Има ли слаби места...?

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
vw16v
Мнения: 568
Регистриран на: Вто 23 авг 2005 15:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот vw16v » Сря 30 яну 2008 14:34


Този мотор май няма силни места.Най-слаб,със скъпа подръжка / ако е наистина 700 лв.:shock за ролки,ремъци ,масла,филтри ,че тя е по-скъпа от 1.8 Т /и кво остава най-накрая само красивото и удобно купе на Г4.По-удачния вариант според мен ако държиш на бензинов мотор с нормална мощност за ежедневието е 1.6/ но не 16V/-по-евтино обслужване,по-добри динамични характеристики,сравним разход на гориво при нормално каране.Г4 с 1.4 само ако е на някаква супер добра цена и състояние и то с цел бърза последваща продажба.Според мен ,никога модела с базовия мотор не е най-доброто решение и обикновено е вариант с много компромиси.
П.С. Да не се обиждат колегите с 1.4 и със здраве да си ги карат,ако си ги харесват.




Потребителски аватар
Cyberloner
Мнения: 470
Регистриран на: Пон 17 апр 2006 16:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Cyberloner » Сря 30 яну 2008 16:48


малко :офф амаотносно разхода при двигатели с еднакъв брой цилиндри и еднкъв режим на каране май кой знае каква разлика няма колко ще харчи. Аз гледам моят и на 1 комшия 1,6 ABU.....разлика около половин кило бензин градско, иначе колите са идентични, като че ли основните фактори за разхора са тежестта на колата, тежестта на крака на шофиора и броя на цилиндрите :)


Потребителски аватар
so.sec
Мнения: 630
Регистриран на: Сря 16 яну 2008 23:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот so.sec » Сря 30 яну 2008 23:46


vw16v написа:Този мотор май няма силни места.Най-слаб,със скъпа подръжка / ако е наистина 700 лв.:shock за ролки,ремъци ,масла,филтри ,че тя е по-скъпа от 1.8 Т /и кво остава най-накрая само красивото и удобно купе на Г4.По-удачния вариант според мен ако държиш на бензинов мотор с нормална мощност за ежедневието е 1.6/ но не 16V/-по-евтино обслужване,по-добри динамични характеристики,сравним разход на гориво при нормално каране.Г4 с 1.4 само ако е на някаква супер добра цена и състояние и то с цел бърза последваща продажба.Според мен ,никога модела с базовия мотор не е най-доброто решение и обикновено е вариант с много компромиси.
П.С. Да не се обиждат колегите с 1.4 и със здраве да си ги карат,ако си ги харесват.


Колега... говорим на изуст май?

1. относно цената за сервизиране - не забравяйте че в тези 700лв най вероятно е включен труда, а той варира доста. Обслужването на 1,4 16V струва като цяло толкова, колкото и на моето 1,6 16V, а на мен ми излезе заедно със смяна на масла и всички филтри около 500лв.

2. Когато препоръчва6 1,6 8V наясно ли си че това е двигателя, който харчи най-много от 3те?? (1,4 16V; 1,6 8V; 1,6 16V)
16V двигателите са се появили на този свят с 1 най-основна цел - икономия на гориво!! А че е малко по скъп за поддръжка - така е, но ремъци и ролки за разлика от гориво сменяш само веднъж на N хиляди километра!

Обобщение:
1,4 16V е перфектния двигател за градски условия - най-икономичния и най евтиния.
Който иска повече мощност под какъвто и да било предтекст - било то по високи скорости или най-често срещаното - гъзария - нека се отправи към съответните по-мощни двигатели като 1,6; 1,8 и т.н. със ясното съзнание че 1. самия двигател е по-скъп; 2. разхода на гориво скача със всеки следващ кон - това е правило без изключение когато става дума за 1 и същ автомобил и технология на двигателя.
А що се касае за 1,6 8V - това е малкия брат-изрод на 1,6 16V - предлага почти същата мощност, струва по-малко, но харчи повече.

Това са фактите. Писна ми да чета че 1,6 и 1,8 двигатели били по-икономични! хора четете данните на производителя!

Всички бъркат в едно:

Ако сравняваме 2 двигателя с абсолютно еднаква мощност и технология - единия 1,8, другия 1,6, то 1,8 би харчил по-малко! по-обемния двигател със същата мощност има по високо КПД и харчи по малко.

Ако обаче както в случая сравняваме 2 двигателя, единия 1,4 с 75 коня, а другия 1,6 със 105 коня, то 1,4 по абсолютно всички природни закони, правила и логики е по икономичния!! всеки кон има нужда да пасе! колкото повече... толкова повече сено е нужно!

И 3то правило - два еднакви по обем двигатели - единия 8V, другия 16V - 16V винаги е поикономичния + че е с някое друго конче отгоре. Единственото предимство ако може така да се нарече на 8V e че е по-мощен на ниски обороти от 16V, докато при високите е обратното.

Последна промяна от so.sec на Чет 31 яну 2008 12:53, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
so.sec
Мнения: 630
Регистриран на: Сря 16 яну 2008 23:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот so.sec » Сря 30 яну 2008 23:51


vw16v написа:Според мен ,никога модела с базовия мотор не е най-доброто решение и обикновено е вариант с много компромиси.


Дай ми А5 с базовия мотор! Нека има компромиси и нека ми е зле!

Моторите не са свързани с някакви конкретни компромиси нито с екстри както вече 2ма колеги срещнах да фантазират! свързани са само с джоба - който иска мощност се бърка първо да си я купи като хардуер, а после ежедневно да я захранва!

Това е като да избираш между 2 иначе еднакви телевизора, само различни по размер - по-малкия е по-евтин, харчи по малко ток, но с недостатъка че ще гледаш по малък образ. ако искаш лукса да гледаш на голям екран - доплащаш за големия и после му плащаш тока и гледаш на широко. нито единия , нито другия не е в какъвто и да е смисъл "по-добър"!


Потребителски аватар
vw16v
Мнения: 568
Регистриран на: Вто 23 авг 2005 15:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот vw16v » Чет 31 яну 2008 1:01


so.sek написа.....................
А Бугати вейрон или карера ГТ с базовия мотор не щеш ли :lol: .В случая не говорим за А5 ,а за Г4 ,който е съвсем различен клас автомобил,доколкото си спомням заглавието на темата.За цената на обслужването просто цитирам колега ,който в по-предно мнение е казал колко му е излязло,наясно съм,че варира според кой както я нареди,то и на мен за 1.8-20 V ми излезе дори под 500 лв. /с доста добри отстъпки обаче иначе ко се плаща по табела си е греда отвсякъда /обслужването с труда,но както и да е факт е ,че обслужването на 1.4-16V в никакъв случай не е по-евтино от на 1.6-8V.Е тогава защо трябва някой да плаща повече за да получи по-малко.Разликата в разхода на гориво ще се усеща единствено на градско и едва ли ще е повече от литър в полза на 1.4,а на извънградско няма да има и толкова ,но няма да ги има и мъките на 1.4. Аз няма да си позволя като теб да давам правила и наклон на ку..@ на някой нито ще споделям от какво ми е писнало .Предимствата на 1.6 -8V за мен са :по-надежден,по-евтин за обслужване,с поносим разход в сравнение с 1.4-16 V.Дали е сполучлив един мотор ако е само с 8V не знам ти ги разбираш повече щом даваш правила и т.н. :lol: ,само между другото ще вметна ,че и Голф 5 стартира с 1.6 -8 V мотор 102 к.с.,освен с 1.6FSI .А за твоя 1.6-16 V ,който сигурно си има своите достойнства ,или поне е по-нов мотор от 1.6-8V , е незначително по-икономичен от него ,но с бензин Н98 ,който пък е по-скъп и така нещата са на кантар.За вървенето сигурно не върви лошо,но силно ме съмнява 4 к.с. в повече да го правят титан на ускорението и максималната скорост в сравнение с 1.6-8V,както и това,че е 16V едва ли му помага особено да е рекордьор по икономичност в гамата мотори използвани в Г4.Карай си го със здраве не ме бърка изобщо кой кво кара,просто споделям мнение,с което смятам,че ще помогна на някой колега да направи избор за който после няма да съжалява.
П.С. Извинявам се на колегата пуснал темата за лекото отклонение от темата му .


Потребителски аватар
so.sec
Мнения: 630
Регистриран на: Сря 16 яну 2008 23:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот so.sec » Чет 31 яну 2008 1:09


vw16v написа:so.sek написа.....................
А Бугати вейрон или карера ГТ с базовия мотор не щеш ли :lol: .В случая не говорим за А5 ,а за Г4 ,който е съвсем различен клас автомобил,доколкото си спомням заглавието на темата.За цената на обслужването просто цитирам колега ,който в по-предно мнение е казал колко му е излязло,наясно съм,че варира според кой както я нареди,то и на мен за 1.8-20 V ми излезе дори под 500 лв. /с доста добри отстъпки обаче иначе ко се плаща по табела си е греда отвсякъда /обслужването с труда,но както и да е факт е ,че обслужването на 1.4-16V в никакъв случай не е по-евтино от на 1.6-8V.Е тогава защо трябва някой да плаща повече за да получи по-малко.Разликата в разхода на гориво ще се усеща единствено на градско и едва ли ще е повече от литър в полза на 1.4,а на извънградско няма да има и толкова ,но няма да ги има и мъките на 1.4. Аз няма да си позволя като теб да давам правила и наклон на ку..@ на някой нито ще споделям от какво ми е писнало .Предимствата на 1.6 -8V за мен са :по-надежден,по-евтин за обслужване,с поносим разход в сравнение с 1.4-16 V.Дали е сполучлив един мотор ако е само с 8V не знам ти ги разбираш повече щом даваш правила и т.н. :lol: ,само между другото ще вметна ,че и Голф 5 стартира с 1.6 -8 V мотор 102 к.с.,освен с 1.6FSI .А за твоя 1.6-16 V ,който сигурно си има своите достойнства ,или поне е по-нов мотор от 1.6-8V , е незначително по-икономичен от него ,но с бензин Н98 ,който пък е по-скъп и така нещата са на кантар.За вървенето сигурно не върви лошо,но силно ме съмнява 4 к.с. в повече да го правят титан на ускорението и максималната скорост в сравнение с 1.6-8V,както и това,че е 16V едва ли му помага особено да е рекордьор по икономичност в гамата мотори използвани в Г4.Карай си го със здраве не ме бърка изобщо кой кво кара,просто споделям мнение,с което смятам,че ще помогна на някой колега да направи избор за който после няма да съжалява.
П.С. Извинявам се на колегата пуснал темата за лекото отклонение от темата му .


много хубаво правиш че си даваш мнението, за това сме тук. само че мнението ти като цяло не се базира на факти а на предположения, повечето от които грешни. Аз цитирах факти, които всеки може да намери и сам в интернет.

прав си за следното:

1,6 8v е по евтин за поддръжка и по-евтин като себестойност.

не си прав за следните:

1,6 16v не се кара задължително на 98Н! спокойно и по производителски данни се кара на 95, така както и аз правя. производителя го е допуснал ==> носи отговорността и гаранцията че това е допустимо и безвредно за двигателя.

както казах - 1,6 8V e най НЕ-икономичен като горивен разход от 3те. също данни на производителя.


Потребителски аватар
vw16v
Мнения: 568
Регистриран на: Вто 23 авг 2005 15:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот vw16v » Чет 31 яну 2008 19:48


ко беше чел мааалко по внимателно щеше да видиш,че никъде не съм казал,че порасналото 1.4-16v,какъвто е твоят 1.6-16v :lol: не може да се кара с бензин 95,казах само,че е по-икономичен когато се кара с 98 и това е бензина ,който се препоръчва за този мотор -факт :wink: и данните за разхода на гориво се отнасят именно за каране с 98,пише го и в книжката ти сигурно,както и в сума ти тестове из списанията .При каране с по-нискооктанов бензин от препоръчания примерно съм виждал в книжка на бмв си пише с колко процента спада мощността на мотора и се вдига съответно разхода,същото се отнася и за твоя мотор ,ама ти си начетено момче и съм сигурен ,че и сам може да си намериш тези данни за твоя мотор.И всъщност май съм прав за бая работи ,ама явно си решил да спориш заради спорта и .Няма проблеми щом те кефи давай .Ти сигурно имаш Г4 с цялата гама мотори и от опит знаеш на кой какъв е разхода,е аз нямам,ама съм покарал бая коли и с по-малки и с по-големи мотори и на градско да ти кажа няма кой знае каква разлика между 1.6 и 1.4 мотор на едно и също купе,около литър си е точно.От всичко дето съм написал предположение е само разликата в разхода на двата мотора,то и няма как да не е тъй като не вярвам да пише в интернет колко е моя разход градско примерно в София или Бургас,то и дядо Боже и той не може да ти каже точна цифра на градско .Айде със здраве и ако обичаш да не се изживяваш като форумен гуру ,защото като ти гледам мненията и доколкото от тях може да се съди за познанията ти за автомобили ,не си в позицията да коментираш с този менторски тон мненията на другите.Жив и здрав и все по-начетен да ставаш,ама не само от интернет,че бая като теб пишат там .


Потребителски аватар
so.sec
Мнения: 630
Регистриран на: Сря 16 яну 2008 23:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот so.sec » Чет 31 яну 2008 22:35


vw16v написа:ко беше чел мааалко по внимателно щеше да видиш,че никъде не съм казал,че порасналото 1.4-16v,какъвто е твоят 1.6-16v :lol: не може да се кара с бензин 95,казах само,че е по-икономичен когато се кара с 98 и това е бензина ,който се препоръчва за този мотор -факт :wink: и данните за разхода на гориво се отнасят именно за каране с 98,пише го и в книжката ти сигурно,както и в сума ти тестове из списанията .При каране с по-нискооктанов бензин от препоръчания примерно съм виждал в книжка на бмв си пише с колко процента спада мощността на мотора и се вдига съответно разхода,същото се отнася и за твоя мотор ,ама ти си начетено момче и съм сигурен ,че и сам може да си намериш тези данни за твоя мотор.И всъщност май съм прав за бая работи ,ама явно си решил да спориш заради спорта и .Няма проблеми щом те кефи давай .Ти сигурно имаш Г4 с цялата гама мотори и от опит знаеш на кой какъв е разхода,е аз нямам,ама съм покарал бая коли и с по-малки и с по-големи мотори и на градско да ти кажа няма кой знае каква разлика между 1.6 и 1.4 мотор на едно и също купе,около литър си е точно.От всичко дето съм написал предположение е само разликата в разхода на двата мотора,то и няма как да не е тъй като не вярвам да пише в интернет колко е моя разход градско примерно в София или Бургас,то и дядо Боже и той не може да ти каже точна цифра на градско .Айде със здраве и ако обичаш да не се изживяваш като форумен гуру ,защото като ти гледам мненията и доколкото от тях може да се съди за познанията ти за автомобили ,не си в позицията да коментираш с този менторски тон мненията на другите.Жив и здрав и все по-начетен да ставаш,ама не само от интернет,че бая като теб пишат там .


:lol: :lol: :lol:

... спора е напълно излишен :) вече се убедих :) :) :)

интересно ми е само за теб какво влиза в категорията "голяма разлика в разхода" - 10л? :))))) ми много ясно че ще е около литър-два... та 1,6 16V като харчи 8, другия 3 ли да харчи :)
както и да е... всеки сам си преценява... теб ако слуша човек - 300 коня му е майката... пък кво толкова... в най лошия случай някви 10л отгоре ше харчи, то направо смешно да се говори.

както и да е :) и ти жив и здрав пък... всеки си има акъл в главата... едни вярват във науката и фактите... другите в смисъла от диск и зарчета на предното стъкло ;) :bowdown

П.С. Прочети малко Erfahrungsbericht-и от извора и пак можем да поговорим... иначе пропастта между нас е прекалено голяма ;)



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: amnesty и 51 госта