passat 1.6tdi н еще да дърпа без турбото

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
jeriko
Мнения: 193
Регистриран на: Съб 01 дек 2007 21:41
Автомобил: passat
Двигател: 1.9 TDI ATJ 2000
Местоположение: Търговище

passat 1.6tdi н еще да дърпа без турбото

Мнениеот jeriko » Нед 27 апр 2008 16:33


Искам да питам знаещите защо моят пасат 1.6tdi/1990г не набира добре докато не се включи турбото, ще съм ви благодарен ако ми отговорите.




Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Нед 27 апр 2008 19:45


Ами сигурно защото турбото още не се е "включило".
Градски, добре дошъл, ама пиши малко по-грамотно, и без глупости. Не е лошо да погледнеш (прочетеш) тук-таме нещо, и тогава да пишеш.


Потребителски аватар
jeriko
Мнения: 193
Регистриран на: Съб 01 дек 2007 21:41
Автомобил: passat
Двигател: 1.9 TDI ATJ 2000
Местоположение: Търговище

Re: passat 1.6tdi неще да дарпа без турбото

Мнениеот jeriko » Нед 27 апр 2008 20:13


съмнявам се че имам задръстена дюза или проблем с турбото


Потребителски аватар
scuba
R.I.P. Holy Diver
Мнения: 6971
Регистриран на: Вто 19 окт 2004 12:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот scuba » Нед 27 апр 2008 20:49


Чувал съм че като замине турбото, двигателя НЕ става чист дизел :lol: както си мислят повечето


Потребителски аватар
Petyoffy
Мнения: 625
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 13:29
Автомобил: Passat B7
Двигател: CBBF 2012
Местоположение: София

Мнениеот Petyoffy » Пон 28 апр 2008 21:23


jeriko написа:искам да питам знаещите защо моят пасат 1.6tdi/1990г не набира добре докато несе включи турбото щесам ви благодарен ако ми отговорите

Какво ще рече това - усеща ли се или не турбото?

scuba написа:Чувал съм че като замине турбото, двигателя НЕ става чист дизел :lol: както си мислят повечето

Напротив става, става. И защо си мислите, че не става - не знам??? :roll:
Да - не е самолет, но мога да ви кажа че в града почти не се усеща липсата на турбо. Само по баирите се задъхва, но не фатално.


Потребителски аватар
Brezel
Мнения: 1117
Регистриран на: Нед 29 яну 2006 17:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Годеч / Берлин
Контакти:

Мнениеот Brezel » Пон 28 апр 2008 23:13


Ами има си технически причини да мислим така. По скоро става малко по-зле от чист дизел..... по тая система на оценяване се пада повече към "Мръсен дизел" :lol:

Колега, колега, един турбодизелов мотор като му се махне просто ей-така турбото става доста по-зле от чист дизел.


Потребителски аватар
Petyoffy
Мнения: 625
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 13:29
Автомобил: Passat B7
Двигател: CBBF 2012
Местоположение: София

Мнениеот Petyoffy » Вто 29 апр 2008 9:48


Не знам от къде си правите изводи, но аз вече около 9 месеца карам без турбото и ефекта от преправянето ме устройва. Определено не е като с него, но липсата му се усеща главно в по-стръмните и дълги участъци (е, и когато искаш да изпревариш някой, но за това има по-ниски предавки).


Потребителски аватар
Brezel
Мнения: 1117
Регистриран на: Нед 29 яну 2006 17:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Годеч / Берлин
Контакти:

Мнениеот Brezel » Вто 29 апр 2008 12:33


Petyoffy написа:Незнам от къде си правите изводи, но аз вече около 9 месеца карам без турбото и ефекта от преправянето ме устройва. Определено не е като с него, но липсата му се усеща главно в по-стръмните и дълги участъци ( е и когато искаш да изпревариш някой, но за това има по-ниски предавки).


Ето поредната причина да не се купува кола от БГ. :lol:
Братле, изводите си правим от факта че турбомоторите са с по-ниска степен на сгъстяване. Твоя мисля че ще е към 22:1.

При 1.6 ТД дизеловите мотори на VAG има няколко положения.

При едни турбината се ползва с цел екологичност, а при други с цел по-висока мощност.

Примерно 1.6Д е 54 коня по каталог (имах такъв), а до 91-ва година си се прави 1.6 ТД 60 коня. 6 Кончета разлика, но значителна разлика в екологията. В същото време едно от първите 1.6 ТД (примерно 84-та - 85-та година са с 71 коня , а мисля че се срещаха и 75 коня. При тях вече разликата в мощността с атмосферния дизел е голяма.

И за капак гледам че си с SB мотор, който е 80 коня. Той се произвежда по същото време в което и 1.6 ТД 60 коня :wink: При него повишението на мощността е много чувствително.

Още нещо да се добави. При мотори където турбината се ползва за знаително повишение на мощността (всички съвременни мотори) на всеки работен такт във средни и високи обороти се впръсква повече гориво (в сравнение с атмосферния му еквивалент). Ако го няма турбото, което да доставя достатъчно въздух, се получава много богата смес и не само че ще пуши, ами ще грее много сериозно. Ако все пак му намалиш горивото чрез реглаж на помпата, тогава тотално му убиваш мощността.

Имах 1Z с преебана турбина и определено беше по-зле от 1.9Д или 1.9 СДИ.

Най-добре питай колегата 1Y - той тия неща ги знае май щото слагаше турбина и кулер.

Поздрави


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Вто 29 апр 2008 13:05


Шлайф на главата/да се увеличи степента на сгъстяване/ и наново регулиране на помпата ,може и да оправи нещата ,ама честно казано по автоморгите турбини бол за по 200-400 лева.
P.S.Като му чета мнението на колегата доста е вероятно да е друг проблема а не заминала турбина :lol:


Потребителски аватар
jeriko
Мнения: 193
Регистриран на: Съб 01 дек 2007 21:41
Автомобил: passat
Двигател: 1.9 TDI ATJ 2000
Местоположение: Търговище

Мнениеот jeriko » Вто 29 апр 2008 17:28


На големия талон пише 66 квт, иначе добре бяга, само докато се включи турбото е малко мудна. Не знам дали не е от дюзите, какво мислите ?


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Вто 29 апр 2008 20:03


Ако Пасат-а ти наистина е Б3, 1,6 дизел, НЕ е 66 киловата !
Не знам колко турбодизелови коли си карал, но обикновено всички са мудни до активното включване на турбото. Според мен нямаш проблем, а си търсиш как да изръсиш някакви пари, и да намериш работа на някой.


Потребителски аватар
Brezel
Мнения: 1117
Регистриран на: Нед 29 яну 2006 17:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Годеч / Берлин
Контакти:

Мнениеот Brezel » Вто 29 апр 2008 20:17


gr_kanev написа:Ако Пасат-а ти наистина е Б3, 1,6 дизел, НЕ е 66 киловата !
Не знам колко турбодизелови коли си карал, но обикновено всички са мудни до активното включване на турбото. Според мен нямаш проблем, а си търсиш как да изръсиш някакви пари, и да намериш работа на някой.


:D


Потребителски аватар
ifidik
Мнения: 1709
Регистриран на: Пон 05 ное 2007 18:34
Автомобил: Corrado TDI 4x4
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот ifidik » Вто 29 апр 2008 21:17


И по-новите са мудни докато не се намеси брезел :lol:


Потребителски аватар
moncho8920
Мнения: 291
Регистриран на: Сря 20 фев 2008 1:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот moncho8920 » Сря 30 апр 2008 2:24


До приблизително 2000, не чакай ускорение или бързо качване на обороти. Ако не усещаш турбото тогава е лошото.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Сря 30 апр 2008 7:33


moncho8920 написа:До приблизително 2000, не чакай ускорение или бързо качване на обороти. Ако не усещаш турбото тогава е лошото.

При неговия мотор е даже до 2200-2400.Както каза gr_kanev колегата си търси на кой да даде пари :lol: Ако турбото не е в ред отзад стават едни пушеци и колата е една умряла, та не е истина.
P.S.Иначе ако идеш да ти изчистят дюзите, да ти погледнат аванса и други такива профилактики само ще спечелиш :wink:



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 49 госта