Благодаря на всички
И за да има полза и за други ще разкажа как се сменят перките и колко струват:
- Намирате перките - в моя случай намерих при италянеца (както посъветва Козунака) - 70 лв двете (не посмях да рискувам и да взема само развалената - добре че така направих - и двете бяха заминали). Бонус получих ремъка, който иначе струвал 90лв нов
Внимавайте - има поне 2 модела с ремък - по-голяма ремъчна ролка и по-малка. Бъдете сигурни коя е вашата - може да се измери с шублер
- Подсигурете си инструменти - трасчотки с камъни 10 и 13, отверки, клещи за скобите на охладителните маркучи(много е важно иначе ще се мъчите като мен
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
), хубаво е да имате и ключета - поне номер 10.
- Сваля се решетката - две щипки от двете крайни страни (леко се повдига с пръст края и се освобождава с отверка) и няколко в горната средна част.
- Сваля се бронята - три болта в горната част(под решетката - номер 10 са) и се освобождава от щипките в двата края (при калниците) с дърпане.
Проверете дали няма рапидки или нитове, които да я държат за подкалниците
- Сваля се гредата - в двата края на гредата има болтове - общо четири 10ки и четири 13к. Има и една планка, която се захваща за маската и е на един болт 10ка.
Ако нямате климатик - лесно
Ако имате ... :
- Разкачане на радиатора на климатика - захванат е с четири болта 10ки за охладителния радиатор. Понеже са сложени тръбите му в двата противоположни края на радиатора, повечето майстори ще ви кажат да го източите.
Не ги слушайте:
Развиват се двете гайки номер 10 на филтъра (не съм сигурен как се казва) в лявата (пасажерска) част. В него отива левия маркуч от радиатора на климатика. Откача се за да има повече ход самия радиатор.
Тук идва 'българския' трик, който ще ви спести пълнене на климатика:
В лявата долна част с подходящи резци се реше прорез в пластмасовата основа, на която са закачени радиаторите - там където маркуча влиза в дупка и излиза за филтъра(който вече е разкачен). Не се притеснявайте няма да се наруши здравината на цялата пластмасова основа.
Това ви дава възможност да движите климатичния радиатор повече напред и да извадите после другия радиатор и перките.
Ето и снимка къде се реже:
... и при вече изваден радиатор:
- Разкача се охладителния радиатор - Откачате буксата на датчика за температурата в десния край. Самия радиатор е захванат е за четири болта 10ки от вътрешната част (от към двигателя). Разкачате двата маркуча на радиатора и източвате антифриза.
После много внимателно издърпвате климатичния радиатор и вадите охладителния отдолу.
Внимавайте и не бързайте - излиза не много трудно, но трябва да се внимава
- Разкачате перките - Откачате буксата на пеката. Самите перки са захванати за по три болта (10ки) от вътрешната страна(към двигателя). Има едни досадни пластмасови обръчи, които ги затварят от външната страна и трябва да се махнат. Захванати са с клипове за пластмасовата основа. При мен се счупиха и после не съм ги слагал - поне аз не виждам особенна нужда от тях.
Вадите перките внимателно да не спукате климатичния радиатор.
- Закачате новите перки - промушвате ги и захващате леко гайките от другата страна(само колкото да не паднат). Закачате ремъка - перките се движат леко в основата си (заради незатегнатите гайки) и това ви дава възможност да сложите ремъка лесно.
После вървите по обратния път и сте готови.