Днес след около 1 час каране и при скорост от около 100км./час усетих че нещо не е както трябва с колата,стори ми се че загуби от мощноста си но едва доловимо и затова просто си продължих.След около 5 мин усетих силен тласък и колата тръгна рязко по- бързо но зад мен видях огромен облак от сиво черен дим .Ситуацията много приличаше на ефекта на излязла от бутилката тапа .В резултат свистенето на турбото ,което чувам се усили в пъти повече но самото турбо или спря да работи като турбо,в смисъл не добавя мощност или започна да се усеща чак след около 2200 оборота(преди около 1800 ).
Така или иначе утре ще бъда в сервиза на VW но ако ми помогнете да разбера какво се случи ще ми бъдете изключително полезни,защото в този сервиз явилите се неподготвени си плащат солено.
Предварително ви благодаря!
Колата е Caddy Van C20 104 1.9 TDI ,PD 2006 ,131 000 km.
Изпушила турбина на TDI ?
Шума го чувам както и преди докато си карам,на затворен прозорец.Преди беше просто свистене ставащо осезаемо след около 2200-2500 оборота.Сега е силен свистящ шум почващ от 1500 оборота.
Преди след 1800 оборота се залепях на облегалката сега и след 2500 - нищо или почти нищо,защото колата сега е почти празна и не мога да преценя много точно но определено не беше така преди.Мястото на шума си е едно и също и преди и сега, горе долу между предна лява гума (колата е с десен волан) и средата на колата.
Не съм много наясно какво е" турбо дупка ".
Преди след 1800 оборота се залепях на облегалката сега и след 2500 - нищо или почти нищо,защото колата сега е почти празна и не мога да преценя много точно но определено не беше така преди.Мястото на шума си е едно и също и преди и сега, горе долу между предна лява гума (колата е с десен волан) и средата на колата.
Не съм много наясно какво е" турбо дупка ".
- TDI-RS
- Мнения: 679
- Регистриран на: Пет 01 сеп 2006 18:21
- Автомобил: RS TDI
- Двигател: V6 TDI
- Местоположение: Ловеч
такааааа
значи пак повтарям
взимаш познат и отивате на канал
той седи вътре и дава газ
ти гледаш турбопътищата
основните проблеми могат да са около компресорната част и интеркулера
възможно е и самият той да губи херметичност
турбо дупка е моментът, в който двигателят ти не се "помпа" със сгъстен въздух
при тези версии обаче колата ти в режим на турбо дупката, която е и доста по - голяма трябва да пуши черно, повтарям черно
дължи се на прекалено богата смес / нарушен AFR
значи пак повтарям
взимаш познат и отивате на канал
той седи вътре и дава газ
ти гледаш турбопътищата
основните проблеми могат да са около компресорната част и интеркулера
възможно е и самият той да губи херметичност
турбо дупка е моментът, в който двигателят ти не се "помпа" със сгъстен въздух
при тези версии обаче колата ти в режим на турбо дупката, която е и доста по - голяма трябва да пуши черно, повтарям черно
дължи се на прекалено богата смес / нарушен AFR
От последното което каза стигам до извода че може би не трябваше да пускам нова тема,защото аз точно заради черния дим при ускоряване започнах да следя форума.Темата ми е :http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=80084
Той и сега си е тук ,черния дим .Да не би всичко дотук да е просто един и същи проблем добил най-накрая някакво развитие?
По отношение на това за канала трябва да знаеш че съм много бос по отношение на колите и до утре да седя под колата пак няма да намеря къде е турбото.
Той и сега си е тук ,черния дим .Да не би всичко дотук да е просто един и същи проблем добил най-накрая някакво развитие?
По отношение на това за канала трябва да знаеш че съм много бос по отношение на колите и до утре да седя под колата пак няма да намеря къде е турбото.
ре
аз сащо много несма в час с материята но имах сходен проблем с турбината ми изведнаж колата спря да се изтрелва чак като я вкарам в 2700 или 2800 оборота почваше малко оказа се торбината при мен забила е геомтерията така каза маистора неска след псуване около 4 часа за да се свали турбото и утре се очаква присадата евентулано за ремонта колега не ти пожелавам проблема да е в турбината ти стискам палтиз да е некаж маркуч щотото резиклиеането в баси цифрата за сажаление 

Проблема се оказа уплътнението на голям въздуховод от турбото към интеркулера точно преди самия интеркулер.Работата е била за 5 мин.Цената ако трябваше да я плащам около 20 лв. за уплътнение и около 120лв. за труд (UK).В момента колата си е като нова като освен проблемите с турбото изчезнаха и всякакви пушеци при ускорение с една забележка, че при крайно подаване на газ пак има черен пушек но с нива сравними с тези когато колата беше нова.
БЛАГОДАРЯ на всички които ми помогнаха с мнения и съвети.Бяхте ми изключително полезни.
БЛАГОДАРЯ на всички които ми помогнаха с мнения и съвети.Бяхте ми изключително полезни.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 79 госта