Настройка на дебитомер на 2E

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
x15
Мнения: 718
Регистриран на: Сря 06 авг 2008 3:06
Автомобил:
Двигател:

Re: Настройка на дебитомер на 2E

Мнениеот x15 » Сря 25 апр 2012 15:45


matzy написа:Това са стойностите, направих си експеримент и просто няма как да се настрой по данните от таблицата( поне моя дебитомер не пожела eusa ).


Като начало не се опитвай да настройваш дебитомера на празен ход ако не ти е настроен дросела и всичко останало никога няма да го докараш!

Пробвай да го настроиш на 1000, 2000, 3000, 4000... оборота примерно?

1000 - 1.04 волта
2000 - 1.38 волта
3000 - 1.78 волта
4000 - 2.18 волта

Оборотите на самият празен ход се регулират от болтчето на дросела, след като си си оправил дебитомера, почистил си дросела, уверил си се че термо сензорите са ок, катализатора не ти е запушен, сложил си нов въздушен филтър, сменил си бензиновият филтър, + още една дузина други неща!




Потребителски аватар
matzy
Мнения: 38
Регистриран на: Вто 03 мар 2009 10:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Настройка на дебитомер на 2E

Мнениеот matzy » Сря 25 апр 2012 15:50


Stoi написа:
matzy написа:Това са стойностите, направих си експеримент и просто няма как да се настрой по данните от таблицата( поне моя дебитомер не пожела eusa ).


Супер ! Мерси :beer
Моя обаче го дакарвам на 1.35V на 2000 обората, като преместя с около 5 зъба по часовниковата.



Колега, колега, .... пуснах ти линк да видиш как става, но май не си го погледнал... НЕ СЕ ПИПА ПРУЖИНКАТА СЪС ЗЪБНОТО КОЛЕЛО :!: :idea: . Върни я на старите белези (ако има такива) и след това развий леко винта който държи самия "плъзгач" или както там се казва. На запален и загрял двигател с леки почуквания по плъзгача с отвертка например започва да го регулираш до стойностите от АУТО-датата. Дано си ме разбрал, при мен така станаха нещата. Успех :beer


Потребителски аватар
x15
Мнения: 718
Регистриран на: Сря 06 авг 2008 3:06
Автомобил:
Двигател:

Re: Настройка на дебитомер на 2E

Мнениеот x15 » Сря 25 апр 2012 15:58


Точно от зъбното колело се регулира, само го бележи къде е било в случай че трябва да го върнеш. Винта беше за нещо друго, но в момента не се сещам :oops:

Колега, пусни този линк и в темата, да го видим и ние.


Потребителски аватар
matzy
Мнения: 38
Регистриран на: Вто 03 мар 2009 10:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Настройка на дебитомер на 2E

Мнениеот matzy » Сря 25 апр 2012 16:04


И ти пишеш без да гледаш ... scare . В темата е на предишната страница.


Потребителски аватар
x15
Мнения: 718
Регистриран на: Сря 06 авг 2008 3:06
Автомобил:
Двигател:

Re: Настройка на дебитомер на 2E

Мнениеот x15 » Сря 25 апр 2012 16:17


От твоят линк:

Скорее всего, полученная характеристика будет отличаться от эталонной. Для юстировки ползунка на заглушенном моторе ослабляем "хитрой" битой/отверткой винт (см. фото ниже) и смещаем ползунок вправо, если полученные напряжения завышены и влево, если занижены. Затягиваем юстировочный винт, заводим мотор и снова снимаем напряжения от оборотов. Так повторяем до совпадения характеристик (мне удалось добиться отклонения меньше 0,03 В). После юстировки даем мотору остыть, закрываем пластиковую крышку, и катаемся некоторое время. Убедившись, что проблема с расходомером решена, сажаем крышку потенциометра на герметик и радуемся жизни :). Все.


Руският ми не е много добър, но винта май се мърда ако замериш 3-4 стойности и всички са с плюс или минус 0.5 волта да кажем...

Ключовият момент е да не настройвш дебитомера на празен ход, че не се знае дали празният ход е настроен както трябва.


Потребителски аватар
Stoi
Вечен БАН
Мнения: 2115
Регистриран на: Пон 03 окт 2005 21:02
Автомобил: Golf2EJettaMk2coupeZZR600
Двигател:
Местоположение: Кричим
Контакти:

Re: Настройка на дебитомер на 2E

Мнениеот Stoi » Сря 25 апр 2012 21:10


Офффф :D

От кръстатия винт се настройва просто палеца да си е на определеното място в начална и крайна позиция на резистивната точка при загасен мотор. Къде ще се намира после на 2000 , 4000 и т.н обороти се гласи от пружината. Тя казва при какъв поток на въздуха къде да се намира палеца, защото колкото по-отворена е клапата толкова пружината оказва повече усилие. Ако се направи графика на обороти и напрежение ще се види, че е нелинейна кривата. С пружината тази нелинейност се гласи да съвпадне с точните задания в таблицата на компа. Пружината си е проста механична част, която винаги си иска калибриране.

x15 написа:Руският ми не е много добър, но винта май се мърда ако замериш 3-4 стойности и всички са с плюс или минус 0.5 волта да кажем...

:!: Вярно, ако се обсрахираме от нелинейноста. Тоест грешата няма да е винаги + -0,5 в целия диапазон.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 71 госта