Термореле за перката?-решено/изгорял мотор на перката/.

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
i.e.i
Мнения: 2563
Регистриран на: Чет 28 апр 2005 9:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот i.e.i » Сря 29 мар 2006 14:55


Значи, със сигурност не е отворил термостата.Свали, почисти и тествай с варене термостата, може и само да е заседнал.




Потребителски аватар
silent
Мнения: 2618
Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот silent » Сря 29 мар 2006 14:59


tsetsi написа:Значи на място обезвъздушавам системата колата стига 100 градуса долния маркуч си остава студен перката не сработва.Радиятора е горещ терморелето не може да се пипне от жега.

Това определено не означава нов термостат или най-малкото означава противоречие. Не може хем да не ти отворил термостата хем терморелето да не може да се пипне с ръка.


Потребителски аватар
batkata1
Мнения: 122
Регистриран на: Сря 29 мар 2006 9:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот batkata1 » Сря 29 мар 2006 15:02


Аз така се прибрах със мостче и постоянно зацепен вентилатор.Термодатчика е нов вчера го купих.Но и с него НИЩО 100 градуса. Долния маркуч е студен при тази температура. Инсталацията е наред вентилатора работи. Май нещата клонят кам термостат?


Потребителски аватар
NovobranecGT
Мнения: 2831
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот NovobranecGT » Сря 29 мар 2006 15:05


Както каза колегата silent, правиш шроверка с мост.От купето ти идват два кабела, кафяв - маса и червен - плюс.Кафевия отива в перката, а червения в буксата на терморелето.От тази букса излизат 2 кабела, черно-червен и бяло-червен и отиват в перката(цветовете са по спомен но мисля че не бъркам).Вадиш буксата на терморелето и пускаш мост от червения до бяло-червения и после пък до черно-червения :wink:


Потребителски аватар
Даскала™
Мнения: 5454
Регистриран на: Сря 16 мар 2005 23:41
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот Даскала™ » Сря 29 мар 2006 15:29


tsetsi написа: Но и с него НИЩО 100 градуса. Долния маркуч е студен при тази температура.

Да не би водната помпа да върти около остта си :roll:


Потребителски аватар
batkata1
Мнения: 122
Регистриран на: Сря 29 мар 2006 9:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот batkata1 » Сря 29 мар 2006 15:30


Добре някой ще обясни ли какъв е пътя на цирколация на водата от автомобилния двигател през радиятора през кой маркуч влиза и излиза.
Аз до колкото съм запознат се случва следното:
Пали се мотора и започва да загрява при 87 градуса отваря термустата и започва циркулацията на водата от горния маркуч през радиатора от долния маркуч в двигателя.
Долния маркуч става топъл чак след като температурата стигне 87 градуса.
При мен обаче проблема мойе да се окаже че и термостата и терморегулатора не работят. Ебаси каръщината!!!!!


Потребителски аватар
Ugeorge
Мнения: 325
Регистриран на: Нед 27 ное 2005 9:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Ugeorge » Сря 29 мар 2006 17:42


Значи термостата е на долния маркуч в края. Когато не е загряла колата се циркулира малко вода между горния маркуч и разширителното казанче. Като колата ти прегрява долния маркуч трябва да е супер горещ ако ти бачка термостата ако не е значи си за нов термостат.
Аз искам също да попитам възможно ли е терморелето да реагира със закъснение, тоест при по-високи температури от нормалните(имам предвид евентуална повреда). Защото при мен днес се мръдна стрелката цяло деление(Не знам колко градуса е това) за да се включи перката. Помислих си не работи първата степен, ама като слязох перката въртеше доста бавничко сякаш си беше първа степен. Като купих колата не и работеше датчика за температурата и го смених и по принцип зимата си стоеше малко преди вертикално положение имаше си силно парно, та не ми се вярва да е от него.
Колата е Golf 2 1.3i NZ.


Потребителски аватар
turbogti
Мнения: 132
Регистриран на: Нед 12 мар 2006 1:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Мнениеот turbogti » Нед 02 апр 2006 20:00


Батката, при тебе ще излезе един заседнал в затворено положение термостат, макар че по-често се случва да заседне отворен и колата да не може да стига до работна температура нормално. Смени термостата и обезвъздуши системата и би трябвало да е ОК. Обаче преди да правиш, каквото и да е обърни внимание колко бързо колата вдига градусите и ако ти се стори тварде бързо може да имаш и проблем с водната помпа, но е малко вероятно - тя в общия случай започва да тече, а не запецва.
Успех!!!
Кажи като намериш дерта.


Потребителски аватар
turbogti
Мнения: 132
Регистриран на: Нед 12 мар 2006 1:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Мнениеот turbogti » Нед 02 апр 2006 20:04


Що се отнася до термоключа на перката е възможно с времето да започне да се държи странно. При мен беше запекла бавната степен на включено положение постоянно. Наложи се да махам бушона чат пат, че бях на море и немаше как да реша проблемчето. :roll:


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Нед 02 апр 2006 20:22


Термо ключа както го наричате няма да може да включи, ако не отвори термостата.!!!!!

По простата причина, че той се намира на радиатора, и няма топло там ако не отвори термостата..

Та ако искаш да разбереп на място как е "хавата"
Сваляш термостата, и почваш да пипаш радиатора... ако загрява приблизително със същата температура, и пак не се включва, тогава проблема остава перка/датчик.

Ако включва сменяй термостата...

Други причини да не включи:
-въздушна възглавница в радиатора, и до там не отива вода и не може да се нагрее. /трудно става/
-Много намаляло ниво на водата.. просто не може да го покрие, защото той е в горната 1/3 на радиатора..

Деразай./.
За в бъдеще само да знаеш..
Вода се налива на работещ мотор.. щото иначе имаш сериозен шанс да си изкривиш главата :)


Потребителски аватар
bobcho
Мнения: 2230
Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Монтана

Мнениеот bobcho » Нед 02 апр 2006 20:24


Даскала написа:Да не би водната помпа да върти около остта си :roll:


Напъно възможно е да е от помпата - не осигурява достатачен поток на антифриза покрай датчика.(имаше такава тема във форума).

Щом казваш, долния мъркуч е студен май работата ще да е от блокирал термостат в затворено полежение.


Потребителски аватар
batkata1
Мнения: 122
Регистриран на: Сря 29 мар 2006 9:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот batkata1 » Пон 03 апр 2006 12:01


Пичове Открих проблема!
Моторчето на перката беше изгоряла работи от време на време от време на време спре. Докато в петък не спря завинаги.
Смених Термостсти Термодатчици но старите се оказаха изправни.
Купух си нова перка с моторче 2ра ръка 40 лв. смених я и сега е пушка.
Имам нови термодатчик и термостат ако някои закъса да свирка.


Потребителски аватар
NovobranecGT
Мнения: 2831
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот NovobranecGT » Пон 03 апр 2006 13:32


:lock:



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 45 госта