Има нещо гнило в PB мотор Digifant...

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
turbogti
Мнения: 132
Регистриран на: Нед 12 мар 2006 1:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Има нещо гнило в PB мотор Digifant...

Мнениеот turbogti » Съб 29 юли 2006 22:59


То, че има нещо дето не е по реда си има ама пък и колата си върви доста добре...
Дертът ми е следния:
Колата я взех преди повече от 2 години от Италия. Голф 2 GTI с PB мотор. Има си газ монтирана там и е на БРЦ изпарителя като го гледам и вече толкоз време го карам без нищо да е барано по него...
Това, което забелязах преди доста много време при първата смяна на филтъра беше, че клапата за топъл-студен въздух беше залепена в положение "затворено", сиреч смучене на топъл въздух, със силиконче. Викам си тука има нещо не у ред ама си викам сигурно заради газта. Колата си вървеше сравнително приятно и без особени дертове. Един прохладен есенен ден, по-скоро вечер, реших, че ще вкарам нещата в ред. Свалих цялата пластмасова кутия на филтъра и след почисване и шкуркане направих клапата да затваря плътно и се уверих, че си работи с вакуумчето. Реших да я пробвам как ще е, като очаквах някакво чудо да стане. И то стана! АМА наобратно!!! :( Колата се държеше много гадно и направо все едно гаснеше при превключване на предавките с едно ужасно придърпване и джаскане на мотора все едно ще се измъкне от тампоните. След като го тествах и на газ и на бензин се оказа, за мое учудване, че се държеше абсолютно еднакво, а аз очаквах поне на бензин да е ОК. Помилих какво да направя и сложих маркучлето от вакуума при запалване да придърпва клапата в затворено полижение и така си карам вече близо две години пак с топъл въздух от колекторите... :(
Някой има ли идея къде може да се дъни системата. Нещо ме съмнява датчика за температурата на входящия въздух дето се намира в дебитомера. :banghead: :banghead: :banghead:




Потребителски аватар
Immortal
Мнения: 435
Регистриран на: Съб 08 апр 2006 21:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Immortal » Нед 30 юли 2006 7:10


Незнам защо не върнеш настройките в стария им вид :roll:
turbogti написа: че клапата за топъл-студен въздух беше залепена в положение "затворено", сиреч смучене на топъл въздух, със силиконче


Потребителски аватар
turbogti
Мнения: 132
Регистриран на: Нед 12 мар 2006 1:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Мнениеот turbogti » Нед 30 юли 2006 9:32


Е аз това направих, само че по-интелигентно, отколкото италиянците. :D
Преди беше лепнато със силикон и то грозно, а сега вакуумът при запалване на мотора затваря клапата. :wink:
Тъпото е, че идеята е моторът да смуче студен въздух, след като влезе в работна температура. Пак казвам, че колата си върви добре, но имам усещането, че има още възможност за вървеж и то точно поради този проблем... :(
Карал съм абсолютно същата машина на един приятел преди време и честно казано тя повече се стряскаше... :cry:


Потребителски аватар
turbogti
Мнения: 132
Регистриран на: Нед 12 мар 2006 1:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Мнениеот turbogti » Сря 02 авг 2006 10:17


Абре, момци, никой ли не го е ръчкал тоя Диджифант 2 компот и да каже нещо?
Колата определено се удушва, след като загрее и за това ще го изръчкам аз тоя дерт и освен после да пиша... А някой нема ли подобни наблюдения над своята кола? :(


Потребителски аватар
evgbg
Мнения: 158
Регистриран на: Вто 01 авг 2006 9:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Бургас
Контакти:

Ре

Мнениеот evgbg » Сря 02 авг 2006 10:28


Аз имам същия проблем но на голф3. Забелязах че газаджиите са ми запушили вакуума към клапата и са ми я хванали да смуче само от вътре. Направих същото възтанових си системата и всичко се скапа. Направих следното - понеже моята е моно, изкарах горе лапата от където влиза въздуха и със спрей за почистване на карборатори почистих цялата гняс която не беше малко. Лъснах го перфектно. Смених си и въздушния филтър. Така оправих моят проблем с това.


Потребителски аватар
turbogti
Мнения: 132
Регистриран на: Нед 12 мар 2006 1:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Мнениеот turbogti » Сря 02 авг 2006 10:48


Искаш да кажеш, че ще ми се наложи да сваля цялата инжекция, за да я проверя... Хммм... Ами така ще е явно!!! :twisted:
Ще се гмуркам аз в това блато!!! 8)


Потребителски аватар
evgbg
Мнения: 158
Регистриран на: Вто 01 авг 2006 9:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Бургас
Контакти:

Мнениеот evgbg » Сря 02 авг 2006 10:59


Някой от колегите тук във форума ми спомена нещо за почистване чрез ултра звук... Мислех да се заинтересувам за това.. Препоръчвам ти и ти да го направиш. При мен е лесно да се почисти, незнам при теб как ще е :?: :?


aatanas
Мнения: 95
Регистриран на: Пон 12 дек 2005 8:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот aatanas » Сря 02 авг 2006 13:02


turbogti написа:... а сега вакуумът при запалване на мотора затваря клапата. :cry:


Искам само да попитам как може да се разбере дали вакумът управлява клапата ?? - при работещ двигател може ли да се извади филтъра и да се погледне или има друг начин??

Атанас 02,08,2006


Потребителски аватар
evgbg
Мнения: 158
Регистриран на: Вто 01 авг 2006 9:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Бургас
Контакти:

Мнениеот evgbg » Сря 02 авг 2006 13:21


Може... само че не си спомням дали като е отворен филтара клапата работеше.


Потребителски аватар
turbogti
Мнения: 132
Регистриран на: Нед 12 мар 2006 1:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Мнениеот turbogti » Сря 02 авг 2006 15:14


Има супер елементарен метод. :)
Когато е студен моторът не трябва да смуче въздуха отпред, а когато загрее трябва... :idea:



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: PzKpfW и 105 госта