В движение примигва лампата за температурата на охл.течност

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Panev
Мнения: 79
Регистриран на: Сря 13 фев 2008 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

В движение примигва лампата за температурата на охл.течност

Мнениеот Panev » Вто 26 авг 2008 13:37


Предварително се извинявам ако има пусната такава тема, но не можах да я открия с търсачката. :oops:

Става въпрос за Голф 2, 1.8 карбуратор, 86г. В движвние примигва лампата за температурата на охлаждащата течност. Температурата си е нормална(стрелката стои по средата на уреда- би трябвало да е 90гр.), даже понякога и по-надолу отново светва лампата.
По принцип като дам на контакт и лампичката светва 3-4 пъти и угасва. А сега и в движение свети понякога.
Някакви съвети от къде може да е проблема? Аз си мисля, че датчика за температурата може да се е прецакал, но не го знам къде стои. Ако някой може да даде снимка или схема къде е разположението му ще съм много благодарен. :)




Потребителски аватар
Даскала™
Мнения: 5454
Регистриран на: Сря 16 мар 2005 23:41
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот Даскала™ » Вто 26 авг 2008 14:19


Бе я виж да не е поради малко количество охладителна течност :!:


Потребителски аватар
vladovelin
Мнения: 1323
Регистриран на: Чет 27 дек 2007 11:18
Автомобил: Golf3 GTI
Двигател: 2E 1994
Местоположение: Пазарджик

Мнениеот vladovelin » Вто 26 авг 2008 14:37


На казанчето за разширение на охладителната система ако има датчик с проводници той е за ниво на охлаждащата течност и дава на същата лампа която е за температурата.


Потребителски аватар
parno
Мнения: 7309
Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот parno » Вто 26 авг 2008 15:24


моята лампа прави чат пат така.....
при превключване на скоростите...
не знам от какво е...
някой предположения?


Panev
Мнения: 79
Регистриран на: Сря 13 фев 2008 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот Panev » Вто 26 авг 2008 16:18


Няма датчик за нивото на охладителната течност при мен, нивото на течността е м/у min. и max.
На самия двигател, датчика, който е за показанието на стрелката на уреда в таблото го знам кой е, но не съм сигурен дали е същия и за лампата, че да го сменя. :roll:


Потребителски аватар
Zoran
Мнения: 885
Регистриран на: Пон 19 дек 2005 10:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Zoran » Вто 26 авг 2008 16:23


На мен на 2-ката ми е правело така на маслото, нямах и аз обяснение, при условие че си имах масло


Panev
Мнения: 79
Регистриран на: Сря 13 фев 2008 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот Panev » Пет 29 авг 2008 18:32


Днес локализирах къде е проблема- в таблото е, не е датчик.
Днес стана и друго нещо- стрелката на уреда изобщо не се вдигна(и при загрял мотор), а при подаване на газ лампата започваше да свети, при отпускането на газта гаснеше лампата. Чукнах таблото(направо си го ударих де :lol: ) и всичко се оправи.... до следващата дупка, тогава пак същото- стрелката долу, а лампата свети. Нямах време да свалям таблото, но тези дни ще го сваля и ще погледна къде е проблема.


Потребителски аватар
vladovelin
Мнения: 1323
Регистриран на: Чет 27 дек 2007 11:18
Автомобил: Golf3 GTI
Двигател: 2E 1994
Местоположение: Пазарджик

Мнениеот vladovelin » Пет 29 авг 2008 19:41


Panev написа:Няма датчик за нивото на охладителната течност при мен, нивото на течността е м/у min. и max.
На самия двигател, датчика, който е за показанието на стрелката на уреда в таблото го знам кой е, но не съм сигурен дали е същия и за лампата, че да го сменя. :roll:

За стрелкови уред за темрература датчика е АНАЛОГОВ.
За да светне лампа е нужен дигитален сигнал - може би от реле или датчик. А може може в компютъра да има аналого-цифров преубразовател и при определена температура да дава сигнал към лампата.


Panev
Мнения: 79
Регистриран на: Сря 13 фев 2008 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот Panev » Пет 29 авг 2008 20:08


А къде е компютъра при Г2,карбуратор, 1.8, че аз не съм го виждал досега? :roll:
Лампата започна да свети и при още студен мотор и се влияе от подаването на газ. Като бутна таблото и се оправя за известно време(докато не тръсне някъде в по-голяма дупка). Според мен проблема идва именно от таблото, а след свалянето му ще се разбере точно от къде. :)


Потребителски аватар
vladovelin
Мнения: 1323
Регистриран на: Чет 27 дек 2007 11:18
Автомобил: Golf3 GTI
Двигател: 2E 1994
Местоположение: Пазарджик

Мнениеот vladovelin » Пет 29 авг 2008 20:38


За компа си прав не обърнах внимание каква е колата. А една сигнална лампа за да светне и тряба + и - 12v Ако минуса е постоянен от някъде и се подава + А това някде е датчик или реле или протрити изолации на проводници или дефект в таблото.Само не мога да схвана каква е връзката на даване газ и светване на лампата?


Panev
Мнения: 79
Регистриран на: Сря 13 фев 2008 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот Panev » Пет 29 авг 2008 21:16


И аз не мога да си го обясня защо като подавам газ светва, а при отнемането гасне. Може нещо в таблото да окъсява. Днес огледах кабелите на датчиците в двиг. отсек и нямаше протрити. Като размърдам таблото и се оправя положението, за кратко. Като сваля таблото и/или ако открия от къде е бил проблема ще споделя. :wink:


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19718
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Пет 29 авг 2008 22:26


Споко, нема а се пУашите! :lol:
И на мен бившето Г2 ми въртя тоз номер ;)
И наистина зора е в таблото!
Платката на Г2 е от мека пластмаса с нанесени вакуумно писти. Контактните площадки също са вакуумно нанесени на пластмасовото фолио.
А уредите са на медни шпилки М3 с гайчици.
От вибрациите и времето гайките се разхлабват. Пак от вибрациите почват да износват наслоените контактни площадки и по някое време те свършват! И после като се поразклатила пластмасата- опре. След малко пак не опира. За това и се е случвало да премигва индикацията. Това е все едно началната проверка на системата.
Сваляш таблото (приготви си псувни за поне 30 минути!), отваряш и стягаш гайките, ако все още не са протрити пътечките. Ако са- хващаш и с външен проводник (тънък) дублираш пистата до най-близката здрава точка.
Да се има предвид, че опитите за спойки с поялник трябва да се правят от наистина добър спец на горещия инструмент, защото пластмаската се топи за миг!


Panev
Мнения: 79
Регистриран на: Сря 13 фев 2008 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот Panev » Пет 29 авг 2008 22:52


radotom, благодаря за отговора. :wink:
Иначе за свалянето на таблото не ми е проблем, след 3-4 сваляния вече го правя за норматив :) Ако се окаже, че има протрити пътечки ще го занеса на "майстор" да ги възстанови, че аз с поялника съм нещо скаран малко. :)


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19718
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Пет 29 авг 2008 23:01


При мен се оказа скъсана пътечката на нулата ;) По спомени- лявото краче. (те са 3)
С кабелче, на двата му края на което бях сложил малки кабелни обувки го 'бучнах' на масата на горивомера и заспа! :да:



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 46 госта