Два въпроса до вси4ки с 1.9ТД(AAZ) мотор!

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
WasteLand_TD
Мнения: 740
Регистриран на: Пон 14 юни 2004 9:31
Автомобил: E60_LCI_M57TU2_235+Golf4_ASV
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Два въпроса до вси4ки с 1.9ТД(AAZ) мотор!

Мнениеот WasteLand_TD » Пон 19 сеп 2005 9:08


Зна4и колеги имам 1.9ТД AAZ мотор Венто 92-ра.
Имам един проблем така да се каже, не 4е е нещо сериозно но....все пак...да попитам...и при вас дали е така....
Та става въпрос за следното:
Да ре4ем карал съм колата през деня, спирам....и седи така 3-4 4аса, после като ида да я паля, оборотите са МНОГО ниски под 700 и има доста вибрации(тампоните вси4ки са ОК) и се принуждавам да подавам газ известно време или пък да дръпна авансатора да се дигнат оборотите - и сега интересното...след като поработи 4-5мин се 4ува откъм релетата - ЦЪК и хоп си дигне нормално оборотите където трябва - между 900-1000.Забелязах 4е когато е ве4ер и са пуснати фарове, ТОЧНО когато направи това цъкане светлините се усилват демек нещо сигурно по4ва да зарежда - или ба ли му ма...та нищо не разбирам от електри4ески истории.Като поразгледах релетата видях 4е има едно голямо продълговато - на него пише 120 и по номера му видях в етката 4е отговаря за стартера и за diesel control unit за AAZ мотор.Да не би то да виновно- надали това е нормално като запалиш колата да тресе на такива ниски обороти и после след известно време да си стават нормални....кажете вие имате ли такъв "проблем"
И още едно въпрос4е - след каране с по-висока скорост по магистралата да ре4ем - 150км/ч - ниските обороти ми падат под нормалните 900-1000,отиват към 600-700 и след известно време си се оправят да ре4ем след 2-3 дни постепенно.Това не е нормално щото при Пасата на брат ми със същия мотор го няма това нещо оборотите са винаги стабилни.
Най-вероятно ще да е от помпата - нали с времето нещо се износвало вътре.....някой да знае нещо.....

Благодарности на вси4ки които споделят нещо по описаните "проблеми"




Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Пон 19 сеп 2005 9:24


Нямам го този проблем с ниските обороти. Може би това ми е най стабилния двигател от към ниски обороти който съм карал. Защо не пробваш да изключиш този вентил дето е за обогатяване на сместа при студена кола да видиш дали не се подава към него напрежение от време на време и да се бъзикат оборотите. То по помпата на този двигател няма кой знае колко неща ( в сравнение с новите дизели) и ако се провери едно по едно ще излезе.


Toledo
Мнения: 424
Регистриран на: Съб 11 сеп 2004 8:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Toledo » Пон 19 сеп 2005 9:45


При мен е нещо подобно още като я купих. Като е студена и държи 200 оборота по-ниски. След няколко минути ги вдига. Когато е топла, оборотите са си нормални. Почти съм сигурен от какво е - релето на подгряващите свещи. Моите гаснат след две-три минути, мерил съм 12-те волта. Явно те консумират доста и затове падат оборотите. Мързи ме да го търся това реле, а и май струва доста пари. Просто като е студена дърпам обогатителя и след малко го връщам. На свещите вече трета година им няма нищо, в смисъл не изгарят, щото през това време пръска нафта върху тях . Това мисля аз. Между другото, много хора съм питал за това "цъкане" и всеки вдига рамене. Минал съм повече от 60к по този начин, така че спокойно :wink:


WasteLand_TD
Мнения: 740
Регистриран на: Пон 14 юни 2004 9:31
Автомобил: E60_LCI_M57TU2_235+Golf4_ASV
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот WasteLand_TD » Пон 19 сеп 2005 9:50


Толедо може би имаш право, освен да взема когато е седяла така 3-4 4аса да отка4а веригата която е за свещите т.е. да не консумират ток и да видя дали обортите ще са стабилни!!!! или да взема релето на брат ми - по ЕТКА-та ще го намеря кое е !!!!!!


Потребителски аватар
zaio_baio
Мнения: 607
Регистриран на: Сря 11 май 2005 15:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот zaio_baio » Пон 19 сеп 2005 9:51


И при мен е така ... до колкото ми обясниха има регулировка на помпата точно за тези обороти на празен ход при студен двигател ... даже ми бъзикаха помпата но кой знае каква промяна няма - дърпам обогатителя и рабтата е О.К. - ще разнищя темата да видим какво точно ще излезе.


Toledo
Мнения: 424
Регистриран на: Съб 11 сеп 2004 8:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Toledo » Пон 19 сеп 2005 10:43


WasteLand_TD написа:Толедо може би имаш право, освен да взема когато е седяла така 3-4 4аса да отка4а веригата която е за свещите т.е. да не консумират ток и да видя дали обортите ще са стабилни!!!! или да взема релето на брат ми - по ЕТКА-та ще го намеря кое е !!!!!!

Така ще запалиш трудно - студен мотор без свещи, не че не съм палил така като ми изгоря предпазителя на свещите :wink:
По-добре след като запалиш и са ти ниски оборотите, измери 12-те волта на свещите. Ако стоят повече от 20-30 сек, значи релето нещо не изключва . Не знам обаче кво го управлява, някакъв датчик може би ...


Потребителски аватар
Varbona
El Presidente
Мнения: 7663
Регистриран на: Пон 28 юни 2004 14:31
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот Varbona » Пон 19 сеп 2005 11:30


При мен няма такива колебания в оборотите...


dafi_dimo
Мнения: 167
Регистриран на: Нед 12 юни 2005 18:20
Автомобил: Голф 6 1600 ТДИ 2010 г Вариант
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот dafi_dimo » Пон 12 дек 2005 16:11


А при мен обратното.
След като запаля са нормални, но като покарам се вдигат до 1100-1200. И си стоят толкова. Постнах си въпроса, но и така никой не ми е отговарил. Явно никой няма такъв проблем.
Ходих при майстор и той ми каза, че ГНП ми е "Бош" и трябвало да се бара само на стенд.
Има ли някой решение на въпроса?
Голф 1.9 ТД 1994 год.
P.S. Възможно ли е да е от маслото? / с хидравлични повдигачи е/


Потребителски аватар
DIABLO 666
Мнения: 1106
Регистриран на: Пон 26 сеп 2005 11:10
Автомобил: daewoo racer - citroen xsara
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот DIABLO 666 » Пон 12 дек 2005 16:55


дави дам савет.моя голф 3 е 1.9 дизел,това с ниските обороти е направено за може маслото дасе загрее и после като се нормализират оборотите дане избие отнякъде,защото ако запалиш иса високи има опасност да избие отнякъде.а що се отнася до високите обороти трябва даги намалиш малко, а то става от едно винче на помпата.многго е лесно и е за 5 мин работа,ако искаш пиши ми дати обясня по подробно.


Потребителски аватар
ACCELERATOR
Мнения: 2979
Регистриран на: Съб 23 окт 2004 19:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Враца
Контакти:

Мнениеот ACCELERATOR » Пон 12 дек 2005 17:14


Това го има и при мен, само че аз съм с 1.6ТД - като запаля, в първия момент са ниски, следва ЦЪК и се качват. Мисля си, че е нещо свързано с алтернатора. Иначе ниските обороти са много стабилни, дори на 3-а си върви колата на празен ход без проблеми.


Потребителски аватар
ACCELERATOR
Мнения: 2979
Регистриран на: Съб 23 окт 2004 19:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Враца
Контакти:

Мнениеот ACCELERATOR » Пон 12 дек 2005 17:17


dafi_dimo написа:А при мен обратното.
След като запаля са нормални, но като покарам се вдигат до 1100-1200. И си стоят толкова. Постнах си въпроса, но и така никой не ми е отговарил. Явно никой няма такъв проблем.
Ходих при майстор и той ми каза, че ГНП ми е "Бош" и трябвало да се бара само на стенд.
Има ли някой решение на въпроса?
Голф 1.9 ТД 1994 год.
P.S. Възможно ли е да е от маслото? / с хидравлични повдигачи е/

Пич, просто при теб го има същото нещо, само че оборотите са ти твърде високи, затова при запалване са ти "нормални" :wink:
@Golf-klas-3: нещо няма логика, защото сутрин на авансатор оборотите са ти 1200, да не говорим ако подадеш газ, за да тръгнеш - тогава според теб би трябвало да избие съвсем :lol:


Потребителски аватар
didodi
Мнения: 1133
Регистриран на: Сря 23 юни 2004 15:09
Автомобил: Amarok DOUBLE cab
Двигател: CSHA 2014
Местоположение: PB
Контакти:

Мнениеот didodi » Пон 12 дек 2005 20:11


Аз го нямам този проблем при мен даже оборотите на празен ход постоянно са ми към 750-800 (трябва да видя на дигиталния) , но май наистина подгряващитите свещи ви загряват повече време и релето като ги изключи се оправят нещата :? Замерете ги както е казал колегата по нагоре :arrow:


Потребителски аватар
DIABLO 666
Мнения: 1106
Регистриран на: Пон 26 сеп 2005 11:10
Автомобил: daewoo racer - citroen xsara
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот DIABLO 666 » Вто 13 дек 2005 10:24


как така греят по-дълго време свещите,намен ми греят нормално


Потребителски аватар
DIABLO 666
Мнения: 1106
Регистриран на: Пон 26 сеп 2005 11:10
Автомобил: daewoo racer - citroen xsara
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот DIABLO 666 » Вто 13 дек 2005 10:28


кажете как да си направя дигиталното оборотомерче на дизела че нещо нестава а спазвам инструкциите.а голфа мие 93 година 1.9 дизел.а и кажете дали е алтернативно да си махна катализатора и дали може да стане фал с мотора че ще стане с права тръба след махането на катализатора.


WasteLand_TD
Мнения: 740
Регистриран на: Пон 14 юни 2004 9:31
Автомобил: E60_LCI_M57TU2_235+Golf4_ASV
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот WasteLand_TD » Вто 13 дек 2005 13:09


това с релето с подгревните свещи така трябва да бъде, изключват след 3мин, а всякакви колебания в обортите след това трябва да се търсят в помпата....

дидоди - 750-800 не са нормални обороти.....



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 41 госта