Здравейте,
Преди месец закупих Scirocco 2.0TSI с двигател EA888 gen1 CAWB 200к.с.
Тук във форума получих изчерпателни отговори преди да го взема,
НО имам един проблем, който едни майстори казват, че е за ремонт... други казват, че така си работи този двигател.
Когато загрее двигателят(около 80-90 градуса), започва да чука точно където е ваноса.
Смених магнета, клапана, който влиза във ваноса, но без резултат.
Вече се чудя дали това чукане е нормално.
Имам една голяма молба към хората, които са по-запознати или имат автомобил с този двигател(и да са запознати с болежките му), за предпочитане от София, ако е удобно да чуя вашия двигател как работи.
Благодаря ви предварително.
Scirocco 2.0 TSI EA888 gen1 CAWB 200к.с. - чука като загрее
- vasko__2
- Мнения: 1014
- Регистриран на: Чет 19 фев 2009 0:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: Двигател 2.0 TSI EA888 gen1 CAWB 200к.с. - чука като загрее
Дръпни кабела като се разчука,ако утихне- за ванос е.Може да върви с вала.
-
- Мнения: 19
- Регистриран на: Пет 08 окт 2010 17:12
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Двигател 2.0 TSI EA888 gen1 CAWB 200к.с. - чука като загрее
Като дръпна кабела на магнета нищо не се променя
- vasko__2
- Мнения: 1014
- Регистриран на: Чет 19 фев 2009 0:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: Двигател 2.0 TSI EA888 gen1 CAWB 200к.с. - чука като загрее
Премерете налягането на маслото на загряло.
-
- Мнения: 19
- Регистриран на: Пет 08 окт 2010 17:12
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Двигател 2.0 TSI EA888 gen1 CAWB 200к.с. - чука като загрее
Налягането на маслото вече го измерих с по-точен манометър. Стойностите са следните:
При студен двигател - 2.5 bar.
При 90°C:
на празен ход - 1.1 bar,
при 2000 1/min - 2.5 bar,
при 3000 1/min - 3.5 bar.
Надявам се по-запознатите и хора с такъв двигател да ударят едно рамо!
При студен двигател - 2.5 bar.
При 90°C:
на празен ход - 1.1 bar,
при 2000 1/min - 2.5 bar,
при 3000 1/min - 3.5 bar.
Надявам се по-запознатите и хора с такъв двигател да ударят едно рамо!
-
- Мнения: 19
- Регистриран на: Пет 08 окт 2010 17:12
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Двигател 2.0 TSI EA888 gen1 CAWB 200к.с. - чука като загрее
Никой ли няма такъв двигател в София?!
-
- Мнения: 405
- Регистриран на: Пон 22 ное 2010 11:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Двигател 2.0 TSI EA888 gen1 CAWB 200к.с. - чука като загрее
Добре е, ако намериш друг такъв двигател, за да го чуеш как работи, но няма универсална рецепта. Всеки мотор е конкретен. Ако чука студен и има хидравлични повдигачи, е ясно, но ако чука загрял, има прекалено много варианти: може да са лагери, може да са бутални болтове (дори да е само един), може клапани и водачите им. Много е вероятно, майсторите, които препоръчват ремонт, да са прави. Това е корав и ценен двигател и не си струва да се рискува, защото белята става за секунди и понякога е тотална, а един профилактичен ремонт може и да не излезе много скъп...
Само да допълня - пробвай със смяна на маслото - и като марка, и като вискозитет, защото пазарът е пълен с ментета или с лоши партиди... 


-
- Мнения: 19
- Регистриран на: Пет 08 окт 2010 17:12
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Двигател 2.0 TSI EA888 gen1 CAWB 200к.с. - чука като загрее
Благодаря ви за съвета. Всяка информация в момента ми е ценна.
Ходих в автокъща да видя и чуя точно този двигател( с уточнение, че това не е меродавно ) и положението при него беше абсолютно същото, като при мен.
Измерих налягането на маслото преди и след смяната му, никаква разлика в показанията.
Маслото(взех сива туба на VW - 0W30, защото нямаха 5W30), филтъра и клапанчето под филтъра ги смених с оригинални от Порше.
Свалих магнета, клапана на ваноса и мост(лагерното тяло) между двата разпределителни вала и забелязах, че има леки задирания на вала при ваноса и моста. Също така цедката на моста(лагерното тяло) се беше счупила и 1/4 от нея липсваше. Премахна я цялата и почистих.
Не съм привърженик на добавките, но ме посъветваха да сложа Bardahl – FULL METAL. Сложих..., утихна малко, но пак си има това чукане като загрее.
Грешки нямам, като тествам с VAG Com.
Мисля с камера (през отворите на свещите) да огледам цилиндрите отвътре за поражения, защото за другите възможни чукания от биелни, основни лагери, ще трябва да свалям двигателя.
Ето затова помолих тук всеки който има такъв двигател и го поддържа от известно време да ми съдейства.
Предварително ви благодаря!
Ходих в автокъща да видя и чуя точно този двигател( с уточнение, че това не е меродавно ) и положението при него беше абсолютно същото, като при мен.
Измерих налягането на маслото преди и след смяната му, никаква разлика в показанията.
Маслото(взех сива туба на VW - 0W30, защото нямаха 5W30), филтъра и клапанчето под филтъра ги смених с оригинални от Порше.
Свалих магнета, клапана на ваноса и мост(лагерното тяло) между двата разпределителни вала и забелязах, че има леки задирания на вала при ваноса и моста. Също така цедката на моста(лагерното тяло) се беше счупила и 1/4 от нея липсваше. Премахна я цялата и почистих.
Не съм привърженик на добавките, но ме посъветваха да сложа Bardahl – FULL METAL. Сложих..., утихна малко, но пак си има това чукане като загрее.
Грешки нямам, като тествам с VAG Com.
Мисля с камера (през отворите на свещите) да огледам цилиндрите отвътре за поражения, защото за другите възможни чукания от биелни, основни лагери, ще трябва да свалям двигателя.
Ето затова помолих тук всеки който има такъв двигател и го поддържа от известно време да ми съдейства.
Предварително ви благодаря!
-
- Мнения: 405
- Регистриран на: Пон 22 ное 2010 11:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Двигател 2.0 TSI EA888 gen1 CAWB 200к.с. - чука като загрее
С това масло 0W30 можеш да си вкараш автогол. Тези супер синтетични масла са чудесни като качество, но за нови машини с малки луфтове. Когато един двигател има вече наченки на износване, трябва да се слага най-малко масло според предписанията като вискозитет. Това което поддържа тонуса на мотора е масленият клин, при това не само на основните и биелните лагери, а както се вижда и при теб - и на разпр.валове. Микро маслен клин се образува дори и във втулките на буталата, където лагеруват буталните болтове. Ние от старата школа не вярваме на твърденията на търговците, че няма по-добро от новите, двойно и тройно по-скъпи синтетики, а когато имаме съмнения и не искаме още да разглобяваме двигатели, си слагаме масълце с малко по-висок вискозитет и задължително с добро качество. Ако и това не помогне, следва разглобяването или най-малкото сваляне на глава. Тогава могат да се видят и цилиндри, и бутала, пък ако се наложи, се сваля и картер... Тогава могат и лагери да се сменят. Но това е трудоемко и много малко хора се наемат да го правят, пък и от сваляне и качване на двигател се печелят още повече пари...
-
- Мнения: 19
- Регистриран на: Пет 08 окт 2010 17:12
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Двигател 2.0 TSI EA888 gen1 CAWB 200к.с. - чука като загрее
Като гледам накъде вървят нещата, ще трябва да поразглобя някоя друга част за оглед. Като капак клапани, ванус с разпределителен вал, балансиращи валове, картер.
-
- Мнения: 227
- Регистриран на: Нед 26 юни 2022 20:15
- Автомобил: VW T- Roc Style DSG
- Двигател: 1500 TSI OPF 2023
Re: Двигател 2.0 TSI EA888 gen1 CAWB 200к.с. - чука като загрее
nikmar написа:С това масло 0W30 можеш да си вкараш автогол. Тези супер синтетични масла са чудесни като качество, но за нови машини с малки луфтове. Когато един двигател има вече наченки на износване, трябва да се слага най-малко масло според предписанията като вискозитет. Това което поддържа тонуса на мотора е масленият клин, при това не само на основните и биелните лагери, а както се вижда и при теб - и на разпр.валове. Микро маслен клин се образува дори и във втулките на буталата, където лагеруват буталните болтове. Ние от старата школа не вярваме на твърденията на търговците, че няма по-добро от новите, двойно и тройно по-скъпи синтетики, а когато имаме съмнения и не искаме още да разглобяваме двигатели, си слагаме масълце с малко по-висок вискозитет и задължително с добро качество. Ако и това не помогне, следва разглобяването или най-малкото сваляне на глава. Тогава могат да се видят и цилиндри, и бутала, пък ако се наложи, се сваля и картер... Тогава могат и лагери да се сменят. Но това е трудоемко и много малко хора се наемат да го правят, пък и от сваляне и качване на двигател се печелят още повече пари...
А смазването на компресора и стените на цилиндрите на отделен маслен кръг ли е?
- jordan17772
- Мнения: 720
- Регистриран на: Пет 01 ное 2013 22:55
- Автомобил: Golf IV 105ps + Passat B6 200ps
- Двигател: BCB + CAWB
Re: Двигател 2.0 TSI EA888 gen1 CAWB 200к.с. - чука като загрее
Какво стана с казуса ти колега? Оправи ли я?
-
- Мнения: 19
- Регистриран на: Пет 08 окт 2010 17:12
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Двигател 2.0 TSI EA888 gen1 CAWB 200к.с. - чука като загрее
Все още не съм я оправил, защото разглобих всичко и сега чакам части да я стегна. Проточиха се нещата, защото имам и други ангажименти.
- jordan17772
- Мнения: 720
- Регистриран на: Пет 01 ное 2013 22:55
- Автомобил: Golf IV 105ps + Passat B6 200ps
- Двигател: BCB + CAWB
Re: Scirocco 2.0 TSI EA888 gen1 CAWB 200к.с. - чука като загрее
Като си я свалил двигателя задължително сменете семеринга на коляновия вал. Аз свалях кутията само заради него. Гумената част се е опекла и чупи, като солета. От там двигателя може да смучи въздух и почват мисфайри на всички цилиндри.
-
- Мнения: 19
- Регистриран на: Пет 08 окт 2010 17:12
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Scirocco 2.0 TSI EA888 gen1 CAWB 200к.с. - чука като загрее
Благодаря ти, и това е в списъкът за смяна.
Върни се в “Scirocco & Corrado”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 20 госта