Колеги,събирам мнения относно този автомобил и този тип агрегат.
Харесъл съм една такава машина,и ми се ще да подразбера това онова.Ползвах търсачката,нищо конкретно не открих.Благодаря предварително.
П.С.
Кода на мотора май е 1Z,ама не съм сигурен.
Ауди А4-1.9 TDI-90 к.с.
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
- Passat_bs
- Мнения: 595
- Регистриран на: Пон 08 авг 2005 22:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
А що трябва да е с бокс, а не с чип? Бокса е пълен ташак. Един кадърно направен чип е в пъти по-добре от който ще да е пауър бокс.dani_94 написа:Rabbit_TDI написа:На купето на А4 според мен е по добре 110 матгарешкия мотор/АФН/,ама као тая е читава и за добри пари няма кво да и се чудиш.
С едно боксче, го правя на 110, а плащаш данък за 90![]()
При интерес на лично...
- dani_94
- Мнения: 704
- Регистриран на: Чет 01 юни 2006 8:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Монтана
- Контакти:
Колега, не искам да споря, но това което поставям аз, хора с чипове казват че моето е в пъти подобро... ако не вярвш може да се докаже, но дай на лични да не пълним темата на човека със спам... А може и чип, но той е в пъти по скъпо удоволствие, а и не можеш да го изключиш когато искаш, а бокса го монтирам с копченце... И ЦЪК 

- Passat_bs
- Мнения: 595
- Регистриран на: Пон 08 авг 2005 22:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Не съм съгласен, може би защото на едната ми кола съм с чип, а на другата с бокс, по простата причина, че е 2007-ма година и още чип за нея не са измислили, но само да има и да и изтече гаранцията, при първа възможност бокса го махам и слагам чип. Единственото предимство на бокса е, че се слага и маха за 2 минути.
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
- Brezel
- Мнения: 1117
- Регистриран на: Нед 29 яну 2006 17:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Годеч / Берлин
- Контакти:
Passat_bs написа:.. по простата причина, че е 2007-ма година и още чип за нея не са измислили
тука много бъркаш

Другото което е че чипа едва ли е в пъти по скъп

а кое е по добро няма да коментирам че не съм безпристрастен

човека пита дали е добро аудито и хоп всички търговци скачаме да си мерим п*шките

- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Ми то няма кво да му се спори , за всички ТДИ-та който са с променлива геометрия вътрешния чип е по-добър като параметри защото влияе и на турбината и води дори до икономия в разхода/ся то и в двата случея си има чипове и чипове/.Недостатъка е че си трябва спойки разпойки ,проби ,..............При още по новите където се презаписва само софтуера с лаптоп съвсем пък няма ккаво да се спори.
- Brezel
- Мнения: 1117
- Регистриран на: Нед 29 яну 2006 17:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Годеч / Берлин
- Контакти:
Rabbit_TDI написа:Ми то няма кво да му се спори , за всички ТДИ-та който са с променлива геометрия вътрешния чип е по-добър като параметри защото влияе и на турбината и води дори до икономия в разхода/ся то и в двата случея си има чипове и чипове/.Недостатъка е че си трябва спойки разпойки ,проби ,..............При още по новите където се презаписва само софтуера с лаптоп съвсем пък няма ккаво да се спори.
Батко заек, не съм много съгласен с теб. Или по точно съгласен съм ама искам да допълня. Разликата в бокса и в чипа не е само в промяната на налегането на турбината. За справка искам да ти кажа че има боксове (подобни на твоя) които също вдигат налягането на турбото. Въпроса обаче е как стават тези промени. При бокса имаш съротивление изкривяващо ел.импулс с няколко процента, което води до увеличение на времето на впръскване с няколко процента. (променя се ел.импулс подаден към електромагнитния клапан в помпата ) Тоест при 1000, 2000, 3000, (и т.н.) оборота се впръсква да речем с 8 % повече гориво. Тоест в целия диапазон на обороти увеличаваш количеството гориво с определен процент.
При чипа е съвсем дурго. при него можеш да определиш количеството впръскано гориво в зависимост от оборотите , положението на педала, температура на мотора, натоварване на мтора и още куп други. Тоест можеш да му кажеш точно на колко оборота и при какви условия колко да е повишение на горивото.
Като резултат можеш при ниски обороти (или слабо натоварване на мотора) да не променяш количеството впръскано гориво (че ако искаш и да го намалиш) а при високи обороти да го увеличиш както ти е кеф. Настройката с други думи става много по финна и от там идва и по добрата икономия. Ако пипаш в карите на чипа можеш да изолираш директно ЕГРа (а не да го запушваш) като му промениш така картата че компа да го затваря постояно. променяш аванса на мотора и то пак финно зависи от условията на каране. Същите неща се отнасят и за турбото (за начина на настройка говоря)
При бокса може да се направи да е с потенциометър и тогава да определяш колко да е промяната в пръскването НО, пак се отнася за константна промяна в целия диапазаон на оботроти. Тоест да намериш баланса хем на ниски да не пуши толкова хем на високи (и при натоварване) да пуска достатъчно много гориво че да върви добре.
Понеже си с Бокс може да ти се занимава и да си вдигнеш и нлягането на турбината. за целта трябва да се смени едно SMD съпротивление в компютъра на колата което отчита налягането . Серийното требва да е 10 Kohm. сложиш ли 18 Kohm печелиш 0,1 бара увеличение. При 27 Kohm 0,2 бара. Тъпото е че ако тръгнеш да се занимаваш да поиш е същото все едно да смениш чиповете

Поздрави
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Напълно съм сагласен.Не съм казал ,че бокса е по-добър/даже напротив/,а просто че си е занимавка/аз така и не успях да намеря човек дето да му се довера да ми бухне цокал
/.Иначе съм слагал бокс на "алпин" от колегата klenbuterol който беше цяло миникомпютърче и четеше от помпата и дебитомера и ги лъжеше в зависимост от натоварването и обортите ,но отново турбо нихт променен
.За бокса който съм в момента незнам изобщо как действа - знам обаче че се слага за 20 минути барабар с копчето и че го включвам само като изпреварвам и като карам с над 140 ,или по-наклон/дори не мога да кажа с колко качва разхода
/.
P.S.Интересено ми е кво става от вътрешен чип + бокс



P.S.Интересено ми е кво става от вътрешен чип + бокс

- PESHERLAN
- Мнения: 1112
- Регистриран на: Нед 05 фев 2006 1:48
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Колеги,благодаря много за безценната информация относно чипове,боксове и т.н..Въобще нямам намерение да слагам нито едно от двете.Просто не съм привърженик.Интересуват ме въпроси от типа например:на 3000 оборота с каква скорост ще се движи.Значи колата 95 година с климатроник-правят ли проблеми,кои са и често срещаните болешки.
Днес разбрах например,че поддръжката и на предницата не е много евтина.
А относно агрегата-90к.с.,съм го избрал по простата причина,че данъка на 110 коня е 136лв,а на 90-те е 28-30 нещо такова беше.Разликата си е голяма.Много ще бъда благодарен ,ако някой знае още нещо,нека го сподели.
Днес разбрах например,че поддръжката и на предницата не е много евтина.
А относно агрегата-90к.с.,съм го избрал по простата причина,че данъка на 110 коня е 136лв,а на 90-те е 28-30 нещо такова беше.Разликата си е голяма.Много ще бъда благодарен ,ако някой знае още нещо,нека го сподели.

- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: del21 и 47 госта