Въпрос за част на механична кормилна рейка на Голф2

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Panev
Мнения: 79
Регистриран на: Сря 13 фев 2008 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Въпрос за част на механична кормилна рейка на Голф2

Мнениеот Panev » Съб 21 юни 2008 15:31


Здравейте, колеги.
От доста време не съм писал тук, но следя редовно форума.
Ето и какъв е проблема ми- малко предистория- преди няколко месеца, баща ми, докато давал на заден ход, при напълно завит десен, ударил гумата в един камък и кормилото забило(блокирало). След известни усилия успях да го разблокирам и доскоро не е ставало пак така- до вчера. В движение, кормилото пак блокирало в едно положение и едвам се е отървал от сблъсък, баща ми. Затова се и заех да свалям рейката и да видя какво е положението. След като я разглобих, установих, че ето тази част е счупена(оста,която излиза от рейката и се захваща за кормилния прът).
Изображение
Изображение

Въпросът ми е- продава ли се отделно тази част или трябва нова рейка. В магазина ми обявиха цена- 120лв(за чисто нова рейка), казаха, че не се продавала отделно тази част, но искам да се допитам и до вас. Аз смятам да я взема от моргата(ако ще трябва нова рейка)- само ако може да ми дадете някаква приблизителна цена ако знаете колко вървят втора ръка.
Благодаря предварително и се извинявам ако има пусната подобна такава тема, но не успях да я открия. Колата е Голф2, 1.8 карбуратор, 86г.




Потребителски аватар
parno
Мнения: 7309
Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот parno » Съб 21 юни 2008 16:30


аз съм за смяна на рейка.
би ли казал освен блокирането други симптоми че е повредена имаше ли?
моята при навиване на волана пръщи като на изтърващ зъб.
като го гледам това си представям че може да има износване точно на нарезите на тази част и да прескача.
рейки има тук в форума по 40 до 70 лв.
провери в Купува с една тема кой ще се обади :wink:


Panev
Мнения: 79
Регистриран на: Сря 13 фев 2008 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот Panev » Съб 21 юни 2008 16:47


Други симпоти нямаше, просто си забива изведнъж в едно положение и колата става неуправляема- много кофти. Това се е случило от удара в камъка, дори на гребена на рейката си личи къде се е счупило зъбчето на тази ос, подбил се е леко гребена.
При теб може да прави проблем лагерчето на оста. А от къде го чуваш пукането, да не е лагер на Макферсона(ите)- да прави проблем.
Всъщнос и при мен имаше леко почукване при въртене, но се оказа, че вътрешния десен накрайник се беше развил, държеше се на 3-4 оборота на резбата. Пак на време съм го хванал.


Потребителски аватар
parno
Мнения: 7309
Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот parno » Съб 21 юни 2008 16:57


ами чува се точно от там от където си извадил тази част.
по начало пробвах карето дали не е изронено но си е в перфектно здраве.
а този вътрешен накрайник...
при отворен капак мога ли така на място да го проверя?
като хвана карето от към рейката и го разклатя осезаемо има луфт.
ама си мисля че така да пръщи не може да е от него.
чаткането е при навиване на волана само и то когато е в правилно положение.т.е. чатка през един и същи интервал


Panev
Мнения: 79
Регистриран на: Сря 13 фев 2008 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот Panev » Съб 21 юни 2008 17:10


Не знам, колега, трябва да се погледне. Може и ти да имаш проблем с тази част. При мен луфт в рейката(откъм оста)нямаше. Днес като питах в магазина дали се продава тази част започнаха да ми обясняват някакви работи, че при Голфовете тази ос се разбивала най-много и заради нея се сменяли често рейките и тем подобни. Като се разбива толкова често да вземат да я пуснат в серийна продажба тази ос, като резервна част.
Щом имаш луфт там ,където обясняваш, може лагерчето да е дало фира и затова да играе оста и да не може да уплътни добре към рейката и да прескача в гребена- просто предположение.
Иначе за накрайника- накой да ти мърда гумата(наляво-надясно) а ти хвани маншона и чрез напипване може да установиш дали е разбит или разхлабен. Друг начин- сваляш маншона и гледаш какво е положението.

П.С. нали имаше разлива в шлицовете на оста при различните модели, тази с какви шлицове е- ситните или дебелите, че като взема да купувам друга рейка да не ме метнат нещо, аз ще отида със старата за мостра, но да знам за всеки случай.


Потребителски аватар
valeo
Мнения: 37
Регистриран на: Сря 06 апр 2005 20:56
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот valeo » Нед 22 юни 2008 16:15


колега, ако искаш да ти дам за 20 лв. старата си рейка, дано ти свърши работа, обаче мойта е 91 г. там имаше разлика в броя на шлиците.....и в софия не знам как ще стане


Panev
Мнения: 79
Регистриран на: Сря 13 фев 2008 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот Panev » Нед 22 юни 2008 16:43


Колега, ако беше по-наблизко, щях да дойда да я погледна, но щом е от 91г. сигурно ще се различава. То май беше нещо от сорта- до 90г. с едни шлици, а след 90г. с други, а моята е от 86г. и сигурно няма да стане. Иначе благодаря за прдложението :wink:
П.С. Аз ще пообиколя по магазините да видя дали не я продават тая част(което доста ме съмнява) и в краен случай ще гледам по автоморгите.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 56 госта