От известно време се сблъсках и не мога да реша проблема с ремъка за динамото и водната помпа на 9А мотора в Корадото.
След смяната на ремъци,ролки и т.н. монтирах ремък с дължина 1025/13 ...В колата имам монтиран волтметър,който показва напрежение 13,4-13,6В при работа на студен двигател.Преди палене на студен мотор ремъка е обтегнат нормално...След 10-15 мин.,при загрял двигател волтметъра показва вече 12,8-13В и ремъка вече е поразхлабен...На дълъг път показанията на волтметъра падат под 12В....На другият ден,на студено палене отново показанията са 13,4-13,6В...след това падат отново до критични стойности...Ремъка обаче стои все по-хлабав/вече е доста изтънял-около 10мм/ и започна да боксува при натоварване на динамото,веднага след студено палене/динамото е Валео-90А/.След бърза консултация с майстор,съвета му беше да сменя плочката на динамото.Това-добре,но на въпроса-защо се разхлабва ремъка...

Това е долу-горе ситуацията...Въпроса,който ми се върти в тъпата кратуна е...ремъка ли е некачествен/на 300км.от нов е/ или шайбите са износени и го пилят и трябва да се подменят.Кой е верният размер на ширината на ремъка/стария беше също доста изтънял/...Ще опитам утре да снимам как са нещата,но образно казано ръмъка ляга в основата на конуса на шайбите/особенно на водната помпа/ пищи на зла гад при студено палене и вече е преди скъсване...
То е ясно,че ще го сменям,но все пак искам да чуя и други мнения по въпроса...
Благодаря!
