaspedal, usw... Anfragen in Wolfsburg bzw. Hannover blieben alle ohne Erfolg.
Was wird von VW übersehen? Ich hoffe es kann mir Jemand helfen, da ich das Fahrzeug schon seit einigen Monaten verkaufen will, es aber in diesem Zustand nicht abgeben möchte.
Gruß Detlef
-------------------------------------------------------------------------------------
Човекът споделя, че vw сервиза на който е поверил колата си се е опитвал от половин година да се справи със спорадично появяващия се проблем. Описаните симптоми са характерните: двигателя минава в авариен режим: 1100 об/мин и педала на газта се елиминира. Ползва се познатия workaround спиране и стартиране на двигателя.
Забележете че след смяната на газ педал модула поетапно са сменени още:
- Engine Control Unit
- гориво нагнетателната помпа
- различни кабели и щекери
- датчици на стоп-светлините
- датчик за скоростта намиращ се в/на скоростната кутия
- (!!! и забележете тук !!!) още веднъж газ педал модула
дотук проблема не е отстранен
Следват официални запитвания към Wolfsburg и Hannover, но така и не е получено никакво обяснение по проблема - какво точно е убягнало на завода в конструирането на този възел.
Поста е от 09. Jan 2004 12:31
Интересно е дали от тогава има някакво развитие по въпроса.
(аз лично се зарадвах от факта че замяната на ECU-то не е решила проблема)
(една от причините човекът да се е интересувал така интензивно от разрешаването на проблема, е че не е искал да продава колата в това й състояние!)
- fichtenweg
- Мнения: 702
- Регистриран на: Сря 13 юни 2007 9:01
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AHH
- Местоположение: София
възможно ли е да съществува връзка между следните две грешки (освен факта че и двете се появяват спорадично):
18047 - Accelerator Position Sensor 1/2 (G79/G185): Implausible Signal
P1639 - 35-10 - - - Intermittent
и
01039 - Coolant Temperature Sensor (G2) 30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent
и още един аспект на същия въпрос:
възможно ли е със смяната на температурния датчик G62 и решаването на проблем 01039 да е решен и другия проблем: 18047
18047 - Accelerator Position Sensor 1/2 (G79/G185): Implausible Signal
P1639 - 35-10 - - - Intermittent
и
01039 - Coolant Temperature Sensor (G2) 30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent
и още един аспект на същия въпрос:
възможно ли е със смяната на температурния датчик G62 и решаването на проблем 01039 да е решен и другия проблем: 18047
-
- Мнения: 1320
- Регистриран на: Пет 03 мар 2006 22:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България, 2006 VW Touran 1.9 TDI DSG
fichtenweg написа:възможно ли е да съществува връзка между следните две грешки (освен факта че и двете се появяват спорадично):
18047 - Accelerator Position Sensor 1/2 (G79/G185): Implausible Signal
P1639 - 35-10 - - - Intermittent
и
01039 - Coolant Temperature Sensor (G2) 30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent
и още един аспект на същия въпрос:
възможно ли е със смяната на температурния датчик G62 и решаването на проблем 01039 да е решен и другия проблем: 18047
Прпбвай да смениш температурния датчик, струва стотинки, и се сменя за 2 минути без разливане на течност. Мисля си, че би ти помогнало с първия проблем

- fichtenweg
- Мнения: 702
- Регистриран на: Сря 13 юни 2007 9:01
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AHH
- Местоположение: София
ами той е сменен преди две седмици
. За това че смяната му става без разлив се съмнявам, но това както и да е.
Каква смяташ че е връзката между двете грешки и защо смяташ че смяната би помогнала на първия проблем.
При мен 18047 проблема се появява толкова рядко, че все още не мога да правя окончателни заключения.

Каква смяташ че е връзката между двете грешки и защо смяташ че смяната би помогнала на първия проблем.
При мен 18047 проблема се появява толкова рядко, че все още не мога да правя окончателни заключения.
- fichtenweg
- Мнения: 702
- Регистриран на: Сря 13 юни 2007 9:01
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AHH
- Местоположение: София
ами и в tdiclub.com съм гледал имам регистрация и дори тема съм пуснал, както и в тези двата:
http://community.dieselschrauber.de
http://www.vagcomforum.de
както и не помня на още колко други места, но засега не съм видял някъде да е описана взаимовръзка между двете грешки. Иначе другото е ясно във времето ще си покаже.
http://community.dieselschrauber.de
http://www.vagcomforum.de
както и не помня на още колко други места, но засега не съм видял някъде да е описана взаимовръзка между двете грешки. Иначе другото е ясно във времето ще си покаже.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: goppa и 60 госта