Проблем с втората степен на перката голф 3 АБФ

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13422
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia + Peugeot 308 T9 SW
Двигател: AQY 2001 + Pure Tech 2017
Местоположение: Враца

Re: Проблем с втората степен на перката голф 3 АБФ

Мнениеот Zdravko Zankov » Пон 19 авг 2013 7:12


pavel_mihow написа:колеги видях бушоните в купето здрави са ... въпросният модул които е до казанчето с антифриза го видях има място за два бушона а има един ...пробвах да сложа бушон на празното място но си влезе свободно с две думи има легло за бушона но няма никакви крачета които да се усетят че допират до бушона...така ли трябва да е ?


Предпазителят е само един.Другото гнездо е празно.




Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблем с втората степен на перката голф 3 АБФ

Мнениеот zfa159 » Пон 19 авг 2013 11:06


Ако сам искаш да си я сменяш, като си готов, по-добре мини през сервиза,да и изпразним фреона, разкачи си радиатора и си го направи като хората. После се зарежда обратно и така. Така или иначе ще имаш загуба на фреон, защото като няма добро охлаждане, компресора вдига много големи налягания и част от фреона се изпуска в атмосферата. Пък така или иначе се прави профилактика на климатика задължително на 2 години заради маслото, което е в системата...т.е. едно източване и напълване на системата, никак няма да е излишно.
:beer


pavel_mihow
Мнения: 55
Регистриран на: Чет 01 сеп 2011 18:08
Автомобил: VW TOUAREG
Двигател: AZZ
Местоположение: София

Re: Проблем с втората степен на перката голф 3 АБФ

Мнениеот pavel_mihow » Пон 19 авг 2013 15:16


zfa159 написа:Ако сам искаш да си я сменяш, като си готов, по-добре мини през сервиза,да и изпразним фреона, разкачи си радиатора и си го направи като хората. После се зарежда обратно и така. Така или иначе ще имаш загуба на фреон, защото като няма добро охлаждане, компресора вдига много големи налягания и част от фреона се изпуска в атмосферата. Пък така или иначе се прави профилактика на климатика задължително на 2 години заради маслото, което е в системата...т.е. едно източване и напълване на системата, никак няма да е излишно.
:beer


Кофтито е че климатика го пълних юни и едва ли има нужда пак да се преглежда с две думи сега става двойна работа заради ш....та перка няма ли вариант да се изкара без да се сваля кл. радиатор и източва пак фреона


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблем с втората степен на перката голф 3 АБФ

Мнениеот zfa159 » Пон 19 авг 2013 15:20


Има, ама трябва да съсипеш маската отпред. Реже се на 2-3 места, за да може да се изсуче радиатора до толкова, че да могат да се измъкнат водния и перката покрай него...само че както казах, тогава рискуваш при усукването да спукаш някъде кондензатора и да се наиграеш здраво.
:beer


Bioside
Мнения: 600
Регистриран на: Чет 01 окт 2009 16:31
Автомобил:
Двигател:

Re: Проблем с втората степен на перката голф 3 АБФ

Мнениеот Bioside » Пон 19 авг 2013 15:25


В началото си писал че си пробвал с мост и перката е тръгнала.Какво ще я сменяш тогава.Тръгне ли на която и да е степен мотора е здрав.Той е подобен на този за парното.С 2 края е и се регулира със съпротивление.Там до този предпазител дето го гледаш има друг 30а .Провери него.Той е за 2-а степен.


pavel_mihow
Мнения: 55
Регистриран на: Чет 01 сеп 2011 18:08
Автомобил: VW TOUAREG
Двигател: AZZ
Местоположение: София

Re: Проблем с втората степен на перката голф 3 АБФ

Мнениеот pavel_mihow » Пон 19 авг 2013 16:00


Bioside написа:В началото си писал че си пробвал с мост и перката е тръгнала.Какво ще я сменяш тогава.Тръгне ли на която и да е степен мотора е здрав.Той е подобен на този за парното.С 2 края е и се регулира със съпротивление.Там до този предпазител дето го гледаш има друг 30а .Провери него.Той е за 2-а степен.


Съпротивлението изглежда здраво не е там проблема или ако е там е в самият модул или кабелите които излизат от него


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблем с втората степен на перката голф 3 АБФ

Мнениеот zfa159 » Пон 19 авг 2013 18:34


Значи перката представлява следното :
Електромотора вътре е един, с два извода -> + и маса. Масата си отива директно на извода за маса. + отива директно на извода за 2-ра степен, а първа се реализира със съпротивление в корпуса на електромотора. При подаване на напрежение между извода за 1-ва и маса, тока протича през съпротивлението и през ел. мотора и така той се върти по-бавно...когато трябва да тръгне 2-ра степен, се подава захранване на извода на 2-ра степен т.е. директно след съпротивлението. В случая става следното - има един нит вътре, който реално е връзката на извода за 2-ра степен от куплунга, към ел. мотора вътре и когато там нагори, прекъсва и съответно 1-ва степен си работи коректно, ама няма 2-ра степен. При тестването пък ако подадете захранване между 1-ва и 2-ра степен, вместо да си спазите масата, изгаряте съпротивлението, защото му подавате директно 12V в двата края...затова трябва да се внимава.
:beer


Потребителски аватар
x15
Мнения: 718
Регистриран на: Сря 06 авг 2008 3:06
Автомобил:
Двигател:

Re: Проблем с втората степен на перката голф 3 АБФ

Мнениеот x15 » Пон 19 авг 2013 21:04


Не може ли за проба да се пусне един плюс директно от клемата на акомулатора до 1ва и после до 2ра степен (съответно масата на вентилатора трябва да е свързана с маса)
Така ще се разбере със сигурност работят ли двете скорости или не?


Bioside
Мнения: 600
Регистриран на: Чет 01 окт 2009 16:31
Автомобил:
Двигател:

Re: Проблем с втората степен на перката голф 3 АБФ

Мнениеот Bioside » Пон 19 авг 2013 23:17


Ами може.Ама нали трябва темата да стане 3-4 страници.Или както казва един мой приятел......Да се бориш с вятърни мелници е трудно. :th_up


pavel_mihow
Мнения: 55
Регистриран на: Чет 01 сеп 2011 18:08
Автомобил: VW TOUAREG
Двигател: AZZ
Местоположение: София

Re: Проблем с втората степен на перката голф 3 АБФ

Мнениеот pavel_mihow » Вто 20 авг 2013 1:05


Bioside написа:Ами може.Ама нали трябва темата да стане 3-4 страници.Или както казва един мой приятел......Да се бориш с вятърни мелници е трудно. :th_up


Нали за това са форумите ? Ако знам как става няма да разтягам локуми по 3 дни за да открия проблема...Явно не ми е било ясно и за това съм попитал... :gruebel


Bioside
Мнения: 600
Регистриран на: Чет 01 окт 2009 16:31
Автомобил:
Двигател:

Re: Проблем с втората степен на перката голф 3 АБФ

Мнениеот Bioside » Вто 20 авг 2013 1:28


Ето сега ти е обяснено.Пробвай и пиши.Така ще се реши проблема и няма да се изпокараме един с друг :th_up


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13549
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Проблем с втората степен на перката голф 3 АБФ

Мнениеот kris11 » Сря 21 авг 2013 9:44


@pavel_mihow Работи ли ти 2 рата /бързата степен/ ???
Ако да можеш да направиш външни връзки и комутацоя с реле, без да сваляш перката.
Имам мощни жични резистори- може да се подбере.

Zfa колко ома е ограничителния резистор ?
Моите резистори са керамични ПЕВ и ПЕВР /е то е обратно /руско/ по 25 и 50 Вт.
http://vikiwat.com/rezistori-50w.html[url][/url]
40 лв са много пари за 1 резистор.

Последна промяна от kris11 на Чет 22 авг 2013 10:09, променено общо 3 пъти.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблем с втората степен на перката голф 3 АБФ

Мнениеот zfa159 » Сря 21 авг 2013 21:16


В случая говорим за неработеща 2-ра степен. Иначе 1-ва се лекува най-добре с един външен резистор от Fiat и подобните им - нов в магазина е 40-тина лв ама е с керамична основа и две кабелни обувки и може и да се захване с болтчета така, че перката да го охлажда добре. Става от Bravo/Brava, някакви Lancia и те бяха с такъв...ето така изглежда :
Изображение



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 61 госта