Шум от скоростната кутия.

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
dj_nako
Мнения: 1479
Регистриран на: Пон 26 дек 2005 19:09
Автомобил: Golf 5 tsi
Двигател: BMY 2007
Местоположение: Пловдив

Шум от скоростната кутия.

Мнениеот dj_nako » Чет 17 яну 2008 23:41


Значи паля си колата,на 800 оборота всичко е нормално,НО подам/задържа педала на газта и почва да се чува странен шум от скоростната кутия.На място и по време на движение е еднакъв шума.Шума е подобен на приплъзване на нещо,не е чаткане,не е дрънчене просто сякаш преплъзва ремък или нещо такова грапаво стърже.Шумът се чува и когато върна газта по време на движение но не съм освободил от скорост.От какво може да е този проблем.Когато карам и като сам на 5-та скорост се чува леко виене,свистене,дали може и това да е породено от един и същ проблем както с шума който описах по горе.
Какво да проверя?Възможно ли е да е попаднал пясак през отворчето което се намира отгоре(сервизен отвор или нещо такова).на този отвор тряя има прозрачна гумена тапа,но при мен нема такава тапа.




Потребителски аватар
Tinko
Мнения: 3262
Регистриран на: Пет 08 сеп 2006 10:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tinko » Чет 17 яну 2008 23:53


Не е от тапата, според мен колега е съединител, при мен има една пръчка която отлепва дисковете при натискане на съединителя.
Тя се държи на една фтулка която като се разбие започва така да прави, предполагам, че скоростите и при теб са такива. Възможно да е и нешо лагер.

Имаш ли при потегляне някви проблеми като, буксуване на съединителя мириз на феродо, Биене по педала или някакви други проблеми.

Ако си сменял съединител и не са сменили тази пръчка втулка и паничка така се казват там екстрите, възможно е и там да е проблема. :roll:


Потребителски аватар
dj_nako
Мнения: 1479
Регистриран на: Пон 26 дек 2005 19:09
Автомобил: Golf 5 tsi
Двигател: BMY 2007
Местоположение: Пловдив

Мнениеот dj_nako » Пет 18 яну 2008 0:12


не съм сменял съединител,нямам никакви проблеми при тръгване с съединителя :(


Потребителски аватар
Tinko
Мнения: 3262
Регистриран на: Пет 08 сеп 2006 10:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tinko » Пет 18 яну 2008 0:37


Ами в сервиз и скоростите долу. Няма друг вариянт братле.. аз ги свалям за 30 мин с подходящи инструменти при това сам, а за 20 ги качвам. Процедурата става с няколко крика. :) Ако разбираш поне малко и ти се занимава и не ти се плаща някои други 50-тина лв действай. Друго нзн какво мога да ти кажа, ако ли си решил да дадеш грубо кам 200-тина лв да ти сменят всичко барабар с съединителя където може да ти излезе +/- 100 лв иди на сервиз но проучи някой хубав. :wink:
И пиши какво е станало.


Потребителски аватар
dj_nako
Мнения: 1479
Регистриран на: Пон 26 дек 2005 19:09
Автомобил: Golf 5 tsi
Двигател: BMY 2007
Местоположение: Пловдив

Мнениеот dj_nako » Пет 18 яну 2008 1:16


я кажи какво надигам с криковете и какво откачам от двигателя за да смакна скоростите.


Потребителски аватар
Tinko
Мнения: 3262
Регистриран на: Пет 08 сеп 2006 10:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tinko » Пет 18 яну 2008 16:21


Ами гледай сега:

1. ОТваряш капака гледаш мотора внимателно, държи се на три тампона един отзад ( казва се охлюв или панта ) на него мотора се държи като панта буквално, този тампон не се сваля!

2. Имаш тампон на скоростите, които се падат от дясно на мотора прикрепени са мисля, че с 6 големи болта, в тях са и съединител и скорости. Така там откачаш жило на съединитея и други кабели и т нт и сваляш тампона на скоростите.

3. слагаш един крик под двигателя, като сложиш дъска между картера и крика за да не огънеш картера и го оптягаш така че леко да се повдитне мотора, просто да видиш че крика се опрял добре и мотора се държи и на него, внимавай как го слагаш да не се хлъзне или изметне нещо.

4. Сваляш тампона отпред към радиатора които е, тоест ти не го сваляш ми просто откачаш планките от двигателя кам него за да може двигателя да се движи сободно заедно със скоростите на горе и на долу.

5. След като вече си го свалил и него, преглеждаш всички маркучи за водата и кабели дали няма да се опънат като смъкваш надолу. И така сваляш мотора да падне на долу за да може да ти е удобно да свалиш скоростите.

6. При одвиване на големите болтове те съветвам или даподпреш отдолу с два крика кутията или някой друг да ти я държи с важе за да може да я извадите лесно. Предупреждавам те, че не е лека около 45 килограма мисля че е може и да е повече. Вади се отдолу под колата внимателно да не смачкаш някой пръст.

След като си свалил кутията почваш да търсиш каде са луфтовете, Съветвам те да смениш съединителя, семеринг на колянов вал, семеринги на чашките към каретата на диференцияла защото не са скъпи пък не си струва да отваряш утре пак за дреболи. И вече като си свалил скоростите може да идеш при някой майстор да я погледне какво точно е разбито по нея, или при някой който разбира.

И така слагането е по лесно... поне при мен. само трябва да вкараш кутията в едни зъбчатки ще ги видиш :)

Желая ти успех, ако не ти се занимава и си решил да дадеш парички карай я направо на майстора да я оправя.

До колото знам само за да ги свали взима 40 лв, за качване сигурно пак толкова.

Айде лека работа и кажи какво е станало. :wink: :lol:


Потребителски аватар
dj_nako
Мнения: 1479
Регистриран на: Пон 26 дек 2005 19:09
Автомобил: Golf 5 tsi
Двигател: BMY 2007
Местоположение: Пловдив

Мнениеот dj_nako » Сря 23 яну 2008 2:27


отворих пробката на скоростната кутия,имаше нужда от доливане на масло,нялах 1 литър :shock .сега няма шум свистене на 5-та скорост и другия стържещия шум изчезна.маслото което взех е Q8 75W90 19 лева лиър


Потребителски аватар
Tinko
Мнения: 3262
Регистриран на: Пет 08 сеп 2006 10:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tinko » Сря 30 яну 2008 13:28


Ами гледай сега, има два вариянта или да е било кал боклуци от някаде нещо да е влязло. Или имаш нещо разбито и просто маслото сега е уплатнило ( временно ). Незнам да ти кажа.... карай така кат се счупи ще правиш : )


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Сря 30 яну 2008 13:36


dj_nako написа:отворих пробката на скоростната кутия,имаше нужда от доливане на масло,нялах 1 литър :shock .сега няма шум свистене на 5-та скорост и другия стържещия шум изчезна.маслото което взех е Q8 75W90 19 лева лиър

Много бе!!!Да не те отчайвам ама отсега почвай да си търсиш нова скоростна кутия(е втора ръка де....ама прясна-най-добре от катастрофирал Голф и да не е откачена от ДВГ-сигурен знак,че е ще е наред!) щото това с доливането е временно решение..струва ми се,че вече имаш необратими повреди по лагерите в кутията...


Потребителски аватар
venll-vr
Мнения: 469
Регистриран на: Пон 01 май 2006 12:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България, Враца

Мнениеот venll-vr » Сря 30 яну 2008 14:24


СК ти е тип 085. Хубаво е да смениш и семеринга където влиза щангата за превключване на скорости. Струва около 5 лв., но ще ти спести много главоболия.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 39 госта