Та колеги навил съм се да сменям АБФ-а с 1,8т било то 150, 180, 209 или 225 к.с. Опитвам се да си изградя таблица с плюсовете и минусите на АБФ спрямо 1,8Т и всичко ме води към 1,8Т.
- Разход го смятам идентичен при нормално каране,
- мощност еднаква, но 1,8Т печели въртящия момент от ниските, поради което ще имам по-приятно каране без ръчкане за да се изтегля , както и турбо мотора има по-лесен начин за почишаване на конете с един чип примерно.
- данъците ако регистрирам новия мотор са относително нещо според конете на новия,
- 1,8Т има малко по-скъпи датчици (дебитомер, бубини, комутатор), за развалянето им не съм чул чести оплаквания, както и от към турбина. Като друго моторите ги считам за идентични от към масло , филтри, ремъци.
- 1,8Т по-ново поколение , някои модели са с променлива геометрия на вала.
- от към здравина на двата мотора не се съмнявам.
До тук не намерих и една причина да НЕ сменя АБФ-а в близкото бъдеще.
Ще се радвам на отзиви от колеги возили се или карали двата мотора в сток състояние и с малки доработки.
Като механика , жици и подобни ,имам идея с какви таралежи ще си имам работа.
Благодаря на отзовалите се.
ABF vs 1,8T в купе на Г3 или има ли предимства АБФ пред 1,8Т
-
- Мнения: 76
- Регистриран на: Пон 31 яну 2011 17:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Dimitrovgrad/Stara Zagora
- buller
- Мнения: 2194
- Регистриран на: Пет 14 апр 2006 11:33
- Автомобил: VW Passat B5_5 Exclusive
- Двигател: 1_8T AWT
- Местоположение: София
Re: ABF vs 1,8T в купе на Г3 или има ли предимства АБФ пред
Искаш да набуташ 1.8Т в коша на Голф 3?
Според мен цените на 4-ките вече позволяват да се замислиш за 4-ка... Още повече, ако си склонен да е с 2 врати.
Според мен цените на 4-ките вече позволяват да се замислиш за 4-ка... Още повече, ако си склонен да е с 2 врати.
-
- Мнения: 76
- Регистриран на: Пон 31 яну 2011 17:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Dimitrovgrad/Stara Zagora
Re: ABF vs 1,8T в купе на Г3 или има ли предимства АБФ пред
Да прав си , но съм с Юби и купето ми е повече от запазено. Та реално трябва да го продам за без пари и да доплатя колкото за друг двигател в най-добрия случай. А тройката си е по-лека. Съмнява ме да намеря четворка в перфектно състояние за малко пари. Обмислям и този вариант за сега. До нова година ще мисля и за новия сезон се надявам да е ясно и да действам.
- niki1_j
- Мнения: 671
- Регистриран на: Нед 12 юли 2009 21:22
- Автомобил: Golf MK IV
- Двигател: ASZ
- Местоположение: Sliven
- Контакти:
Re: ABF vs 1,8T в купе на Г3 или има ли предимства АБФ пред
Има не 1 такъв проект с 1,8Т напъхан в 3-ката. Инъче АБФ е не лош мотор, ама не е много евтин и лесен за тунинг. Докато Юби 3-ка с 1,8Т ще е идеален резултат. Слагаш, подкарваш и после с не много усилия може и 200+ ктъра да го направиш.
Ако имаш желанието и бюджета, няма какво да се чудиш
Ако имаш желанието и бюджета, няма какво да се чудиш

- buller
- Мнения: 2194
- Регистриран на: Пет 14 апр 2006 11:33
- Автомобил: VW Passat B5_5 Exclusive
- Двигател: 1_8T AWT
- Местоположение: София
Re: ABF vs 1,8T в купе на Г3 или има ли предимства АБФ пред
Инсталация, скорости, захващане, подобряване на спирачките - за мен най-добре си е както е мислено от завода...
Ако ти е жал за юбилейката - дръж я и нея
Ако ти е жал за юбилейката - дръж я и нея

- stefan4o
- Мнения: 19333
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: ABF vs 1,8T в купе на Г3 или има ли предимства АБФ пред
Помисли и за документалната страна на нещата. След време ако те ухапе мухата да продаваш как ще я регистрира новия купувач? Да ти кажа не си е работа да караш кола с нередовни документи... 

- victory1983
- Мнения: 269
- Регистриран на: Съб 28 юли 2007 13:06
- Автомобил: vw golf 3 1993
- Двигател: ABF
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: ABF vs 1,8T в купе на Г3 или има ли предимства АБФ пред
Има ли предимства АБФ пред 1,8Т......това пита колегата,не какво ще трябва да смени по тройката(спирачки,инсталациа и прочие) и как ше я регистрира щото след 3 години ще му скимне да продава вече 23 годишната си кола примерно!
- mytko731
- Мнения: 117
- Регистриран на: Пон 05 юли 2010 6:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: vraca
Re: ABF vs 1,8T в купе на Г3 или има ли предимства АБФ пред
1.8 т е страхотен мотор и ще се учудите че харчи по малко от 1.8 при идентично каране.Освен това с подходяща кутия може да се разтоварва много.
- niki1_j
- Мнения: 671
- Регистриран на: Нед 12 юли 2009 21:22
- Автомобил: Golf MK IV
- Двигател: ASZ
- Местоположение: Sliven
- Контакти:
Re: ABF vs 1,8T в купе на Г3 или има ли предимства АБФ пред
Че 1,8Т е по-иконмичен в стандартни режими на експлоатация никой не оспорва. Инъче моят личен съвет е че ако можеш да си позволиш конверсията да не се замисляш.
Относно регистрацията и там си има легален начин и никой няма да те върне. За целта се минава техно тест, което също не е евтино удоволствие. Само не разбрах какво трябва да се прави на спирачките. АБФ-а идва стандартно с 288мм отпред и 256мм отзад + АБС. Кое точно му е по-лошото на спирачките от на стандартното 1.8Т на ми стана ясно
Относно регистрацията и там си има легален начин и никой няма да те върне. За целта се минава техно тест, което също не е евтино удоволствие. Само не разбрах какво трябва да се прави на спирачките. АБФ-а идва стандартно с 288мм отпред и 256мм отзад + АБС. Кое точно му е по-лошото на спирачките от на стандартното 1.8Т на ми стана ясно

-
- Мнения: 76
- Регистриран на: Пон 31 яну 2011 17:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Dimitrovgrad/Stara Zagora
Re: ABF vs 1,8T в купе на Г3 или има ли предимства АБФ пред
Отзад са си стандартни дискове на тройка ГТИ. Golf 4 е с големи дискове отзад и са вентилирани(говоря ВР6 и ВР5 170 коня).От към скорости , полуоски, спирачки не мисля че трябва да коментирам, защото всичко си ми е заводски и е предвидено за 150 к.с. Документите доколкото разбрах се минава технотест и сменям талон, затова и ще предпочета 150 коня пред 209 от ауди С3 , да не се занимавам с данъци по-големи. Точно лесното повишаване на конете ме блазни най-много + доста по-високия въртящ момент на 1,8Т от 1800 оборота(180Нм при АБФ на 4400 оборота спрямо 210Нм на 1800). Сега като съм с хора или багаж трябва да си върна 1 2 предавки за да не се чувствам като ми се наложи ускорение. Ще помисля още доста, защото годините наистина растат.
- Bai Sando
- Мнения: 8116
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: ABF vs 1,8T в купе на Г3 или има ли предимства АБФ пред
Е ти с хора и багаж ако трябва да връщаш предавки,какво да кажем ние с 1.6 асматиците,дето като пусна климатика и се чуди какво става
Защо не помислиш за други скорости,от 9А мисля че ставаше доста по-пъргав АБФ-а

Защо не помислиш за други скорости,от 9А мисля че ставаше доста по-пъргав АБФ-а

- buller
- Мнения: 2194
- Регистриран на: Пет 14 апр 2006 11:33
- Автомобил: VW Passat B5_5 Exclusive
- Двигател: 1_8T AWT
- Местоположение: София
Re: ABF vs 1,8T в купе на Г3 или има ли предимства АБФ пред
niki1_j написа:Само не разбрах какво трябва да се прави на спирачките. АБФ-а идва стандартно с 288мм отпред и 256мм отзад + АБС. Кое точно му е по-лошото на спирачките от на стандартното 1.8Т на ми стана ясно
Колегата е споменал, че иска да засилва колата и именно затова ще слага 1.8Т - по-лесно и евтино качване на коне.
Оттук и спирането трябва да се подобри, че не става само с ядене

- niki1_j
- Мнения: 671
- Регистриран на: Нед 12 юли 2009 21:22
- Автомобил: Golf MK IV
- Двигател: ASZ
- Местоположение: Sliven
- Контакти:
Re: ABF vs 1,8T в купе на Г3 или има ли предимства АБФ пред
А аз исках да кажа, че стандартното 1,8Т и Юби 3ката нямат голяма разлика в спирачната система. Инъче грешката е моя ... 232мм е отзад и 288мм спирчен диск отпред. Което е напълно достатъчно, за да я спира тая лагерна количка 

Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 53 госта