Лампата на маслото засвети.... FIXED!

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
vladovelin
Мнения: 1323
Регистриран на: Чет 27 дек 2007 11:18
Автомобил: Golf3 GTI
Двигател: 2E 1994
Местоположение: Пазарджик

Мнениеот vladovelin » Съб 14 юни 2008 20:53


Когато примига лампата за маслото приемете че МОТОРА Е В ОПАСНОСТ изгасете веднага. Завлечете я в сервиз и кажете какво е премигало. Ако те запалят мотора и завлечат лагери си носят отговорността и масрафа по ремонта. Ако тревогата е била фалшива мисля че не е болка за умиране.




Потребителски аватар
amigoto777
Мнения: 254
Регистриран на: Вто 16 яну 2007 22:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Червен бряг
Контакти:

Мнениеот amigoto777 » Съб 14 юни 2008 20:58


слагаш един кабел щипка на датчика белия и другия му край на маса някъде и запали да видиш какво е положението ,сигурен съм че е от датчика.


Потребителски аватар
1800_GT
Мнения: 33
Регистриран на: Нед 05 мар 2006 17:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот 1800_GT » Нед 15 юни 2008 10:58


На мен лампата на маслото ми мига между 2200-2700 об. от доста време ... датчици сменях, налягане ли не мерих, вс е ОК ама тя си мига и мига.. колата върви на макс, мисля че в таблото е проблема, понякога ми спира оборотомера, друг път часовника, понякога като я запаля и е още студена стрелката за антифриза отива в жабката.. :lol: .. абе теа дни сменях тампон на мотора и пичовете в сервиза ми казаха че ще ме пратят при някакъв майстор който се занимавал с точно такива проблемни табла по голфчетата, като се опарича на заплата ще отида и ще пиша впечатления после (може пък да е полезен човека) :D


Потребителски аватар
Ixidor
Мнения: 340
Регистриран на: Пон 02 юни 2008 9:19
Автомобил: VW Bora 2.0 -- Honda CB500-R
Двигател:
Местоположение: сф / плд

Мнениеот Ixidor » Вто 17 юни 2008 14:09


Сори че пак повдигам темата, но да кажа какво е станало:
Решението на моя проблем е ново масло (явно съм попаднал на някъв фалшив валволин) и смяна на хидравличните повдигачи (които се били разтропали).

Благодаря на всички които помагаха :D


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Вто 17 юни 2008 14:23


emo-gar написа:Мигането на лампата е предупреждение , ако си под 2000 об. и мига , значи имаш неадекватно състояние на датчиците, погледни дали случайно не ти е "отказал" и оборотомера (ако имаш такъв)- тогава мига та ще изгори-личен опит.Когато Светне Постоянно -тогава нямаш никакво налягане на маслото-отчита се от датчик ниско налягане(нормално затворен).Изобщо прочети за СИСТЕМА ЗА РАННО ПРЕДУПРЕЖДЕНИЕ и тогава взимай решения

Това не е така....моля нека бъдем точни....
системата за ранно предупреждение се сътои от ДВА датчика....кафяв за ниското налягане(0.5 бар) и бял за високото(1.8-2.0 бар)
....кафявият е обикновен контакт(стои отворен при неработещ ДВГ) който при запалване още в началото затваря контакта и лампата изгасва...белият е включен в единен блок с интегрална схема на таблото която следи оборотите и контакта на белия датчик...след 2000 об този датчик стои с отворен контакт при налягане над 2 бар....при падане на налягането под 2 бар и обороти над 2000 контакта затваря,интеграла го регистрира , лампата свети и зумерът свири...
Най-критични са оборотите между 2000 и 2500(отговор на един пост по-горе!)защото тогава дори и при най-малкия проблем в мазилната система налягането може да остане под 2 бар(няма обороти за да го повишат!) датчикът(белия )затваря контактите, интегралната схема съпоставя затворен контакт и обороти над 2000 , лампата светва и зумера пищи...толкоз!


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Вто 17 юни 2008 14:28


Ixidor написа:Сори че пак повдигам темата, но да кажа какво е станало:
Решението на моя проблем е ново масло (явно съм попаднал на някъв фалшив валволин) и смяна на хидравличните повдигачи (които се били разтропали).

Благодаря на всички които помагаха :D

Грешиш......не да те плаша...
Не мери ли налягането на маслото!Ами повдигачите ти са тропали от ниското налягане на маслото....сигурен съм,че проблемът ти е друг и пак ще ти светне лампата на маслото....дано съм лош пророк!В общи линия вместо да ти обръснат брадата си ти обръснали някои анатомични форми разположени отзад и създадени да стоят на скрито в гащите....и най-вече са ти обръснали портфейла..


Потребителски аватар
Ixidor
Мнения: 340
Регистриран на: Пон 02 юни 2008 9:19
Автомобил: VW Bora 2.0 -- Honda CB500-R
Двигател:
Местоположение: сф / плд

Мнениеот Ixidor » Вто 17 юни 2008 14:34


...плашиш ме :)
Мерено е наляганото и е ОК.
Обясниха ми че маслото е било кофти и клапаните се били нещо задръстили (кофти обяснявам ама не разбирам особено) и разни парцали от маслото. Човека е промил двигателя, сменил е маслото и сега е добре.


Потребителски аватар
peshonp
Мнения: 434
Регистриран на: Пон 13 авг 2007 0:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот peshonp » Вто 17 юни 2008 14:53


да кажа само....и аз бях с валволин ( много скапано масло според мене де,и според колата ми :) ,та лампата светеше,после сложих кастрол,вие кажете дали е хубаво...и пак светеше...така че изчакай да видиш как ще ти светне лампата :) сега ще сменя таблото да видим дали не е от него пък да му се невиди,както каза един колега по горе че от него му е изчезнал проблема.. и няма страшно,да свети,да свети...колко да свети тая лампа,все ще изгори някога и няма да свети :P


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19718
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Вто 17 юни 2008 15:54


peshonp написа:.. и няма страшно,да свети,да свети...колко да свети тая лампа,все ще изгори някога и няма да свети :P

Хахахаххаа... това доста дълго ще да го чакаш ;)
Проблема е там, че не е лампа, а светодиод, които са на практика вечни ;)
Та... ще свети още дълго, да знаеш ;)
Обаче лафа ти ме развесели, де! :lol:


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Мнениеот emo-gar » Вто 17 юни 2008 19:43


joker написа:
emo-gar написа:Мигането на лампата е предупреждение , ако си под 2000 об. и мига , значи имаш неадекватно състояние на датчиците, погледни дали случайно не ти е "отказал" и оборотомера (ако имаш такъв)- тогава мига та ще изгори-личен опит.Когато Светне Постоянно -тогава нямаш никакво налягане на маслото-отчита се от датчик ниско налягане(нормално затворен).Изобщо прочети за СИСТЕМА ЗА РАННО ПРЕДУПРЕЖДЕНИЕ и тогава взимай решения

Това не е така....моля нека бъдем точни....
системата за ранно предупреждение се сътои от ДВА датчика....кафяв за ниското налягане(0.5 бар) и бял за високото(1.8-2.0 бар)
....кафявият е обикновен контакт(стои отворен при неработещ ДВГ) който при запалване още в началото затваря контакта и лампата изгасва...белият е включен в единен блок с интегрална схема на таблото която следи оборотите и контакта на белия датчик...след 2000 об този датчик стои с отворен контакт при налягане над 2 бар....при падане на налягането под 2 бар и обороти над 2000 контакта затваря,интеграла го регистрира , лампата свети и зумерът свири...
Най-критични са оборотите между 2000 и 2500(отговор на един пост по-горе!)защото тогава дори и при най-малкия проблем в мазилната система налягането може да остане под 2 бар(няма обороти за да го повишат!) датчикът(белия )затваря контактите, интегралната схема съпоставя затворен контакт и обороти над 2000 , лампата светва и зумера пищи...толкоз!

joker, нали няма как датчик на налягане някак така от нещо си да отчита обороти, той реагира на НАЛЯГАНЕ, толкова колкото пише на него .Логиката е в таблото: входни сигнали-"ниско" налягане(Нормално затворен-Хбара), "високо" налягане-(нормално отворен ..Хбара), импулсен вход от компа за текущи обороти.Изходен сигнал-лампа,зумер.Знам , че си се борил с тия проблеми, но има и други препатили,друг е въпроса как да го обясниш накратко някому, който и хабер си няма от електронна логика.Оспамих темата ,съжалявам


Потребителски аватар
jetttlii
Мнения: 1198
Регистриран на: Сря 30 май 2007 23:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот jetttlii » Вто 17 юни 2008 20:27


Колега надявам се силно в маслото да ти е бил проблема както са ти казали, за да си спокоен премери пак налягането и си направи малко тестове с новото масло как се държи :wink: абе с две думи ръчкай до червено :twisted:


Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Теодор » Вто 17 юни 2008 20:41


joker написа:
Ixidor написа:Сори че пак повдигам темата, но да кажа какво е станало:
Решението на моя проблем е ново масло (явно съм попаднал на някъв фалшив валволин) и смяна на хидравличните повдигачи (които се били разтропали).

Благодаря на всички които помагаха :D

Грешиш......не да те плаша...
Не мери ли налягането на маслото!Ами повдигачите ти са тропали от ниското налягане на маслото....сигурен съм,че проблемът ти е друг и пак ще ти светне лампата на маслото....дано съм лош пророк!В общи линия вместо да ти обръснат брадата си ти обръснали някои анатомични форми разположени отзад и създадени да стоят на скрито в гащите....и най-вече са ти обръснали портфейла..
    joker без да влизаме в излишна полемика струва ми се че вече си станал повече автодиагностик отколкото лекар mhihi Дано не лекуваш и пациентите си с лафове от автожаргона както развеселяваш колегите с цитати от анатомията :wink:

П.С. Това в кръга на шегата да не вземеш да се обидиш сега :lol:


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Сря 18 юни 2008 6:45


Теодоре,ами как да се обидя от човек когото изключително уважавам заради техническата му ерудиция....забрави!Ама хоби бе братко,какво да направя.....а диагностиката на ДВг много прилича на диагностиката в медицината .....иска много мислене и логическа последователност на разсъжденията...а жаргона много помага и в моята професия,защото изстрадалата от болка душа на пациента има нужда от някакъв психологически отдушник.....кой ако не лекарят е този който да даде повод за "лирични отклонения" в стил "таковал Тодорчо баба си"....помага -вярвай ми!
а на мен отдушникът ми е форума.....като ми се натрупа много чуждо страдание(така и не се научих да не го преживявам) и аз търся къде да се скрия за малко...човек съм все пак!
колкото до emo-gar.....не датчика отчита оборотите,а интеграла в таблото получава сигнал за тях....при обороти над 2000 се задейства контакта на белия датчик и подава съответния сигнал(отворен-затворен контакт и нищо повече ) на схемата.........всичко работи в синхрон ......липсата на адекватен сигнал от белия датчик(или повреда в интегралната схема в таблото) при обороти над 2000 задейства зумера и лапмата.......нищо сложно...



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: bongoo и 58 госта