Как да сваля и почистя EGR-a на Голф 4 TDI....AHF ?
- gomez
- Мнения: 1447
- Регистриран на: Пон 26 мар 2007 16:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Как да сваля и почистя EGR-a на Голф 4 TDI....AHF ?
Колеги бихте ли ми дали съвети и снимки за сваляне на EGR - а, за да го почистя ?!!! С какъв препарат е най-добре и как по-точно да стане !!! БЛАГОДАРЯ !!!
Търкане му е майката
Ще споделя моя опит (което далеч не означава, че няма и други изпитани методи)
Та значи - запасете се с около 300-500гр. нафта, някакъв силен почистващ препарат за нагар по карбуратори (аз ползвах Carburator Cleaner на Valvoline), вълнени и памучни парцали, финна телена четка (аз ползвах леко захабена от комплект шомпули за почистване на огнестрелнно оръжие, продават се в оръжейните магазини 5-10лв.; работа може да ви свърши и твърда, ама възможно най-твърдата четка за зъби която можете да намерите на пазара и колкото е възможно с по-малка глава; в комплектите за почистване на оръжие обикновенно има подобен протривател), силиконови ръкавици (няколко комплекта), паста за зъби (или друго финно-абразивено и леко полиращо мазило, аз специално ползвах паста за зъби Aquafresh).
Съветвам ви през цялото време да ползвате силиконовите ръкавици, защото в последствие миенето е ужасно. Препоръчвам по възможност да работите на открито (двор/градинка) за да не си омирисвате апартамента и да не дишате всички гадости. Добре е около вас да има и течаща вода (ще ви трябва в големи количества защото постигнатите резултати и необходимостта от продължаване на почистването се устрановява единствено с измиване). Не го правете на мивката в банята - остават страхотни налепи които трудно се почистват.
Първо се демонтира EGR блока. С нещо твърдо като клечка премахнете възможно най-много от нагара/саждите. След което се накисва за около 15-20 минути в нафта. При накисването е много важно да не попада нафта в управляващия клапан, т.е. накисва се само металната част. Разбира се може да справите и без накисване, но вероятно търкането ще е по-усилено. От там натък мисля всичко е ясно - както казах в началото "търкане му е майката!". С протривки, парцали, пръскате Carburator Cleaner, търкаш, пръскаш, сменяш парцал/протривка и пак търкаш, пръскаш, измиваш с вода и повтаряш докъто не остане нито пепел, нито нагар. Накрая полираш с паста за зъби и вълнен парцал. Изплакваш, монтираш и си готов. Упражнението ще е най-ефикасно, ако се приложи и към смукателните тръби.
И да си знаете - мърлява и неприятна работа е но носи наслада


Ще споделя моя опит (което далеч не означава, че няма и други изпитани методи)
Та значи - запасете се с около 300-500гр. нафта, някакъв силен почистващ препарат за нагар по карбуратори (аз ползвах Carburator Cleaner на Valvoline), вълнени и памучни парцали, финна телена четка (аз ползвах леко захабена от комплект шомпули за почистване на огнестрелнно оръжие, продават се в оръжейните магазини 5-10лв.; работа може да ви свърши и твърда, ама възможно най-твърдата четка за зъби която можете да намерите на пазара и колкото е възможно с по-малка глава; в комплектите за почистване на оръжие обикновенно има подобен протривател), силиконови ръкавици (няколко комплекта), паста за зъби (или друго финно-абразивено и леко полиращо мазило, аз специално ползвах паста за зъби Aquafresh).
Съветвам ви през цялото време да ползвате силиконовите ръкавици, защото в последствие миенето е ужасно. Препоръчвам по възможност да работите на открито (двор/градинка) за да не си омирисвате апартамента и да не дишате всички гадости. Добре е около вас да има и течаща вода (ще ви трябва в големи количества защото постигнатите резултати и необходимостта от продължаване на почистването се устрановява единствено с измиване). Не го правете на мивката в банята - остават страхотни налепи които трудно се почистват.
Първо се демонтира EGR блока. С нещо твърдо като клечка премахнете възможно най-много от нагара/саждите. След което се накисва за около 15-20 минути в нафта. При накисването е много важно да не попада нафта в управляващия клапан, т.е. накисва се само металната част. Разбира се може да справите и без накисване, но вероятно търкането ще е по-усилено. От там натък мисля всичко е ясно - както казах в началото "търкане му е майката!". С протривки, парцали, пръскате Carburator Cleaner, търкаш, пръскаш, сменяш парцал/протривка и пак търкаш, пръскаш, измиваш с вода и повтаряш докъто не остане нито пепел, нито нагар. Накрая полираш с паста за зъби и вълнен парцал. Изплакваш, монтираш и си готов. Упражнението ще е най-ефикасно, ако се приложи и към смукателните тръби.
И да си знаете - мърлява и неприятна работа е но носи наслада

По принцип е желателно. Но всичко е до лична преценка - ако си преценил че си ги запазил ... Да не говорим че ако имаш по-добър картон нищо няма да ти попречи да си изрежиш нови.gomez написа:А гарнитури трябва ли да се сменят ???
Само да допълня към почистването: положете максимални усилия и направете всичко възможно да не попада нафта и Carburator Cleaner в управляващия клапан! Клапана е с гумена мамбрана и разтворителите ще и еб*...

Управляващият клапан е това отгоре:
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 44 госта