Бензинова помпа от Г4 ГТИ 1.8 турбо на Г3 -възможно ли е?
- VipeR_GTI
- Мнения: 28
- Регистриран на: Нед 23 яну 2011 14:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Gotham city
Бензинова помпа от Г4 ГТИ 1.8 турбо на Г3 -възможно ли е?
Колеги наскоро един познат ми подхвърли че бензиновата помпа на Голф 4 1.8 турбо правела 5,5 бара налягане,а АБФ-ската на Голф 3 4 бара.Та се замислих дали може да се сложи помпа от 4-ка на 3-ка без да се преправя нищо?И вярно ли е твърдението на моя човек?
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19577
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Бензинова помпа от Г4 ГТИ 1.8 турбо на Г3 -възможно ли е?
А тъй с раздела вече бива!
Това не е вярно!
Самата помпа, преди регулатора, си прави 5.5 - 6 бара и на AGU-то (1.8Т) и ABF-а
При втория регулатора реже налягането на 3 бара, ако няма вакуум в смукателния и на 2.5 бара ако има вакуум в смукателния колектор.
Възможно е да има разлика в дебита на помпите, но не вярвам
Каква ти е идеята да ги сменяш?
Ако ще се мъчиш да 'тунинговаш' - забрави!
Регулатора е там, за да си върши работата.
![:да :да:](./images/smilies/th_up.gif)
VipeR_GTI написа:а АБФ-ската на Голф 3 4 бара.
Това не е вярно!
Самата помпа, преди регулатора, си прави 5.5 - 6 бара и на AGU-то (1.8Т) и ABF-а
При втория регулатора реже налягането на 3 бара, ако няма вакуум в смукателния и на 2.5 бара ако има вакуум в смукателния колектор.
Възможно е да има разлика в дебита на помпите, но не вярвам
Каква ти е идеята да ги сменяш?
Ако ще се мъчиш да 'тунинговаш' - забрави!
Регулатора е там, за да си върши работата.
- VipeR_GTI
- Мнения: 28
- Регистриран на: Нед 23 яну 2011 14:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Gotham city
Re: Бензинова помпа от Г4 ГТИ 1.8 турбо на Г3 -възможно ли е?
Еми по принцип искам да "тунинговам" леко мотора с по-силна помпа.В момента карам с помпа от 1.6 и се усеща че във високите не достига гориво.Та си мислех така и така ще купувам помпа ако четворковата прави по-голямо налягане по-добре.Но ако не е така както го мисля и ако няма да може да се монтира ще си търся АБФ-ска.
Иначе имам един приятел който сложи помпа от Мерцедес 124-ка която прави около 8 бара налягане и като че ли малко по-добре му върви колата сега(за КР говоря).
Иначе имам един приятел който сложи помпа от Мерцедес 124-ка която прави около 8 бара налягане и като че ли малко по-добре му върви колата сега(за КР говоря).
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19577
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Бензинова помпа от Г4 ГТИ 1.8 турбо на Г3 -възможно ли е?
Да се опитам да обобщя нещата така - при електрическите инжекции (без KR, PL и 9А) на по-старите автомобили многоточковите инжекциони работят с помпи, осигуряващи 5.5 или повече бара.
Едноточковите инжекциони (моноинжекциите) работят с помпи, осигурващи 3 бара.
Разбира се, има разлика и в дебита, но това се обуславя от разликата в наляганията.
Визуално разликата в съвместими по години модели е само в цвета на горната пластмаса на помпата.
Пример за съвместимост по години - от всеки Пассат В3 можеш да сложиш на друг Пассат В3 (ако са с ел. инжекция), но гадовете са променили кошницие на В4 и не можеш да сложиш помпа от В3 в кошница на В4 и обратно.
Как е положението с В5.х нямам инфо - не съм се интерсувал за момента.
При Голф е същото с Г2 и Г3.
На ABF (помпа 5.5 бара)можеш да сложиш помпа от ABS (помпа 3 бара), но ще има недостиг на гориво при високи обороти и при ускорение - няма да върви добре.
Обратното е напълно възможно и безпроблемно - регулатора ще 'отреже' идващите 5.5 бара до изискваните от моното 0.8-1.2 бара. Колата няма да тръгне по-добре, нито по-зле. Просто ще има прекомерен запас от налягане.
При механичните инжекциони нещата са малко по-различни. Там пак има регулатор на налягането, но не е само един и наляганията са няколко и изключително важно е да са колкото си трябва.
С 2 думи - вероятно можеш да сложиш помпата от 1.8Т но няма да имаш промяна в работата на колата. Не и преди да смениш регулатора.
Ако това 1.6, от което ти е помпата е многоточков инжекцион - няма смисъл да я сменяш (освен, ако не приемем, че се е поизносила и е спаднал дебита)
Едноточковите инжекциони (моноинжекциите) работят с помпи, осигурващи 3 бара.
Разбира се, има разлика и в дебита, но това се обуславя от разликата в наляганията.
Визуално разликата в съвместими по години модели е само в цвета на горната пластмаса на помпата.
Пример за съвместимост по години - от всеки Пассат В3 можеш да сложиш на друг Пассат В3 (ако са с ел. инжекция), но гадовете са променили кошницие на В4 и не можеш да сложиш помпа от В3 в кошница на В4 и обратно.
Как е положението с В5.х нямам инфо - не съм се интерсувал за момента.
При Голф е същото с Г2 и Г3.
На ABF (помпа 5.5 бара)можеш да сложиш помпа от ABS (помпа 3 бара), но ще има недостиг на гориво при високи обороти и при ускорение - няма да върви добре.
Обратното е напълно възможно и безпроблемно - регулатора ще 'отреже' идващите 5.5 бара до изискваните от моното 0.8-1.2 бара. Колата няма да тръгне по-добре, нито по-зле. Просто ще има прекомерен запас от налягане.
При механичните инжекциони нещата са малко по-различни. Там пак има регулатор на налягането, но не е само един и наляганията са няколко и изключително важно е да са колкото си трябва.
С 2 думи - вероятно можеш да сложиш помпата от 1.8Т но няма да имаш промяна в работата на колата. Не и преди да смениш регулатора.
Ако това 1.6, от което ти е помпата е многоточков инжекцион - няма смисъл да я сменяш (освен, ако не приемем, че се е поизносила и е спаднал дебита)
- VipeR_GTI
- Мнения: 28
- Регистриран на: Нед 23 яну 2011 14:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Gotham city
Re: Бензинова помпа от Г4 ГТИ 1.8 турбо на Г3 -възможно ли е?
Горе-доло разбрах нещата.Само не ми стана ясно за какъв регулатор става въпрос,да не говориш за клапанчето дето е на всмукателя и към него има закачен вакум?
Иначе помпата ми е от 1.6 101 коня (пълна инжекция) и определено се усеща недостиг на гориво във високите обороти.Освен това защитата ми не пропуква както трябва а прави едно мързеливо ъ-ъ-ъ-ъ когато е на място колата,а като е в движение стигне ли 6900 оборота направо спира бензина,ефекта е все едно си чукнал спирачка.
Иначе помпата ми е от 1.6 101 коня (пълна инжекция) и определено се усеща недостиг на гориво във високите обороти.Освен това защитата ми не пропуква както трябва а прави едно мързеливо ъ-ъ-ъ-ъ когато е на място колата,а като е в движение стигне ли 6900 оборота направо спира бензина,ефекта е все едно си чукнал спирачка.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19577
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Бензинова помпа от Г4 ГТИ 1.8 турбо на Г3 -възможно ли е?
Ъъъъ... не е точно на смукателя, на горивната рейка е, но да - тя пък е хваната за смукателния колектор и да - влиза вакуумче в този клпан ![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
А щом успяваш на скорост да удариш ограничител - споко! Не ти е малко бензина!
Ако беше малко - това за 'все едно си чукнал спирачка'-та нямаше да си го разбрал![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
А щом успяваш на скорост да удариш ограничител - споко! Не ти е малко бензина!
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Ако беше малко - това за 'все едно си чукнал спирачка'-та нямаше да си го разбрал
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
- VipeR_GTI
- Мнения: 28
- Регистриран на: Нед 23 яну 2011 14:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Gotham city
Re: Бензинова помпа от Г4 ГТИ 1.8 турбо на Г3 -възможно ли е?
А добре защо тогава се получава това? Не е нормално като стигна 6900 оборота колата все едно да ми огасва и ефекта да е все едно си чукнал на спирачката(написах огасва защото спира всякъкъв звук от колата-няма пукане на инжекция, даже и двигателя не се чува да работи)?
Всичко друго по колата си е ОК,мислех си че е от помпата![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Всичко друго по колата си е ОК,мислех си че е от помпата
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19577
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Бензинова помпа от Г4 ГТИ 1.8 турбо на Г3 -възможно ли е?
VipeR_GTI написа: Не е нормално като стигна 6900 оборота колата все едно да ми огасва и ...
А, човек, ти какви обороти искаш да вдигнеш?!?
![Shocked :shock](./images/smilies/icon_eek.gif)
6 900 дори са много! Обикновено ограничителите ги поставят на едно 200-300 оборота по-рано
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
И да - наистина изгасва! Спира се подаването на гориво и искра.
Така си е и е направено да не можеш сам да си строшиш мотора... или поне не веднага!
![mhihi mhihi](./images/smilies/mhihi.gif)
- if4oo
- Мнения: 322
- Регистриран на: Съб 16 яну 2010 15:02
- Автомобил: GOLF 4 VR6T
- Двигател: AUE
- Местоположение: pleven
Re: Бензинова помпа от Г4 ГТИ 1.8 турбо на Г3 -възможно ли е?
на коя предавка стигаш прекъсвач?По принцип ограничителя на АБФ е малко бавен(в смисъл интервала на прекъсване)може би това те заблуждава
- VipeR_GTI
- Мнения: 28
- Регистриран на: Нед 23 яну 2011 14:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Gotham city
Re: Бензинова помпа от Г4 ГТИ 1.8 турбо на Г3 -възможно ли е?
С всичко се бих съгласил но не и с твърдението че е нормално двигателя просто да спира(все едно си го угасил),може да пропуква малко по-мързеливо,но трябва да пропуква!
Иначе съм го пробвал до 3-та да изключи и на всички предавки е така.
Иначе съм го пробвал до 3-та да изключи и на всички предавки е така.
Последно избутана от VipeR_GTI на Чет 08 дек 2011 1:25.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 70 госта