Знам, че има някъде писано как да си проверим подгряващите свещи с мултицет, но неможах да го намеря с търсачката. Намерих линк, но е на Английски за съжаление.
Ще съм благодарен aко някой колега ми прати линк към търсената тема.
Ще съм благодарен и ако някой ми каже къде се намира бушона за свещите и кой номер е релето.
Голф 1.9 ТД 1994 AAZ
проверка на подгряващите свеши
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
- dekata
- Мнения: 314
- Регистриран на: Пон 20 ное 2006 20:37
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Карлово
Много често причина за трудното запалване на дизеловите двигатели при ниски температури е неизправност в подгряващите свещи (ПС). Колкото повече зимата приближава, толкова по-голяма е вероятността да се сблъскаме с този проблем и затова реших да опиша как сами, сравнително лесно можем да направим диагностика на подгряващите свещи.
Моля бъдете внимателни! Работната температура на свещта (виж картинката) е между 400 и 650 градуса целзий.
1. Метод с Пробна Лампа
*Що е Пробна Лампа и Мулти-Метър ще каза накрая за да не оттегчавам тези колеги, които са добре запознати с тази материя.
- Проверката се прави на студен двигател и без захранване(без контакт)
- Откачете захранващия кабел на ПС, която ще тествате
- Закачете единия кабел на пробната лампа на свещта
- Другия край/кабел на пробната лампа допрете за кратко(не повече от 1-2 секунди) до положителната(+) клема на акумолатора
Ако лампата СВЕТНЕ най-вероятно(95%) ПС е изправна.
Ако лампата НЕ СВЕТНЕ ПС е 100% неизправна и трябва да се подмени.
- Повторете теста и за останалите свещи.
2. Метод с измерване на съпротивление
- Проверката се прави на студен двигател и без захранване(без контакт)
- Калибрирайте измервателния уред(най-често универсален Мулти-Метър). В режим за измерване на съпротивление дайте 'на късо' двете сонди. Ако получите показание различно от 0.00 запомнете го. Това е грешката на уреда, която трябва да приспаднете от следващите измервания
- Откачете захранващия кабел на ПС, която ще тествате
- Закачете едната сонда на Мулти-Метъра на свещта
- С другата сонда 'дайте на маса', т.е. допрете до метална повърхност, максимално близо до ПС. Обикновено най-удобно е да направите добър контакт на самия блок на двигателя.
- Отчетете показанието на уреда
Ако уредът показва стойности в диапазона 0.3 - 0.8 ома(след приспадане на грешката намерена при калибрацията) ПС е 100% изправна.
Ако стойността е по-ниска ПС е 'окъсила' и трябва да се подмени. Това по принцип е рядко срещан дефект, само около 5% от случаите.
Ако стойността е по-висока ПС е 'прекъсната', т.е. изгоряла и отново трябва да се подмени (95% от случаите).
- Измерете съпротивлението и на останалите ПС
Ако не сте сигурни в точността на измервателния уред използувайте като критерий относителните разлики , а не абсолютните стойности на измерените съпротивления. За целта:
- Измерете съпротивленията на всички ПС
- Проверете дали някоя от стойностите не е няколко(5-10) пъти по-висока от другите. Това е надеждна индикация че тази свещ е 'прекъсната'.
- Повторете измерването при загрял двигател. Ако някоя от стойностите на съпротивленията е твърде ниска (около нулата), най-вероятно е съответната ПС да е 'окъсила'.
Предимства: не е нужен демонтаж на ПС, 100% надеждност на теста при използуване на акуратен Ом-метър
Недостатъци: необходимост от точен измервателен уред
3. Метод с измерване на ток
- Проверката се прави на студен двигател и без захранване(без контакт)
- Поставете измервателния уред в режим за измерване на постоянен ток и максимален обхват. Необходим Ви е уред, които има поне 20А(ампера) обхват.
- Откачете захранващия кабел на ПС, която ще тествате
- Закачете отрицателната(-) сонда на изм. уред на свещта
- С другата сонда(+) допрете за кратко(не повече от 1-2 секунди) до положителната(+) клема на акумолатора
- Наблюдавайте показанието на уреда
Токът през изправна подгряваща свещ има следното характерно поведение. В момента на затваряне на веригата токът има максимална стйност (20-30 ампера), която постепенно (в рамките на 1-2 секунди) намалява поне 2-3 пъти до около 5-10 ампера.
Ако при измерването установите че ток не протича, ПС е 'прекъсната' и трябва да се подмени.
Ако токът има постояна стойност и не намалява, ПС е 'окъсила' и трябва да се подмени.
Предимства: не е нужен демонтаж на ПС, 100% надеждност на теста
Недостатъци: необходимост от измервателен уред с висок токов обхват (мин. 20А)
4. Метод 'Око да види, ръка да пипне'
- Откачете захранващия кабел на ПС, която ще тествате
- Внимателно развийте и извадете свещта
- С помощта на кабел осигурете добра и сигурна връзка между корпуса(участъка с резбата, която се завива в блока) на ПС и 'масата' на автомобила
- Закачете втори кабел на захранващия терминал на свещта и с другия му край допрете за кратко(не повече от 1-2 секунди) до положителната(+) клема на акумолатора
ИЗПОЛЗУВАЙТЕ изолирани кабели със сечение поне 2.5 кв.мм.
ВНИМАВАЙТЕ да не окъсите двата кабела и НЕ ПИПАЙТЕ свещта преди да се е охладила.
Изправната ПС трябва да работи както е показано на картинката(наситен оранжаво-червен цвят).
Предимства: 95% надеждност на теста
Недостатъци: необходимо е да се демонтират ПС
5. Метод с 'Температурно Измерване'
- Подгрейте последователно 3-4 пъти свещите, без да палите
- Внимателно опипайте свещите и частите на двигателя в непосредствена близост до тях
- Опитайте да откриете кои са по-студени от другите, т.е. кои са дефектирали и не подгряват
Предимства: "Оти да копам седнал, га можем и легнал"
Недостатъци: не съм го пробвал. Ако някой има опит нека да сподели.
Всъщност, методът си е строго научен, но изисква безконтактен (infrared) термометър.
И накрая, бъдете МНОГО внимателни при монтажа и демонтажа на ПС. Не прилагайте сила. Макар и на външен вид да изглеждат много здрави, те са с крехка сърцевина, която лесно се чупи особено при напречни усилия. Ако това се случи и части от свещта останат/попаднат в двигателя ще е необходим тотален ремонт за отстраняването им.
В началото обещах да напиша за пробната лампа и мулти-метъра. Уви, след толкоз дълго писане почна да ми се доспива. Ако някой го закъса нека пише и ще пратя картинки и разяснения.
Това е от VOLVOфорума
Моля бъдете внимателни! Работната температура на свещта (виж картинката) е между 400 и 650 градуса целзий.
1. Метод с Пробна Лампа
*Що е Пробна Лампа и Мулти-Метър ще каза накрая за да не оттегчавам тези колеги, които са добре запознати с тази материя.
- Проверката се прави на студен двигател и без захранване(без контакт)
- Откачете захранващия кабел на ПС, която ще тествате
- Закачете единия кабел на пробната лампа на свещта
- Другия край/кабел на пробната лампа допрете за кратко(не повече от 1-2 секунди) до положителната(+) клема на акумолатора
Ако лампата СВЕТНЕ най-вероятно(95%) ПС е изправна.
Ако лампата НЕ СВЕТНЕ ПС е 100% неизправна и трябва да се подмени.
- Повторете теста и за останалите свещи.
2. Метод с измерване на съпротивление
- Проверката се прави на студен двигател и без захранване(без контакт)
- Калибрирайте измервателния уред(най-често универсален Мулти-Метър). В режим за измерване на съпротивление дайте 'на късо' двете сонди. Ако получите показание различно от 0.00 запомнете го. Това е грешката на уреда, която трябва да приспаднете от следващите измервания
- Откачете захранващия кабел на ПС, която ще тествате
- Закачете едната сонда на Мулти-Метъра на свещта
- С другата сонда 'дайте на маса', т.е. допрете до метална повърхност, максимално близо до ПС. Обикновено най-удобно е да направите добър контакт на самия блок на двигателя.
- Отчетете показанието на уреда
Ако уредът показва стойности в диапазона 0.3 - 0.8 ома(след приспадане на грешката намерена при калибрацията) ПС е 100% изправна.
Ако стойността е по-ниска ПС е 'окъсила' и трябва да се подмени. Това по принцип е рядко срещан дефект, само около 5% от случаите.
Ако стойността е по-висока ПС е 'прекъсната', т.е. изгоряла и отново трябва да се подмени (95% от случаите).
- Измерете съпротивлението и на останалите ПС
Ако не сте сигурни в точността на измервателния уред използувайте като критерий относителните разлики , а не абсолютните стойности на измерените съпротивления. За целта:
- Измерете съпротивленията на всички ПС
- Проверете дали някоя от стойностите не е няколко(5-10) пъти по-висока от другите. Това е надеждна индикация че тази свещ е 'прекъсната'.
- Повторете измерването при загрял двигател. Ако някоя от стойностите на съпротивленията е твърде ниска (около нулата), най-вероятно е съответната ПС да е 'окъсила'.
Предимства: не е нужен демонтаж на ПС, 100% надеждност на теста при използуване на акуратен Ом-метър
Недостатъци: необходимост от точен измервателен уред
3. Метод с измерване на ток
- Проверката се прави на студен двигател и без захранване(без контакт)
- Поставете измервателния уред в режим за измерване на постоянен ток и максимален обхват. Необходим Ви е уред, които има поне 20А(ампера) обхват.
- Откачете захранващия кабел на ПС, която ще тествате
- Закачете отрицателната(-) сонда на изм. уред на свещта
- С другата сонда(+) допрете за кратко(не повече от 1-2 секунди) до положителната(+) клема на акумолатора
- Наблюдавайте показанието на уреда
Токът през изправна подгряваща свещ има следното характерно поведение. В момента на затваряне на веригата токът има максимална стйност (20-30 ампера), която постепенно (в рамките на 1-2 секунди) намалява поне 2-3 пъти до около 5-10 ампера.
Ако при измерването установите че ток не протича, ПС е 'прекъсната' и трябва да се подмени.
Ако токът има постояна стойност и не намалява, ПС е 'окъсила' и трябва да се подмени.
Предимства: не е нужен демонтаж на ПС, 100% надеждност на теста
Недостатъци: необходимост от измервателен уред с висок токов обхват (мин. 20А)
4. Метод 'Око да види, ръка да пипне'
- Откачете захранващия кабел на ПС, която ще тествате
- Внимателно развийте и извадете свещта
- С помощта на кабел осигурете добра и сигурна връзка между корпуса(участъка с резбата, която се завива в блока) на ПС и 'масата' на автомобила
- Закачете втори кабел на захранващия терминал на свещта и с другия му край допрете за кратко(не повече от 1-2 секунди) до положителната(+) клема на акумолатора
ИЗПОЛЗУВАЙТЕ изолирани кабели със сечение поне 2.5 кв.мм.
ВНИМАВАЙТЕ да не окъсите двата кабела и НЕ ПИПАЙТЕ свещта преди да се е охладила.
Изправната ПС трябва да работи както е показано на картинката(наситен оранжаво-червен цвят).
Предимства: 95% надеждност на теста
Недостатъци: необходимо е да се демонтират ПС
5. Метод с 'Температурно Измерване'
- Подгрейте последователно 3-4 пъти свещите, без да палите
- Внимателно опипайте свещите и частите на двигателя в непосредствена близост до тях
- Опитайте да откриете кои са по-студени от другите, т.е. кои са дефектирали и не подгряват
Предимства: "Оти да копам седнал, га можем и легнал"
Недостатъци: не съм го пробвал. Ако някой има опит нека да сподели.
Всъщност, методът си е строго научен, но изисква безконтактен (infrared) термометър.
И накрая, бъдете МНОГО внимателни при монтажа и демонтажа на ПС. Не прилагайте сила. Макар и на външен вид да изглеждат много здрави, те са с крехка сърцевина, която лесно се чупи особено при напречни усилия. Ако това се случи и части от свещта останат/попаднат в двигателя ще е необходим тотален ремонт за отстраняването им.
В началото обещах да напиша за пробната лампа и мулти-метъра. Уви, след толкоз дълго писане почна да ми се доспива. Ако някой го закъса нека пише и ще пратя картинки и разяснения.
Това е от VOLVOфорума

- ivan20071983
- Мнения: 157
- Регистриран на: Сря 05 дек 2007 23:44
- Автомобил: Passat
- Двигател: AHL
- Местоположение: Бургас
- ivan20071983
- Мнения: 157
- Регистриран на: Сря 05 дек 2007 23:44
- Автомобил: Passat
- Двигател: AHL
- Местоположение: Бургас
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
-
- Мнения: 165
- Регистриран на: Нед 12 юни 2005 18:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
niksi°
Бай Брадър
Регистриран:08 Юни 2004
Мнения: 4782
Местожителство: София
VW Golf II 1991
1.9TDI AFN Пуснато на: Нед Дек 25, 2005 7:44 pm Заглавие:
--------------------------------------------------------------------------------
Аз нали съм стар дизелджия и да ви светна някой работи. Мериш не мериш най-сигурно е със сваляне. Свалянето не е много лесна работа особенно на 2-те най-близки до ангренажа /поне при 1.6 е така/. Другия номер със лампата също действа, но и там трябва да се сваля това дето е като лайсна дето върви тока по него.
Хубаво е като се свалят да се пробват 4-те заедно, аз за това съм си направил едно tool-че дето ги закачам и ги проверявам наведнъж.
Иначе за амперите- не можеш с обикновен милтицет да ги премериш.
Консумирания ток /А/ е съответно:
при 4 изправни свещи - 32 А
при 1 неизправна свещ - 24 А
при 2 неизправни свещи - 16 А
при 3 неизправни свещи - 8 А
при 4 неизправни свещи - 0 А
Бай Брадър
Регистриран:08 Юни 2004
Мнения: 4782
Местожителство: София
VW Golf II 1991
1.9TDI AFN Пуснато на: Нед Дек 25, 2005 7:44 pm Заглавие:
--------------------------------------------------------------------------------
Аз нали съм стар дизелджия и да ви светна някой работи. Мериш не мериш най-сигурно е със сваляне. Свалянето не е много лесна работа особенно на 2-те най-близки до ангренажа /поне при 1.6 е така/. Другия номер със лампата също действа, но и там трябва да се сваля това дето е като лайсна дето върви тока по него.
Хубаво е като се свалят да се пробват 4-те заедно, аз за това съм си направил едно tool-че дето ги закачам и ги проверявам наведнъж.
Иначе за амперите- не можеш с обикновен милтицет да ги премериш.
Консумирания ток /А/ е съответно:
при 4 изправни свещи - 32 А
при 1 неизправна свещ - 24 А
при 2 неизправни свещи - 16 А
при 3 неизправни свещи - 8 А
при 4 неизправни свещи - 0 А
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 122 госта