Изпушила турбина на TDI ?

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
pdols
Мнения: 93
Регистриран на: Чет 21 фев 2008 20:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: London

Изпушила турбина на TDI ?

Мнениеот pdols » Чет 03 апр 2008 19:20


Днес след около 1 час каране и при скорост от около 100км./час усетих че нещо не е както трябва с колата,стори ми се че загуби от мощноста си но едва доловимо и затова просто си продължих.След около 5 мин усетих силен тласък и колата тръгна рязко по- бързо но зад мен видях огромен облак от сиво черен дим .Ситуацията много приличаше на ефекта на излязла от бутилката тапа .В резултат свистенето на турбото ,което чувам се усили в пъти повече но самото турбо или спря да работи като турбо,в смисъл не добавя мощност или започна да се усеща чак след около 2200 оборота(преди около 1800 ).
Така или иначе утре ще бъда в сервиза на VW но ако ми помогнете да разбера какво се случи ще ми бъдете изключително полезни,защото в този сервиз явилите се неподготвени си плащат солено.
Предварително ви благодаря!


Колата е Caddy Van C20 104 1.9 TDI ,PD 2006 ,131 000 km.




dancho70
Мнения: 2
Регистриран на: Пет 09 ное 2007 10:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот dancho70 » Чет 03 апр 2008 19:32


пробит или откачен маркуч на интерколера


Потребителски аватар
TDI-RS
Мнения: 679
Регистриран на: Пет 01 сеп 2006 18:21
Автомобил: RS TDI
Двигател: V6 TDI
Местоположение: Ловеч

Мнениеот TDI-RS » Чет 03 апр 2008 19:45


обесни кога усещаш липсата на надув
има ли въобще такава
колата замисля ли се преди да дойде налягането
има ли увеличена турбо дупка
от къде идва "свиренето"
над добре иди с някой познат на канал и той да дава газ, а ти гледай и слушай мн внимателно


Потребителски аватар
pdols
Мнения: 93
Регистриран на: Чет 21 фев 2008 20:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: London

Мнениеот pdols » Чет 03 апр 2008 20:14


Шума го чувам както и преди докато си карам,на затворен прозорец.Преди беше просто свистене ставащо осезаемо след около 2200-2500 оборота.Сега е силен свистящ шум почващ от 1500 оборота.
Преди след 1800 оборота се залепях на облегалката сега и след 2500 - нищо или почти нищо,защото колата сега е почти празна и не мога да преценя много точно но определено не беше така преди.Мястото на шума си е едно и също и преди и сега, горе долу между предна лява гума (колата е с десен волан) и средата на колата.
Не съм много наясно какво е" турбо дупка ".


Потребителски аватар
TDI-RS
Мнения: 679
Регистриран на: Пет 01 сеп 2006 18:21
Автомобил: RS TDI
Двигател: V6 TDI
Местоположение: Ловеч

Мнениеот TDI-RS » Чет 03 апр 2008 20:24


такааааа
значи пак повтарям
взимаш познат и отивате на канал
той седи вътре и дава газ
ти гледаш турбопътищата
основните проблеми могат да са около компресорната част и интеркулера
възможно е и самият той да губи херметичност
турбо дупка е моментът, в който двигателят ти не се "помпа" със сгъстен въздух

при тези версии обаче колата ти в режим на турбо дупката, която е и доста по - голяма трябва да пуши черно, повтарям черно
дължи се на прекалено богата смес / нарушен AFR


Потребителски аватар
pdols
Мнения: 93
Регистриран на: Чет 21 фев 2008 20:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: London

Мнениеот pdols » Чет 03 апр 2008 20:38


От последното което каза стигам до извода че може би не трябваше да пускам нова тема,защото аз точно заради черния дим при ускоряване започнах да следя форума.Темата ми е :http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=80084
Той и сега си е тук ,черния дим .Да не би всичко дотук да е просто един и същи проблем добил най-накрая някакво развитие?
По отношение на това за канала трябва да знаеш че съм много бос по отношение на колите и до утре да седя под колата пак няма да намеря къде е турбото.


Потребителски аватар
TDI-RS
Мнения: 679
Регистриран на: Пет 01 сеп 2006 18:21
Автомобил: RS TDI
Двигател: V6 TDI
Местоположение: Ловеч

Мнениеот TDI-RS » Чет 03 апр 2008 21:06


pdols написа:... трябва да знаеш че съм много бос по отношение на колите и до утре да седя под колата пак няма да намеря къде е турбото.


ами това не е мн добре
сега следващ въпрос - отзад на какво мирише чернилката - сажди, сурова нафта или масло?


Потребителски аватар
pdols
Мнения: 93
Регистриран на: Чет 21 фев 2008 20:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: London

Мнениеот pdols » Чет 03 апр 2008 21:15


При нормална работа на двигателя не мирише на нищо.Ако подам рязко газ и изпуши черно -миризмата е по-скоро на сажди.


Потребителски аватар
TDI-RS
Мнения: 679
Регистриран на: Пет 01 сеп 2006 18:21
Автомобил: RS TDI
Двигател: V6 TDI
Местоположение: Ловеч

Мнениеот TDI-RS » Чет 03 апр 2008 21:18


pdols написа:...миризмата е по-скоро на сажди.


повече нафта - по - малко въздух - по - богата смес
= по - слаб вървеж
търси си първоначално проблемите в турбо пътищата и кулера


Потребителски аватар
pipkov
Мнения: 166
Регистриран на: Вто 30 май 2006 12:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

ре

Мнениеот pipkov » Чет 03 апр 2008 22:41


аз сащо много несма в час с материята но имах сходен проблем с турбината ми изведнаж колата спря да се изтрелва чак като я вкарам в 2700 или 2800 оборота почваше малко оказа се торбината при мен забила е геомтерията така каза маистора неска след псуване около 4 часа за да се свали турбото и утре се очаква присадата евентулано за ремонта колега не ти пожелавам проблема да е в турбината ти стискам палтиз да е некаж маркуч щотото резиклиеането в баси цифрата за сажаление :(


titko
Мнения: 329
Регистриран на: Вто 08 яну 2008 15:22
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Мнениеот titko » Пон 07 апр 2008 12:32


маркуча на турбото?!,скоро имах сходен проблем.


Потребителски аватар
pdols
Мнения: 93
Регистриран на: Чет 21 фев 2008 20:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: London

Мнениеот pdols » Пон 07 апр 2008 18:13


Кой от всички маркучи?


Потребителски аватар
TDI-RS
Мнения: 679
Регистриран на: Пет 01 сеп 2006 18:21
Автомобил: RS TDI
Двигател: V6 TDI
Местоположение: Ловеч

Мнениеот TDI-RS » Пон 07 апр 2008 19:07


pdols написа:Кой от всички маркучи?


еее. ти пък съвсем
ми провери си един по един де
8)


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8370
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Мнениеот Stivi » Пон 07 апр 2008 19:49


pdols написа:Кой от всички маркучи?


Така както го описваш ако е маркуч ще е някой от онези най-дебелите дето най-лесно се виждат :wink:


Потребителски аватар
pdols
Мнения: 93
Регистриран на: Чет 21 фев 2008 20:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: London

Мнениеот pdols » Сря 09 апр 2008 20:18


Проблема се оказа уплътнението на голям въздуховод от турбото към интеркулера точно преди самия интеркулер.Работата е била за 5 мин.Цената ако трябваше да я плащам около 20 лв. за уплътнение и около 120лв. за труд (UK).В момента колата си е като нова като освен проблемите с турбото изчезнаха и всякакви пушеци при ускорение с една забележка, че при крайно подаване на газ пак има черен пушек но с нива сравними с тези когато колата беше нова.
БЛАГОДАРЯ на всички които ми помогнаха с мнения и съвети.Бяхте ми изключително полезни.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 79 госта