Проблема е следният: смених акумулатора (смених го защото постоянно падаше) и когато ми измериха тоците, се получи отичане с около 8 волта. Когато изключих вентилатора на радиатора (изкарах кабела), всичко си дойде на мястото и отичане няма. Имайте предвид, че колата е изгасена, няма ключове на таблото и въпреки всичко, когато свържа вентилатора на радиатора - тоците скачат на 8 волта. Вентилатора работи, когато колата загрее - перката се включва и след това си изключва нормално. Явно датчикът работи. Но мотора на вентилатора, загрява много - може да те изгори. Възможно ли е точно от този мотор на вентилатора де е целият проблем. Ако някой е имал подобен проблем да сподели.
Колата е Golf 3 - 1.4 1993г.



Странен проблем с тоците и вентилатора
- gstoyanov
- Мнения: 198
- Регистриран на: Сря 25 яну 2006 22:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Странен проблем с тоците и вентилатора
Токът, всъщност, се мери в ампери, а напрежението - във волтове.nacho написа:... тоците скачат на 8 волта ...
Проблемът може да не е във вентилатора, след като си работи нормално. Може да имаш късо някъде другаде, но все пак първо провери и него

- nacho
- Мнения: 13
- Регистриран на: Пет 19 май 2006 11:31
- Автомобил: VW Golf MK6
- Двигател: TDI
- Местоположение: Бургас
Благодаря, така и ще направя. Ще проверя вентилатора. Междувременно ходих при техник за тоците да ги измеря наново с включен вентилатор - дава ток в ампери 0.34. Техника каза, че трябва да е около 0,04, но и това не било проблем, поне според него. Затова ще направя обстоен преглед, на кабелите, че мен ме притеснява. Хич не ми се иска да давам отново пари за нов акумулатор!
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13544
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Явно има утечка. Но за да спада на 8В акумулатор тая утечка е бя големичка.
1. Огледай проводниците от вентилатора до датчика на радиатора за оголена изолация.
2. откачи куплунга от вентилатора и ако няма спаднал акумулатор - нов вентилатор / Честито =само 98 лв за 2 скоростен . Миналият август има голямата чест да се сдобия с нов.
3. при загасен двигател до датчика на радиатора отива +12В. Ако е горещ антифриза датчика сработва и подава + към ел.двигателя на вентилатора и ззрфаботва.
4. Твърдр голяма вероятност има за дефектирал датчик на радиатора - нагорели контакти и да прокарват ток към вентилатора Ако е така сменяй т.н. елтехник - ега ти техника като не може да определи, че е от датчика.
От разстояние не мога да ти помогна трябва да се измерва. При откачен куплунг от ел.двигателя на клемите на куплунга не трябва да има + 12В.Ако има - датчика е за смяна. нов - 15 лв.
Смяна на ел. двигателя на 3 ката е цяло приключение / източва се антифриза, маха се предна решетка, снема се радиатора - при мен се наложи да освободя и ляв фар от закрепването му. Отвиват се 3 те гайки на ел.двигателя и излиза напред. Сглобяването по обратната процедура. най-гадното е монтажа на долният маркуч на радиатора - намери си първо качествена червячна скоба.
Нов датчик - 15 лв.
1. Огледай проводниците от вентилатора до датчика на радиатора за оголена изолация.
2. откачи куплунга от вентилатора и ако няма спаднал акумулатор - нов вентилатор / Честито =само 98 лв за 2 скоростен . Миналият август има голямата чест да се сдобия с нов.
3. при загасен двигател до датчика на радиатора отива +12В. Ако е горещ антифриза датчика сработва и подава + към ел.двигателя на вентилатора и ззрфаботва.
4. Твърдр голяма вероятност има за дефектирал датчик на радиатора - нагорели контакти и да прокарват ток към вентилатора Ако е така сменяй т.н. елтехник - ега ти техника като не може да определи, че е от датчика.
От разстояние не мога да ти помогна трябва да се измерва. При откачен куплунг от ел.двигателя на клемите на куплунга не трябва да има + 12В.Ако има - датчика е за смяна. нов - 15 лв.
Смяна на ел. двигателя на 3 ката е цяло приключение / източва се антифриза, маха се предна решетка, снема се радиатора - при мен се наложи да освободя и ляв фар от закрепването му. Отвиват се 3 те гайки на ел.двигателя и излиза напред. Сглобяването по обратната процедура. най-гадното е монтажа на долният маркуч на радиатора - намери си първо качествена червячна скоба.
Нов датчик - 15 лв.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: miro slav и 94 госта