Здравейте колеги,
Пускам тази тема, защото се сблъсках с много интересен за мен проблем. До лятото на 2012г, карах Венто с 1.6 ABU мотор, който се беше налагало да отварям в началото на същата година, заради проблем който дойде от радиаторчето на парното (запушено до степен нищо да не минава през него) оттам прегря и всичко се прави както си му е реда - шлайф глава, напасване клапани, смяна гумички, нови гарнитури и т.н., до момента в който през лятото не ме изостави заради продухване между цилиндър и водна магистрала на блока. Смених мотора с 1.8, главата с презумцията че е сервизирана се пусна за продажба. Дотук добре, преди няколко дни колега от форума я купи от мен, обади ми се същата вечер да се похвали колко добре работела и т.н. След 2 дни отново се обажда - колата му нямала душа на газ, гледал в нета, по номер главата която взе от мен излиза така:
http://czesci-uzywane.home.pl/pl/p/Glowica-VW-SEAT-1.4-030103373L/5313 , а главата за 1.6 ABU така:
http://czesci-uzywane.home.pl/pl/p/Glowica-GOLF-III-IBIZA-1.6-8V-032103373D/1187 ; Въпроса ми е, освен очевидната разлика в горивните камери на главите, има ли и други по-съществени, и второ, как е възможно на бившия ми двигател тази глава да работи нормално на бензин и газ, а при този на колегата (по негови думи работи нормално на бензин) да няма "душа на газ"?
Предварително се извинявам за дългия пост който се получи.
Поздрави
Боби
Въпрос за съвместимост цилиндрови глави голф 3
- Bai Sando
- Мнения: 8116
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: Въпрос за съвместимост цилиндрови глави голф 3
Нещо по газовата май са объркали.Не е възможно да бачка на бензин идеално,а на газ да не ще.
При тия 1.6 АБУ съм чувал,че имало някакви бразилски сглобки при които нищо им не било същото като при европейския да речем.Може и такава да е била главата при един от двама ви,но щом си бачка на бензин трябва да тръгне и на газ
При тия 1.6 АБУ съм чувал,че имало някакви бразилски сглобки при които нищо им не било същото като при европейския да речем.Може и такава да е била главата при един от двама ви,но щом си бачка на бензин трябва да тръгне и на газ

-
- Мнения: 6
- Регистриран на: Съб 22 сеп 2012 11:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: Въпрос за съвместимост цилиндрови глави голф 3
Има и в буталата голяма разлика,и от там различна степен на сгъстяване 030 103 373 L е от 1.4 ABD-мотор нищо общо няма с тази на ABU даже и в смукателние колектор имат разлики.
- victory1983
- Мнения: 269
- Регистриран на: Съб 28 юли 2007 13:06
- Автомобил: vw golf 3 1993
- Двигател: ABF
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Въпрос за съвместимост цилиндрови глави голф 3
В буталата няма разлика никаква,разликата е в хода на буталата-при 1,4 е 75,6 мм,а при 1,6 е 86,9 мм!
- stefan4o
- Мнения: 19334
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Въпрос за съвместимост цилиндрови глави голф 3
Няма ли разлика?
В Допела пише, че диаметърът при ABD е 75мм, а при ABU 76.5...
В Допела пише, че диаметърът при ABD е 75мм, а при ABU 76.5...
-
- Мнения: 6
- Регистриран на: Съб 22 сеп 2012 11:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: Въпрос за съвместимост цилиндрови глави голф 3
victory1983 написа:В буталата няма разлика никаква,разликата е в хода на буталата-при 1,4 е 75,6 мм,а при 1,6 е 86,9 мм!
Имат,на 1.4 са с по дълбоки чела а на 1.6 с по-плитки даже ги имам и двата модела бутала на които явно се вижда разликата

Re: Въпрос за съвместимост цилиндрови глави голф 3
Извинявам се за късното включване; За буталата съм абсолютно наясно че имат разлика, обаче, при момента с по-високата степен на сгъстяване изниква въпроса - няма ли това да се отрази и в работата на бензин? Освен това, хода на клапаните еднакъв ли е, а диаметърът им?
Също така, разпределителните валове в двата случая - еднакви ли са, защото си мисля че при по-голям ход на буталото на 1.6 се променят и момента в който съответният клапан е отворен/затворен. Това би могло да се компенсира с различно колело на вала, но в случая, колелото на вала е с номер 030 109 111 b, което според този линк: http://www.autocarspare.com/catalog/camshaft-gear/030109111b.html се вгражда на какви ли не работни обеми двигатели....
Поздрави
Също така, разпределителните валове в двата случая - еднакви ли са, защото си мисля че при по-голям ход на буталото на 1.6 се променят и момента в който съответният клапан е отворен/затворен. Това би могло да се компенсира с различно колело на вала, но в случая, колелото на вала е с номер 030 109 111 b, което според този линк: http://www.autocarspare.com/catalog/camshaft-gear/030109111b.html се вгражда на какви ли не работни обеми двигатели....

Поздрави
-
- Мнения: 6
- Регистриран на: Съб 22 сеп 2012 11:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: Въпрос за съвместимост цилиндрови глави голф 3
bobs написа:Извинявам се за късното включване; За буталата съм абсолютно наясно че имат разлика, обаче, при момента с по-високата степен на сгъстяване изниква въпроса - няма ли това да се отрази и в работата на бензин? Освен това, хода на клапаните еднакъв ли е, а диаметърът им?
Също така, разпределителните валове в двата случая - еднакви ли са, защото си мисля че при по-голям ход на буталото на 1.6 се променят и момента в който съответният клапан е отворен/затворен. Това би могло да се компенсира с различно колело на вала, но в случая, колелото на вала е с номер 030 109 111 b, което според този линк: http://www.autocarspare.com/catalog/camshaft-gear/030109111b.html се вгражда на какви ли не работни обеми двигатели....![]()
Поздрави
Като се даде повече аванс може и да има някакво вървене на бензин а на газ разхода сигурно ще е към 20л на 100км което не е много приятно
Re: Въпрос за съвместимост цилиндрови глави голф 3
Като бутнеш повече предварението, аванса най-вероятно ще се разтропа като шевна машина; като цяло предварението за газ е по-голямо от това на бензин, което по някакви спомени е около 6 градуса... А освен това, доколкото помня, като дадеш по-голям аванс - на бензин разхода ще стане жесток, доколкото на газ ще е по-добре - разбира се до едно положение.
-
- Мнения: 6
- Регистриран на: Съб 22 сеп 2012 11:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: Въпрос за съвместимост цилиндрови глави голф 3
bobs написа:Като бутнеш повече предварението, аванса най-вероятно ще се разтропа като шевна машина; като цяло предварението за газ е по-голямо от това на бензин, което по някакви спомени е около 6 градуса... А освен това, доколкото помня, като дадеш по-голям аванс - на бензин разхода ще стане жесток, доколкото на газ ще е по-добре - разбира се до едно положение.
И се получава по сгъстен мотор с доста по голям разход на гориво и постоянно въртене на аванса защото не може да се уцели точно на бензин ще трака като трактор а на газ ке умре, просто няма смисъл то тази глава ако ставаше за АБУ нямаше да се правят две различни като модели

Re: Въпрос за съвместимост цилиндрови глави голф 3
Ами при това което казваш, как тогава точно с тази глава съм карал в продължение на 2+ години, без аванса да трака като шевна машина и разход на газ в рамките на 10-11л градско, около 8 извънградско, поддържайки на магистралата 120-130 и без дори да си помисля да пипам делко...?



Re: Въпрос за съвместимост цилиндрови глави голф 3
Тъи тази глава си е вид тунинг като се повиши съотношението на згастяване, аз от доста време се чудех на коя глава съвпада смукателният колектор за да го реализирам .Трябва да е обратното на описаното на бензин да трака от детонации или да се кара с 98, а на газ да върви по пъргаво от преди, газта обича згъстени двигатели, при тази трансформация е сваляно делкото .Наи вероятно не е направена както трябва центровката , ако е близо до бензиновите градуси но под тях ще върви на бенз а на газ ще е спъната, човека да отиде да му я светнат с стробоскоп и да му я бутнат стично към 15 градоса , ако исла да си кара на бензин с ТАП ,но щом досега не го е сложил значи предимно на газ се кара и , другото е да има разлика в градосите на разпредалителния вал но се съмнявам то по наще кошници кви ли не тунинги с валове се правят никои не е писал че не става.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 39 госта