Значи по прнцип повечето шофьори, особенно старите, имат следния стил на каране - набира се малко по висока от нормалната скорост и се изключва от скорост по равен прав участък или пък по леко надолнище. Идеята разбира се, е да се пести гориво като се остави мотора да работи на свободен ход и така да гори колкото би горял, ако работи на място.
Но това е положението при бензиновите коли, а при дизела май това не е точно така? При новите дизели като се стигне максималната предвка (5 или 6) и се махне крака от газта - борд компа показва разход 0.0, а ако се изключи от скорост вече отчита някакъв минимален разход 0.2-0.5л/100.
Та на въпроса - това вярно ли е или е трик от страна на производителите да правят така че компа да показва 0 а всъщност да има някакъв разход? Вярно ли е обяснението че от високата компресия и скоростта мотора поддържа сам своята работа и не се нуждае от подаване на гориво за да не изгасне? Нека технически запознатите да обяснят какво точно се случва. А ако е вярно че на 5 без газ е по-икономично от свободната, това важи ли за 3 или 4 предавка без газ?
Свободна или пета предавка без газ = най-голяма икономия
- Dobromirski
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARL 150+ hp
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Ти ме уби
Що се отнася до така нареченият от тебе трик от производителят ще кажа следното :
Ако не си подал газ, ECU-то се опитва да подържа оборотите на празен ход - демек около 900. Ако по някаква причина са нат тази стойност тунджата спира. И ДА мотора когато се движи на ППХ в действителност е угаснал
ТА моята теория е такава: Единствената система в колата която увеличава разхода е спирачната, тъй като тя е единствената която преобразува кинетичната енергия в потенциална (топлинна). Ако не натискаш спирачката всяка какпка гориво , отива за туй дето си искал

Що се отнася до така нареченият от тебе трик от производителят ще кажа следното :
Ако не си подал газ, ECU-то се опитва да подържа оборотите на празен ход - демек около 900. Ако по някаква причина са нат тази стойност тунджата спира. И ДА мотора когато се движи на ППХ в действителност е угаснал

ТА моята теория е такава: Единствената система в колата която увеличава разхода е спирачната, тъй като тя е единствената която преобразува кинетичната енергия в потенциална (топлинна). Ако не натискаш спирачката всяка какпка гориво , отива за туй дето си искал

- ifidik
- Мнения: 1709
- Регистриран на: Пон 05 ное 2007 18:34
- Автомобил: Corrado TDI 4x4
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
по старите шофьори за които си споменал са прави ,но за по старите коли(жигули,москвич,-карбуратори).на много от тях им се е случвало докато спускат баир на скорост (гърнетата се пълнят с бензин) и при подаване на газ да се взривяват.само гърнето де
.както споменаха колегите при нашите коли си е чиста икономия спускането

Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 64 госта