Здравейте!
Вчера малко ме шашнаха по новините, когато обясниха защо цената на нафтата е по голяма от бензина. Оказало се, че при преработката май беше на тон / не беше барел/ се добивал повече от 150 литра бензин и само 40 нафта.
Аз вече на медиите не вярвам и затова моля за вашето компетентно мнение. Ако е вярно, чакат ни тежки времена.
Препратка към новината не съм в състояние да направя.
40 литра дизел
-
- Мнения: 1889
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Зависи от сорта на петрола и от технологията на рафинерията. За жалост руския петрол е с най-малко съдържание на дизел и освен това руската технология е за извличане на максимално бензин, а не дизел. Докато не направят още една рафинерия да прави конкуренция никой няма да си мръдне пръста да инвестира в нови технологии. Всички помним в началото М-тел какви цени имаше, аз още съм им абонат но сега цените са други нали.
- Stivi
- Мнения: 8371
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Във вестника имаше статия по въпроса /доколкото може да им се вярва/ в която се казваше че повечето рафинерии около нас включително и нашата са направени да произвеждат предимно бензин и сега не могат да насмогнат с нафта даже имало стотици хиляди тонове залежал бензин заради това ! А преустройството било дълъг труден и скъп процес,така че скоро няма да има ефтино гориво 

- luboveliki
- Мнения: 1257
- Регистриран на: Пон 11 дек 2006 22:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Това е цитат от статия в нета:Дизелът е по-скъп от бензина, защото при преработката на 1 барел нефт се получават 20 галона бензин и само 8 галона дизел, т.е. съотношението е 3:1. В същото време търсенето на дизел все повече расте.Има много писано из нета за тези неща,по DW даваха скоро цяло предаване за дизел-бензин,дизела за напред ще е по скъп винаги от бензина заради много неща(най вече голямото потребление на дизел),повечето от колите(Европа) карат на дизел,има голямо търсене и ето резултата!!!!според мен дизеловия двигател е по икономичен но заради новите цени на дизела икономията я няма...........
- BeckoTDI
- Мнения: 1486
- Регистриран на: Нед 09 дек 2007 1:24
- Автомобил: VW Touareg-Audi Coupe-VW Golf 3
- Двигател: BPE-ABK-AAZ
- Местоположение: София
Дизeла става всe по търсeн, потрeблeниeто му всяка година нараства, рафинeриитe нe могат да смогнат, спeкулации, монополи и нe знам си ощe какво, но то e ясно, чe цeната му няма да тръгнe надолe.
Повeчeто от нас са си купили дизeл и са сe примирили с по скъпата му поддръжка за да си карат с ~5/100
обачe файдата ни сe губи с тeя цeни и глeдах наскоро eдно интeрвю с шeфа на лукойл и спомeна нали, чe вeчe само нагорe цeнитe, но ми направи и впeчeтлeниe цифричката която каза - 3.40 само нe разбрах за коя дата става въпрос
Но всичко си има и eдна малка хубава страна, докато всичко e на дизeл - градски транспорт, прeвози, влаковe, трактори и т.н.
щe има нафта на чeрно, така чe ...
П.С. А по заглавиeто на тeмата помислих, чe колeгата прeдлага 40 литра дизeл на тънкаж
Вeднага щях да нахраня с нeя голфи, чe то вeчe няма на къдe 





П.С. А по заглавиeто на тeмата помислих, чe колeгата прeдлага 40 литра дизeл на тънкаж


- Съмнителният
- Мнения: 1092
- Регистриран на: Чет 08 юни 2006 8:45
- Автомобил: Bora 4 motion
- Двигател: BDE 2002
- Местоположение: София
- trunner
- Мнения: 1624
- Регистриран на: Нед 07 яну 2007 12:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Силистра
- Контакти:
А щом е така с технологията, някой може ли да обясни защо до скоро нафтата си беше дълги години по-тънкана от бенц-а? Или това за по-малкия добив на нафта от бензин е нова, току що навлязла технология? Ако някой ми отговори "заради по-голямото търсене" веднага отправям контра въпрос - това не е ли спекулация? И веднага друг въпрос, не е ли тук мястото където държавата трябва да се намеси? И трети последен - вярвате ли, че част от събираните акцизи ще идат за ремонт на пътищата?
- dobrin
- Чингис хан
- Мнения: 30039
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Всичко това за производството и т.н. не знам дали е вярно, но знам, че нафтата е един вид остатъчен продукт, който се получава след извличането на бензина от нефта. След това остава мазут, леки корабни горива, битуми, асфалт, такива работи.
Що се отнася до цената - един от начините за определянето й е в зависимост от търсенето и предлагането. Естествено е, след като има толкова много дизелови автомобили, търсенето на нафтата да е много високо. И естествено цената й да е висока. Ама мисля малко е позавишена повечко.
Що се отнася до цената - един от начините за определянето й е в зависимост от търсенето и предлагането. Естествено е, след като има толкова много дизелови автомобили, търсенето на нафтата да е много високо. И естествено цената й да е висока. Ама мисля малко е позавишена повечко.
-
- Мнения: 64
- Регистриран на: Съб 28 апр 2007 19:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: A3 1.6 fsi 116ps BLF
Това че се добива по малко дизел са пълни глупости, технологията за добив не се променяла от както е построен завода. Горивата се рафинират по един и същ начин , реалната цена на дизела е на половината на бензина , просто някои е решил че може да искара МНОГО лесни пари и си мисля че тука и държавата е замесена не само нефтохим. Между другото имам инф. че бензина до дни ще стане 3лв. литтър , дано да не е вярна.



- gr_kanev
- Доктора
- Мнения: 5650
- Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
- Автомобил: VW Transporter T5 2006
- Двигател: AXD
- Местоположение: Търговище
dymbo, явно са замесени и други държави, защото в повечето такива, които знам (предимно европейски), цената на дизела е като при нас (т.е. около цената на бензин А-95, А-98 ).
Добрине, "нафтата е един вид остатъчен продукт, който се получава след извличането на бензина от нефта" не е много коректно според мен. Малък паралел (за който могат да ми се накарат химиците) :
нефт - джибри
бензин - първак
нафта - ракия
мазут - патоки
Т.е. по твоите думи излиза че "ракията е отпадъчен продукт, който се получава след извличането на първака от джибрите".
Добрине, "нафтата е един вид остатъчен продукт, който се получава след извличането на бензина от нефта" не е много коректно според мен. Малък паралел (за който могат да ми се накарат химиците) :
нефт - джибри
бензин - първак
нафта - ракия
мазут - патоки
Т.е. по твоите думи излиза че "ракията е отпадъчен продукт, който се получава след извличането на първака от джибрите".
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Даскала™ и 58 госта