За всекидневна употреба по-подходящ е 1.8 и аз ще ти го препоръчам.
1.8 моноинжекцион са настроени с по-висок въртящ момент в ниските обороти, спрямо 1.6i.
По-лесно газифициране, по-опростена конфигурация на самия агрегат и 200 кб. см повече.
Моят съвет е между двата варианта да си търсиш 1.8 в последните години на производство.
Не помня обаче кода на двигателя
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
. Тук колегите да помогнат.
Относно ускорението на двата двигателя - зависи от състоянието и годините
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
.
Аз карам 1.6i GT с AFT мотор и газов инжекцион. Мнението ми с няколко думи - малък бензинов куц мотор.
1.6i 101 к.с. са два двигателя - AEK и AFT (има още един с код AKS, той е почти същия като AFT). AFT има една клапа,която променя пътя на въздуха във входящия колектор и по спомени максималния въртящ момент беше на по-ниски обороти спрямо AEK. AEK е с BOSCH система на впръскване и запалване, AFT/AKS са със SIMOS (Siemens) впръскване/запалване.
Блоковете и главите на двата двигателя приличат (даже са същите) на тези от 1.8. Нямат нищо общо с 1.6 моно (код ABU, 75 к.с.).
Навремето когато търсех кола (преди 5 год), 1.8 от 1996/97 бяха много рядко срещани.
Най-добрите мотори на MK3 си остават ABF (2.0i, 16v, 150 к.с.) и AFN (1.9 TD
I, 110 к.с.).