И аз набедих първо ремъка и първо него смених.
Пръсках го и със спрей за ремъци, спира да скърца за няколко минути и после пак почва?
виж ако може да познаеш от долното видиео къде е проблема?
http://www.youtube.com/watch?v=ks5DzGOpS1w&feature
Диагностика скърцане с неясен произход в двигателният отсег.
Re: Диагностика скърцане с неясен произход в двигателният отсег.
Щом мокър ремъка веднага спира да скърца, причините за проблема за мен са две:
1. Ремък - не е като оригиналния, формата на трапеца на каналите не е правилна, или консистенцията на гумата му не е правилната за сцепление с шайбите. Налага се проба с оригинален и то нов, защото на старите формата на трапеца на каналите се износва (изтънява), като тогава имаме челен контакт ремък-шайба, а не оригинално трапеца на каналите да заклинва в съответните канали на шайбата. За правилната работа на ремъка е необходимо заклинване на каналите между ремъка и шайбата. Ако формата на каналите на ремъка е неправилна, няма необходимато заклинване на ремъка към шайбите, т.е. има челен контакт, който е много по-слаб от заклинния контакт, т.е. дори при слабо натоварване ремъка преплъзва, т.е. започва да скърца.
2. Опъваща ролка - силата й на опън вече не е както трябва (отслабнала е във времето).
1. Ремък - не е като оригиналния, формата на трапеца на каналите не е правилна, или консистенцията на гумата му не е правилната за сцепление с шайбите. Налага се проба с оригинален и то нов, защото на старите формата на трапеца на каналите се износва (изтънява), като тогава имаме челен контакт ремък-шайба, а не оригинално трапеца на каналите да заклинва в съответните канали на шайбата. За правилната работа на ремъка е необходимо заклинване на каналите между ремъка и шайбата. Ако формата на каналите на ремъка е неправилна, няма необходимато заклинване на ремъка към шайбите, т.е. има челен контакт, който е много по-слаб от заклинния контакт, т.е. дори при слабо натоварване ремъка преплъзва, т.е. започва да скърца.
2. Опъваща ролка - силата й на опън вече не е както трябва (отслабнала е във времето).
- GuLiVeR
- Мнения: 287
- Регистриран на: Вто 27 мар 2012 20:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
Re: Диагностика скърцане с неясен произход в двигателният отсег.
колега смени си обтегача с ролката на пистивия ремък и готово гарантиран ефект,защото не е сменян сигурно скоро и е умекнала пружината на обтегача. 

Re: Диагностика скърцане с неясен произход в двигателният отсег.
Eдин колега по-горе писа че можело някоя от малките ролки да се е износила - като на алтернатора например и затова да скърца?
Има ли как да се разбере със сигурност кое е , че вече смених здрава водна помпа, помпа на сервото на волана, ремък и 2 паразитни ролки
ако сменя още 1-2 неща и ще ми стъпи като за нова кола 
Има ли как да се разбере със сигурност кое е , че вече смених здрава водна помпа, помпа на сервото на волана, ремък и 2 паразитни ролки


Re: Диагностика скърцане с неясен произход в двигателният отсег.
Щом мокър, веднага ремъка спира да скърца, повтарям за мен проблема не е в някоя ролка, а в самия ремък (не е като оригиналния) или не е достатъчно опънат. Ремъка освен от дължината, от изключителна важност е формата на каналите, както и структурата на материала, от който е направен. С една дума, колкото и безобиден елемент да е пистовия ремък, и при него ментето може да струва скъпо. Колега, нямаш ли някой познат с такъв оригинален ремък само за проба? Виж и да не е отслабнала опъващата ролка. Тези неща според мен не струват колкото една кола...
Re: Диагностика скърцане с неясен произход в двигателният отсег.
? аз уж оригинален ремък си купих, ама знае ли човек? Ама си скърца и със старият и със новият ремък?
Освен оптегача да е, ама как да го тествам него?
Освен оптегача да е, ама как да го тествам него?
Re: Диагностика скърцане с неясен произход в двигателният отсег.
Оптягането на ремъка се мери при натиск с определена сила, колко потъва. Точно с колко и как, всеки производител е задал за своите ремъци различно. Грубо в гаражни условия става, като при натиск с пръст между две ролки на разстояние 20-30 см., не трябва да потъва по-вече от 1 см. С една дума лесно се вижда дали ремъка е опънат достатъчно или не. Нещата и тук са като старите клиновидни ремъци (всички знаем как се тестват те), защото при голямо опъване заминават бързо лагерите на ролките, при по-малко почва да приплъзва, т.е. скърца...
Но най-вероятно нещата са за нов и то оригинален ремък...
Но най-вероятно нещата са за нов и то оригинален ремък...
Re: Диагностика скърцане с неясен произход в двигателният отсег.
batVenci написа:Но най-вероятно нещата са за нов и то оригинален ремък...



Re: Диагностика скърцане с неясен произход в двигателният от
Новият НОВ ремък взе че се скъса + един стар който сложих за проба.
Сега е с НОВ - НОВ ремък + нов обтегач.
Сега е с НОВ - НОВ ремък + нов обтегач.
