Г4 1.9 ТДИ ASZ-мотор

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
zemon_C4455XP
Мнения: 1171
Регистриран на: Вто 23 авг 2005 0:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Г4 1.9 ТДИ ASZ-мотор

Мнениеот zemon_C4455XP » Вто 25 мар 2008 19:20


колеги питам само хората който карат коли с такъв мотор 1.9 ТДИ 131к.с.,колко км минавате с една смяна на масло и доливате ли и колко? :roll: че аз до сега съм близо 13000 след смяна и съм долял около 700гр.




Потребителски аватар
longora
Мнения: 2153
Регистриран на: Сря 15 мар 2006 12:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот longora » Вто 25 мар 2008 20:37


Аз гледам на 8000км да го сменям маслото ... Аз до сега долях още 500мл Мотул 5W40. До тук съм минал 7000км грубо с маслото и до месец ще го сменям.


Потребителски аватар
audicabrio
Мнения: 52
Регистриран на: Нед 07 яну 2007 1:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот audicabrio » Сря 26 мар 2008 1:01


колеги пълната синтетика, се сменя на 15.000км, пулосинтетиката на 10.000км а минералното на 8.000км. Аз карам с Мобил 5/40 и го смениам на около 13.000км по рано няма смисъл :wink:


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Сря 26 мар 2008 9:15


audicabrio написа:колеги пълната синтетика, се сменя на 15.000км, пулосинтетиката на 10.000км а минералното на 8.000км. Аз карам с Мобил 5/40 и го смениам на около 13.000км по рано няма смисъл :wink:

:да: -даже някой ммасла са и на повече ,а лонглайф-а на 30к.


Потребителски аватар
longora
Мнения: 2153
Регистриран на: Сря 15 мар 2006 12:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот longora » Сря 26 мар 2008 11:50


Значи аз мога да го сменя моето по-късно така ли ?


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Сря 26 мар 2008 12:58


longora написа:Значи аз мога да го сменя моето по-късно така ли ?

:idea:
5W40 го дават нещо от сорта на 14-18к километри - трябва да си пише отзад на тубичката.


Потребителски аватар
audicabrio
Мнения: 52
Регистриран на: Нед 07 яну 2007 1:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот audicabrio » Сря 26 мар 2008 13:04


5w40 се сменя на 15.000км но аз го смениам на 13.500 14.000, че моята не я гаса дори и като слизам я заключвам само и си работи а и задръстванята като ги сложа и за това го сменям малко по рано :wink:


Потребителски аватар
TDI-RS
Мнения: 679
Регистриран на: Пет 01 сеп 2006 18:21
Автомобил: RS TDI
Двигател: V6 TDI
Местоположение: Ловеч

Мнениеот TDI-RS » Сря 26 мар 2008 13:45


и аз карам с такива мотул-и
по предписание се сменя на 15 000 км
наскоро го сменях
беше малко над 14
но маслото си беше ток отвсякъде
демек може и повече да кара


Потребителски аватар
ifidik
Мнения: 1709
Регистриран на: Пон 05 ное 2007 18:34
Автомобил: Corrado TDI 4x4
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Г4 1.9 ТДИ ASZ-мотор

Мнениеот ifidik » Сря 26 мар 2008 18:47


zemon_C4455XP написа:колеги питам само хората който карат коли с такъв мотор 1.9 ТДИ 131к.с.


Потребителски аватар
zemon_C4455XP
Мнения: 1171
Регистриран на: Вто 23 авг 2005 0:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот zemon_C4455XP » Чет 27 мар 2008 0:01


Rabbit_TDI написа:
audicabrio написа:колеги пълната синтетика, се сменя на 15.000км, пулосинтетиката на 10.000км а минералното на 8.000км. Аз карам с Мобил 5/40 и го смениам на около 13.000км по рано няма смисъл :wink:

:да: -даже някой ммасла са и на повече ,а лонглайф-а на 30к.
ми аз има това лонглайф,


Потребителски аватар
longora
Мнения: 2153
Регистриран на: Сря 15 мар 2006 12:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот longora » Чет 27 мар 2008 11:18


Мерси момчета ! :)


Потребителски аватар
kok12
Мнения: 640
Регистриран на: Сря 08 окт 2008 18:15
Автомобил: Golf 4
Двигател: ASZ
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Г4 1.9 ТДИ ASZ-мотор

Мнениеот kok12 » Пет 27 фев 2009 17:38


Я дайте да го видим тоя Long Life на Motul,че ми предстой смяна колеги. И все пак да е 505 01


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Г4 1.9 ТДИ ASZ-мотор

Мнениеот morfei1 » Съб 28 фев 2009 9:39


5W40 505.01 се сменя на 15000 ~ 16000км. това по предписания от VW. Според проучвания направени от tdiclub.com, по честа смяна на маслото на мотори работещи с пълна синтетика, води до по-голямо износване на двигателя. Според тях, дори когато моторното масло е към края на живота си, износването на двигателя е по-малко спрямо това, което е след смяна на масло, през първите 2000 ~3000км. Те обясняват, че тези масла съдържат основно два вида добавки в тях. 1-ят вид са миещите добавки, които премахват отлаганията и налепите по двигателя, които се образуват от работата на мотора и от старото масло. 2-ят вид са тези, които предпазват мотора от триене (ако мога така да ги нарека), но тъй като те са едва 3% от количеството масло, е нужно по-голям пробег, за да сработят и да се наслоят по стените на мотора и всички триещи се елементи, след като 1-вите миещи добавки, са ги премахнали.

Просто казано: през пъвите 3000км. на ново масло, по-добре работят миещите добавки, след което тяхното действие постепенно намалява и се засилва действието на 2-рите добавки, които имат за цел да предпазват мотора от износване. Също така синтетичните масла съдържат и добавки, които неотрализират сярата в горивото.

В началото карах с Кастрол ТХТ 5W40 505.01 и се принудих да го сменя на 7500км. понеже според мен колата го гореше много. За тези километри, нивото на щеката падна на половина. Втората сменя заложих на Titan 5W40 Sypersyn 505.01. Вече съм минал 7500км с него и съм долял 100 грама.
Моят мотор също е ASZ :) .

Longlife моторни масла се препоръчват за коли които са с variable survice intervals, не че има някаква голяма разлика в моторите, просто тези коли са снабдени с някакъв датчик, който следи какво е качеството на маслото (доколкото аз знам).


Потребителски аватар
longora
Мнения: 2153
Регистриран на: Сря 15 мар 2006 12:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Г4 1.9 ТДИ ASZ-мотор

Мнениеот longora » Съб 28 фев 2009 13:21


Добре де .. аз карам с оригиналното масло на VW 0W30 и ми гори по литър на 10 000км което мисля че е нормално за ПД. Но колко време да карам с това масло. По принцип го сменям между 8000-10 000км. Как да процедирам за напред ?


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Г4 1.9 ТДИ ASZ-мотор

Мнениеот morfei1 » Съб 28 фев 2009 13:50


longora написа:Добре де .. аз карам с оригиналното масло на VW 0W30 и ми гори по литър на 10 000км което мисля че е нормално за ПД. Но колко време да карам с това масло. По принцип го сменям между 8000-10 000км. Как да процедирам за напред ?


Само да ми обясниш логиката ти на избор на масло? Предполагам че си наясно че твоя мотор е за маслото 5W40 - 505.01? Аз те съветвам да си смениш маслото с 5W40 - 505.01 и да го сменяш на 15000км. като междувременно доливаш колкото е нужно.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 42 госта