Искам да попитам това реален разход ли е за Golf IV 1.9TDI 150PS Kraftstoffverbr. kombiniert:
ca. 5,3 l/100km
Kraftstoffverbr. innerorts:
ca. 7,1 l/100km
Kraftstoffverbr. außerorts:
ca. 4,3 l/100km
mod edit: dobrinb
Разход и устройство на 1.9 TDI, ARL, 150PS
niks76 написа:то4но тоя тип мотор 4есто троши бутала,но като за поддръжка е по4ти същото като за всеки мотор помпа дюза а относно здравината може би наи добре са 131 коня и след това 116 с разли4ните буквени озна4ения
Буталата на ASZ и ARL излизат еднакви по ЕТКА , ако е вярно това което казваш то чупят бутала заради други фактори.
Лично мое мнение че всички ПД си имат проблеми , но те се отнасят еднакво до всички ...
И все пак ако искате икономична кола в истинския смисъл на думата не си взимайте АРЛ ...
Ако искате вървяща кола която гори малко то това е вашия избор.
Казвам го като собственик на АРЛ и на шкода 1.8Т над 350к.с.
Просто АРЛ е перфектната кола за мен , за да си я карам постоянно и да не страдам от липсата на динамика

П.С. Среден разход за последните 5000км , 6.7л/100км
- dobrin
- Чингис хан
- Мнения: 30039
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Аз лично не знам за какви проблеми на ПД говорим - аз направих на моя пасат, при условие, че беше с чип, 34000 км, и никакви проблеми не съм видял по двигателя, ама никакви. Аз не щадя определено автомобилите от към каране. Иначе разход 6.7 е смесено предполагам. Но повече градско, или? Какво е съотношението градско/извънградско?
- dobrin
- Чингис хан
- Мнения: 30039
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Първо, говорим за разход в тази тема. Второ, това че някой е имал някакъв проблем с някакъв двигател, нищо не означава. Карал съм и помпа-дюза, и комън рейл. Всичко зависи от конкретния автомобил.
А пък за дюзите - за един Мерцедес S400 дизел предполагам се досещате дюзата колко е. Ако почнем да смятаме още като купуваме колко ще е основен ремонт на двигателя, по-добре да си караме колело. А иначе въпросната дюза един познат я отремонтира за 30 лева
А пък за дюзите - за един Мерцедес S400 дизел предполагам се досещате дюзата колко е. Ако почнем да смятаме още като купуваме колко ще е основен ремонт на двигателя, по-добре да си караме колело. А иначе въпросната дюза един познат я отремонтира за 30 лева

Преди карах 1.9ТДИ 110к.с. за около 2 месеца, от това което съм видял и мога да кажа че ПД и по точно 150к.с. мотора гори с около литър средно повече.
Мисля че средния разход е около 7/100 , като това визира градско в Пловдив да кажем 60/70% и извънградско остатъка.
Аз не карам бавно така че не съм фактор
Мисля че средния разход е около 7/100 , като това визира градско в Пловдив да кажем 60/70% и извънградско остатъка.
Аз не карам бавно така че не съм фактор

- Dobromirski
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARL 150+ hp
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Така, да се върнем малко на темата за ARL-то.
около 60 000 км при мен.
Взимам всичко което мога от нея , дори я изтисквам с "чип" от brezel.
за да не съм голословен: http://rekord.hit.bg/c4/MOV00180.3GP (това са 240 , по принцип горе долу там се окъква)
Държа да отбележа, че това не е инцидентно, предполагам сме се разминавали с доста от Вас. Както и да е . По темата:
среден разход на 100 км: (при дистанция по-голяма от 100км)
максимален - 8,7 (Варна-Плевен, 2 ч. и 15 мин.)
минимален - 4,9 (Бургас-Плевен , време не съм засичал
)))
Среден разход по борд: за последните 2800км - 7,9 (при средна скорост 48км/ч, това за да си направите сметката колко са градско)
Проблеми до сега :
Съединения на маркучите на кулера -поправено за 30 мин ( 8 лева за сикикон )
Счупен щифт на на превключваща вилка в скоростната кутия-поправено за 8 часа ( 45 лева трансмисионно масло и 1 лев за щифт)
Изкривени спирачните дискове- сменени за 1 час. (240 лв. двата)
Други сериозни проблеми за сега, да пази господ НЯМАМ
около 60 000 км при мен.
Взимам всичко което мога от нея , дори я изтисквам с "чип" от brezel.
за да не съм голословен: http://rekord.hit.bg/c4/MOV00180.3GP (това са 240 , по принцип горе долу там се окъква)
Държа да отбележа, че това не е инцидентно, предполагам сме се разминавали с доста от Вас. Както и да е . По темата:
среден разход на 100 км: (при дистанция по-голяма от 100км)
максимален - 8,7 (Варна-Плевен, 2 ч. и 15 мин.)
минимален - 4,9 (Бургас-Плевен , време не съм засичал

Среден разход по борд: за последните 2800км - 7,9 (при средна скорост 48км/ч, това за да си направите сметката колко са градско)
Проблеми до сега :
Съединения на маркучите на кулера -поправено за 30 мин ( 8 лева за сикикон )
Счупен щифт на на превключваща вилка в скоростната кутия-поправено за 8 часа ( 45 лева трансмисионно масло и 1 лев за щифт)
Изкривени спирачните дискове- сменени за 1 час. (240 лв. двата)
Други сериозни проблеми за сега, да пази господ НЯМАМ

- dobrin
- Чингис хан
- Мнения: 30039
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Такааа.....
По отношение на Ventoman - въпреки, че стана ясно какви познания имаш, очевидна е грешката ти по отношение на това сниманите части от какво са. Но никъде не видях да написа сбърках, извинявам се, грешката е моя. И поведението продължава да бъде все едно е най-големия майстор на дизели в София. Слез малко на земята и не се дръж толкова високомерно.
Niks76 неведнъж и доказал знанията си във форума, че и на живо. Въпреки това никъде, в нито една тема, не си е позволил да се подиграва с проблемите на хората или да се държи надменно. Но темата отиде в съвсем друга посока. Ако имате нещо да обсъждате, направете го на лични.
Моля всеки един да се въздържа от квалификации и определения. Още по-малко ще се толерират обиди. Вземайте пример от колегата Dobromirski - ясен пост - точно по темата. Ако някой може да помогне с инфо за АРЛ двигателя, мисля на всички ще е полезно.
По отношение на Ventoman - въпреки, че стана ясно какви познания имаш, очевидна е грешката ти по отношение на това сниманите части от какво са. Но никъде не видях да написа сбърках, извинявам се, грешката е моя. И поведението продължава да бъде все едно е най-големия майстор на дизели в София. Слез малко на земята и не се дръж толкова високомерно.
Niks76 неведнъж и доказал знанията си във форума, че и на живо. Въпреки това никъде, в нито една тема, не си е позволил да се подиграва с проблемите на хората или да се държи надменно. Но темата отиде в съвсем друга посока. Ако имате нещо да обсъждате, направете го на лични.
Моля всеки един да се въздържа от квалификации и определения. Още по-малко ще се толерират обиди. Вземайте пример от колегата Dobromirski - ясен пост - точно по темата. Ако някой може да помогне с инфо за АРЛ двигателя, мисля на всички ще е полезно.
- Brezel
- Мнения: 1117
- Регистриран на: Нед 29 яну 2006 17:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Годеч / Берлин
- Контакти:
Dobromirski си е пич голем и е точен не само в мненията си а и в действията.
В тая връзка да питаш що немога да сваля клипчето на Сеата.
До колкото съм чел (повечето обаче е теория) много от частите на PD130 и PD150 моторите (ASZ i ARL) са еднакви. На някои места съм чел че разни карантий по мотора при АРЛ са с други сплави за да са по здрави . немога обаче да го потвърдя.
Та да се върна на мисъла си. Ако АСЗ и АРЛ са почти еднакви (не бройме турбото и още няколко дребулий) то тогава при АРЛ някои части ще се натоварват повече. Което в дългосрочен план би трябвало да доведе го побързо износване . Интересно но в Mobile.de започвам да наблюдавам как на АРЛ мотора цената му пада спрямо АСЗ
Иначе ако имам да правя избора бих си взел АРЛ.
Единственото което ме притеснява е турбината. Някой има ли представа колко струва нова (офицялно от VW a не от разни сервизчета) Аз примерно кат гледам из Ebay (дебна да взема една за моя АФН и да с епочва) гледам че GT1749VB никъде не продават (това е турбината от АРЛ) Тоест шанса да намериш втора ръка примерно от ударена кола или нещо подобно е много по малък и е почти сигурно че ше си плащаш яко. Освен ако някъде не ти лепнат GT1749VA .
В Тест на Аутобилд четох преди няколко години че АСЗ мотора е по приятен за каране в градски условия от АРЛ. Причината била че АРЛ е по лагав. (аз такова нещо не усетих кат се возих при добромирски
)
Относно разхода. Колкото и малко да харчи....все ше ни се вижда много. Цените на горивата си растът и така ше е винаги.
Поздрави
В тая връзка да питаш що немога да сваля клипчето на Сеата.
До колкото съм чел (повечето обаче е теория) много от частите на PD130 и PD150 моторите (ASZ i ARL) са еднакви. На някои места съм чел че разни карантий по мотора при АРЛ са с други сплави за да са по здрави . немога обаче да го потвърдя.
Та да се върна на мисъла си. Ако АСЗ и АРЛ са почти еднакви (не бройме турбото и още няколко дребулий) то тогава при АРЛ някои части ще се натоварват повече. Което в дългосрочен план би трябвало да доведе го побързо износване . Интересно но в Mobile.de започвам да наблюдавам как на АРЛ мотора цената му пада спрямо АСЗ

Единственото което ме притеснява е турбината. Някой има ли представа колко струва нова (офицялно от VW a не от разни сервизчета) Аз примерно кат гледам из Ebay (дебна да взема една за моя АФН и да с епочва) гледам че GT1749VB никъде не продават (това е турбината от АРЛ) Тоест шанса да намериш втора ръка примерно от ударена кола или нещо подобно е много по малък и е почти сигурно че ше си плащаш яко. Освен ако някъде не ти лепнат GT1749VA .
В Тест на Аутобилд четох преди няколко години че АСЗ мотора е по приятен за каране в градски условия от АРЛ. Причината била че АРЛ е по лагав. (аз такова нещо не усетих кат се возих при добромирски

Относно разхода. Колкото и малко да харчи....все ше ни се вижда много. Цените на горивата си растът и така ше е винаги.
Поздрави
- propparo
- Мнения: 1078
- Регистриран на: Пон 23 май 2005 18:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: По света и у нас
Brezel написа:
Единственото което ме притеснява е турбината. Някой има ли представа колко струва нова (офицялно от VW a не от разни сервизчета) Аз примерно кат гледам из Ebay (дебна да взема една за моя АФН и да с епочва) гледам че GT1749VB никъде не продават (това е турбината от АРЛ) Тоест шанса да намериш втора ръка примерно от ударена кола или нещо подобно е много по малък и е почти сигурно че ше си плащаш яко. Освен ако някъде не ти лепнат GT1749VA .
.
Поздрави
Съвсем официално в BG цената на Гарета за ARL е 4300 лева,като ти искат да върнеш старата за рециклаж.Но смея да твърдя че цената е отвратително завишена.В интернет /не само в ebay-я/ се намира за около 1300 евро с доставката,нека не говорим сега за гаранции,защото всеки предполагам се е разправял в български магазин за авточасти точно за гаранцията им--всеки масово бяга от отговорност за размяна на дадена дефектирала част.
Обаче всичко на ARL-а е различно.Дебитомер,турбо,дюзи-те са два вида за тоя двигател,маховик--тия неща стават само от ARL и едва ли са дреболия.Тая цена в случая за турбината е безсрамно надута,да не давам пример с цените на дюзите,че в BG са 3,5 пъти по-високи,пак уж заради гаранцията.А в Австрия на мой познат с дефектирал ARL му бяха направили оферта да му заменят направо двигателя с чисто нов,с гаранция на дадени километри за 5000 евро всичко.Като се има впредвид страната,цената на един час труд там,мисля че офертата е много по-изгодна.
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
ОФФ:Пак го пиша щото покрай караниците се изтро ,но знам къв проблем са частите за АРЛ
Като ходих в една морга за части за успокойтел на чойта кола моргаджията ме вкара в 2 стай с поне 5-6 АРЛ-а и още доста АФН и ПД-та.За АРЛ-ската/ако правилно съм разбрал/ турбина искаше 800 лева ,а за АХУ 400 /пак пише не съм се заглеждал и питал обсотойно /.Ако някой му трябват части да пише на ЛС /не правя никва реклама - моргаджията нито ми е познат нито ми свърши работа за мойта част - просто знам къв зор е с тея части/

- Brezel
- Мнения: 1117
- Регистриран на: Нед 29 яну 2006 17:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Годеч / Берлин
- Контакти:
Rabitt сигурен ли си че бяха АРЛ моторите и поне турбините дали бяха такива. Напследък почнаха да се тарикатят и на АРЛ да слагат рубо от АЗС и да си затварят очичките . Плюс това кат се им апредвид че АРЛ турбината помпа на 1.5 бара серийно налягане не бих рискувал с урбина от морга.
Що с отнася до дюзите бях чел че са еднакви но не съм сигурен може и други да са. А иначе наистин им аразлика в АРЛ мотора между първите произведени 2001ва година и тия след това (2003та прмерно)
4300 обаче е ненормално скъпо и как така ше копувам нова част па ше ми искат старата ! После сигурно пак ше ми продаддат старото турбо ма рециклаж. Ужас.
Що с отнася до дюзите бях чел че са еднакви но не съм сигурен може и други да са. А иначе наистин им аразлика в АРЛ мотора между първите произведени 2001ва година и тия след това (2003та прмерно)
4300 обаче е ненормално скъпо и как така ше копувам нова част па ше ми искат старата ! После сигурно пак ше ми продаддат старото турбо ма рециклаж. Ужас.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 81 госта