ГОЛФ 4 - За и против поставянето на чип

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
DaveGahan
Мнения: 88
Регистриран на: Нед 13 яну 2008 15:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

ГОЛФ 4 - За и против поставянето на чип

Мнениеот DaveGahan » Вто 22 яну 2008 9:38


голфа е 2002 година,помпа-дюза,ТДИ,двете червени букви.идеята,че колата ще върви повече е добра но не е ли всичко това за сметка на мотора примерно?не съм наясно и ще съм благодарен ако има мнения по въпроса.
Благодариа предварително
mod edit: vasstop

Последна промяна от DaveGahan на Пет 01 фев 2008 21:38, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
Golf_Bora
Мнения: 168
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Bg

Мнениеот Golf_Bora » Вто 22 яну 2008 10:53


Здр. преди да ти се скарат : "използвай :търсачкаа "
Има много писано : ако ти е по стар мотора някой го бе нарекъл "ефекта на лупата" се получава следното; малки проблемчета се усилват , НО ако ДВГ е 6+ слагаи смело. И без да правя реклама на колегата Brezel много колеги от форума са доволни от неговите работи , свържи се с него ако решиш. Успех.

П.П. И както се казва : Кефа си има цена. Така , чеее парите са си твои. :stll think: :??? :044:


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Вто 22 яну 2008 13:29


С риск да ме "налазят" много хора ще кажа че "безплатен обяд няма". Огромната част от хората тук имат 18 години, правоспособни шофьор са, завършили са поне основно образование, и би трябвало да знаят (от физиката), че закона за запазване на енергията е природен, и никой не може да го отмени, или промени, допълни.


Потребителски аватар
Brezel
Мнения: 1117
Регистриран на: Нед 29 яну 2006 17:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Годеч / Берлин
Контакти:

Мнениеот Brezel » Вто 22 яну 2008 15:06


Аз бих казал че е мнго относително на каква кола ще се прави. Ако и нямаш вяра на колата ако е в кофти състояние и т.н. няма смисъл от чип...само ще я дочупи по бързо.

С чипа мотора се натоварва механично и термично. С други думи идва му малко повечко зор (примерно на съединителя) както и ако се кара злобно мотора щтдава повечко топлина (с чип работи с по богата на горво смес) . Турбината също се товари повече в следствие на повишеното налягане.

Също трябва да ти е ясно че от чип до чип има разлика. То това е като да вземеш 2 CD-диска :lol: И двете свирят ама дали ще ти понася музиката си зависи от музиканта чийто са песните :wink:
Всеки който прави чип си променя както сметне за добре параметрите. Налягане на турбината, количество връскано гориво, момент на запалването и още много други. От тези неща зависи дали колата ти след слагането на чипа ще се счупи след 4000 или след 400 000в следствие на чипа.

Колкото и добре да е направен един чип то той си натоврва мотора. Разликата е че при добрия чип живота на мотора се скъсява примерно от 400 000 на 300 000

а от кофти чип 400 000 на 50 000 :lol: (аз съм чупил кола за около 10 км :oops: , та чипа не си е шега работа)

(това са си само примерни числа , точна статистика няма, щото еднакви чипове няма)

С други думи моят съвет е ...ако мислиш вечно да си краш колата, а и не тие толко зор да караш бясно, не слагай чип. Ако обаче си сменяш колите на всеки 5-6 години (средно 200 000 км да речем) то тогава няма проблеми.

Забравих само да спомена че след чип трябва наистина добре да се грижиш за колата. Примерно съм виждал хора които сменят маслото когато им падне. Веднъж през 5 000 км после през 20 000. Такива неща ако правиш с чипа ще имаш проблеми (то и иначе де ма повече шанс има да ти се размине) Също смяната на ремъка трябва да с еправи на време.

С добри грижи по колата и добър чип , няма да има ядове.

Ако си немърлив и чипа е "яко спортен" ... ше даде фира.

пс забравих да спомена че примерно ако е ясно че колата ти е кофти или просто не искаш да я натоварваш винаги може да се направи чипа така че да товари малко колата но и ефекта да е по малък (а може и да се направи противоположното)


Потребителски аватар
DaveGahan
Мнения: 88
Регистриран на: Нед 13 яну 2008 15:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот DaveGahan » Вто 22 яну 2008 16:30


единственият проблем на колата ми е ,че демпферния маховик взема да плаче за замесник.с 2 думи около 900лв ,защото знам,че с него се сменя и съединител и кво беше там още.но въпреки това какво ще ми кажете оттук нататък определено се отказах да си слагам :? мисля,че и така колата си върви супер и няма смисъл да си правя експерименти.и без тва не съм от най-големите състезатели.Благодаря


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3927
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Мнениеот Andonov » Вто 22 яну 2008 20:25


DaveGahan написа:единственият проблем на колата ми е ,че демпферния маховик взема да плаче за замесник.с 2 думи около 900лв ,защото знам,че с него се сменя и съединител и кво беше там още.но въпреки това какво ще ми кажете оттук нататък определено се отказах да си слагам :? мисля,че и така колата си върви супер и няма смисъл да си правя експерименти.и без тва не съм от най-големите състезатели.Благодаря


Слагай няма да съжеляваш (ако е от Брезел) за други не гарантирам.Тази вибрация която имаш малко ще се увеличи но самокато си на 5 предавка (и по слабо на 4) ако я настъпиш рязко при ниски обороти 1200 - 1500 и като премине през 1900-2000 ще се усети.Повечето коли с този вид съединител го правят като са на повече км дори и без чип.УСПЕХ!


Потребителски аватар
TDI-RS
Мнения: 679
Регистриран на: Пет 01 сеп 2006 18:21
Автомобил: RS TDI
Двигател: V6 TDI
Местоположение: Ловеч

Мнениеот TDI-RS » Вто 22 яну 2008 20:45


първо нека уточним, че става дума за препрограмиране на софтуеъра / оптимизиране /, а не за чеп - демек - разпой - запой...

аз като цяло съм привърженик на този вид ъпгрейд, важното е човекът който го прави да знае какво прави откъм налягане на турбото и импулса на дюзите.

най - добрият вариант е това да стане във Варна
също разумно би било и при Богомил
изборът си е твой!


Потребителски аватар
ifidik
Мнения: 1709
Регистриран на: Пон 05 ное 2007 18:34
Автомобил: Corrado TDI 4x4
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот ifidik » Вто 22 яну 2008 20:51


защо и къде варна?


Потребителски аватар
TDI-RS
Мнения: 679
Регистриран на: Пет 01 сеп 2006 18:21
Автомобил: RS TDI
Двигател: V6 TDI
Местоположение: Ловеч

Мнениеот TDI-RS » Вто 22 яну 2008 21:02


ifidik написа:защо и къде варна?


ми щото там си имате Турбо - Човека на Бг.....


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3927
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Мнениеот Andonov » Вто 22 яну 2008 21:05


TDI-RS написа:първо нека уточним, че става дума за препрограмиране на софтуеъра / оптимизиране /, а не за чеп - демек - разпой - запой...

аз като цяло съм привърженик на този вид ъпгрейд, важното е човекът който го прави да знае какво прави откъм налягане на турбото и импулса на дюзите.

най - добрият вариант е това да стане във Варна
също разумно би било и при Богомил
изборът си е твой!

Друг начин незнам освен чрез програмиране (изключвам пауер бокса,това за мен не чип а лъжене на ЕКУ-то)няма.А дали ще има разпой-запой зависи от годините на колат т.е.ЕКУ-то. :wink:


Потребителски аватар
GodLike
Мнения: 2133
Регистриран на: Чет 19 яну 2006 9:27
Автомобил: VW Touran
Двигател: CRKB 7DSG Highline
Контакти:

Мнениеот GodLike » Вто 22 яну 2008 21:12


TDI-RS написа:
ifidik написа:защо и къде варна?


ми щото там си имате Турбо - Човека на Бг.....

Кой е тоз човек :shock


Потребителски аватар
TDI-RS
Мнения: 679
Регистриран на: Пет 01 сеп 2006 18:21
Автомобил: RS TDI
Двигател: V6 TDI
Местоположение: Ловеч

Мнениеот TDI-RS » Вто 22 яну 2008 21:12


andonov написа:дали ще има разпой-запой зависи от годините на колат т.е.ЕКУ-то. :wink:


по - точно зависи от вида на чипа в еку-то :wink:

а 2002-ра са с оптимизация, не с разпой - запой - затова го казах
демек - културната работа... за културният човек

бе кво му мислиш толкова - давай смело


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3927
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Мнениеот Andonov » Вто 22 яну 2008 21:20


Имено колега .За едно и също нещо говорим но малко поразличен начин.Само да добавя че ОБД тунинга става и на коли от 1999г - френските.Аз също го правя с помоща на Брезел. :D


Потребителски аватар
Kartala
Мнения: 660
Регистриран на: Съб 07 юли 2007 17:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Смолян

Мнениеот Kartala » Вто 22 яну 2008 21:38


сложи си и ако ти стане нещо на колата пиши и ние да знаем за да не слагаме :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:


Потребителски аватар
Golf_Bora
Мнения: 168
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Bg

Мнениеот Golf_Bora » Вто 22 яну 2008 22:03


TDI-RS написа:
ifidik написа:защо и къде варна?


ми щото там си имате Турбо - Човека на Бг.....


ЛЕЛЕ ЛЕЛЕ Колега TDI-RS на 1 познат вашите (Варна) "турбо майстори" му разказаха играта с 1 "ново" турбо за опел и накрая човека се набута с още 1 наистина ново с гаранция от Стара загора.
А и кой говори за спойки ? явно не си чувал за работата на колегата с чипове.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: alpinab, CekoBen@, iwan33, Mastoy и 63 госта