Ремонтира ли се ''затягащ'' компресор на климатик?-РЕШЕНО

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
Каспър
Мнения: 2227
Регистриран на: Съб 03 ное 2007 0:11
Автомобил: Insignia A Sports Tourer 2014 4x4
Двигател: A20NHT Turbo 250 HP
Местоположение: София

Ремонтира ли се ''затягащ'' компресор на климатик?-РЕШЕНО

Мнениеот Каспър » Пон 14 юли 2008 19:08


Колеги след два прегледа на климатична система(в Импас 56 и Sumista от Ауди форума)без да се сваля компресора се оказа,че компресора ''затягал'',оттам тормози двигателя при работа на ПХ и той угасва.Според Sumista затягането се получава заради износването на повърхностния слой на буталата в компресора и те почвали да влизат накриво.Може да се пробва с тефлонова добавка,която да възстанови този слой,но ефекта не е известен.Според него при износени бутала компресора не подлежи на ремонт и плаче за нов(600лв.).Иначе охлажда нормално и не се чуват никакви шумове.Интересува ме дали въобще съществува такъв тип повреда(било често срещано:shock ).Някой занимавал ли се е със ''затягащ'' компресор и дали може да се ремонтира?

Последна промяна от Каспър на Сря 23 юли 2008 10:37, променено общо 1 път.




emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Мнениеот emo-gar » Пон 14 юли 2008 20:23


Каспър,само теоретично: ако буталата са толкова износени няма как да има добра компресия и климата ще е умрела работа.По- скоро да не затяга лагера, което от своя страна си струва да се ремонтира.Другото е по някаква причина (лошо охлаждане например) да се получава свръх -налягане на фреона, ма то датчик има , би трябвало да сработи...


Потребителски аватар
Каспър
Мнения: 2227
Регистриран на: Съб 03 ное 2007 0:11
Автомобил: Insignia A Sports Tourer 2014 4x4
Двигател: A20NHT Turbo 250 HP
Местоположение: София

Мнениеот Каспър » Пон 14 юли 2008 20:42


emo-gar написа:Каспър,само теоретично: ако буталата са толкова износени няма как да има добра компресия и климата ще е умрела работа.По- скоро да не затяга лагера, което от своя страна си струва да се ремонтира.Другото е по някаква причина (лошо охлаждане например) да се получава свръх -налягане на фреона, ма то датчик има , би трябвало да сработи...


Ако е от този лагер няма ли да се чува някакъв шум?Според Митко Василев проблема не е в компресора,а в ниските заводски обороти на двигателя(това е абсурдно,защото има толкова много АЕЕ-та с климатик Diavia и те не угасват заради оборотите).Той прегледа системата,допълни фреон и масло,замери температура на духалките.Каза,че всичко е перфектно.Факт е обаче,че при включването си компресора товари прекалено много двигателя и той не успява да го развърти и угасва.Ето темата свързана с проблема:
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=94735&highlight=


Потребителски аватар
Wish_Master
Мнения: 948
Регистриран на: Сря 09 май 2007 18:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот Wish_Master » Пон 14 юли 2008 20:48


При мен имаше подобен проблем с климатика и оборотите. Купих колата с неработещ климатик и в моемнта, в който реших да го пълня, при теста колата почна да гасне. Не ми сработваше чипчето, което вдига малко оборотите при включен климатик. В последствие се оказа, че и при изключен климатик колата гаснеше и недържеше обороти. Според мен проблемът беше в пренапълването на системата и от там нещо в компютъра се е сгъбясало(някаква защита може би). След рестарт се оправи. При повторно пълнене с точното количество на системата вече нямаше проблеми.


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Мнениеот emo-gar » Пон 14 юли 2008 20:52


Ами тогава те пързалят за износените бутала.Относно обороти на ПХ ,компа трябва да получи сигнал за включен климат.А климата да не е присаждан и това сигналче да не е закачено?Мотора може да не е от най -мощните , ма един хл. компресор да не може да върти -звучи някак несериозно :D


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Мнениеот emo-gar » Пон 14 юли 2008 21:00


Забеляза ли какво показват хладилните манометри при майстора?Ако си с фреон 134 "синия"(LP) манометър трябва да е около 2 бара, "червения"(HP)-10,11,12,...макс.16 бара, от духалките температура 3-8*(е зависи и от жегата, ма там някъде)


Потребителски аватар
Каспър
Мнения: 2227
Регистриран на: Съб 03 ное 2007 0:11
Автомобил: Insignia A Sports Tourer 2014 4x4
Двигател: A20NHT Turbo 250 HP
Местоположение: София

Мнениеот Каспър » Пон 14 юли 2008 21:15


Климатика е слаган допълнително в Италия.Компа на колата вдига оборотите, ако не изгасне двигателя.В горният линк е обяснено всичко.Нека не се повтарям и да се съсредоточим върху компресора.Не съм гледал манометрите,а температурата на духалките беше 3 градуса.Проблема е в компресора,но за пръв път чувам такава диагноза и ми е интересно имал ли е и друг такъв проблем.


Потребителски аватар
Каспър
Мнения: 2227
Регистриран на: Съб 03 ное 2007 0:11
Автомобил: Insignia A Sports Tourer 2014 4x4
Двигател: A20NHT Turbo 250 HP
Местоположение: София

Мнениеот Каспър » Вто 15 юли 2008 15:11


:arrow:


Потребителски аватар
taskbg
Мнения: 239
Регистриран на: Чет 24 авг 2006 15:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот taskbg » Пон 21 юли 2008 18:21


Колега имам същия проблем като теб, от както си ползвам климатика започна да ми гасне двигателя докато сменям скорости или като изключа от скорост ( не винаги но в много тъпи моменти ... и естествено няма волан, няма спирачки ) .
Климатика е допълнително поставян в Италия, компресора е ремонтиран. На последното ходене в сервиз ми казаха че най вероятно един от шестте му клапана не бачка нормално, но щял да си върви

Възможно ли е тоя сигнал за ключен климатик към компа да прецаква работата... Дайте идея къде да се ходи за тоя проблем


Потребителски аватар
Каспър
Мнения: 2227
Регистриран на: Съб 03 ное 2007 0:11
Автомобил: Insignia A Sports Tourer 2014 4x4
Двигател: A20NHT Turbo 250 HP
Местоположение: София

Мнениеот Каспър » Пон 21 юли 2008 19:15


Тефлоновата добавка не свърши работа.Утре съм на диагностика за да се разбере дали гасненето е от климатика или има друга причина за него.Вече колата не държи обороти на ПХ и угасва и без клима.На газ работи добре,но когато се включи перката на охлаждането или климатика отново угасва.Ако при включването на компресора компа ти вдига оборотите,значи към него има пуснат плюс.


Потребителски аватар
taskbg
Мнения: 239
Регистриран на: Чет 24 авг 2006 15:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот taskbg » Пон 21 юли 2008 20:08


Каспър написа:Ако при включването на компресора компа ти вдига оборотите,значи към него има пуснат плюс.

Оборотите първо падат и след 2-3 сек. се вдигат до нормалните за празен ход.
По същия начин компа вдига оборотите ако колата се движи по равно на 1-ва или 2-ра и не давам газ - регулира спрямо външното натоварване за да не угасне.


Потребителски аватар
Каспър
Мнения: 2227
Регистриран на: Съб 03 ное 2007 0:11
Автомобил: Insignia A Sports Tourer 2014 4x4
Двигател: A20NHT Turbo 250 HP
Местоположение: София

Мнениеот Каспър » Сря 23 юли 2008 10:35


Оборотите на празен ход с климатик трябва да са ти по-високи(с около 100-200)от обикновено.В крайна сметка отговор по темата не се получи,но при мен се оказа,че проблема не е в компресора на климатика,а комбинация от мръсен дросел и неправилно подбран реостат на перката на охлаждането.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 37 госта