passat 1.6tdi н еще да дърпа без турбото
- jeriko
- Мнения: 193
- Регистриран на: Съб 01 дек 2007 21:41
- Автомобил: passat
- Двигател: 1.9 TDI ATJ 2000
- Местоположение: Търговище
passat 1.6tdi н еще да дърпа без турбото
Искам да питам знаещите защо моят пасат 1.6tdi/1990г не набира добре докато не се включи турбото, ще съм ви благодарен ако ми отговорите.
- jeriko
- Мнения: 193
- Регистриран на: Съб 01 дек 2007 21:41
- Автомобил: passat
- Двигател: 1.9 TDI ATJ 2000
- Местоположение: Търговище
Re: passat 1.6tdi неще да дарпа без турбото
съмнявам се че имам задръстена дюза или проблем с турбото
- Petyoffy
- Мнения: 625
- Регистриран на: Пет 09 дек 2005 13:29
- Автомобил: Passat B7
- Двигател: CBBF 2012
- Местоположение: София
jeriko написа:искам да питам знаещите защо моят пасат 1.6tdi/1990г не набира добре докато несе включи турбото щесам ви благодарен ако ми отговорите
Какво ще рече това - усеща ли се или не турбото?
scuba написа:Чувал съм че като замине турбото, двигателя НЕ става чист дизелкакто си мислят повечето
Напротив става, става. И защо си мислите, че не става - не знам???

Да - не е самолет, но мога да ви кажа че в града почти не се усеща липсата на турбо. Само по баирите се задъхва, но не фатално.
- Brezel
- Мнения: 1117
- Регистриран на: Нед 29 яну 2006 17:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Годеч / Берлин
- Контакти:
Petyoffy написа:Незнам от къде си правите изводи, но аз вече около 9 месеца карам без турбото и ефекта от преправянето ме устройва. Определено не е като с него, но липсата му се усеща главно в по-стръмните и дълги участъци ( е и когато искаш да изпревариш някой, но за това има по-ниски предавки).
Ето поредната причина да не се купува кола от БГ.

Братле, изводите си правим от факта че турбомоторите са с по-ниска степен на сгъстяване. Твоя мисля че ще е към 22:1.
При 1.6 ТД дизеловите мотори на VAG има няколко положения.
При едни турбината се ползва с цел екологичност, а при други с цел по-висока мощност.
Примерно 1.6Д е 54 коня по каталог (имах такъв), а до 91-ва година си се прави 1.6 ТД 60 коня. 6 Кончета разлика, но значителна разлика в екологията. В същото време едно от първите 1.6 ТД (примерно 84-та - 85-та година са с 71 коня , а мисля че се срещаха и 75 коня. При тях вече разликата в мощността с атмосферния дизел е голяма.
И за капак гледам че си с SB мотор, който е 80 коня. Той се произвежда по същото време в което и 1.6 ТД 60 коня

Още нещо да се добави. При мотори където турбината се ползва за знаително повишение на мощността (всички съвременни мотори) на всеки работен такт във средни и високи обороти се впръсква повече гориво (в сравнение с атмосферния му еквивалент). Ако го няма турбото, което да доставя достатъчно въздух, се получава много богата смес и не само че ще пуши, ами ще грее много сериозно. Ако все пак му намалиш горивото чрез реглаж на помпата, тогава тотално му убиваш мощността.
Имах 1Z с преебана турбина и определено беше по-зле от 1.9Д или 1.9 СДИ.
Най-добре питай колегата 1Y - той тия неща ги знае май щото слагаше турбина и кулер.
Поздрави
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
- moncho8920
- Мнения: 291
- Регистриран на: Сря 20 фев 2008 1:33
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
moncho8920 написа:До приблизително 2000, не чакай ускорение или бързо качване на обороти. Ако не усещаш турбото тогава е лошото.
При неговия мотор е даже до 2200-2400.Както каза gr_kanev колегата си търси на кой да даде пари

P.S.Иначе ако идеш да ти изчистят дюзите, да ти погледнат аванса и други такива профилактики само ще спечелиш

Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 49 госта