Лампа за подгрева AAZ

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
znainainai
Мнения: 5287
Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
Автомобил: Golf4
Двигател: MK 4 98 AHF
Местоположение: Русе

Лампа за подгрева AAZ

Мнениеот znainainai » Вто 19 фев 2008 23:08


Колко време трябва да свети тая лампа (дизела ми е непозната материя)? Кой я контролира, на 12-то гнездо на бушонното табло имам реле н-р 104 но вътре няма платка а само един резистор (предполагам товарно съпротивление ). Лампата свети различно (сутрин при първоначално стартиране) веднъж само примигва или не светва (тогава се налага да върна контакта и пак да завъртя ключа след тази процедура свети около 10сек. ) , или си светва и всичко е ок. Имам чувството че е със собственно мнение. Дори и само да премигне (без да светне) или след светване пали най много след 3-тото завъртане на коляновият вал. Но ми се струва че има нещо гнило около тая лампа. Не трябва ли да има реле което да контролира времето за подгряване?Отделно като я запаля работи около 3мин. на ниски обороти (почват от 600 и плавно се покачват) на 3-тата мин.(след като цъкне някакво реле при бушонното табло) стават 900 като загрее(90*) са 950. Има ли реле време къде стои щото това на 12-то място е силово (н-р 104) все някой трябва да го управлява но кой датчика който е на пластмасовият "тройник" е със 4 извода двата са за датчика за температурата на охлаждащата течност (стрелката ) но предполагам че другите два са за подгряването но все пак трябва да има реле време което да контролира силовото и да взема информация от датчика (поне аз така мисля). Май се поолях със въпросите :D
п.с. Пробвах със търсачката но нищо конкретно не излезе :cry:




Потребителски аватар
H2O
Мнения: 1160
Регистриран на: Нед 15 апр 2007 20:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Field of Dreams

Мнениеот H2O » Сря 20 фев 2008 8:50


При мен е абсолютно същата история,само дето дърпам обогатителя,държа го докато оборотите станат 1080об .След 30 сек го връщам и колата си е на 950 об.Ама лампата си свети кога си иска.Иначе пали по един и същ начин,с нея или без нея на четвърт оборот :shock


Потребителски аватар
buller
Мнения: 2193
Регистриран на: Пет 14 апр 2006 11:33
Автомобил: VW Passat B5_5 Exclusive
Двигател: 1_8T AWT
Местоположение: София

Мнениеот buller » Сря 20 фев 2008 9:35


H2O написа:Ама лампата си свети кога си иска.Иначе пали по един и същ начин,с нея или без нея на четвърт оборот :shock

Да, аз също съм забелязал това... Реотанчето, което светва на таблото при мен свети винаги с една и съща продължителност - около 10 секунди.
Понякога дори не светва, но връщам ключа и винаги светва при повторен опит...
Казаха ми, че не е нормално лампата да свети с еднаква продължителност на студен и загрят мотор :roll:
Аз съм си изградил една "система" :lol: : на студен мотор в топлите месеци чакам по 4-5 секунди и паля, а в студено време по 10-15 секунди. По този начич игнорирам самата лампичка ;)


Потребителски аватар
znainainai
Мнения: 5287
Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
Автомобил: Golf4
Двигател: MK 4 98 AHF
Местоположение: Русе

Мнениеот znainainai » Сря 20 фев 2008 18:49


Днес взех въпроса при сърце И :shock
Оказа се че има нещо като с-ма за ранно подгряване още като се отвори шофьорската врата включва свещите за около 5сек. :shock
Понеже тази лампа (реотанчето) нещо не ми вдъхваше доверие сложих втора вързах я директно на пластината от която се захранват свещите. Пробвах я светна викам всичко ОК и заключих колата след час ми трябваше изолирбанд (който държа във шофьорската врата) като отворих вратата и лампата светна :shocked без колата да е на контакт :shock свети около 5сек. и изгасна. Веднага проведох разследване бутона на вратата( шофьорската ) се оказа двоен единият кабел е за плафона в купето но другият къде отива. Явно е за тази цел. Отделно след като запали свещите греят още около 3мин. което обяснява ниските обороти, щом изгасне лампата(която аз сложих) оборотите веднага се вдигат на 950. Явно има връзка м-у датчика за температурата и тази с-ма когато е работил двигателя (не беше излязла стрелката от белият сектор изгасих я че трябваше да прескоча до един магазин) не се включва тръгва само подгрева за около 5сек. светва реотанчето след стартиране естествено свещите греят около 3мин. Обогатителя видях къде му е проблема счупено е жилото зад дърпалката в купето и пружинира утре ще си търся ново.
Това за с-мата за предварителен подгрев звучи малко нереално ама е факт (поне при мен),за контролна лампа ползвах лампа за ABS от Пасат В3 (вети жълто като подгрева) :D


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Сря 20 фев 2008 20:23


Това за ранното предупреждение е обсъждано - мислехме че е Горублянкси мит, и част от фолклора на търговците. Въпреки че не винаги има смисъл от него (като в случая при теб - отваряш вратата за нещо друго, а пък те си пекат напразно). Неведоми са причините за решенията Ханс-ови (конструктора де).



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: paagrio и 70 госта