Свободна или пета предавка без газ = най-голяма икономия

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
Jetman
Мнения: 435
Регистриран на: Пон 28 авг 2006 8:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Свободна или пета предавка без газ = най-голяма икономия

Мнениеот Jetman » Пет 06 юни 2008 21:56


Значи по прнцип повечето шофьори, особенно старите, имат следния стил на каране - набира се малко по висока от нормалната скорост и се изключва от скорост по равен прав участък или пък по леко надолнище. Идеята разбира се, е да се пести гориво като се остави мотора да работи на свободен ход и така да гори колкото би горял, ако работи на място.
Но това е положението при бензиновите коли, а при дизела май това не е точно така? При новите дизели като се стигне максималната предвка (5 или 6) и се махне крака от газта - борд компа показва разход 0.0, а ако се изключи от скорост вече отчита някакъв минимален разход 0.2-0.5л/100.
Та на въпроса - това вярно ли е или е трик от страна на производителите да правят така че компа да показва 0 а всъщност да има някакъв разход? Вярно ли е обяснението че от високата компресия и скоростта мотора поддържа сам своята работа и не се нуждае от подаване на гориво за да не изгасне? Нека технически запознатите да обяснят какво точно се случва. А ако е вярно че на 5 без газ е по-икономично от свободната, това важи ли за 3 или 4 предавка без газ?




Потребителски аватар
propparo
Мнения: 1078
Регистриран на: Пон 23 май 2005 18:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: По света и у нас

Мнениеот propparo » Пет 06 юни 2008 22:40


Колега чукни на търсачката ''ППХ''--принудителен празен ход и чети,че по тоя въпрос има поне 10 теми.


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Мнениеот Dobromirski » Съб 07 юни 2008 8:09


Ти ме уби :)
Що се отнася до така нареченият от тебе трик от производителят ще кажа следното :
Ако не си подал газ, ECU-то се опитва да подържа оборотите на празен ход - демек около 900. Ако по някаква причина са нат тази стойност тунджата спира. И ДА мотора когато се движи на ППХ в действителност е угаснал :)
ТА моята теория е такава: Единствената система в колата която увеличава разхода е спирачната, тъй като тя е единствената която преобразува кинетичната енергия в потенциална (топлинна). Ако не натискаш спирачката всяка какпка гориво , отива за туй дето си искал :)


Потребителски аватар
ifidik
Мнения: 1709
Регистриран на: Пон 05 ное 2007 18:34
Автомобил: Corrado TDI 4x4
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот ifidik » Съб 07 юни 2008 8:28


по старите шофьори за които си споменал са прави ,но за по старите коли(жигули,москвич,-карбуратори).на много от тях им се е случвало докато спускат баир на скорост (гърнетата се пълнят с бензин) и при подаване на газ да се взривяват.само гърнето де :lol: .както споменаха колегите при нашите коли си е чиста икономия спускането


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Съб 07 юни 2008 9:36


Всичко е много относително (т.е. зависи от условията) - кое е по-икономично.
Тъй като има много теми по въпроса, удрям :lock:



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 64 госта