Ремонтира ли се ''затягащ'' компресор на климатик?-РЕШЕНО
- Каспър
- Мнения: 2227
- Регистриран на: Съб 03 ное 2007 0:11
- Автомобил: Insignia A Sports Tourer 2014 4x4
- Двигател: A20NHT Turbo 250 HP
- Местоположение: София
Ремонтира ли се ''затягащ'' компресор на климатик?-РЕШЕНО
Колеги след два прегледа на климатична система(в Импас 56 и Sumista от Ауди форума)без да се сваля компресора се оказа,че компресора ''затягал'',оттам тормози двигателя при работа на ПХ и той угасва.Според Sumista затягането се получава заради износването на повърхностния слой на буталата в компресора и те почвали да влизат накриво.Може да се пробва с тефлонова добавка,която да възстанови този слой,но ефекта не е известен.Според него при износени бутала компресора не подлежи на ремонт и плаче за нов(600лв.).Иначе охлажда нормално и не се чуват никакви шумове.Интересува ме дали въобще съществува такъв тип повреда(било често срещано:shock ).Някой занимавал ли се е със ''затягащ'' компресор и дали може да се ремонтира?
Последна промяна от Каспър на Сря 23 юли 2008 10:37, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 3443
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
Каспър,само теоретично: ако буталата са толкова износени няма как да има добра компресия и климата ще е умрела работа.По- скоро да не затяга лагера, което от своя страна си струва да се ремонтира.Другото е по някаква причина (лошо охлаждане например) да се получава свръх -налягане на фреона, ма то датчик има , би трябвало да сработи...
- Каспър
- Мнения: 2227
- Регистриран на: Съб 03 ное 2007 0:11
- Автомобил: Insignia A Sports Tourer 2014 4x4
- Двигател: A20NHT Turbo 250 HP
- Местоположение: София
emo-gar написа:Каспър,само теоретично: ако буталата са толкова износени няма как да има добра компресия и климата ще е умрела работа.По- скоро да не затяга лагера, което от своя страна си струва да се ремонтира.Другото е по някаква причина (лошо охлаждане например) да се получава свръх -налягане на фреона, ма то датчик има , би трябвало да сработи...
Ако е от този лагер няма ли да се чува някакъв шум?Според Митко Василев проблема не е в компресора,а в ниските заводски обороти на двигателя(това е абсурдно,защото има толкова много АЕЕ-та с климатик Diavia и те не угасват заради оборотите).Той прегледа системата,допълни фреон и масло,замери температура на духалките.Каза,че всичко е перфектно.Факт е обаче,че при включването си компресора товари прекалено много двигателя и той не успява да го развърти и угасва.Ето темата свързана с проблема:
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=94735&highlight=
- Wish_Master
- Мнения: 948
- Регистриран на: Сря 09 май 2007 18:37
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
При мен имаше подобен проблем с климатика и оборотите. Купих колата с неработещ климатик и в моемнта, в който реших да го пълня, при теста колата почна да гасне. Не ми сработваше чипчето, което вдига малко оборотите при включен климатик. В последствие се оказа, че и при изключен климатик колата гаснеше и недържеше обороти. Според мен проблемът беше в пренапълването на системата и от там нещо в компютъра се е сгъбясало(някаква защита може би). След рестарт се оправи. При повторно пълнене с точното количество на системата вече нямаше проблеми.
- Каспър
- Мнения: 2227
- Регистриран на: Съб 03 ное 2007 0:11
- Автомобил: Insignia A Sports Tourer 2014 4x4
- Двигател: A20NHT Turbo 250 HP
- Местоположение: София
Климатика е слаган допълнително в Италия.Компа на колата вдига оборотите, ако не изгасне двигателя.В горният линк е обяснено всичко.Нека не се повтарям и да се съсредоточим върху компресора.Не съм гледал манометрите,а температурата на духалките беше 3 градуса.Проблема е в компресора,но за пръв път чувам такава диагноза и ми е интересно имал ли е и друг такъв проблем.
Колега имам същия проблем като теб, от както си ползвам климатика започна да ми гасне двигателя докато сменям скорости или като изключа от скорост ( не винаги но в много тъпи моменти ... и естествено няма волан, няма спирачки ) .
Климатика е допълнително поставян в Италия, компресора е ремонтиран. На последното ходене в сервиз ми казаха че най вероятно един от шестте му клапана не бачка нормално, но щял да си върви
Възможно ли е тоя сигнал за ключен климатик към компа да прецаква работата... Дайте идея къде да се ходи за тоя проблем
Климатика е допълнително поставян в Италия, компресора е ремонтиран. На последното ходене в сервиз ми казаха че най вероятно един от шестте му клапана не бачка нормално, но щял да си върви
Възможно ли е тоя сигнал за ключен климатик към компа да прецаква работата... Дайте идея къде да се ходи за тоя проблем
- Каспър
- Мнения: 2227
- Регистриран на: Съб 03 ное 2007 0:11
- Автомобил: Insignia A Sports Tourer 2014 4x4
- Двигател: A20NHT Turbo 250 HP
- Местоположение: София
Тефлоновата добавка не свърши работа.Утре съм на диагностика за да се разбере дали гасненето е от климатика или има друга причина за него.Вече колата не държи обороти на ПХ и угасва и без клима.На газ работи добре,но когато се включи перката на охлаждането или климатика отново угасва.Ако при включването на компресора компа ти вдига оборотите,значи към него има пуснат плюс.
Каспър написа:Ако при включването на компресора компа ти вдига оборотите,значи към него има пуснат плюс.
Оборотите първо падат и след 2-3 сек. се вдигат до нормалните за празен ход.
По същия начин компа вдига оборотите ако колата се движи по равно на 1-ва или 2-ра и не давам газ - регулира спрямо външното натоварване за да не угасне.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 37 госта