Здравей Колега!

Понеже виждам, че си пуснал тема за съвет ще ти споделя моето мнение по въпроса за тази кола. Не мога да твърдя, че съм най-големия разбирач,

но съм човек който харесва този модел на VW и желанието ми да не се унищожават и погубват бройки от модела е голямо.

Пристрастен съм към Scirocco МК2, но също така харесвам адски много и МК1. И понеже сиренето е с пари ще ти кажа моето виждане за тази кола. Първото нещо което се набива на очи е, че колата предполагаемо не е в движение. Тя е със стара изтекла регистрация. 100 процента не е минавала ГТП и няма и гражданска отговорност. Като гледам за по лесно ще говоря в орентировачни суми като почвам от А и Б. Колата е в гр. Земен - Радомир до колкото виждам а ти си от Пловдив. До там пътя по bg maps е 217км. Трябва да я домъкнеш по някакъв начи, защото на самоход няма да стане. Ако си с приятели да я домъкнете на колесар 100лв за гориво. Ако с репатрак от 1.50-2.00лв за киломеър. (соленичко)

За прехвърлянето на колата в нотариат ще ти излезе около 50-70лв в зависимост от застрахователната оценка, която в случая би следвало да е минимална и автомобила да е оценен на около 400лв. За регистрацията в КАТ с нови номера и смяна на талон ще е нещо от порядъка на 70лв,като не съм сигурен дали се изискава годишен технически преглед в КАТ за стари номера. Това някой по компетентен колега ще го каже.

Иначе ГТП 35лв., но с предполагаеми проблеми по колата може и по на там да мине регистрация и всичко останало. Гражданска на разсрочено плащане за три месеца е най-малко около 50лв. Годишния данък на автомобила, защото е стар и е под 100кс трябва да е от порядъка на 20-25лв.

До тук с бумащината.

Колата има нужда от основно изкърпване и пребоядисване. В зависимост от това кой ще го прави с какви материали боя и тн. Цената тук може да е 200лв за това ако сам си го правиш и да стигне до 2000лв ако го правят в добър сервиз. Трябва да обслужиш мотора основно. Като съдя по вида на колата може и да се наложи поне полу основен ремонт около 300-400лв. Консмативно обслужване, каквото се сетиш. (ремъци, ролки, филтри, масло, свещи кабели дистрибуторна капачка, маркучи и тн. 300-500лв. Части по купето за тази кола както казват колегите няма. Почти всичко, което искаш да възстановиш по нея, по купето и салона трябва да го реставрираш или рециклираш. В повечето случай това излиза скъпо.

Другия вариянт е да се търсят части по интернет от чужбина, но и там цените са за друг стандарт на живот. Не искам да те обезкуражавам, даже много ще се радвам ако се сдобиеш и оправиш тази кола. Scirocco MK1 е невероятна класика, но и голям труден за преглъщане залък.

Лично моя съвет е да се ориентираш към някое МК2. По механиката части има много. Сходимоста с части Голф 2 и 1 е почти на 100% в повечето случай. По купето части все още се намират макар и малко трудно втора ръка. Каквото и решение да вземеш аз съм с теб с две ръце. За мен няма как да сбъркаш с модела.

Единствения ми съвет е да си и разчетеш внимателно разходите и да помислиш, за какво взимаш колата и какво искаш да постигнеш с нея и по нея. От мен

и очаквам да ни споделиш решенето си.
